Omlouvam se. Nafta tusim M57 (173 kW). Dnes jsem koupil novej egr termistat, zitra ho tam hodim a uvidim.JaraX píše:nenapsal jsi jaký motor, u N52 je to divné, tam se to nestává, ale třeba u nafty klidně vydrží jen pul rokuabcent500 píše:Koncem rijna jsem na e61 menil oba termostaty za origo Bmw, ted uz se to ohreje sotva na 75° je mozne, ze je jeden z nich zase v haji?
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
N52B30 - vadný termostat?
Re: N52B30 - vadný termostat?
Re: N52B30 - vadný termostat?
Takze pomohlo vymenit Egr termostat. Ten origos tam dlouho nevydrzel, 3 mesice zadna slava.
Re: N52B30 - vadný termostat?
zajímavé že se to u nafty děje tak nějak u všech značek termostatů a u benzína ok.
Re: N52B30 - vadný termostat?
To jo. Druhovyroba mi vydrzela skoro rok...ten inzenyr byl peknej k...
Re: N52B30 - vadný termostat?
A diagnostika v bmw servise ukaze chybu termostatu, termostatov ? N53b30
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: N52B30 - vadný termostat?
Chyba výhřevného tělíska u termostatu N53B30 se zapíše do paměti a BMW diagnostika tuto závadu přečte.
Ale to, že termostat otevírá už při 65 stupních Celsia zápis žádné chyby nezpůsobí. Diagnostika (nízkou) teplotu chladící kapaliny ukáže - takže ji zjistí. Ale někdo to auto musí na diagnostiku připojit, nebo si teplotu chaldící kapaliny musí zjistit ve skrytém menu palubního počítače.

Ale to, že termostat otevírá už při 65 stupních Celsia zápis žádné chyby nezpůsobí. Diagnostika (nízkou) teplotu chladící kapaliny ukáže - takže ji zjistí. Ale někdo to auto musí na diagnostiku připojit, nebo si teplotu chaldící kapaliny musí zjistit ve skrytém menu palubního počítače.

Re: N52B30 - vadný termostat?
seš si jistej? třeba u N62 si DME krásně zjistí vadne termostat přes teplotu chladící kapaliny v motoru vs teplotu odcházející kapaliny do chladiče, pak vypíše hlášku "Thermostat stuck"
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: N52B30 - vadný termostat?
Jistotu získám, až se podívám do svojí e60/N53, jestli tam skutečně je nebo není senzor teploty chladící kapaliny odcházející do chladiče B604. Ale auto mám na dílně a čekám na montáž těch renovovaných katíků - takže později.
Elektrické schéma pro Motorkühlsystem E60 E61 mit N52 oder N53 je tady http://www.bmw-planet.net/diagrams/rele ... 25749.svgz a tam B604 fakt nevidím - asi to je žebrák, už tenkrát se muselo šetřit. Mám tam jen B6236a http://www.bmw-planet.net/diagrams/rele ... 2_0008.png . A když byla teplota chladící kapaliny podle (hidden menu) kvůli vadnému termostatu mezi 55-65 stupni, tak se žádná chyba negenerovala - jenom mě bylo i po půl hodině zima.
Kdyžto schéma pro Motorkühlsystem E60 E61 mit N62 oder N62/TU je tady http://www.bmw-planet.net/diagrams/rele ... 25745.svgz , jde je B604 a B6236a, tj. http://www.bmw-planet.net/diagrams/rele ... 2_0007.png a http://www.bmw-planet.net/diagrams/rele ... 2_0001.png . Takže ANO, u N62 máš co porovnávat. Ta hláška znamená "zaseklý termostat", ale teplota na motoru bude skoro vždy vyšší, než na výstupu do chladiče. A pokud bude na motoru nižší - pak cosi nehraje a potom to už chápu.

Elektrické schéma pro Motorkühlsystem E60 E61 mit N52 oder N53 je tady http://www.bmw-planet.net/diagrams/rele ... 25749.svgz a tam B604 fakt nevidím - asi to je žebrák, už tenkrát se muselo šetřit. Mám tam jen B6236a http://www.bmw-planet.net/diagrams/rele ... 2_0008.png . A když byla teplota chladící kapaliny podle (hidden menu) kvůli vadnému termostatu mezi 55-65 stupni, tak se žádná chyba negenerovala - jenom mě bylo i po půl hodině zima.
Kdyžto schéma pro Motorkühlsystem E60 E61 mit N62 oder N62/TU je tady http://www.bmw-planet.net/diagrams/rele ... 25745.svgz , jde je B604 a B6236a, tj. http://www.bmw-planet.net/diagrams/rele ... 2_0007.png a http://www.bmw-planet.net/diagrams/rele ... 2_0001.png . Takže ANO, u N62 máš co porovnávat. Ta hláška znamená "zaseklý termostat", ale teplota na motoru bude skoro vždy vyšší, než na výstupu do chladiče. A pokud bude na motoru nižší - pak cosi nehraje a potom to už chápu.

