Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

N53B30O0

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#561 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

I kdyby se cena opravy vyšplhala na 500k Kč, včetně nového podvozku, brzd, ... tak je to méně než za nový vůz, který dnes s atmosfericky plněným řadovým šestiválcem není kde koupit.

Tuto metodu dodnes používají v letectví nebo vojenství. Pokud je drak letadla (nebo korpus tanku nebo ...) celistvý a bez trhlin, vymění se motory, avionika, (řízení palby, domontuje gyroskop kanonu, ...) a celek vesele žije dál další desítky let či tisíce hodin provozu.

Z pohledu ekologie je to správné chování, proč šrotovat plastový vnitřek a lakovanou karoserii se velkým množstvím chemických těsnících a protihlukových hmot, když stačí vyměnit agregát a je to skoro jako nové.

Pavprocha obdivuji za, podle mě, skvělý nápad :cool2: , málokdo si toto dokáže spočítat a případně doma ekonomicky (nebo jinak) zdůvodnit.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#562 Příspěvek od JaraX »

Francis má pravdu, nás je to i nezvyklé, v Německu to němci občas dělají. akorát ty N55 jsou výrazně spolehlivější jak N53, ale pokud chce atmosféru, proč ne.
ale jeslti není lepší koupit málo ojetou N53 z de, přehodit si diferaky atd.a todle prodat.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 443b43e019
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#563 Příspěvek od pavproch »

@francis: dík za pochopení a podporu.

ref cena: pude tam nový motor, převodovka, VTG, spojka, dvouhmota a bižuterie na tym navěšená. cenoffka bude někde okolo půlmíče bez DPH, materiál OEM z BMW, dělat to budou v mirage motorsport
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: N53B30O0

#564 Příspěvek od TANN3R »

Mě je tenhle "repas" auta taky sympatičtější, než prostě jít a koupit místo toho nové. Nakonec je tady Pavproch reálně největší ekolog, ne ti pseudoekologové, co jim jde jen o splnění euro norem, chtějí auta na pět let a pak hodit do koše. Totální plýtvání vším, co máme k dispozici jen pro vlastní obohacení..
Takže přeji, ať se vše podaří a věřím, že zas bude auto roky fungovat a dělat radost.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#565 Příspěvek od pavproch »

kuju
Bury
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: ned 18.09.2016 20:21
Bydliště: Poděbrady

Re: N53B30O0

#566 Příspěvek od Bury »

pavproch: jen pro zajímavost, když už budeš mít celý auto rozhozený, kvůli výměně powertrainu, budeš dělat i podvozkový díly - ramena, čepy, ložiska, tlumiče atd? Já jen, že auto má okolo 250k km a hodně věcí už bude na hraně životnosti předpokládám... takže když renovace, tak komplet? :) Dík za info ;)
E91 330i, N52, manual, M-Paket, (2/2006)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#567 Příspěvek od pavproch »

nebudu, protože už tam mám nahozenou druhou sadu všech uložení podvozku... ramena původní. a sou pevná...

btw, neska sem brambora fest pohoinil - aji 200plus chvíli bylo.... a ani jednou "nepičoval" (byla zima, okolo nuly) a ani jednou sa nerozsvítilo.... akurváth zežral na 700km skoro litr husté 10w60.... chjo no... ale GO sa blíží....
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: N53B30O0

#568 Příspěvek od TANN3R »

To už je slušná porce, litr na 700km. Bude rozborka původního motoru, až bude hotovo?
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#569 Příspěvek od pavproch »

Nebude, odevzdvám ho BMW za mírnou slevu z ceny nového...
Vapinecko
Registrovaný
Příspěvky: 172
Registrován: pát 13.02.2015 01:00

Re: N53B30O0

#570 Příspěvek od Vapinecko »

Jen pro zajímavost jaký plánuješ dát od začátku olej? Předepsaný nebo při tvém stylu ježdění(většinou redline jak jsem pochopil) by si to žádalo asi něco lepšího?
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#571 Příspěvek od pavproch »

na záběh (1500km) tam pude nějaký (nevím, musím se zeptat) 5w-40, potom zase Millers CFS 5w-40
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#572 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Doporučuju vybrat olej s co nejvyšším HTHS, ideálně kolem 5 nebo víc.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#573 Příspěvek od pavproch »

