Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
NCS EXPERT - kodování jednotek
NCS EXPERT - kodování jednotek
Mám takovej problém. Koupil jsem si před časem diagnostiku kabel s INPOU včetně softu NCS Expert a Dummy.
JEdu podle návodu ze stránek a učím se kodovat.
http://diag.sk/ncs/
Mám problém a to ten, že nevím kde dohledat jak se vypíná dečka u spolujezdce. Prostě mě zlobí případně tensioner což bude pyropatrona.
Svítí mi airbag a i po smazání chyby se hned do 5sekund rozsvítí. Začlo to po luxování auta ale prokleknutá sedačka nebude. Takže chyba je furt.
Další chybu co mám je od brzdových destiček to čidlo červený vykřičník v závorkách. Ikdyž je nové vyměněné furt to svítí a nezhasne. Bylo mi řečeno že chyba je po cestě někde dál kde je kabel v dotyku.
Mám jít na STK a poslední tyto dvě chyby se mi rozsvěcují. Jinak je auto v pořádku. Poradí mi někdo nějakej expert na tuto diag ? Případně jak dohledat tuto chybu a přehrát ji do stavu aby nesvítila?
Airbag vyletí vždy to mi nevadí a brzdy si kontroluji často i pohledem nepotřebuji momentálně kontrolku na destičky.
Abych měl klid a prošel STK v pohodě.
JEdu podle návodu ze stránek a učím se kodovat.
http://diag.sk/ncs/
Mám problém a to ten, že nevím kde dohledat jak se vypíná dečka u spolujezdce. Prostě mě zlobí případně tensioner což bude pyropatrona.
Svítí mi airbag a i po smazání chyby se hned do 5sekund rozsvítí. Začlo to po luxování auta ale prokleknutá sedačka nebude. Takže chyba je furt.
Další chybu co mám je od brzdových destiček to čidlo červený vykřičník v závorkách. Ikdyž je nové vyměněné furt to svítí a nezhasne. Bylo mi řečeno že chyba je po cestě někde dál kde je kabel v dotyku.
Mám jít na STK a poslední tyto dvě chyby se mi rozsvěcují. Jinak je auto v pořádku. Poradí mi někdo nějakej expert na tuto diag ? Případně jak dohledat tuto chybu a přehrát ji do stavu aby nesvítila?
Airbag vyletí vždy to mi nevadí a brzdy si kontroluji často i pohledem nepotřebuji momentálně kontrolku na destičky.
Abych měl klid a prošel STK v pohodě.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: NCS EXPERT - kodování jednotek
Ty chyby musíš napřed opravit a potom diagnostikou zkontrolovat. Ale ty se snažíš něco deaktivovat, jen aby jsi prošel STK ale přitom podvádíš hlavně sebe.
Tensioner je napínač pásu a je v něm pyropatrona. Hledej někde povysunutý konektor nebo urvaný drát z toho luxování. Ale na dečku indikující přítomnost spolujezdce to nevypadá.
Když jsi měnil ty brzdové destičky, vyměnil jsi i čidlo opotřebení destiček? Bez nového čidla opotřebení ta výměna destiček smazat nejde. Je to tak schválně, aby nešel vynulovat interval u již používaných desek. Automobilka a její inženýři totiž dostali za úkol zabezpečit funkci brzd tak, aby nebylo možno bez varování použít auto s neschopnými brzdami. Ono se totiž dá smazat servisní interval oleje, kontrolu vozidla nebo brzdové kapaliny bez skutečné výměny provozních kapalin nebo toho Service Check.
To čidlo opotřebení má dva kontrolní obvody:
- první je prostý drát, který se probrousí na začátku používání destiček,
- druhý je drát s odporem 470 Ohmů.
Fór je v tom, že pokud se už probrousil ten první drát čidla, tak systém ví, že destičky už byly používány a nelze provést reset.
Elektrické schéma čidla:
http://www.bmwklub.sk/download/file.php?id=151566

Tensioner je napínač pásu a je v něm pyropatrona. Hledej někde povysunutý konektor nebo urvaný drát z toho luxování. Ale na dečku indikující přítomnost spolujezdce to nevypadá.