Re: N52B30 - vadný termostat?
měl by to být díl 3, ale proč nejde objednat nevím, asi se na té N53 fakt hodně šetřilo
http://bmwfans.info/parts-catalog/E60N/ ... r_hoses_2/
http://bmwfans.info/parts-catalog/E60N/ ... r_hoses_2/
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: N52B30 - vadný termostat?
Až budu mít své auto,, tak na kouknu - to už jsem slíbil výše. To, že na obrázku díl (3) je, ale v seznamu níže není podle mne znamená, že tam podle roku výroby, výbavy atp. (asi) nebude. Stejná situace totiž je i když si zobrazím ten chladící systém v ETK po předchozím zadání VIN https://www.etkbmw.com/bmw/CS/search/se ... CE/17_0326 .
Ale je klidně možné, že ten senzor na spodní hadici už není potřeba, protože tu teplotu bude měřit ten teplotní senzor na elektrickém vodním čerpadle. A teplotu na hlavě motoru měří B6236a (X6236) tady http://www.bmw-planet.net/diagrams/rele ... 3_0004.png , ale to se ještě budu muset podívat do výkresu motorové kabelové sady.

Ale je klidně možné, že ten senzor na spodní hadici už není potřeba, protože tu teplotu bude měřit ten teplotní senzor na elektrickém vodním čerpadle. A teplotu na hlavě motoru měří B6236a (X6236) tady http://www.bmw-planet.net/diagrams/rele ... 3_0004.png , ale to se ještě budu muset podívat do výkresu motorové kabelové sady.

Re: N52B30 - vadný termostat?
Ahoj,
koukal jsem, že jsi měnil katy, jak jsi zjistil, že jsou špatné?
Já jsem dnes byl na diagnostice a napsalo mi to taky chybu obou katů.
na kolik vyjde taková sranda?
Mám teda N52B30.
Díky.
koukal jsem, že jsi měnil katy, jak jsi zjistil, že jsou špatné?
Já jsem dnes byl na diagnostice a napsalo mi to taky chybu obou katů.
na kolik vyjde taková sranda?
Mám teda N52B30.
Díky.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: N52B30 - vadný termostat?
... renovoval, píšu to tady http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=27&t=97033
Re: N52B30 - vadný termostat?
Ty Milane, neřešil jsi ty už jednou tu repasi katů? Neděláš ty to už podruhé? Nebo si to pletu?
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: N52B30 - vadný termostat?
Bohu žel, nepleteš. Poprvé, repasováno preventivně 09.09.2014 a teď 29.1.2018 podruhé. Asi jsem tomu 14.12.2016 večer v kopci před obcí Černošín https://www.google.cz/maps/place/%C4%8C ... 12.8838251 dal "moc za uši". Pokud si vzpomínám dobře, tak při 3.500 rpm jsem podřadil "pádlem jednou" do otáček, tj. +1.000 rpm = 4.5000 a začalo to detonovat. Takže okamžitě volnoběh, odtahovka domů a druhý den do BMW německého autorizáku.
Tam při předání do opravy dostali jasný pokyn, že je něco mechanicky zablokované, např. ucpaný výfuk, elektricky je vše OK. Ale 3 dni špekulovali, měnili svíčky, cívky, přehráli SW v ŘJ motoru, dělali zkušební jízdy, diagnostikovali a chtěli měnit vysokotlaké čerpadlo paliva. A netušili. že testy pořízené v současném diagnostickém SW byly podle VIN dohledatelné na BMW serveru a já jsem si ty testy pročetl. Takže jsem tam znova vyrazil náhradním "škodylakem", a znova vysvětlil, že NOx kat se dá odpojit a auto projet s povoleným šroubením, protože servis je na konci města - a najednou byl "výkon přítomen", takže byl vyměněn "ucpaný" NOx katík za hodně Euro a závady se zdála býti vyřešena.
Ale při předání z opravy někdy v prosinci 2016 byly velké mrazy, musel jsem domů jet velmi opatrně a čekal jsem, že si to sedne, adaptace se znova vytvoří atp. Dnes si myslím, že ve skutečnosti při tom vytočení okolo 4.500 rpm částečně vyhořely katy, zbytky katíků COx vlítly do NOx katů a ten se ucpal a v tom německém BMW byl vyměněn za nový. Jenže ty zbytky vyhořelých COx katů časem vlítly i do toho nového NOX katu a znova ho ucpaly - ale to jsem právě teď našel. Respektive po demontáži COx katů jsem je našel skoro prázdné. Tak jsem svařovacím drátem zkontroloval průchodnost trubek do NOx katů a bylo to jasné. Ale zatím nevím, proč ty COx katíky vyhořeli - já v "redline nejezdím".

