Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Opět problémy s DPF
Re: Opět problémy s DPF
minimálně potřebuješ 3 funkční žhavičky pro regeneraci
Re: Opět problémy s DPF
Zdar borci, mám otázku:
Vrátil jsem vykuchané DPF po předchozím majiteli, ale mám problém: koncovky výfuku jsou stále černé a filtr se přicpává.
Dávál jsem vyčistěný originální filtr, přicpal jsem ho.
Poté jsem koupil nový z UK, opět jsem ho přicpal.
Software:
upravoval SNEJK (povolení regenerací) - ale je divné, že při ucpávání filtru se nerozsvítila kontrolka DPF, nevím se má vůbec rozsvítit.
Hardware:
Termostaty oba nové, teplota motoru 93 C.
Žhavící svíčky nové, jednotka nová.
Separátor olej nový.
Turbo za studena trošku houká, po zahřátí není slyšet.
Výřivé klapky zaslepené
Poznatky:
Teď tam mám prázdný obal.
Regenerace se spuští cca 1x za 400-500 km
Teploty před filtrem při regeneraci jsou 500 - 600 C
Při normální jízdě auto nekouří
Zapráší (šedý kouř) při prudkém přidání kolem 2500 -3000 otáček
Olej nemizí.
Příčiny:
Špatné turbo?
Prasklé sání a tím pádem špatná směs?
Prasklé svody?
EGR?
Řešení:
Někdo v Praze a okolí kdo to umí zdiagnostikovat a vyřešit?
Měl jsem to u kluků z BM motors, leželi na tom celý den a na nic nepřišli.
Díky Mirek
Vrátil jsem vykuchané DPF po předchozím majiteli, ale mám problém: koncovky výfuku jsou stále černé a filtr se přicpává.
Dávál jsem vyčistěný originální filtr, přicpal jsem ho.
Poté jsem koupil nový z UK, opět jsem ho přicpal.
Software:
upravoval SNEJK (povolení regenerací) - ale je divné, že při ucpávání filtru se nerozsvítila kontrolka DPF, nevím se má vůbec rozsvítit.
Hardware:
Termostaty oba nové, teplota motoru 93 C.
Žhavící svíčky nové, jednotka nová.
Separátor olej nový.
Turbo za studena trošku houká, po zahřátí není slyšet.
Výřivé klapky zaslepené
Poznatky:
Teď tam mám prázdný obal.
Regenerace se spuští cca 1x za 400-500 km
Teploty před filtrem při regeneraci jsou 500 - 600 C
Při normální jízdě auto nekouří
Zapráší (šedý kouř) při prudkém přidání kolem 2500 -3000 otáček
Olej nemizí.
Příčiny:
Špatné turbo?
Prasklé sání a tím pádem špatná směs?
Prasklé svody?
EGR?
Řešení:
Někdo v Praze a okolí kdo to umí zdiagnostikovat a vyřešit?
Měl jsem to u kluků z BM motors, leželi na tom celý den a na nic nepřišli.
Díky Mirek
Re: Opět problémy s DPF
zajet za snejkem a on ti hned řekne co se tam děje,.
žádnou kontrolku regenerace to nemá.
žádnou kontrolku regenerace to nemá.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 464
- Registrován: ned 18.08.2013 00:00
Re: Opět problémy s DPF
S černýma koncovkama bych si hlavu nelámal... dělal jsem test na F06 (třílitřík, šestiválec, 230kw, 18tkm, všechny tlaky DPF OK) od germánského majitele a po regeneraci bylo vzadu černý všechno i nárazník kolem koncovek, takže klid. Ten zbytek už je trochu znepokojující...