Když jsi měnil ty brzdové destičky, vyměnil jsi i čidlo opotřebení destiček? Bez nového čidla opotřebení ta výměna destiček smazat nejde. Je to tak schválně, aby nešel vynulovat interval u již používaných desek. Automobilka a její inženýři totiž dostali za úkol zabezpečit funkci brzd tak, aby nebylo možno bez varování použít auto s neschopnými brzdami. Ono se totiž dá smazat servisní interval oleje, kontrolu vozidla nebo brzdové kapaliny bez skutečné výměny provozních kapalin nebo toho Service Check.
To čidlo opotřebení má dva kontrolní obvody:
- první je prostý drát, který se probrousí na začátku používání destiček,
- druhý je drát s odporem 470 Ohmů.
Fór je v tom, že pokud se už probrousil ten první drát čidla, tak systém ví, že destičky už byly používány a nelze provést reset.
Elektrické schéma čidla:
http://www.bmwklub.sk/download/file.php?id=151566

Re: NCS EXPERT - kodování jednotek
Tohle je fakt logika jak u Penny z BBT. Když ti ta kontrolka svítí, tak oprav poruchu a nesnaž se to obejít. Zrovna airbag a brzdy jsou to poslední co chceš aby ti nefungovalo.
Tady máš nějaké fotky: https://www.youcanic.com/bmw/airbag-light-on
Tady máš nějaké fotky: https://www.youcanic.com/bmw/airbag-light-on
Re: NCS EXPERT - kodování jednotek
mne tiez svietil na e36 pyropas...a chyba bola v privodnom kabliku co ide popod sedacku...opravoval som ten kablik asi 4x ale vzdy sa to po case vratilo..dokonca posledny krat bol kablik ok aspon som nevidel ziadne preseknutie ani nic a proste svietil pyropas...tak som za 30e kupil z bmw origo kablik a odvtedy sa problem neobjavil ani ked odklapam sedacku a skusam kopat popod sedacku...
system airbagu si vraj kontroluje odpory a ty ze som kablik spajal asi sa zmenil odpor a blblo to....
system airbagu si vraj kontroluje odpory a ty ze som kablik spajal asi sa zmenil odpor a blblo to....
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: NCS EXPERT - kodování jednotek
Odpory těch pyropatron a přívodních tenkých drátků jsou srovnatelné, řádově desítky Ohmů. A pokud dojde k malé chybě v kontaktování nebo je ten drátek násilně natažen, např. chodidlem spolujezdce vzadu, tak se ohmické poměry změní a systém SRS hlásí chybu. Něco podobného se řešilo i tady http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... 7&start=10 .


Re: NCS EXPERT - kodování jednotek
Situace je taková že jsem neměl nerva na to jezdit s propadlou STK a tak jsem tam zajel a říkal si no kdyžtak dořeším potom za kilo ale at mohu měsíc jezdit ...
A borec nejprve vypadal v pohodě že vše projde ale pak nakonec že ne kvuli svítícímu airbagu a rezervě v kufru která tam nebyla a když jsem ukazoval že mám sprej na dofuk a asistenci od pojištovny.
Takže svítící dioda u zadních desek to mu nevadilo ale ten airbag jo.
Dělal jsem co se dalo a pod sedačkou je napájenej odpor prej je to oblbnutí dečky že tam jako je vše ok.
Takže si pamatuji pod sedačkou je kabel s plastovou krabičkou kde je nadrbaných několik součástek a propojek klidně vyfotím. A tam bude problém.
Já když jsem luxoval dotknul jsem se té krabičky. Jenže uvnitř vypadá vše ok.
Asi by to chtělo originál co tam patří nebo to propájet zda není studený spoj.
Kabel zkontroluji ted, jak pujdu dělat další očistu auta a zkusím vyfotit co je tam za balast.