Mám trvale doma sud (25lt) CFS, tak nebudu nic jiného hledat.... :idea:
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#574 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

To neděláš dobře, Jaromíre :-)
Zásobou si dojeb druhý motor, tomu už není pomoci. Do nového si najdi něco s HTHS 5 nebo víc. Máš-li fobii z 10W-60, sežeň si někde Red Line 5W-50 s HTHS 5,9. Nebude to jednoduché, oficiálně jej do ČR nedováží, ale ty si poradíš :-) Nebo alespoň Red Line 5W-40 s HTHS 4,6.
Mohu dnes jen radit a za rok-dva se ti vysmát "Já ti to tenkrát psal".

Lidi, pochopte konečně, že fabrika předepisuje takový olej, aby to nějak přežilo záruku a mělo co nejnižší spotřebu paliva kvůli auropokutám za emise CO2, ne aby to najelo bezproblémově půl milionu nebo víc.

Mimochodem, CO2 není jed, je to netečný plyn a "potrava" pro vše zelené. Už i ve Švýcarsku mají výzkumné skleníkové plantáže s atmosférou obohacenou o CO2 pro vyšší výnosy o mnoho desítek procent.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: N53B30O0

#575 Příspěvek od TANN3R »

A kolik má vlastně ten Millers CFS hodnotu HTHS? (Jsem na telefonu, tak se mi to nechce teď hledat..)

Edit: už sem to našel, je to 4.08 podle jejich stránek.
Bury
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: ned 18.09.2016 20:21
Bydliště: Poděbrady

Re: N53B30O0

#576 Příspěvek od Bury »

k té diskuzi s oleji: pavproch - nechal jsi si místo ekometru nakódovat teplotu oleje? Pokud ano, jakou máš teplotu, pokud jedeš dálku, ale pilu za těch tvých 14l/100km?

By mě zajímalo, zda má cenu řešit HTHS, když jezdím např. v létě dynamicky (ne red line) a teplota oleje se pohybuje mezi 110 a 115°C. Aktuálně používám od Millers Oil 5W40...
E91 330i, N52, manual, M-Paket, (2/2006)
ugurundu
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: ned 05.05.2013 00:00

Re: N53B30O0

#577 Příspěvek od ugurundu »

Ahoj,

ja mam teda 335i takze n54. ale me kdyz se jedeme svezt :-)
spotreba 15-18l to drzi stabilne mezi 115-120 nikdy nesla nad 120.

ale je to teda ted v zime :D uvidime co leto.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#578 Příspěvek od pavproch »

Ukazatel těploty u N53B30 nemám (ani OEM ani dodělanej) .... v mém druhém autě (N52B30) ale mám a v létě bezostyšně ukazuje i 120-125st C. Proto CFS.

A fčíl update po dnešním ztakončení třídenní služebky:

Taxem doyezdil..... :twisted:

Neska cesta zez Pilsně domů, mráz jaxfiň, čili potenciálně kluzké čili opatrně, skoro předpisově..... ujel sem tak 250km a najdenou z ničeho nic (nebylo žádné redline, ani plný plyn) to začalo pod mírným plynem jemně cukat a pak to cukalo víc, rozsvítilia se kuntrolka motoru a už nezhasla.... ale domů sem dojel, s rozsvícenou palubkou, schíplýma asitak 2/3 kobyl, ale dojel.... diag ukázala asitak milion chyb, po jejich smazání a nastartovaní to ihned cuklo a rozsvítilo znova.... i dyž motor nevydávává nepatřičné zvuky, domnívám se, že "zežral" nejméně jednu šálu... takže fertig.... o tisíc km dříff než sem chtěl, ale co už... měl seho ráth, ale asi se budeme muset rozloučit..... :twisted:

Sem zvědav, esli to (až to v promrzlé garáži pořádně vystydne) ešče vůbec nastartuju nebo na GO pojedu na plaťáku.... :idea:
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#579 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Sežranou šálu bys slyšel a kontrolkám by to bylo fuck.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#580 Příspěvek od pavproch »

Jo, motor nevydává nepatřičné zvuky ("nešrotuje"). Ale do GO už (rači) jezdit nebudu.... :idea:
Odpovědět