Tam při předání do opravy dostali jasný pokyn, že je něco mechanicky zablokované, např. ucpaný výfuk, elektricky je vše OK. Ale 3 dni špekulovali, měnili svíčky, cívky, přehráli SW v ŘJ motoru, dělali zkušební jízdy, diagnostikovali a chtěli měnit vysokotlaké čerpadlo paliva. A netušili. že testy pořízené v současném diagnostickém SW byly podle VIN dohledatelné na BMW serveru a já jsem si ty testy pročetl. Takže jsem tam znova vyrazil náhradním "škodylakem", a znova vysvětlil, že NOx kat se dá odpojit a auto projet s povoleným šroubením, protože servis je na konci města - a najednou byl "výkon přítomen", takže byl vyměněn "ucpaný" NOx katík za hodně Euro a závady se zdála býti vyřešena.
Ale při předání z opravy někdy v prosinci 2016 byly velké mrazy, musel jsem domů jet velmi opatrně a čekal jsem, že si to sedne, adaptace se znova vytvoří atp. Dnes si myslím, že ve skutečnosti při tom vytočení okolo 4.500 rpm částečně vyhořely katy, zbytky katíků COx vlítly do NOx katů a ten se ucpal a v tom německém BMW byl vyměněn za nový. Jenže ty zbytky vyhořelých COx katů časem vlítly i do toho nového NOX katu a znova ho ucpaly - ale to jsem právě teď našel. Respektive po demontáži COx katů jsem je našel skoro prázdné. Tak jsem svařovacím drátem zkontroloval průchodnost trubek do NOx katů a bylo to jasné. Ale zatím nevím, proč ty COx katíky vyhořeli - já v "redline nejezdím".

Re: N52B30 - vadný termostat?
Egr a vse kolem nej je ok? Kdyz by byl ucpaný například tak pujde teplota výfukových plynů nahoru a katy vyhori. Je tak?
Takze ty jsi repasoval COx karty v 2014. Na konci roku 2016 ale zrejme shořely a ucpaly NOx kat. Takze jsi dal kopu eur za novy NOx kat a ten je ted mozna zas ucpaný protoze dohorely ty uz jednou repasovane COx katy? Nejak jsem se v tom ztratil
Tudiz jsi ted zase repasoval COx katy. NOx se ti povedlo zachránit?
Nebo jsem to pochopil špatně?
Jak se to vlastne pozná ze ten kat je ucpaný? To auto asi moc nechce jet, ze? Protoze nemůže dýchat...
Takze ty jsi repasoval COx karty v 2014. Na konci roku 2016 ale zrejme shořely a ucpaly NOx kat. Takze jsi dal kopu eur za novy NOx kat a ten je ted mozna zas ucpaný protoze dohorely ty uz jednou repasovane COx katy? Nejak jsem se v tom ztratil
Tudiz jsi ted zase repasoval COx katy. NOx se ti povedlo zachránit?
Nebo jsem to pochopil špatně?
Jak se to vlastne pozná ze ten kat je ucpaný? To auto asi moc nechce jet, ze? Protoze nemůže dýchat...
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: N52B30 - vadný termostat?
To je moje chyba, nikde jsem to nepopsal kompletně.
- poprvé jsem repasoval COx karty v 2014, protože na autě nebyly správně nakódované vstřikovače a vysokotlaké čerpadlo tam cákalo benzín po kýblech, psal jsem to tady http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?t=80028 ,
- na konci roku 2016 se při tom přidání plynu na 4.500 rpm ucpal NOx katík a já i německý autorizák jsme si mysleli, že se zbortila ta keramika v Nox katíku, proto ta výměna NOx katíku, stejně už měl 180tkm za sebou a mohl být postižen stejně jako ty uhlíkové katy,
- ale na 99% znova shořely ty COx katy a ucpaly ten původní starý NOx kat - jenže to mne ani BMW nenapadlo,
- po montáži nového NOx katu ty výfukové plyny dostali prostor a to, co ještě z těch COx katů nevyletělo při tom vytočení v listopadu 2016, tak to vlítlo do toho nového NOx katu po opravě - auto jelo lépe, ale přebytek výkonu to nemělo,
- při výměně lambda sond před katem jsem zjistil malou dírku na katu pro Bank1, tak jsem nechal oba COx katy vymontovat v autorizáku jednoho českého výrobce osobních automobilů,
- ty COx katíky jsem zase odvezl do motepa.de a po jejich otevření mi bylo jasné, že nikoliv malá dírka v plášti katu, ale že ty katy jsou vyhořelé a že zbytky těch katů někde musí být - totiž v NOx katech, píšu to tady i s obrázky http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=27&t=97033 ,
- takže podruhé repasované COx katíky přišly z bývalé NDR poštou a ten ucpaný "nový" NOx katík jsem otevřel flexou, vysypal zbytky COx katů, znova zavařil a tím ten drahý NOx katík zachránil,
- od včera to jezdí, výkon je zpět a i automatická převodovka začala řadit tak, jako dříve, dneska Mariánky - Weiden a zpět, spotřeba 7,4 litru/100km
- na EGR včetně kontroly přívodu se chystám, ale teď jsem potřeboval auto zpojízdnit, abych se dostal do práce v Německu,
- ten EGR nechám udělat zase v tom autorizáku jednoho českého výrobce osobních automobilů

