Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW 525D žhavení + další dotazy
BMW 525D žhavení + další dotazy
Zdravím místní osazenstvo,
nedávno (v neděli) jsem se stal šťastným majitelem BMW 525D z roku 2007 (po faceliftu). A pokud dovolíte, měl bych pár dotazů. Ještě než se začnu vyptávat, tak nějaké info o voze : BMW 525D 3.0L, 145kW, M-Paket, kombi (E61), r.v. 2007. Najeto 283k km. Manuální převodovka. Snad to bude takto ve zkratce stačit a nyní k dotazům.
1.) Trápí mě žhavení. Když jsem to auto koupil, v diagnostice svítila chyba žhavení (viz foto diagnostiky). Ovšem na palubovce kontrolka nesvítí. Bohužel ani při startu se kontrolka žhavení ani neobjeví, neproblikne (ani u studeného startu). Motor ovšem chytá na první otočení a ani neklepe. Včera jsem chyby přes diagnostiku vymazal, ale dnes se objevily znovu. Myslíte, že by to mohla být ta jednotka žhavení ? Je to všech 6 válců. Případně žhavičky ? Kde v motoru naleznu žhavičky ? Změřil bych je. (Vím jak funguje žhavička a vím jak se měří elektrické napětí - jsem elektrikář)
2.) Auto plní EURO normu č. 4 tj. má DPF, ale při prudké akceleraci to vypadá jako by z výfuku vylýtl oblak namodralého dýmu - není černý se sazemi. Při volnoběhu, ani běžné jízdě nejde z výguku absolutně nic. Je to normální ? Nemůže motor papat olej ? Nevím, jestli olej z motoru mizí - zatím jsem s autem ujel cca 350km a zatím vypadá, že drží hladinu. Motor nijak nemlátí ani neztrácí výkon. V motorovém prostoru nikde olej neuniká, turbo nepíská. Omlouvám se, možná jsem až moc starostlivý, ale nechci si auto hnedle zničit z důvodu nějakého podcenění banální věci.
Nyní trochu k výbavě a nekritických věcích :
3.) Všiml jsem si, že tyto modely mívají i bezdrátové připojení pomocí Bluetooth, ovšem mé to nemá - je možné nějak Bluetooth zprovoznit třeba aktualizací SW ? Nebo bude nutná dodatečná montáž nějakého bluetooth modulu a následná aktualizace SW ?
4.) Dále se rovněž velice líbí Head Up Display (HUD), mé vozidlo ho rovněž nemá - byla by možná dodatečná montáž ? Tady v tomto případě mě určitě nemine výměna palubní desky, že ? Spíše mi jde o to, jestli řídící jednotky toto umožňují.
Předem všem děkují za jakékoliv odpovědi.
S pozdravem Antibalda
Foto diagnostiky s chybami žhavení : http://www.imgup.cz/images/2017/05/17/2 ... 111638.jpg
nedávno (v neděli) jsem se stal šťastným majitelem BMW 525D z roku 2007 (po faceliftu). A pokud dovolíte, měl bych pár dotazů. Ještě než se začnu vyptávat, tak nějaké info o voze : BMW 525D 3.0L, 145kW, M-Paket, kombi (E61), r.v. 2007. Najeto 283k km. Manuální převodovka. Snad to bude takto ve zkratce stačit a nyní k dotazům.
1.) Trápí mě žhavení. Když jsem to auto koupil, v diagnostice svítila chyba žhavení (viz foto diagnostiky). Ovšem na palubovce kontrolka nesvítí. Bohužel ani při startu se kontrolka žhavení ani neobjeví, neproblikne (ani u studeného startu). Motor ovšem chytá na první otočení a ani neklepe. Včera jsem chyby přes diagnostiku vymazal, ale dnes se objevily znovu. Myslíte, že by to mohla být ta jednotka žhavení ? Je to všech 6 válců. Případně žhavičky ? Kde v motoru naleznu žhavičky ? Změřil bych je. (Vím jak funguje žhavička a vím jak se měří elektrické napětí - jsem elektrikář)
2.) Auto plní EURO normu č. 4 tj. má DPF, ale při prudké akceleraci to vypadá jako by z výfuku vylýtl oblak namodralého dýmu - není černý se sazemi. Při volnoběhu, ani běžné jízdě nejde z výguku absolutně nic. Je to normální ? Nemůže motor papat olej ? Nevím, jestli olej z motoru mizí - zatím jsem s autem ujel cca 350km a zatím vypadá, že drží hladinu. Motor nijak nemlátí ani neztrácí výkon. V motorovém prostoru nikde olej neuniká, turbo nepíská. Omlouvám se, možná jsem až moc starostlivý, ale nechci si auto hnedle zničit z důvodu nějakého podcenění banální věci.
