
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Koupě BMW F11 530D xDrive
Koupě BMW F11 530D xDrive
Ahoj chlapi, měl bych na vás, jako ty správné BMW odborníky
, zapeklitou otázku. Mám možnost vzít svoji F31 316i fakticky v základní výbavě, manuál, rv. 2013, 120 000km nájezd a "prohodit ji" s doplatkem kolem 60tis za BMW F11 530D xDrive v M-Paketu, automat, rv. 2012, 160 000km nájezd. F11 nebyla nikdy havarována a je od velmi dobrého prověřeného známého, který měl auto od novoty, choval se k ní jako člověk a mělo všechnu potřebnou servisní péči. Něco jsem si už o F11 načetl a co se týká trvanlivosti a "kvality" zpracování (a ta víme jaká obecně u F řad je), tak si myslím, že moje F31 na tom bude ještě o velký kapáánek hůře. Nafta není problém, jezdím větší vzdálenosti. V autě jsem se už svezl a je to fakt paráda. Co myslíte vy? Dávalo by takové protočení aut za vás i ekonomický smysl? Např. co se týká i zůstatkové ceny např za 2 či 3 roky? Díky moc všem za rady a poznatky. Radek

Re: Koupě BMW F11 530D xDrive
Jestli to bereš z ekonomického hlediska, tak to smysl nemá. Pokud ji chceš, bude to prostě něco stát a řešit zůstatkovou cenu u F11 je kravina. Stačí když tě potká vtg, převodovka a nejlíp ještě se vysere CR čerpadlo a může ti být úplně jedno, jestli bude za dva roky hodnota o kilo sem nebo tam..
Re: Koupě BMW F11 530D xDrive
Ciste pocitove - ja bych do toho sel.
Re: Koupě BMW F11 530D xDrive
Já bych se 316i zbavil už z principu, mrdka bez motoru.
Re: Koupě BMW F11 530D xDrive
no tak 530d taky není žádná výhra, ale lepší jak 316i. jen náklady budou jinde.,
Re: Koupě BMW F11 530D xDrive
Je to lakave 6 valcu, nizka spotreba a pohon vsech kol. Podle me to pojizdna kasicka. Fka se mi fakt libi, ale nakonec jsem sel do Ecka, ktere se sice sere taky, ale nema tam tolik veci.
Nicmene drzim palce, at ti to jezdi bez zavad
Nicmene drzim palce, at ti to jezdi bez zavad

Re: Koupě BMW F11 530D xDrive
Taky bych do toho šel. Pokud s tím nebudeš jezdit 5km do práce a zpět, tak v pohodě.
Mám F11 z D přes 3 roky, žádná závada, olej co 10.000km, zdůrazňuju NIC nevrže, což se tu dost řeší, je to bezpečný polykač kilometrů a po 500km v kuse vylezeš svěží. No a xDrive, což nemám, je v zimě bezva.
Mám F11 z D přes 3 roky, žádná závada, olej co 10.000km, zdůrazňuju NIC nevrže, což se tu dost řeší, je to bezpečný polykač kilometrů a po 500km v kuse vylezeš svěží. No a xDrive, což nemám, je v zimě bezva.
Re: Koupě BMW F11 530D xDrive
foxtools píše: a po 500km v kuse vylezeš svěží.