- poprvé jsem repasoval COx karty v 2014, protože na autě nebyly správně nakódované vstřikovače a vysokotlaké čerpadlo tam cákalo benzín po kýblech, psal jsem to tady http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?t=80028 ,
- na konci roku 2016 se při tom přidání plynu na 4.500 rpm ucpal NOx katík a já i německý autorizák jsme si mysleli, že se zbortila ta keramika v Nox katíku, proto ta výměna NOx katíku, stejně už měl 180tkm za sebou a mohl být postižen stejně jako ty uhlíkové katy,
- ale na 99% znova shořely ty COx katy a ucpaly ten původní starý NOx kat - jenže to mne ani BMW nenapadlo,
- po montáži nového NOx katu ty výfukové plyny dostali prostor a to, co ještě z těch COx katů nevyletělo při tom vytočení v listopadu 2016, tak to vlítlo do toho nového NOx katu po opravě - auto jelo lépe, ale přebytek výkonu to nemělo,
- při výměně lambda sond před katem jsem zjistil malou dírku na katu pro Bank1, tak jsem nechal oba COx katy vymontovat v autorizáku jednoho českého výrobce osobních automobilů,
- ty COx katíky jsem zase odvezl do motepa.de a po jejich otevření mi bylo jasné, že nikoliv malá dírka v plášti katu, ale že ty katy jsou vyhořelé a že zbytky těch katů někde musí být - totiž v NOx katech, píšu to tady i s obrázky http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=27&t=97033 ,
- takže podruhé repasované COx katíky přišly z bývalé NDR poštou a ten ucpaný "nový" NOx katík jsem otevřel flexou, vysypal zbytky COx katů, znova zavařil a tím ten drahý NOx katík zachránil,
- od včera to jezdí, výkon je zpět a i automatická převodovka začala řadit tak, jako dříve, dneska Mariánky - Weiden a zpět, spotřeba 7,4 litru/100km
- na EGR včetně kontroly přívodu se chystám, ale teď jsem potřeboval auto zpojízdnit, abych se dostal do práce v Německu,
- ten EGR nechám udělat zase v tom autorizáku jednoho českého výrobce osobních automobilů