Souhlasím stím že se snažím problém obejít ale kupovat kabel za 1-2tisíce mě zase pije krev když vím že je to kravina co se dá třeba opravit cínem a pájkou - jen vědět kde a co.
Díky moc že reagujete a snažíte se aspon radou pomoci. Nebejt taková zima asi si k tomu lehnu a sedačku celou vymontuji ven a projdu celou kabeláž. odpor atd. Pokud bych měl hodnoty co mám naměřit na kabelu plus v té krabičce tak by to asi bylo rychlejší.
PS: Ted mám 29dní na upevnění rezervy na pevno v kufru a vyřešit svítící airbag.
PSS: To čidlo brzdové destičky jsem měnil za nové ale šlus kabelu bude za ním byl tam oholenej kabel. Měl jsem za to že jsem to opravil ale vypadá že to bude někde spojené k sobě ještě dál.
A borec nejprve vypadal v pohodě že vše projde ale pak nakonec že ne kvuli svítícímu airbagu a rezervě v kufru která tam nebyla a když jsem ukazoval že mám sprej na dofuk a asistenci od pojištovny.
Takže svítící dioda u zadních desek to mu nevadilo ale ten airbag jo.
Dělal jsem co se dalo a pod sedačkou je napájenej odpor prej je to oblbnutí dečky že tam jako je vše ok.
Takže si pamatuji pod sedačkou je kabel s plastovou krabičkou kde je nadrbaných několik součástek a propojek klidně vyfotím. A tam bude problém.
Já když jsem luxoval dotknul jsem se té krabičky. Jenže uvnitř vypadá vše ok.
Asi by to chtělo originál co tam patří nebo to propájet zda není studený spoj.
Kabel zkontroluji ted, jak pujdu dělat další očistu auta a zkusím vyfotit co je tam za balast.
Souhlasím stím že se snažím problém obejít ale kupovat kabel za 1-2tisíce mě zase pije krev když vím že je to kravina co se dá třeba opravit cínem a pájkou - jen vědět kde a co.
Díky moc že reagujete a snažíte se aspon radou pomoci. Nebejt taková zima asi si k tomu lehnu a sedačku celou vymontuji ven a projdu celou kabeláž. odpor atd. Pokud bych měl hodnoty co mám naměřit na kabelu plus v té krabičce tak by to asi bylo rychlejší.
PS: Ted mám 29dní na upevnění rezervy na pevno v kufru a vyřešit svítící airbag.
PSS: To čidlo brzdové destičky jsem měnil za nové ale šlus kabelu bude za ním byl tam oholenej kabel. Měl jsem za to že jsem to opravil ale vypadá že to bude někde spojené k sobě ještě dál.
Re: NCS EXPERT - kodování jednotek
No, mne to pride ze sa iba vyhovaras na hluposti, aby si neplatil... to opravujes airbag iba kvôli STK ?
Si normalny? Ved airbag ti moze zachranit zivot pri pripadnej kolizii...
A co to je za problem, ked je zima... vsak to daj niekam do servisu, nech to opravia, ved to su banality... urcite to nebude stat zas moc.
Si normalny? Ved airbag ti moze zachranit zivot pri pripadnej kolizii...
A co to je za problem, ked je zima... vsak to daj niekam do servisu, nech to opravia, ved to su banality... urcite to nebude stat zas moc.
Re: NCS EXPERT - kodování jednotek
Já si rád věci opravuji sám ale kvuli zimě jsem týden ležel nemocnej. To když jsem v mrazu potřeboval nějakej servis na autě a myslel si že bude na hodinku a pak to bylo na 3hodiny a do toho foukal mrazivej vzduch.... No a díky tomu jsem lehl a slušně onemocněl.
Do servisu auto dávám vyjimečně moc jim nevěřím a když už tak to stojí ranec. Tady jsem dával auto párkrát a vždy jsem něco opravoval po servisu. Takže raději sám poctivě opravím a je. Jen ted je potřeba se pořádně oblékat do těchto teplot. I v garáži u otce je zima ale je tam aspon možno vlézt pod auto.