Nyní trochu k výbavě a nekritických věcích :
3.) Všiml jsem si, že tyto modely mívají i bezdrátové připojení pomocí Bluetooth, ovšem mé to nemá - je možné nějak Bluetooth zprovoznit třeba aktualizací SW ? Nebo bude nutná dodatečná montáž nějakého bluetooth modulu a následná aktualizace SW ?
4.) Dále se rovněž velice líbí Head Up Display (HUD), mé vozidlo ho rovněž nemá - byla by možná dodatečná montáž ? Tady v tomto případě mě určitě nemine výměna palubní desky, že ? Spíše mi jde o to, jestli řídící jednotky toto umožňují.
Předem všem děkují za jakékoliv odpovědi.
S pozdravem Antibalda
Foto diagnostiky s chybami žhavení : http://www.imgup.cz/images/2017/05/17/2 ... 111638.jpg
Re: BMW 525D žhavení + další dotazy
Hlavně doporučuji v těchto km pořešit rozvody, pokud nejsou už dělané.
Problém se žhavením bude nejspíš v jednotka žhavení, ale doporučuji rovnou sundat sání a vyměnit i svíčky. I jednotka je pod sáním. Kvůli žhavení nikdy kontrolka motoru svítit nebude.
Auto s funkčním dpf nezakouri nikdy. Buď ho už nemáš, nebo je provrtaný/prasklý.
Problém se žhavením bude nejspíš v jednotka žhavení, ale doporučuji rovnou sundat sání a vyměnit i svíčky. I jednotka je pod sáním. Kvůli žhavení nikdy kontrolka motoru svítit nebude.
Auto s funkčním dpf nezakouri nikdy. Buď ho už nemáš, nebo je provrtaný/prasklý.
Re: BMW 525D žhavení + další dotazy
Kontrolku zhaveni moc často na palubovce neuvidis, to auto už je natolik chytré že když otevřeš dveře u řidiče tak si samo predzhavi a ty než nasednes a začneš startovat je už dávno nazhaveno
3. Bluetooth musíš přidat do auta jednotku Mulf-high která to podporuje plus nakodovani do auta.
4. Na Hud zapomeň, finančně nerentabilni dodelavat!

3. Bluetooth musíš přidat do auta jednotku Mulf-high která to podporuje plus nakodovani do auta.
4. Na Hud zapomeň, finančně nerentabilni dodelavat!
Re: BMW 525D žhavení + další dotazy
Zdarec, at nevytvarim nove vlakno priprdnu si sve sem 
E61, 530d, 170kw, rv 4/06
Jde me o studene starty. Do teto zimy nebyl nikdy problem. Ted pri rannim studenem startu nechce skocit a par vterin toci, nechce se, pak naskoci a vylitne zezadu oblak dymu (jakoby nespalena nafta) a smrad. A trva motoru par vterin nez se uklidni do normalu. Nekdy to skoci hned a pohoda a nekdy proste ne. Behem dne uz neni problem ani po delsim stani. Jen ranni studeny start.
Jeliz jsem mel uz pripravene shavice na vymenu tak jsem vymenil za nove, ale stale problem pretrvava. Pripojil jsem na dia a ta ukazuje chyby:
4232 Gluehkerze Zylinder 3, Ansteuerung
Stejna chyba pak i u valce 4,5,6
Pokud dobre chapu a prekladam, ovladani zhaveni na valcich 3,4,5,6? Zhavice nove, tzn jednotka..tak se chci jen zeptat nez koupim jednotku zhaveni zda to ukazuje a znamena opravdu jednotku zhaveni? Nemam zkusenost jak se ma jednotka zhaveni v dia projevovat (vypsat). Jak pisu jen se chci prachobycejne zeptat a ujistit pred koupi..
A kdyz uz se rovnou ptam, tak mam jeste jednu chybu mimo toto tema. 41AA Ladedruckfuehler. Nevim co presne za cidlo to je: Kdyby nekdo poradil budu rad co mam vymenit..
Diky moc

E61, 530d, 170kw, rv 4/06
Jde me o studene starty. Do teto zimy nebyl nikdy problem. Ted pri rannim studenem startu nechce skocit a par vterin toci, nechce se, pak naskoci a vylitne zezadu oblak dymu (jakoby nespalena nafta) a smrad. A trva motoru par vterin nez se uklidni do normalu. Nekdy to skoci hned a pohoda a nekdy proste ne. Behem dne uz neni problem ani po delsim stani. Jen ranni studeny start.