Re: Koupě BMW F11 530D xDrive
jaraxi: nepsal po 1500-2000tis km.
Mě osobně se 530xd tour F11 líbí vzhledově. Jak je na tom se servisem no abych řekl pravdu kdyby to měla bejt 5er tak jedině z německa co má poctivých 100tis km. A jak to bude mít přes 2kila pryč stím nebo to zle dopadne. Pak bych měl strach ze servisu.
Nevím co je pravda či nikoliv na tom že z německa jsou kvalitnější kusy jako pro východní evropu. Něco na tom bude a ty 2kila to vydrží ale pak to často v servisu někdo těžce zaplatí ...nemusí to bejt při 201K ale klidně až při 260 či 300k nikdo neví kdy to či ono odejde ...ale pak je to ranec.
Němci v tom jezdí a češi pláčí jak je drahej servis a jak se to furt sere ...by mě zajímalo proč.
Duvod bude asi ten že olítané kusy jsou tady a němci jezdí jen s polovičním nájezdem nebo kvalitnějším spracováním a kvalitnějšími díly kdežto východnákum se strkají druhé jakkosti už tomu začínám pomalu věřit.
PS: Možná se pletu a je to jen muj subjektivní pocit.
Mě osobně se 530xd tour F11 líbí vzhledově. Jak je na tom se servisem no abych řekl pravdu kdyby to měla bejt 5er tak jedině z německa co má poctivých 100tis km. A jak to bude mít přes 2kila pryč stím nebo to zle dopadne. Pak bych měl strach ze servisu.
Nevím co je pravda či nikoliv na tom že z německa jsou kvalitnější kusy jako pro východní evropu. Něco na tom bude a ty 2kila to vydrží ale pak to často v servisu někdo těžce zaplatí ...nemusí to bejt při 201K ale klidně až při 260 či 300k nikdo neví kdy to či ono odejde ...ale pak je to ranec.
Němci v tom jezdí a češi pláčí jak je drahej servis a jak se to furt sere ...by mě zajímalo proč.
Duvod bude asi ten že olítané kusy jsou tady a němci jezdí jen s polovičním nájezdem nebo kvalitnějším spracováním a kvalitnějšími díly kdežto východnákum se strkají druhé jakkosti už tomu začínám pomalu věřit.
PS: Možná se pletu a je to jen muj subjektivní pocit.

Re: Koupě BMW F11 530D xDrive
Ahoj,
K te dvoji jakosti, nikdy jsem tomu neveril. Neumim si to moc predstavit jak by to automobilka delala ze tohle auto na lince je pro “vychodni” trha a toto pro zapadni.
Ted minuly tyden jsem byl pracovne na slovensku s kolegou z nemecka. No jelikoz jsme tam kempili spolu tyden tak prisla rec na leccos. Mimo jine na to ze koleguv otec (nemecky duchodce) zvazoval nedavno koupi nove skody yeti ale ze uz se nevyrabi a je misto toho karoq atd. Rek jsem mu na to ze muj tatik dela primo ve skodovce a kdyby teda on mel zajem o skodovku tak bych to dokazal pres mojeho tatika zajistit za mnohem lepsi penize ( za zamestnaneckou cenu). Nemecky kolega to odmitl s tim ze v nemecku je vseobecne znamo, ze skodovky co jdou do nemecka apod jsou jinak odhlucnene a celkove lepe zpracovane a proto on skodovku urcenou pro cesky trh nechce i kdyby byla za pulku ceny!
Nemam o tom zadny dukaz. Je to zas jedna pani povidala... ale uz si tou jednotnou kvalitou vsude a pro vsechny taky nejsem jisty. Jak to maji v bmw to netusim...
K te dvoji jakosti, nikdy jsem tomu neveril. Neumim si to moc predstavit jak by to automobilka delala ze tohle auto na lince je pro “vychodni” trha a toto pro zapadni.
Ted minuly tyden jsem byl pracovne na slovensku s kolegou z nemecka. No jelikoz jsme tam kempili spolu tyden tak prisla rec na leccos. Mimo jine na to ze koleguv otec (nemecky duchodce) zvazoval nedavno koupi nove skody yeti ale ze uz se nevyrabi a je misto toho karoq atd. Rek jsem mu na to ze muj tatik dela primo ve skodovce a kdyby teda on mel zajem o skodovku tak bych to dokazal pres mojeho tatika zajistit za mnohem lepsi penize ( za zamestnaneckou cenu). Nemecky kolega to odmitl s tim ze v nemecku je vseobecne znamo, ze skodovky co jdou do nemecka apod jsou jinak odhlucnene a celkove lepe zpracovane a proto on skodovku urcenou pro cesky trh nechce i kdyby byla za pulku ceny!
Nemam o tom zadny dukaz. Je to zas jedna pani povidala... ale uz si tou jednotnou kvalitou vsude a pro vsechny taky nejsem jisty. Jak to maji v bmw to netusim...
Re: Koupě BMW F11 530D xDrive
mě zas říkal člověk co dělá v Audi že když si zaplatíš 6 letou záruku, tak nějaké díly v tom autě mají jiná čisla dílů než ty s dvouletou zárukou, prostě je to udělaný tak aby to těch 6 let vydrželo.
ale nemyslím si že BMW dělá v Německu 2 jakosti, mám pár kamaradů co v BMW v DE dělaj, tak zkusím posondovat víc. stejně už ty Fka a Gčka hůř vyrábět nejdou
ale nemyslím si že BMW dělá v Německu 2 jakosti, mám pár kamaradů co v BMW v DE dělaj, tak zkusím posondovat víc. stejně už ty Fka a Gčka hůř vyrábět nejdou