U airbagu jsem myslel že to pořeším ale chyba nejde smazat na diag, ihned se objeví znovu. A jezdit denně 120-130km si bez STK nemohu dovolit policajti tady jezdí ted nějak moc často.
Dobré je že mě na STK pochválil brzdy co jsem dělal, že jsou ukázkové i ruční brzdu a světla seřízené atd. Celkem i auto ale stejně mi to nedal a jen utrousil že dneska neprošlo několik aut i celkem novější výroby. Jsou přísnější a nad čím mávli rukou před 2mi lety dneska prý neprojde. A to jsem řešil spousty věcí od ramen po další aby to auto bylo v dobrém tech. stavu. Některé věci i navíc preventivně pro dobrej pocit.
Díval jsem se na kabel pod sedačkou spolujezdce a je tam zaizolovaných několik kabelů a přijde mi, že 2 vodiče jdou k pyropatroně - předpínači ? no zkusím fotku někdo tam něco bastlil a počítám bude problém někde tam...

Do servisu auto dávám vyjimečně moc jim nevěřím a když už tak to stojí ranec. Tady jsem dával auto párkrát a vždy jsem něco opravoval po servisu. Takže raději sám poctivě opravím a je. Jen ted je potřeba se pořádně oblékat do těchto teplot. I v garáži u otce je zima ale je tam aspon možno vlézt pod auto.
U airbagu jsem myslel že to pořeším ale chyba nejde smazat na diag, ihned se objeví znovu. A jezdit denně 120-130km si bez STK nemohu dovolit policajti tady jezdí ted nějak moc často.
Dobré je že mě na STK pochválil brzdy co jsem dělal, že jsou ukázkové i ruční brzdu a světla seřízené atd. Celkem i auto ale stejně mi to nedal a jen utrousil že dneska neprošlo několik aut i celkem novější výroby. Jsou přísnější a nad čím mávli rukou před 2mi lety dneska prý neprojde. A to jsem řešil spousty věcí od ramen po další aby to auto bylo v dobrém tech. stavu. Některé věci i navíc preventivně pro dobrej pocit.
Díval jsem se na kabel pod sedačkou spolujezdce a je tam zaizolovaných několik kabelů a přijde mi, že 2 vodiče jdou k pyropatroně - předpínači ? no zkusím fotku někdo tam něco bastlil a počítám bude problém někde tam...

Re: NCS EXPERT - kodování jednotek
Prosím tě, zase to tak nedramatizuj. Ne že bych schvaloval tento způsob oprav, to ani v nejmensším, nicméně co se funkce zádržných systémů týče, tak tě můžu ubezpečit, že právě když svítí chybová kontrolka airbagů, tak při případné kolizi vystřelí úplně vše, co vystřelit má (ovšem pokud se to tedy vautě ještě nachází a neni to bouchlé už od přechozíkolizePetoK píše: Si normalny? Ved airbag ti moze zachranit zivot pri pripadnej kolizii...

Sám jsem si to u jednoho svého auta ověřil.
Re: NCS EXPERT - kodování jednotek
Zavada airbagov je zivotu nebezpecna vec !!! Preto suhlasim, ze ho vyhodili z STK.
System airbagov musi byt 100% ok, inak moze dojst k vaznemu urazu... problem je postupnost odpalenia a jeho casovanie... ked ta napr. nepritiahne pas, mozes narazit na airbag ktory sa este len nafukuje, s fatálnymi následkami. Naopak, mozes mat vadny kabel, prip. airbag tam vôbec nie je, tj. neodpali ho vôbec, a následky si domysli sam...
BTW, Ludia, majte rozum...
System airbagov musi byt 100% ok, inak moze dojst k vaznemu urazu... problem je postupnost odpalenia a jeho casovanie... ked ta napr. nepritiahne pas, mozes narazit na airbag ktory sa este len nafukuje, s fatálnymi následkami. Naopak, mozes mat vadny kabel, prip. airbag tam vôbec nie je, tj. neodpali ho vôbec, a následky si domysli sam...
