v prvé řadě bych se vyhnul 320d 100kw předfl, je to ještě stará rotačka s ne moc spolehlivým čerpadlem (je to prostě šmejd)
zůstává nam na výběr 320d 110kw, 330d 135kw a 330d 150kw, automat by byl asi lepší volba pro přítelkyní, ale dost bych se obával jeho stavu (je to holt staré auto a dost už v ních jezdí šetřílkové a prasata). Manual by byla jistější volba, 6q asi nejlepší
do 100k bych nejspíš slušnou 330d 150kw nevybereš, tu bych zavrhnul, ten motor je i lehce o něco složitější než jeho bratr 135kw.
330d 135kw se dělaly do počátku roku 2003, takže to bude spíše starší kus, nicméně na pohled dnešní doby je to relativně spolehlivá nafta. Ovšem tento motor se nedělal se 6q.
320d 110kw se dělala od faceliftu (9/2001 až do konce výroby), od roku 2003 už měly 2 termostaty, 6q manuál a většinou už plnily euro 4
Co se tyče výběru naftového auta, položil bych si vůbec otázku, jestli najedete toho až tolik, ve velkých vzdálenostech, že nutně potřebujete tu naftu.
ty motory žerou + - stejně, ale 4 válec bude levnější na údržbu (méně oleje, méně žhavičů, méně vstřiků apod). Ale i tak to není žádný med, když se začne sypat; vstřiky 6tis/ks, podvozek 25tis jen to lískne, dvouhmota 20k, atd, takže při špatném výběru auta není problém tohle vše absolvovat naraz.
doporučil bych ti se svézt v 330d a 320d, aby ses sám rozhodnul co je pro tebe milejší

. Nakonec bych se zaměřil hlavně na celkový stav, výbavu, korozi! a další nutné investice. Určitě vem někoho, kdo těm autům rozumí a má diagnostiku. Po potom nejspíš počítej s klasickým servisem (oleje + filtry) a k tomu termostat/y a separátor (ještě jsem moc nezažil aby je lidí měnili, takže jsou tvrdý jak kámen, auto za jizdy blbne a na diag vyskakuje občas váha vzduchu), no a pak s časem ať chceš nebo nechceš tak nějaký ten silentbloček nebo ramínko

je to holt staré auto. Takže určitě nevěřit kecům prodejců, že auto je bez investic