Re: Koupě BMW F11 530D xDrive
Byste se divili, co všechno se dá v sériové výrobě naplánovat
Navíc v takovém rozsahu, kdy se každé euro počítá.
Anyway, s těmi "německými" auty to bude spíš tak, že když Renému z 7er.cz fóra prodal Němec sedmičku se 100k, tak ta sedmička měla fakt 100k a proto mu to drží. Navíc německé autorizáky jsou prostě lepší než české, deal with it. Sám jezdím do českých, na servisování káry v Německu fakt nemám čas, ale chápeme se, ny?
Teď na AF.cz psal jeden uživatel, že bude dávat na protiúčet Yettyho z jeho firmy, rok 2013, najeto 360!! tisic kilometrů. Takže to auto padne do bazaru, stočí se na 150 a další majitel bude brečet všude možně, že škodovka už ani 200k nevydrží...S těmi ojetými brambory to bude to samé.

Anyway, s těmi "německými" auty to bude spíš tak, že když Renému z 7er.cz fóra prodal Němec sedmičku se 100k, tak ta sedmička měla fakt 100k a proto mu to drží. Navíc německé autorizáky jsou prostě lepší než české, deal with it. Sám jezdím do českých, na servisování káry v Německu fakt nemám čas, ale chápeme se, ny?
Teď na AF.cz psal jeden uživatel, že bude dávat na protiúčet Yettyho z jeho firmy, rok 2013, najeto 360!! tisic kilometrů. Takže to auto padne do bazaru, stočí se na 150 a další majitel bude brečet všude možně, že škodovka už ani 200k nevydrží...S těmi ojetými brambory to bude to samé.
Re: Koupě BMW F11 530D xDrive
Taky je ještě jedna proměnná, na kterou si zapomněl a to je tolerance jedince na závady. Tj. Někomu prostě nevadí, že nefunguje tohle to, vrže támhle to, škube toto.. Se vždycky musím smát, jak někdo říká že jeho auto je super, top stav, nádhera.. A pak v reálu při prvním rozjezdu řeknu - mrdka. Přitom ten člověk je spokojenej. To přesně vždycky zapříčiní flame při diskuzi o F10/11. Ty auta prostě vržou, jen někdo je vůči tomu víc tolerantní a někdo míň.
Re: Koupě BMW F11 530D xDrive
jj jak psal Snejk, závidím vám vaši skromnost.
já neviděl žadné Fko co by nevrzalo na cestách co tu máme, ale většině lidí je to jedno. jsou schopni jezdit se škubajícím motorem nebo převodovkou. ale ono je vlastně výhoda, nikdo s Fkama co sem jezdí si nestěžuje na něco co to auto dělá, tak nějak jsou rádi že to jede a basta. akorát náš společnej známej si stěžoval že když se mu zapne webasto tak už na něho jednou volali hasiče a že na křižovatkách nevidí před sebe
a já tady mám ted krásnou 750i E65 a mám vyřešit že ve 2500 tisících ten motor prý víc hučí než v jiných otáčkách, ale my jsme s kolegou na dilně asi oba hluší, a pak mi taky řekl že ten logic moc nehraje, že to chce posilnit
takovej člověk kdyby jel někam F10 530d tak to rovnou asi zapálí.
já neviděl žadné Fko co by nevrzalo na cestách co tu máme, ale většině lidí je to jedno. jsou schopni jezdit se škubajícím motorem nebo převodovkou. ale ono je vlastně výhoda, nikdo s Fkama co sem jezdí si nestěžuje na něco co to auto dělá, tak nějak jsou rádi že to jede a basta. akorát náš společnej známej si stěžoval že když se mu zapne webasto tak už na něho jednou volali hasiče a že na křižovatkách nevidí před sebe

a já tady mám ted krásnou 750i E65 a mám vyřešit že ve 2500 tisících ten motor prý víc hučí než v jiných otáčkách, ale my jsme s kolegou na dilně asi oba hluší, a pak mi taky řekl že ten logic moc nehraje, že to chce posilnit