(po apgrejdu fóra mi sem nejdou vložit obrázky, ale byla to ňamka)
(po apgrejdu fóra mi sem nejdou vložit obrázky, ale byla to ňamka)
Re: Opět problémy s DPF
pěkná piiiič*vina. bmw s DPF pokud jsou v pořádku a nemají nic vymontované tak mají vyfuk i zadek naprosto čistý, výfuk když projedeš prstem tak ho máš uplně ale uplně čistý.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 721
- Registrován: stř 20.04.2005 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opět problémy s DPF
Mohu potvrdit - jak za běžného provozu tak při a po regeneraci - čisto. Po regeneraci bych řekl, že jsou koncovky uvnitř dokonce o chlup čistší (po otření prstem nulanula nic, při běžném provozu občas téměř neznatelný šedočerný povlak)..
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opět problémy s DPF
Ty teploty jsou pro zahájení regenerace nedostatečné. Zásadním prvkem, který způsobí zvýšení teploty výfukových plynů je katalyzátor - v tom katu začne dohořívat nafta od tzv. post-vstřiků, kdy je nafta vstřikována až na konci expanzního zdvihu. To už je teplota ve spalovacím prostoru relativně nízká, takže nafta se nevznítí ve válcích, nýbrž je strhávána výfukovými plyny. A právě v tuto chvíli vstupuje do hry oxidační katalyzátor. Teplota za oxidačním katalyzátorem dosahuje ve fázi aktivní regenerace hodnot zhruba 650 až 750 stupňů.mcerno píše:Teploty před filtrem při regeneraci jsou 500 - 600 C ....
Je to právě funkčnost oxidačního katalyzátoru, která je pro aktivní regeneraci filtru pevných částic klíčová. Kapky vstřikované nafty totiž nejprve dopadnou na oxidační katalyzátor, který je umístěný před filtrem pevných částic. Během několika málo sekund dojde ke zvýšení teploty o 150 až 300 stupňů oproti teplotě výfukových plynů. Oxidační katalyzátor tak tady funguje vlastně jako hořák.
Takže v jakém stavu máš katalyzátor?
Více:
http://www.auto.cz/filtry-pevnych-casti ... -dil-93668
http://www.auto.cz/technika-filtry-pevn ... -dil-93106

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 464
- Registrován: ned 18.08.2013 00:00
Re: Opět problémy s DPF
To JaraX a xdentist:
"pěkná piiiič*vina." a "po otření prstem nulanula nic, při běžném provozu občas téměř neznatelný šedočerný povlak"
No já nevím... nevyznám se v tom. Auto bylo skoro nový. Jeli jsme z Litoměřic do Č. Budějovic, takže jsem věděl, že na trase min. jedna regenerace bude. Ještě bych někde dohledal log. Dělo se to minulý rok (2017) 1.10. pěkné počasí, jízda po většinu trasy ustálenou rychlostí (90-150), žádné kolony, regenerace proběhla jak měla - chtělo by se říct, takřka laboratorní podmínky. Tlaky, teploty, žhavičky, vstřiky, termostaty vše OK - podle diagnostiky (po nájezdu necelých 18tkm, aby ne). Někde za Táborem začala spásná regenerace a toto jsem nafotil po příjezdu do Budějovic:
https://uloz.to/tam/_eriNjkwqf1Ea
Podotýkám, že jsem si nevšiml nikoho s lopatkou sazí, který by zákeřně ohodil koncovky výfuků a zadní nárazník po našem dojezdu. rukama se mi tam šátrat nechtělo, protože jsme šli na oběd a já nechtěl ke stolu usednout jako kominík po celodenní šichtě. Pro někoho pěkná piiiič*vina nebo neznatelný šedočerný povlak. Já to rozeznal a přiznám se, že barva auta tomu pomohla.
Takže jestli je toto výsledek regenerace, tak mě to neuspokojilo a jestli je DPF u normálně provozovaného auta, které nevykazuje žádné závady, jak na diag tak při jízdě, na odpis po necelých 18tkm tak je to pro mě opět neuspokojující...
