Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

X5 e53

Vše o E53, E70/E71/E72, E83, E84, F15/F16, F25/F26, F39, F48, G01, G02, G05, G06
Odpovědět
Zpráva
Autor
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše

Re: X5 e53

#41 Příspěvek od Tompo »

V době koupě bylo auto ve stavu, kdy motor šel jak hodinky, diagnosticky čistý, akorát v horních otáčkách línější...

Jednu M62 už nějaký pátek mám a ledacos jsem na ní řešil, ty motory mi nejsou cizí.

Tahle anabáze už nejednomu, BMW člověku znalému, hlavu.

Spíš jsem to sem napsal, jestli se s tím již někdo nesetkal a neřešil takovou věc.
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina

Re: X5 e53

#42 Příspěvek od Sweden »

Měl jsem stejný problém na n62, vyměněny svíce,civky, plynové vstřiky, čidlo tlaku lpg, od té doby bez problémů.Jako první bych se kouknul na lpg vstřiky.
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: X5 e53

#43 Příspěvek od TANN3R »

Důležité nepsat, jestli je nějaká změna benzín vs plyn. Ale pokud ten motor už od koupě nebyl ideální, nebylo by od věci zkontrolovat nastavení rozvodů, když se ten problém projevuje jen na jedné hlavě.
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina

Re: X5 e53

#44 Příspěvek od Sweden »

Popravdě osobně toto o lpg moc nevím, takže nevím co a kde jak funguje a na základě čeho všeho sbírá data pro přepnutí. Ale co jsem kouknul do svých záznamů tak cívky, svíce membrány jsem dělal preventivně. Potom se objevil problém bank 1/2, všemožné nahodilé vypadávání zapalování jednotlivých válců, dle inpi to padalo jak se tomu chtělo, jednou 8válec, pak 6, pak 4, pak klidně dva na jednou. Toto dělalo ze začátku pouze po přepnutí na lpg, po krátkém čase se tento problém začal projevovat i při provozu pouze na benzín. Následná návštěva Vaňka v Praze vše vyřešila, vyměnil dva přidřené vstřiky na lpg a X5 začala jezdit opět tak jak má. Jak na benzín tak na plyn. Teď se čeká na čidlo tlaku lpg jelikož X5 odmítala občas přepnout na plyn, respektive když přepla tak zdechla :D . Po výměně a zapůjčení čidla vše ok.

Takže tímto jsem chtěl pouze upozornit kde by mohl být problém pokud je auto v kombinaci s lpg.
Naposledy upravil(a) Sweden dne pát 22.12.2017 13:13, celkem upraveno 2 x.
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: X5 e53

#45 Příspěvek od laik »

Tak to je hodně cenná indicie. Neznalý v tom těžko hledá logiku.
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina

Re: X5 e53

#46 Příspěvek od Sweden »

Právě proto bych poprosil třeba Jardu jestli by se pokusil nezasvěcené informovat o tom jakou spojitost může mít špatný plynový vstřik s přípravou benzínové směry pokud auto jede na benzín.

Může se stát že lpg vstřik je špatný, třeba nedovřený? ale tam by zase plyn jít neměl ne když je celkově systém lpg ručně vypnut? Takže nějaké náhodné neadekvátní smíchání směsi benzín + plyn snad nehrozí?

Osobně taky nechápu jak může špatný plynový vstřik rozhodit chod motoru který momentálně spaluje benzín, ale u mě tomu tak bylo.
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: X5 e53

#47 Příspěvek od JaraX »

ano vstřik může propouštět, ale to může ovlivnit chod motoru jen na pár minut, než auto spotřebuje plyn z hadic, pokud není plyn zaplý, nejsou otevřený ventily a tím pádem ani není plyn v hadicích. většinou se nedovírající vstřik projeví tak že auto po středně dlouhém teplém startu (pul hodiny třeba) má v sání plyn a motor pak dlouho točí než chytne. připadně by mohl vstřik dávat špatnou směs (chudou nebo bohatou) a pak při studeném startu by auto špatně jelo i na benzín (vycházelo by z posledního běhu motoru na špatnou směs).
Ale když je plyn vyplý a auto už delší dobu jede, (víc jak pul hodiny z posledního běhu na LPG) tak určitě nemuže plyn nijak ovlivnit chod na benzín. maximálně nějakou netěsností v sání, kterou by mohl plynař opravit při výměně vstřikovače a pak to vypadalo na špatný vstřikovač.
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina

Re: X5 e53

#48 Příspěvek od Sweden »

Však víš jak byla takhle X5 komplikovaná co se instalace plynu týče ještě když to měl Michal a dělalo se to u tebe respektive u tvého plynaře.

Opravdu jsem se s tím dost dlouho pral, ve finále jsem plyn vypínal hned při otočení klíček aby mi to neházelo ponorku, když to začalo házet ponorku i na benzín jsem začal přehazovat cívky, kontrolovat netěsnosti s sání. Pak se třeba jednou ze tří cest stalo, že auto jelo naprosto normálně, jak benzín tak plyn třeba 200km v kuse, pak byla chvilka že po opětovném nastartování ohřátého motoru vyskočila chyba téměř po pár set metrech.

Jednou jsem byl v Ikemu v Praze a čekal jsem než se tam pořeší nějaké věci, volám Vaňka kde nechal Michal dávat plyn po tvém plynařovi dohromady a říkám mu o problému, měl čas tak jsem k němu zajel, napíchnul to, řekl mi že dva vstřiky jsou chycené, vyklepnul zajištění, vyndal vstřik, dal nový, naklepl zajištění. Já zavřel kapotu, objel dva bloky a vše bez problému, od té doby to jezdí jako víno bez jediné chyby. Až teda minulý týden odešlo na lpg čidlo tlaku které nedovolilo přechod na plyn.

Takže kde byl problém opravdu netuším, ale věci se maj tak jak píši :D
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: X5 e53

#49 Příspěvek od JaraX »

no dobře, ale auto zlobilo jen na plyn a po startu ne?
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina

Re: X5 e53

#50 Příspěvek od Sweden »

X5 začla zlobit tak že studený start bez problému, lehké ohřátí na místě, při teplejším počasí to stačilo přepnout na plyn než jsem zavřel garáž, připoutal se, atp., rozjezd od baráku z kopce, tudíž skoro bez plynu, pak 2km rovinka, na této rovince po přidání plynu motor většinou zakuckal a vyhodil ponorku. Je tam zastávka autobusu, když jsem zastavil a zdechnul to a znova nastartoval tak vše ok. Když jsem při první ponorce pokračoval dál a nezastavil tak to jelo třeba na 7 nebo 6válců.

Jindy stejný postup odjezdu a třeba 200km v kuse a nic, když to nevyhodilo chybu na té 2km rovince ( cca. v jejím závěru před levotočivou zatáčkou ) tak už to jelo zcela normálně.

Pak to začalo dělat stejné psí kusy jako u plynu i na čistě benzínový pohon, plyn vypnutý takže tam jít nemohl.

Po výměně plynových vstřiků jezdí X5 jak na plyn tak na benzín bez problému.

I proto jsem psal, že moc dobře nechápu, že se výměnou plynových vstřiků tento problém, který byl i při jízdě na plyn, vyřešil.
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: X5 e53

#51 Příspěvek od JaraX »

ale to ti určitě zlobilo jen za studena, tzn adaptace z předchozího dne
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina

Re: X5 e53

#52 Příspěvek od Sweden »

Každý večer jsem to mazal aby to na druhý den nebo na někdy příště když jsem s tím chtěl vyjet bylo čistý.