Re: Koupě BMW F11 530D xDrive
k tý rozdílný kvalitě, dovezl jsem si jeden poddruh E36 ze Švýcarska, bylo tam dodaný a celou dobu tam jezdilo, má najeto 0,25M km a interiér vypadá, že má tak sotva 100, a to jezdilo denně, mělo 3 majitele a ten poslední jezdil poslední dva roky do servisu přes kopec do Francie (tím chci říct, že to auto nikdo úplně nerozmazloval), kůže na sedačkách, volant ok, bočnice jenom lehce ošoupaná (to jsem koukal nejvíc), ale jinak naprosto ok, jo, jenom knoflíky topení možná...
tak si říkám, že ty Němci těm Švýcarům dávají lepší Leder
Ve výbavě je ještě navíc taková zajímavá položka, něco jako "servis pro Švýcarsko", upřesním to, auto tu teď nemám
tak si říkám, že ty Němci těm Švýcarům dávají lepší Leder

Ve výbavě je ještě navíc taková zajímavá položka, něco jako "servis pro Švýcarsko", upřesním to, auto tu teď nemám

645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Re: Koupě BMW F11 530D xDrive
Tyhle vsechny konspiracni teorie jsou moc sexy a tezko se pravdu asi dozvime. Souhlas s JaraX a Snejk, Fka vrzou vsechny, nemusi to bejt hned a pri jizde, ale uz u novyho auta pomackejte okrasny listy, palubku a interierovy dily, proste vrzou:) Ted jsem se svezl v Nove M550i a lepsi to neni
Je pecka jak to auto jede, ale je to vic a vic plastak. Kdo doufa ve zmenu, at si radeji hodi hned masli, aby nebyl zklamanej. Nejvetsimi zakazniky automobilek ted nejsme my, ale predevsim firmy, leasingovky. Na trhu je hromady 1-3 roky starych vyjetych operaku, ktery nikdo nechce. Prodava se to jako referentsky vozy apod, nekdy s tezkym zivotem.
Apropo jeste ke konspiracni kvalitativni teorii.
Osahaval jsem Merino kuzi v ruznejch Mkach F80 a porovnaval se svou Shakir Orange. Sonoma, Silverstone, Amaro, vsechny byly pocitove mekci. Kdo vysvetli proc, vsechny auta puvod CR:)))

Apropo jeste ke konspiracni kvalitativni teorii.
Osahaval jsem Merino kuzi v ruznejch Mkach F80 a porovnaval se svou Shakir Orange. Sonoma, Silverstone, Amaro, vsechny byly pocitove mekci. Kdo vysvetli proc, vsechny auta puvod CR:)))
Re: Koupě BMW F11 530D xDrive
Jo a jeste ke stavu. Dycky podle me zalezi, jak se clovek o auto stara. Obvykle prodavam auto v lepsim stavu, nez jsem ho koupil, pecuju o lak, kuzi, interier, menim opotrebovany dily. Novy mam stale jak novy. Takze je to o lidech. Kdyz koupite nalestenou stocenku, ktera mela 500k a ted ma krasnych 150tis na tachu, majitel nemel lowe tak veci bastlil az kdyz upadly, nemuzete srovnavat s autem ze Svajcu, kde clovek cenu za servis neresi a perfektni sluzby jsou tam ceneny mnohem vice nez u nas
Re: Koupě BMW F11 530D xDrive
taky mi to přijde divný, na druhou stranu, když může být každý auto jiný (výbavou)... ale prostě jsem si všiml toho, že ta kůže vypadá neskutečně líp, než v druhým autě, co je z roku 04, mělo najeto půlku a jezdilo v Německu... možná s tím prvním jezdila nějaká švýcarská moderní gymnastka a vždycky z toho vyskočila a bočnice se vůbec nedotkla, zatímco v tom druhým, jezdil dobře živenej rentiér z bavorska a byl rád, že se z toho nějak vykulil a vyfuněl ven... 
Jo a ta položka v servisce v seznamu výbavy je "BMW Service Plus The Swiss Dimension"
bez kódu...