BTW, Ludia, majte rozum...
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: NCS EXPERT - kodování jednotek
Myslím, že kolegové Ti už vynadali dost, tak teď k problémům výše.Filozof píše:Ted mám 29dní na upevnění rezervy na pevno v kufru a vyřešit svítící airbag. To čidlo brzdové destičky jsem měnil za nové ale šlus kabelu bude za ním byl tam oholenej kabel. Měl jsem za to že jsem to opravil ale vypadá že to bude někde spojené k sobě ještě dál.
Oni ti technici na STK a emisích to nemají jednoduché. To auto kromě fotek musí napíchnout na diagnostiku a vyčíst tzv. Readiness Code. A nastává první problém, protože různá auta různých výrobců ještě plně nepodporují to, co naši zákonodárci podle vzoru západní Evropy napsali do našeho Zákona. Tím vznikají skvělé situace, kdy nové auto jde poprvé na STK+ME a neprojde, protože funguje jinak než předpokládá Zákon. Naopak stará Felicie nebo Favorit toto vyčtení výbec nepodporuje a tak se k tomu nepřihlíží a auto projde. Jeden příklad je popsán třeba zde http://dfens-cz.com/emission-adventure- ... kes-again/ . O Readiness Code jsem psal tady http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... e&start=20
Jinými slovy kromě ručně psaného protokolu se přikládá i výpis z té diagnostiky a některé závady prostě vylučují technickou způsobilost. Co tam přesně je a není nejsem schopen říci. Ale podle vyjádření toho technika tam svítící airbag vadí, kdyžto ty svítící brzdy (jako servisní interval) tam asi nejsou, tak to mohl jako "přehlédnout". Návod jak zkontrolovat to vedení k napínači pásů Ti dal kolega výše.
Další věcí je to rezervní kolo. To tam totiž musí být, protože je součástí deformační zóny a je s ním počítáno při nárazu do zadní části vozidla. Kdyby jsi tam tu rezervu měl, třeba i čerstvě při cestě na STK propíchnutou, tak by to bylo v pořádku. Naopak u aut, kde není rezervní kolo stačí ta lepící sada na opravu + kompresor. Jestli je ten zadek auta nějak lépe zpevněný než u starších aut netuším.
Až budeš kontrolovat ty dráty od čidla opotřebení, tak se podívej do té krabičky č.1 https://www.hella.com/techworld/assets/ ... 24171a.jpg , http://www.jokin.de/news/193/PICT0145.JPG ,bývá tam slané blátíčko, které dovede proniknout i tím vodotěsným konektorem. Nebo tam najdeš třeba tohle http://www.bilder-hochladen.net/files/b ... p-072b.jpg .

Re: NCS EXPERT - kodování jednotek
zatim tedy u řidiče airbag co jsem vyčetl i diagnostiky.
tyto dvě chyby.
04 Ignition circuit for driver airbag
05 Firing circuit belt tensioner Driver Side
Budu dnes přepajovat tu krabičku pod sedačkou a měřit odpor zda tam není zvýšený a pokusím se smazat chybu ...
Kdyby někdo věděl kterých drátu a obvodu se týkají tyto dvě chyby budu rád pokud napíšete blíže čeho se to týká.
Vím akorát že je tam krabička a napájenej obvod a odporem. Pokusim se vyfotit a přepájet případné studené spoje.
U pasažéra pod sedačkou jsem přepájel dráty a tam chybu neukazuje. Byl tam patrně zvýšený odpor v jednom drátu. Vypadá to jakoby někdo dával sedačky z faceliftu do předface ... ještě zjistím.
tyto dvě chyby.
04 Ignition circuit for driver airbag
05 Firing circuit belt tensioner Driver Side
Budu dnes přepajovat tu krabičku pod sedačkou a měřit odpor zda tam není zvýšený a pokusím se smazat chybu ...
Kdyby někdo věděl kterých drátu a obvodu se týkají tyto dvě chyby budu rád pokud napíšete blíže čeho se to týká.