Re: N52B30 - vadný termostat?
Hm, ale pak to znamená že buď ten repas COx katů za mnoho nestojí nebo je na tom motoru ještě nějaký jiný problém který způsobuje, že ty katy moc dlouho nevydrží
Ať tak nebo tak, přeju ať na to brzy příjdeš...
Ať tak nebo tak, přeju ať na to brzy příjdeš...
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: N52B30 - vadný termostat?
Ahoj Romane, řešení už mám, ale ... proč jezdit na mrtvém koni?
- máš pravdu, buďto je v ŘJ motoru něco špatně (SW updatován v 11/2016), nebo já, jako skoro důchodce, s tím motorem (asi) jezdit neumím,
- teplota katíků NOx při regeneraci je hlídána senzorem před NOx katy, takže množství paliva vstřikovaného do motoru je programově omezeno na 600-680 stupňů Celsia,
- tuto regenerační teplotu budu jetě konzultovat s panem Grossmannem od Motepa.de , kde ty katíky repasují. On sám jezdí s N55 a říká, že "všechny vstřikovače" musí být OK, jinak ty "primární katy shoří" - a stalo se u mojí N53.
- SW pro DME MSD80 jsem já nepsal, ale pro pekárny vyráběné v http://www.lnt-automation.de/de/lnt/unt ... .html#cpos , v každém Lídlu fungují nějak spolehlivěji a bezproblémově.
A jestli to "spolužáci", od nějakého učitele na německé střední škole blbě pochopili a v současné době budou ve BMW výrobě pouze 3-válce s dvěma turby, předním náhonem a 4x4 jako bonus, tak se brzo se značkou BMW rozloučím. Náhradní vozidlo od nejmenovaného českého výrobce s litrovým přeplňovaným motorem TSI mne uspokojilo jízdním projevem, překvapilo spotřebou a komunikačními schopnosti s OS Android. Výkon byl někde jinde, ale brzdou na dálnici Plzeň - Praha - Liberec - a zpět jsem určitě nebyl. A to, co Česká vláda koupila z fondu "zábrany škod" pro Policii v ČR (270kW) je v Německu dostupné za 300 Euro měsíčně na 7 let jako operativní "lízačka" a potom to ještě prodám v ČR se ziskem.
- máš pravdu, buďto je v ŘJ motoru něco špatně (SW updatován v 11/2016), nebo já, jako skoro důchodce, s tím motorem (asi) jezdit neumím,
- teplota katíků NOx při regeneraci je hlídána senzorem před NOx katy, takže množství paliva vstřikovaného do motoru je programově omezeno na 600-680 stupňů Celsia,
- tuto regenerační teplotu budu jetě konzultovat s panem Grossmannem od Motepa.de , kde ty katíky repasují. On sám jezdí s N55 a říká, že "všechny vstřikovače" musí být OK, jinak ty "primární katy shoří" - a stalo se u mojí N53.
- SW pro DME MSD80 jsem já nepsal, ale pro pekárny vyráběné v http://www.lnt-automation.de/de/lnt/unt ... .html#cpos , v každém Lídlu fungují nějak spolehlivěji a bezproblémově.
A jestli to "spolužáci", od nějakého učitele na německé střední škole blbě pochopili a v současné době budou ve BMW výrobě pouze 3-válce s dvěma turby, předním náhonem a 4x4 jako bonus, tak se brzo se značkou BMW rozloučím. Náhradní vozidlo od nejmenovaného českého výrobce s litrovým přeplňovaným motorem TSI mne uspokojilo jízdním projevem, překvapilo spotřebou a komunikačními schopnosti s OS Android. Výkon byl někde jinde, ale brzdou na dálnici Plzeň - Praha - Liberec - a zpět jsem určitě nebyl. A to, co Česká vláda koupila z fondu "zábrany škod" pro Policii v ČR (270kW) je v Německu dostupné za 300 Euro měsíčně na 7 let jako operativní "lízačka" a potom to ještě prodám v ČR se ziskem.

Re: N52B30 - vadný termostat?
Pořád mi není jasný, jestli můžu vyhodit ty Nox katy nebo ne... BludVlad je vyndal, pry 0 problémů... na netu lidi rovněž popisují odstranění "secondary cats", zádná kontrolka, jen hlubší zvuk pod plynem...
Z popisu fce motoru by to melo vadit nox senzoru a přepnout do homo směsi, ne?
Z popisu fce motoru by to melo vadit nox senzoru a přepnout do homo směsi, ne?
Re: N52B30 - vadný termostat?
Jo to asi muzes. Žádnou kontrolku to nerozsviti. Ale na diag urcite chyba bude a motor pojede na homo směs jak píšeš.
Čili z toho uděláš zbytecne složitou n52 s přímým vstřikováním a bez vvt
Čili z toho uděláš zbytecne složitou n52 s přímým vstřikováním a bez vvt