Nevím, jestli po měsíci bude ještě aktuální odpovídat, ale pro případ, že by to zajímalo i někoho dalšího přidám pár zkušeností s X1 F48.
Mám cca půl roku verzi 25d, 170 kw, automat, černá metalíza, oyster kůže (bílo-béžová), v dobré výbavě.
Ohledně motoru - za mě super, sice to není šestiválec, takže trochu kultivovanosti mu chybí, ale při běžné jízdě je relativně tichý (ale s benzínem se to srovnávat nedá, ve srovnání s ním je to trochu chrochta, hlavně teda zvenčí, vevnitř to moc slyšet není). Dynamika je za mě vážně dobrá. Spotřeba dlouhodobý průměr 8,0 l (těžká noha

. Na automat si rovněž nemůžu stěžovat, řadí pěkně. Byť někdy rozjezdy v běžném režimu by mohly být rychlejší, ovšem řeší to přepnutí do sportovního režimu.
K výbavě - štvou mě stmívatelná zrcátka - je stmívatelné totiž jen vnitřní zpětné zrcátko a vnější jen na straně řidiče (u spolujezdce ne), což u auta s cenovkou 1,5 mil. je teda ostuda, zejm. když to má dnes kdejaké auto za 0,5 mil. Údajně to tak má i aktuální X3 a X4 (ale to jsem neověřoval). Absence natáčení LED světel je taky vcelku překvapivá, ale v praxi mi to zatím nevadilo, ačkoliv předchozí auto je mělo..
Další co mi vadí, je nemožnost nezávislého topení, nemožnost ventilace sedaček (v tomto BMW nechápu, ventilace nejde ani do X3, ani do 3 či 4 grancoupe). Možná z pohledu BMW jsou to levné modely, ale ve vrcholných specifikacích už levné nejsou ani náhodou a tyhle věci v tom autě prostě chybí...
Sportovní sedačky bych připlatit určitě vždy (zejm. kvůli přifukování bočnic a prodloužení sedáku), normální sedačky nejsou to pravé ořechové. Dále za mě určitě větší navigace, parkovací kameru. Hodně jsem si taky oblíbil vyhřívaný volant. Designově pak doporučuji volant z M paketu, dle mě nemá chybu. Pro parádu je pak hezká panaromatická střecha (ekonomicky smysl a četnost otevírání však není valná, ale s prosklenou střechou jezdím rád a prcek vzadu taky).
Za zbytečné považuji připlácet za elektronické nastavení tuhosti tlumičů - myslel jsem, že tam bude comfortnější mód, ale je to naopak, buď normální, nebo sportovní. Takže na silnice v ČR na nic moc. Auto je obecně dost tvrdé, nicméně to jsem od BMW čekal. Jako maximum bych viděl 18" kola, devatenáctky jsem sice nezkoušel, ale i 18" jsou z hlediska comfortu na horší cestě na hraně. Na druhé straně na sedmnáctkách to auto vypadá divně...
Hodně se mi líbí kůže Oyster, ale bude vyžadovat velkou údržbu. Po půl roce užívání už je dost zašpiněná, a to v ní zásadně nejezdím v žádných džínách nebo jiných kalhotách, které by barvili..
S X1 jsem spokojen, i co se týče prostoru. Pokud si dobře pamatuji, tak aktuální X3 / X4 na tom nebyla z hlediska prostoru líp, popř. neznatelně. Designově se mi však líbila X1 výrazně víc. Navíc při srovnání a pokud člověk nutně nevyžaduje šestiválec, trochu postrádalo smysl připlácet si za X3 / X4.
Kufr bych řekl, že je akorát, dokonce tam dostanu i rozměrný retro kočárek... Takže doporučuji příplatek za posuvná zadní sedadla, sice pak není vzadu moc místa na sezení, ale pro děti v sedačce stačí.
Výhodou je taky, že se v ní nesedí tak vysoko jako v jiném SUV.
Značnou nevýhodou pro někoho může být cena, základní cena sice vypadá hezky, ale příplatková politika ji prostě zdvojnásobí jak nic. Komu to nevadí, bude spokojen.
Za mě tedy celková spokojenost s autem, byť některé omezené výbavové prvky mě vážně štvou.