Vím akorát že je tam krabička a napájenej obvod a odporem. Pokusim se vyfotit a přepájet případné studené spoje.
U pasažéra pod sedačkou jsem přepájel dráty a tam chybu neukazuje. Byl tam patrně zvýšený odpor v jednom drátu. Vypadá to jakoby někdo dával sedačky z faceliftu do předface ... ještě zjistím.
- ice.blade
- Registrovaný
- Příspěvky: 279
- Registrován: čtv 16.10.2008 00:00
- Bydliště: profiracing.sk BMW Diagnostika - predaj viac info na - www.diag.sk
Re: NCS EXPERT - kodování jednotek
Staci sa naucit hladat v schemach wds alebo v istad 

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: NCS EXPERT - kodování jednotek
Filozofe - máš INPA nebo i ISTA-D?
INPA Ti ukáže třeba toto http://i.imgur.com/acaRFh.png , více zde https://5series.net/forums/e60-discussi ... on-123382/
ISTA Tě po vyčtení chyb povede v dialogu "Další - Další atp", ukáže schéma a obrázky. Ale napřed musíš to auto načíst online, jinak to nefunguje. Příklad http://forum.bmw5.co.uk/uploads/monthly ... f9e8a4.png , více zde http://forum.bmw5.co.uk/topic/126198-bm ... need-help/ .
Má ale velkou obavu o možné zranění, protože se jedná o Ignition a Firing circuit. Nevhodný způsob pájení a měření odporu může vést o odpálení airbagu nebo napínače pásu u řidiče. Bylo by totiž třeba odpojit ten airbag z volantu a měřit pouze odpor těch drátů, podobně u toho napínače. V obou případech je odpor těch obvodů velmi malý, tj. řádově "Ohmy". Takže při měření bez odpojení těch pyropatron nějakým ohmetrem v rozsahu kiloOhmů to ukáže skoro nulový odpor. A pokud to přepneš do jemnějšího rozsahu na "Ohmy", tak tudy proteče proud, který je schopný tu pyrotechniku odpálit. Je skoro jedno, jestli ten multimetr má baterku 9 Voltů, nebo dvě tužkové 1,5 Voltu. Spočítej si proud podle Ohmova zákona jaký proud proteče přes odpor 3-5 Ohmů a výše uvedeném napětí. A v případě pájení určitě použít odporovou mikropájku s uzemněným hrotem, trafopájku určitě NE.
S ohledem na výše uvedené bych doporučoval opravu v autorizáku. Ten to sice také nebude opravovat, ale instaluje nové díly se zárukou a bez nebezpečí inicializace pyrotechniky.

INPA Ti ukáže třeba toto http://i.imgur.com/acaRFh.png , více zde https://5series.net/forums/e60-discussi ... on-123382/
ISTA Tě po vyčtení chyb povede v dialogu "Další - Další atp", ukáže schéma a obrázky. Ale napřed musíš to auto načíst online, jinak to nefunguje. Příklad http://forum.bmw5.co.uk/uploads/monthly ... f9e8a4.png , více zde http://forum.bmw5.co.uk/topic/126198-bm ... need-help/ .
Má ale velkou obavu o možné zranění, protože se jedná o Ignition a Firing circuit. Nevhodný způsob pájení a měření odporu může vést o odpálení airbagu nebo napínače pásu u řidiče. Bylo by totiž třeba odpojit ten airbag z volantu a měřit pouze odpor těch drátů, podobně u toho napínače. V obou případech je odpor těch obvodů velmi malý, tj. řádově "Ohmy". Takže při měření bez odpojení těch pyropatron nějakým ohmetrem v rozsahu kiloOhmů to ukáže skoro nulový odpor. A pokud to přepneš do jemnějšího rozsahu na "Ohmy", tak tudy proteče proud, který je schopný tu pyrotechniku odpálit. Je skoro jedno, jestli ten multimetr má baterku 9 Voltů, nebo dvě tužkové 1,5 Voltu. Spočítej si proud podle Ohmova zákona jaký proud proteče přes odpor 3-5 Ohmů a výše uvedeném napětí. A v případě pájení určitě použít odporovou mikropájku s uzemněným hrotem, trafopájku určitě NE.