Jen jsem chtěl říct, že černý koncovky neznačí špatnou funkci DPF... možná, že kdyby se s autem ujelo ještě 100 -. 200km a DPF by byl v módu "zachytávám" tak by se částečky vyfoukaly... než by tedy zase přišel mód "regeneruji" a koncentrované (předtím usazené saze) by DPF vypustil ven. Jde o načasování "kapesníčkové" kontroly.
"pěkná piiiič*vina." a "po otření prstem nulanula nic, při běžném provozu občas téměř neznatelný šedočerný povlak"
No já nevím... nevyznám se v tom. Auto bylo skoro nový. Jeli jsme z Litoměřic do Č. Budějovic, takže jsem věděl, že na trase min. jedna regenerace bude. Ještě bych někde dohledal log. Dělo se to minulý rok (2017) 1.10. pěkné počasí, jízda po většinu trasy ustálenou rychlostí (90-150), žádné kolony, regenerace proběhla jak měla - chtělo by se říct, takřka laboratorní podmínky. Tlaky, teploty, žhavičky, vstřiky, termostaty vše OK - podle diagnostiky (po nájezdu necelých 18tkm, aby ne). Někde za Táborem začala spásná regenerace a toto jsem nafotil po příjezdu do Budějovic:
https://uloz.to/tam/_eriNjkwqf1Ea
Podotýkám, že jsem si nevšiml nikoho s lopatkou sazí, který by zákeřně ohodil koncovky výfuků a zadní nárazník po našem dojezdu. rukama se mi tam šátrat nechtělo, protože jsme šli na oběd a já nechtěl ke stolu usednout jako kominík po celodenní šichtě. Pro někoho pěkná piiiič*vina nebo neznatelný šedočerný povlak. Já to rozeznal a přiznám se, že barva auta tomu pomohla.
Takže jestli je toto výsledek regenerace, tak mě to neuspokojilo a jestli je DPF u normálně provozovaného auta, které nevykazuje žádné závady, jak na diag tak při jízdě, na odpis po necelých 18tkm tak je to pro mě opět neuspokojující...
Jen jsem chtěl říct, že černý koncovky neznačí špatnou funkci DPF... možná, že kdyby se s autem ujelo ještě 100 -. 200km a DPF by byl v módu "zachytávám" tak by se částečky vyfoukaly... než by tedy zase přišel mód "regeneruji" a koncentrované (předtím usazené saze) by DPF vypustil ven. Jde o načasování "kapesníčkové" kontroly.
Re: Opět problémy s DPF
fungující DPF = naprosto čistý výfuk a zadek auta
a při regeneraci DPF auto žádné pevné častice nevypouští.
líbí se mi jak někdo kdo o tom ví hovno poučuje.
a při regeneraci DPF auto žádné pevné častice nevypouští.
líbí se mi jak někdo kdo o tom ví hovno poučuje.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 464
- Registrován: ned 18.08.2013 00:00
Re: Opět problémy s DPF
Ok, vysvětlil si mi to...
Re: Opět problémy s DPF
Taky přidám svůj osobní poznatek z poměrně nového bmw s dpf, u kterého jsem byl překvapen - kámoš měl m550d v bílé barvě, nájezd opravdu téměř nic (řádově třeba do 50t km, a to ještě přeháním) a to auto jsem viděl s očouzenou prdelí, včetně koncovek. No, dost mne to zarazilo a nenapadá mne žádné logické vysvětlení... Bordel z cesty to podle mě nebyl. A že by bylo dpf mrtvé už za tak krátkou dobu? To se mi taky nezdá
Re: Opět problémy s DPF
musí být, prostě auto s DPF musí mít čisté koncovky,
Re: Opět problémy s DPF
Já tedy nevím, ale DPF je filtr pevných částic a saze jsou pevná částice, takže nefiltruje.
Když jsem řešil nefunkční DPF - regeneraci - a vyřešil, ptal jsem se jak poznám že konečně regenerace proběhla. Jestli z toho vyletí mrak sazí až se po delší době spustí.