Jeliz jsem mel uz pripravene shavice na vymenu tak jsem vymenil za nove, ale stale problem pretrvava. Pripojil jsem na dia a ta ukazuje chyby:
4232 Gluehkerze Zylinder 3, Ansteuerung
Stejna chyba pak i u valce 4,5,6
Pokud dobre chapu a prekladam, ovladani zhaveni na valcich 3,4,5,6? Zhavice nove, tzn jednotka..tak se chci jen zeptat nez koupim jednotku zhaveni zda to ukazuje a znamena opravdu jednotku zhaveni? Nemam zkusenost jak se ma jednotka zhaveni v dia projevovat (vypsat). Jak pisu jen se chci prachobycejne zeptat a ujistit pred koupi..
A kdyz uz se rovnou ptam, tak mam jeste jednu chybu mimo toto tema. 41AA Ladedruckfuehler. Nevim co presne za cidlo to je: Kdyby nekdo poradil budu rad co mam vymenit..
Diky moc

Re: BMW 525D žhavení + další dotazy
proste vymen jednotku a nespekuluj, evidentne to nezhavi a presne tak se to projevuje. a menit zhavice bez jednotky je do nebe volajici blbost. ty veci se proste meni spolu jako olej s filtrem
Re: BMW 525D žhavení + další dotazy
Snejk: priteli ja nespekuluju, jen jsem se ptal zda je to jednotka nebo ne. Nevedel jsem ze je takovy problem se zhavicema nevymenit jednotku. Dekuji ti za odpoved. Jednotku vymenim. Pak sem napisu 

Re: BMW 525D žhavení + další dotazy
Jeste jednou diky! Jednotka objednana. Nevis jeste co je ta druha chyba nebo co ji muze zpusobovat? Menil jsem cidlo na sani tim to neni. Dekuju
Re: BMW 525D žhavení + další dotazy
Musim se priznat ze jsem před necelými 3 lety udelal na 525d stejnou chybu - vymenil jsem zhavicky bez jednotky a kratce na to se objevila chyba zhaveni u jednoho valce.
Tuto zimu ty starty taky zacaly byt neklidny, sedivej dym je kazdodenni ukaz a par sekund neklidnej beh taky... A uz jsou tam ty chybny zhavicky 3 nebo 4.
Takze objednavam jednotku taky. Cetl jsem info, ze je celkem jedno jestli origo nebo nahradu.. Co kupujete vy ? A mam asi vymenit i rovnou všechny svicky znovu, ze ?
Tuto zimu ty starty taky zacaly byt neklidny, sedivej dym je kazdodenni ukaz a par sekund neklidnej beh taky... A uz jsou tam ty chybny zhavicky 3 nebo 4.
Takze objednavam jednotku taky. Cetl jsem info, ze je celkem jedno jestli origo nebo nahradu.. Co kupujete vy ? A mam asi vymenit i rovnou všechny svicky znovu, ze ?
Naposledy upravil(a) Jirke dne pon 01.01.2018 16:05, celkem upraveno 1 x.
- voTon
- Registrovaný
- Příspěvky: 514
- Registrován: ned 08.08.2004 00:00
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW 525D žhavení + další dotazy
Jednotku nemá smysl kupovat nic jiného než Beru (vzhledem k ceně), stejně je to prvovýroba, akorát tam chybí logo BMW. U motoru M57N a M57N2 má číslo gse102.
Re: BMW 525D žhavení + další dotazy
A odešla už někomu jednou měněná jednotka? Já tu původní vadnou (bylo na ní Hw01) rozebral a byly u ní přepálený tenoučký cesty ke konektoru. Na nový bylo Hw03 a na netu jsem viděl fotky a ty cesty byly udělaný celkem tlustý
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Re: BMW 525D žhavení + další dotazy
Jak vám trvalo dlouho výměna jednotky zhaveni u šestiválce?
Já to dnes dělal poprvé, nejdřív jsem na to sel bez sundani sani, ale po ztrate první matky jsem přece jen sani sundal. Taky poprvé.
Se zpětnou montáži a polévkou na posilněnou asi 4hodiny. Musel jsem dokonce odpojit vodni hadici co jde do hlavy. Šílenost, kam tu jednotku umistili.
Já to dnes dělal poprvé, nejdřív jsem na to sel bez sundani sani, ale po ztrate první matky jsem přece jen sani sundal. Taky poprvé.
Se zpětnou montáži a polévkou na posilněnou asi 4hodiny. Musel jsem dokonce odpojit vodni hadici co jde do hlavy. Šílenost, kam tu jednotku umistili.
Re: BMW 525D žhavení + další dotazy
Ja po problemech co jsem popisoval vymenil jednotku a zatim uz nekolik dni startuje bez problemu, dia bez chyb, pradepodobne tedy vyreseno. Kupoval jsem zn. BERU.