Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e65 745i - po startu chyba převodovky

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
matik
Registrovaný
Příspěvky: 482
Registrován: sob 07.08.2010 00:00

e65 745i - po startu chyba převodovky

#1 Příspěvek od matik »

Ahoj, zkoušel jsem googlovat, i zde řádně hledat ale vyhledávat mi tady nějak příliš nejde..
Po nastartování se mi rozsvítila chyba převodovky, diagnostika říká : 51AC žádná zpráva od (CAS) přístupového systému vozidla, identifikační snímač - přerušovaný
Pak s chybou 51AD
Po smazání a projetí žádné chybové hlášky v převodovce nejsou ale chyba převodovky po prvním startu stále zůstává

S chybou jsem si žádně velké změny na chování převodovky nevšiml, jediné co tak že auto možná o maličký kus déle točí..
Crazy23
Registrovaný
Příspěvky: 306
Registrován: sob 19.04.2014 00:00

Re: Po startu chyba převodovky 745i E65

#2 Příspěvek od Crazy23 »

Héle možná to bude baterka, když to i dýl točí.. moje je už asi ouplně v prdeli, ptž mi vysločila parkovací brzda, druhej den pak abs, dtc a tak.. pak jsem dělal výměník topení a baterku jsem úplně vymlátil a po nabití mi už nejdr ani dynamic drive, edc a servotronic, tak jsem to projížděl diag a nějaká taková hláška byla v převodovce taky.. budu teď kupovat baterku a necham i altík repasovat, tak to snad vše zmizí... a samozřejmě baterku zaregistrovat 8-)
tom955i
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: čtv 01.11.2012 01:00

Re: e65 745i - po startu chyba převodovky

#3 Příspěvek od tom955i »

U mě to byla baterka
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: e65 745i - po startu chyba převodovky

#4 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Při startování dojde k poklesu napětí v palubní síti. K jak velkému poklesu napětí dojde rozhoduje vnitřní odpor baterie. U starší a zanedbané baterie je ten vnitřní odpor a tedy i pokles napětí větší. A pokud to palubní napětí klesne pod (asi) 10,5 Voltu (nevím to přesně), tak dojde i k chybě komunikace po sběrnici. A pokud to nekomunikuje správně, tak ŘJ převodovky neví, jaký převodový stupeň je v automatu zařazen a zobrazí se ta chyba, typicky žluté ozubené kolečko. Při následném startu už trochu teplého motoru jednak nedojde k tak velkému odběru z baterie a předchozím během motoru se baterie už trochu oživí - proto to už následně chybu negeneruje.

Buďto vyměnit baterii nebo baterii pomalu dobíjet velmi malým proudem (1/20 -1/50 kapacity) po dobu několika dní, ideálně přes víkend. Pokud to nabíječka umí, spustit tzv. rekondiční program k odstranění sulfatace elektrod.
:D
Odpovědět