Takže smazáno a při dalším odjezdu druhý den to udělalo znova, vím, že jsi tenkrát kvůli tomu psal i SZ protože jsem začínal být pomalu ale jistě bezradný.
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše

Re: X5 e53

#53 Příspěvek od Tompo »

Takže při včerejší výměně pal filtru jsem ze zvědavosti poklepal katy a pravý (tzn. BANK 1, tam kde si motor stěžuje na občasné výpadky zapalování při větší zátěži) je rozsypaný, tak mi drobek svitla naděje, že nebude muset motor ven a kdesi cosi... Po novém roce uvidíme. Dám vědět, jak to dopadlo.
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2043
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou

Re: X5 e53

#54 Příspěvek od Don »

Dnes jsem tu premyslel nad E53 a zjistil jsem, ze jedine co se mi na ni libi je zvuk 4.4i+ a u predFL pevne 4x4. Nejhorsi na ni je, ze uz je proste stara. Uz to neni ta "stodola", ale uz je to velke jen jako posledni X3. No a kdyz si vedle me na parkovisti stoupnul H3, bylo jasne, jak tohle auto skonci. Mel jsem ho rad, ale za tu cenu co se ted prodavaji, je to uplny ulet a nesmysl.
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: X5 e53

#55 Příspěvek od laik »

Done, je stará, o tom žádná. Ale furt dobrá.
A když se dostávají teď na cca150 viz teď ta poslední, tak to není zase tak moc.
Horší je to s ISama. Těch 300kil+ je fakt úlet. Z ISa mě sere jen ten zvuk co nemám ;) To ostatní mě žíly nerve. /lemy,nárazníky, budíky aj./
50 kil bych si připlatil, ale 150 - 200 ne e. To raději koupím výfuk za 30? nebo klapky.
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2043
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou

Re: X5 e53

#56 Příspěvek od Don »

Nj ale za 200 uz je pekna sedma a kdyz budu chtit SUV, tak lehce pres 200 se prodavaji RR a to je na SUV uplne jina liga. Maji 80% techniky X5, pevne 4x4 atd.
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
Arnie_one Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2324
Registrován: ned 14.09.2014 00:00
Bydliště: Vysočina

Re: X5 e53

#57 Příspěvek od Arnie_one Člen Klubu »

Don, no RR jo, ale taky ta cena servisu je o 200% dal než u E53 :) :) Já můžu dost srovnat E70/E53, E70 je, jak nový auto, ale zpracováním rozhodně není lepší, to vrzání by mě sralo to E65 prostě nemá :)
A hlavně, jak brutálně je E70 naceněná, jen za "novější" auto

No stále pevně doufám, že se nějak zadaří začnu do konce roku řešit další dvojgaráž a nebude mě nic E53 prodat, vím, že na ni nebudu mít čas (rozuměj) jezdit s ní, tak tak se najedu každý den, ale zase v létě to otevřít a nechat si udělat na tý 4,4 klapky hmmm vidím krásnou víkendovku :)
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2043
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou

Re: X5 e53

#58 Příspěvek od Don »

RR je ale E53
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
Arnie_one Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2324
Registrován: ned 14.09.2014 00:00
Bydliště: Vysočina

Re: X5 e53

#59 Příspěvek od Arnie_one Člen Klubu »

Jasne, ale 2x dražší na servis, se zeptej Jaraxe, o tunu težší ze stejným motorem a taky 2 hnusnější (srovnatelná 3 generace LM322, ale tak 02 že) 4 generace je libovka RR Sport s kompresorem, tak to jo to by me vyhovovalo, to se priznam.

PS: Videl jsi nekdy E53 s Aero Packetem, to se treba líbí mě a moc na 20" kola salám 315 vzadu hmm to fakt nejde říct, že je stará paštika, nebo jde, ale pak je člověk prsotě blbec bez vizuálního cítění :)

Pak máš možnsot třeba novýho Clia, no přece to je novější a za 200 :) :)
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2043
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou

Re: X5 e53

#60 Příspěvek od Don »

Jenze sport je na podvozku Discovery a je tvrdy jak kamen. Nemyslim si, ze by ten servis byl o tolik narocnejsi. Auto ma cca 2,8t, E53 ma necelych 2,5t.
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
Odpovědět