Jo a ta položka v servisce v seznamu výbavy je "BMW Service Plus The Swiss Dimension"

645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Re: Koupě BMW F11 530D xDrive
Ani bych se nedivil, kdyby to byl nejakej rozsirenej servis, kde ti proste za nalezitej priplatek vymenej vse co jen jevi znamky opotrebeni:)) Mam ve Svajcu znamyho co dela v servisu BMW, zkusim se ho zeptat:)
Re: Koupě BMW F11 530D xDrive
Romane: Četl jsem na zahraničním blogu že je to hodně o součástkách ... například kompletní převodovka v e60 na 530d měla najeto 680tis km a neměla nikdy repas mluvil o tom první majitel co hodně jezdil po evropě.
Jinak mě osobně by zajímalo jak je to v prvovýrobě. Přední ramena z BMW z německa odešla dvě při origo 320tis km. a 7mi letech auta. Vše původní originál jak má bejt. prusery s kombíkem e61 že odchází kabely v zadních dveřích a zatéká voda do jednotky ve střeše pod třetím brzdovým je problém všude.
Osobně by mě ale zajímala řada Fxx zda se tam dávají kvalitnější díly ala diff převodovky kvalitnější případně další komponenty kvality 1A a například pro východní trh mohou montovat auta s díly kvality 1B nebo 2B.
Pokud si rozumíme pro německý a západní trh by pak výsledkem auto vydrželo o 30 a více procent déle co se týče životnosti součástek v průměru ale pro východní trh auta by odcházela dříve a tak by se nabaloval servis díky neustálému měnění součástek.
Pokud si někdy poslechneš Snejka či jaraxe jak mluví o fku co se vše mění při jakých km je to neuvěřitelné. Zaprvé je to drahé a za druhé se to sere 4x dříve jako u starších BMW řady Exx. Takže často ani 70-100tis km a mění se už několik věcí co odcházejí. Což je katastrofa.
Osobně mít 5-6kil na auto tak jedu osobně do němec a vyberu si něco hodně dobrého málo jetého ideálně 5let a max 80-100tis na hrbu. Abych věděl že to aspon dvě kila dá. V převodovce bych ihned vyměnil olej a filtr to je taková garance že kilo a 5let tomu ještě neublíží defakto při 2kilech a puvodním oleji je už pozdě a zhouba je jasná.
Takže asi tak jen pokud to čte budoucí majitel at si to promyslí sám.
Jinak mě osobně by zajímalo jak je to v prvovýrobě. Přední ramena z BMW z německa odešla dvě při origo 320tis km. a 7mi letech auta. Vše původní originál jak má bejt. prusery s kombíkem e61 že odchází kabely v zadních dveřích a zatéká voda do jednotky ve střeše pod třetím brzdovým je problém všude.
Osobně by mě ale zajímala řada Fxx zda se tam dávají kvalitnější díly ala diff převodovky kvalitnější případně další komponenty kvality 1A a například pro východní trh mohou montovat auta s díly kvality 1B nebo 2B.
Pokud si rozumíme pro německý a západní trh by pak výsledkem auto vydrželo o 30 a více procent déle co se týče životnosti součástek v průměru ale pro východní trh auta by odcházela dříve a tak by se nabaloval servis díky neustálému měnění součástek.
Pokud si někdy poslechneš Snejka či jaraxe jak mluví o fku co se vše mění při jakých km je to neuvěřitelné. Zaprvé je to drahé a za druhé se to sere 4x dříve jako u starších BMW řady Exx. Takže často ani 70-100tis km a mění se už několik věcí co odcházejí. Což je katastrofa.
Osobně mít 5-6kil na auto tak jedu osobně do němec a vyberu si něco hodně dobrého málo jetého ideálně 5let a max 80-100tis na hrbu. Abych věděl že to aspon dvě kila dá. V převodovce bych ihned vyměnil olej a filtr to je taková garance že kilo a 5let tomu ještě neublíží defakto při 2kilech a puvodním oleji je už pozdě a zhouba je jasná.
Takže asi tak jen pokud to čte budoucí majitel at si to promyslí sám.