S ohledem na výše uvedené bych doporučoval opravu v autorizáku. Ten to sice také nebude opravovat, ale instaluje nové díly se zárukou a bez nebezpečí inicializace pyrotechniky.

Re: NCS EXPERT - kodování jednotek
Tak dnes jsem pročistil kontakty a zkontroloval kabeláž. U řidiče to vypadá v pohodě. Silové k motorům sedačky jsem neřešil a slabé všechny kontroloval ale nikde žádnej problém.
Pod volantem i pod sedačkou jsem vše pročistil tedy a vrátil zpátky.
Pak jsem pustil INPU a smazal chybu. A ona zůstala smazaná.
Tak jsem radostí pomalu slavil, vycouval z garáže po čase... nechal asi 15min nastartované auto ... uklidil nářadí a pak jel zpět na barák a během pár minut se zase rozsvítil airbag.
Mě z toho jebne sakra už vše vypadalo dobře. Teď nevím, zda to bylo tím, že jsem si upravoval sedačku při jízdě nebo že jsem točil a upravoval výšku volantu.
Tak to bude asi kontakt bud pod sedačkou nebo někde u volantu. Na jednu z těchto věcí musel reagovat asi zvýšený odpor jak říká chyba.
Tak z radosti zase hořká chvíle že je to v prd.... a jsem na začátku.
Přitom odpory co jsem měřil měli všechny pod 1ohm u sedačky pod řidičem spojovací kabel i dál.
Bud je někde nějakej kabel nalomenej a není to vidět a odpor se změní při posunu sedačky nebo pokud je problém v kabelu u volantu ... dnes už jsem neměl náladu odpoledne se znovu dívat co to za chybu vyskočilo. Předpokládám ty stejné dvě chyby co byli předtím.
Uvidím zítra.
Díky za všechny podněty.
Alespon jsem pájkou nic nedomrvil jak jsi mi tady radil starML.
Mám strach že budu muset vyhodit celou sedačku ven a zjistit jaké to jsou dráty a jít po něm od začátku po konec odpojit a zjištovat zda není někde seklej drát nebo jen nepatrně ohnutej víc ...
Mě se dnes zdálo že je vše v naprostém pořádku, takže to bude nějaká hodně špatná závada, která není na první pohled vidět a projeví se posunem sedačky nebo manipulace s volantem.
Zjistím barvy a půjdu po kabelu. Mám pocit, že je to žlutej kabel bud s pruhem hnědým nebo modrým případně červeným.
PS: A ještě prostuduji to WDS na 728i e38 97/6 rok.
StarML: používám INPU a pak mám carsoft a ncs expert ale stěma moc neumím.
Ještě mi jede SCANNER DEMO.... alespon to oscanuje jednotky které najde.
Pod volantem i pod sedačkou jsem vše pročistil tedy a vrátil zpátky.
Pak jsem pustil INPU a smazal chybu. A ona zůstala smazaná.
Tak jsem radostí pomalu slavil, vycouval z garáže po čase... nechal asi 15min nastartované auto ... uklidil nářadí a pak jel zpět na barák a během pár minut se zase rozsvítil airbag.

Mě z toho jebne sakra už vše vypadalo dobře. Teď nevím, zda to bylo tím, že jsem si upravoval sedačku při jízdě nebo že jsem točil a upravoval výšku volantu.
Tak to bude asi kontakt bud pod sedačkou nebo někde u volantu. Na jednu z těchto věcí musel reagovat asi zvýšený odpor jak říká chyba.
Tak z radosti zase hořká chvíle že je to v prd.... a jsem na začátku.
Přitom odpory co jsem měřil měli všechny pod 1ohm u sedačky pod řidičem spojovací kabel i dál.