Odpověď zněla, že nevyletí nic. Jen motor bude mít takový dutý zvuk a pak už se nerozsvítí ponorka. A poznej to, když je odhlučněný. Jako památka mi zbyl 1cm černý kroužek na koncovce. Kolega jel pro jistotu za mnou a nekouří ikdyž mu vytnu.
Nevysvětlil jsem tedy nic, ale funguje to tak nějak.
Jo kouří mi starý TDI, má jen nějaký neřízený porceláňák, někdy když mu šlápnu, tak černý dým než přeřadím. Pak je klid. Ale jednou, když jsem řešil špatný štelverk, mi mechanik zvýšil dávku paliva, aby tak netrhal a od té doby na plný kotel kouří vždy. Ale je to ještě rotačka a nevím jak je to relevantní.
Když jsem řešil nefunkční DPF - regeneraci - a vyřešil, ptal jsem se jak poznám že konečně regenerace proběhla. Jestli z toho vyletí mrak sazí až se po delší době spustí.
Odpověď zněla, že nevyletí nic. Jen motor bude mít takový dutý zvuk a pak už se nerozsvítí ponorka. A poznej to, když je odhlučněný. Jako památka mi zbyl 1cm černý kroužek na koncovce. Kolega jel pro jistotu za mnou a nekouří ikdyž mu vytnu.
Nevysvětlil jsem tedy nic, ale funguje to tak nějak.
Jo kouří mi starý TDI, má jen nějaký neřízený porceláňák, někdy když mu šlápnu, tak černý dým než přeřadím. Pak je klid. Ale jednou, když jsem řešil špatný štelverk, mi mechanik zvýšil dávku paliva, aby tak netrhal a od té doby na plný kotel kouří vždy. Ale je to ještě rotačka a nevím jak je to relevantní.
Re: Opět problémy s DPF
Katalyzátor nevím v jakém je stavu...
Dá se to ověřit na autě?
Podívat se na live data?
Nebo se musí vyndat, nahřát a vstříknout naftu jestli reaguje.
Díky...
Dá se to ověřit na autě?
Podívat se na live data?
Nebo se musí vyndat, nahřát a vstříknout naftu jestli reaguje.
Díky...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 464
- Registrován: ned 18.08.2013 00:00
Re: Opět problémy s DPF
No, tak DPF a jeho správná funkce má nejspíš něco dočinění s barvou vozu... nejvíce DPF vykazujících závadu je na bílých autech... naopak, černá, tmavě modrá, popř. tmavě šedá jsou většinou bez závad.
Takže jestli má tazatel bílé vozidlo je v kelu!



Takže jestli má tazatel bílé vozidlo je v kelu!
Re: Opět problémy s DPF

To na těch fotkách je docela dobrý, už jsem viděl i očuzenou SPZku, takže evidentně něco špatně.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opět problémy s DPF
Nemám nic proti různým mobilním aplikacím, orientačně je občas používám, ale v tomto případě bych raději jako první použil BMW diagnostiku. Tím bych teploty naměřené Appkou jednak ověřil a hlavně BMW diagnostika vypíše všechny závady, které spuštění regenerace brání. Úplně stačí malá netěsnost a pokud není naměřen potřebný přetlak, ŘJ motoru si myslí, že DPF je zatím dostatečně průchodný a regeneraci nespustí.mcerno píše:Ahoj, zde je ukazka teplot...Asi je to spatne, pred dpf je mene nez za katem...
Pokud byl DPF po předchozím majiteli vykuchaný, je možno předpokládat i úpravu softwaru v ŘJ motoru, kdy jsou zakázány i tzv. post-vstřiky, aby motor zbytečně nekouřil a o regeneraci s vykuchaným DPF se nepokoušel. To se dá těžko ověřit, protože se tam nechává původní pojmenování (číslo) SW. Ale určitě napřed origo BMW diagnostiku a prohlédnout DPF a spojení výfukových trubek od svodů až za DPF s důrazem na netěsnosti. SW v ŘJ motoru zatím určitě nepřehrávat.
- Přílohy
-
- image2.png (70.47 KiB) Zobrazeno 4376 x
Re: Opět problémy s DPF
Mám dotaz ohledně dpf:
Psalo to chybu 480A particle filter, tak jsem to byl projet po dálnici, před najetím na dálnici jsem chybu smazal a znovu se objevila až za cca 45 minut.
Obrázek před a po:
https://1drv.ms/i/s!An2urnLSNTTnjFGtf1JVTR8V6DT7
Hodonota soot poklesla - je už teď ok? Ale stejně je příliš vysoký protitlak? A ještě mám dotaz, jak je to s tím Ash - popel - pochopil jsem, že toho se už nijak nezbavím, a bude jen přibývat, jaká je mezní hodnota?
Psalo to chybu 480A particle filter, tak jsem to byl projet po dálnici, před najetím na dálnici jsem chybu smazal a znovu se objevila až za cca 45 minut.
Obrázek před a po:
https://1drv.ms/i/s!An2urnLSNTTnjFGtf1JVTR8V6DT7
Hodonota soot poklesla - je už teď ok? Ale stejně je příliš vysoký protitlak? A ještě mám dotaz, jak je to s tím Ash - popel - pochopil jsem, že toho se už nijak nezbavím, a bude jen přibývat, jaká je mezní hodnota?
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opět problémy s DPF
V DPF se zachytávají saze (soot, Ruß) a jako vedlejší nežádoucí produkt se vytváří popel (ash, Asche). Saze, které jsou dostatečně malé při pasivní nebo aktivní regeneraci shoří a zbytky ve formě popílku vyletí z výfuku ven. Velké saze a velké kusy karbonu sice při regeneraci shoří, ale už se nedostanou přes jemnou strukturu filtru ven, zůstávají v DPF a snižují jeho propustnost => diferenční tlak před DPF roste.
Proto je důležité používat motorové oleje určené pro motory s DPF, aby se popela vytvářelo co nejméně. Současně je nutné, aby se regenerace spouštěla automaticky a pravidelně. Tj. nepoužívat diesel pouze na krátké jízdy po městě, kdy se ani neohřeje a tím nejsou splněny podmínky regenerace. A pokud už se kontrolka DPF rozsvítí, tak je třeba tu regenerační jízdu provést co nejdříve a nečekat, až se příští měsíc pojede na návštěvu k babičce. Pokud se totiž vytvoří silnější vrstva sazí, tak to už nikdy neshoří bezezbytku.
Pokud porovnám ty dva diagnostické protokoly, tak to množství sazí (soot) kleslo z 54,95 g na 16,90 g, ale ten tlak před filtrem narostl z 1024 na 1152 mBar, i když množství popela (ash) zůstalo na stejné hodnotě 28,97 g. Současně narostl i "difference pressure" above particle filter z 68,92 na 286,77 mBar pro které nějak nenacházím vysvětlení => asi bych jako první otestoval nebo rovnou vyměnil tento diferenční senzor. Vadný snímač diferenciálního tlaku na filtru pevných částic je nejčastější závadou. Pokud snímač přestane správně měřit rozdílový tlak, regenerace filtru se nebudou spouštět v pravidelných intervalech. Vadný snímač se nemusí zobrazovat jako závada na diagnostice, protože hodnoty, které dodává ŘJ motoru jsou reálně možné nebo v povolené toleranci. Ve skutečnosti neměří skutečné hodnoty, vytváří chaos, je to prostě "kurvítko".
Zbavit DPF popela lze různými chemickými a fyzikálními procesy, kdy se musí filtr vymontovat a předat k renovaci odborné firmě. Žádnou Ti doporučovat nebudu, najdi si něco v Tvém okolí a prověř si jejich reference.
Více:
https://www.youtube.com/watch?v=DCn8aDQcAuQ
http://www.chiptuning.cz/clanek/seznam- ... ych-castic
https://www.dieselnet.com/tech/dpf_ash.php#cleaning
https://www.ctscorp.com/products/sensor ... -ash-soot/ a jeho překlad
https://translate.google.cz/translate?h ... rev=search
http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Kurv%C3%ADtko
http://necyklopedia.wikia.com/wiki/Kurv%C3%ADtko

Proto je důležité používat motorové oleje určené pro motory s DPF, aby se popela vytvářelo co nejméně. Současně je nutné, aby se regenerace spouštěla automaticky a pravidelně. Tj. nepoužívat diesel pouze na krátké jízdy po městě, kdy se ani neohřeje a tím nejsou splněny podmínky regenerace. A pokud už se kontrolka DPF rozsvítí, tak je třeba tu regenerační jízdu provést co nejdříve a nečekat, až se příští měsíc pojede na návštěvu k babičce. Pokud se totiž vytvoří silnější vrstva sazí, tak to už nikdy neshoří bezezbytku.
Pokud porovnám ty dva diagnostické protokoly, tak to množství sazí (soot) kleslo z 54,95 g na 16,90 g, ale ten tlak před filtrem narostl z 1024 na 1152 mBar, i když množství popela (ash) zůstalo na stejné hodnotě 28,97 g. Současně narostl i "difference pressure" above particle filter z 68,92 na 286,77 mBar pro které nějak nenacházím vysvětlení => asi bych jako první otestoval nebo rovnou vyměnil tento diferenční senzor. Vadný snímač diferenciálního tlaku na filtru pevných částic je nejčastější závadou. Pokud snímač přestane správně měřit rozdílový tlak, regenerace filtru se nebudou spouštět v pravidelných intervalech. Vadný snímač se nemusí zobrazovat jako závada na diagnostice, protože hodnoty, které dodává ŘJ motoru jsou reálně možné nebo v povolené toleranci. Ve skutečnosti neměří skutečné hodnoty, vytváří chaos, je to prostě "kurvítko".
Zbavit DPF popela lze různými chemickými a fyzikálními procesy, kdy se musí filtr vymontovat a předat k renovaci odborné firmě. Žádnou Ti doporučovat nebudu, najdi si něco v Tvém okolí a prověř si jejich reference.
Více:
https://www.youtube.com/watch?v=DCn8aDQcAuQ
http://www.chiptuning.cz/clanek/seznam- ... ych-castic
https://www.dieselnet.com/tech/dpf_ash.php#cleaning
https://www.ctscorp.com/products/sensor ... -ash-soot/ a jeho překlad
https://translate.google.cz/translate?h ... rev=search
http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Kurv%C3%ADtko
http://necyklopedia.wikia.com/wiki/Kurv%C3%ADtko

Re: Opět problémy s DPF
Díky za užitečné info
Předpokládám že to čidlo je díl č. 5: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=18_0787
Auto jsem koupil cca před 300km, kontrolka DPF se ještě nikdy nerozsvítila. Jsem po výměně obou termostatů, všech žhaviček, škrtíví klapky, vše bylo KO, takže teprve teď mělo smysl s tím poprvé jet na dálnici a pokusit se vypálit DPF. Saze ubyly, takže alespoň nějaký úspěch. Budu muset pořídit DIS, inpa vypadá že livedata pro DPF neumí. Jen řeším problém, jak na ntb uvolnit 150GB místa

Předpokládám že to čidlo je díl č. 5: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=18_0787
Auto jsem koupil cca před 300km, kontrolka DPF se ještě nikdy nerozsvítila. Jsem po výměně obou termostatů, všech žhaviček, škrtíví klapky, vše bylo KO, takže teprve teď mělo smysl s tím poprvé jet na dálnici a pokusit se vypálit DPF. Saze ubyly, takže alespoň nějaký úspěch. Budu muset pořídit DIS, inpa vypadá že livedata pro DPF neumí. Jen řeším problém, jak na ntb uvolnit 150GB místa