Bud je někde nějakej kabel nalomenej a není to vidět a odpor se změní při posunu sedačky nebo pokud je problém v kabelu u volantu ... dnes už jsem neměl náladu odpoledne se znovu dívat co to za chybu vyskočilo. Předpokládám ty stejné dvě chyby co byli předtím.
Uvidím zítra.
Díky za všechny podněty.
Alespon jsem pájkou nic nedomrvil jak jsi mi tady radil starML.
Mám strach že budu muset vyhodit celou sedačku ven a zjistit jaké to jsou dráty a jít po něm od začátku po konec odpojit a zjištovat zda není někde seklej drát nebo jen nepatrně ohnutej víc ...
Mě se dnes zdálo že je vše v naprostém pořádku, takže to bude nějaká hodně špatná závada, která není na první pohled vidět a projeví se posunem sedačky nebo manipulace s volantem.
Zjistím barvy a půjdu po kabelu. Mám pocit, že je to žlutej kabel bud s pruhem hnědým nebo modrým případně červeným.

PS: A ještě prostuduji to WDS na 728i e38 97/6 rok.
StarML: používám INPU a pak mám carsoft a ncs expert ale stěma moc neumím.
Ještě mi jede SCANNER DEMO.... alespon to oscanuje jednotky které najde.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: NCS EXPERT - kodování jednotek
INPA Ti na to stačí, v podstatě tento přehled obvodů pyrotechniky https://imgur.com/acaRF .
Udělej si více času, aby jsi poznal, jestli to je => airbag ve volantu, nebo ten napínač pásu. To předpokládá, že napřed budeš pohybovat např. volantem a teprve potom sedačkou.
S demontáží sedačky souhlasím, to je správná cesta. Ty drátky i konektory jsou dost titěrné a po těch letech nemusí být všechna vlákna v tom vodiči ve 100% stavu. A pokud to je nějaká dostavba, je klidně možné, že ty konektory s drátky musel někdo popotáhnout, aby dosáhnul na příslušný protikus. A pokud dojde k natažení na maximální délku, dojde k poruše kontaktování, kdy se to natáhne jako žvejkačka ("napnelismus"), nebo naopak se to někde ohne přes ostrý okraj a zkratuje to o nějaký plech - pročti si tohle téma http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=25&t=93827 - tam jsem řešil něco podobného:
Závada šla smazat, ale při elektrické manipulaci se sedačkou se znova objevila, respektive:
- při ručním posunu sedačky vpřed a vzad NE,
- při elektrickém zvedání a spouštění sedačky NE
- při elektrickém sklápění a zvedání opěradla ANO.

Udělej si více času, aby jsi poznal, jestli to je => airbag ve volantu, nebo ten napínač pásu. To předpokládá, že napřed budeš pohybovat např. volantem a teprve potom sedačkou.
S demontáží sedačky souhlasím, to je správná cesta. Ty drátky i konektory jsou dost titěrné a po těch letech nemusí být všechna vlákna v tom vodiči ve 100% stavu. A pokud to je nějaká dostavba, je klidně možné, že ty konektory s drátky musel někdo popotáhnout, aby dosáhnul na příslušný protikus. A pokud dojde k natažení na maximální délku, dojde k poruše kontaktování, kdy se to natáhne jako žvejkačka ("napnelismus"), nebo naopak se to někde ohne přes ostrý okraj a zkratuje to o nějaký plech - pročti si tohle téma http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=25&t=93827 - tam jsem řešil něco podobného:
Závada šla smazat, ale při elektrické manipulaci se sedačkou se znova objevila, respektive:
- při ručním posunu sedačky vpřed a vzad NE,
- při elektrickém zvedání a spouštění sedačky NE
- při elektrickém sklápění a zvedání opěradla ANO.

Re: NCS EXPERT - kodování jednotek
kontakty pročištěny zkontrolovány tato jedna chyba z carsoftu
to ostatní je jen odpojena autobaterie.... to nic.
http://filozof2.rajce.idnes.cz/BMW_E38_ ... arsoft.jpg
je tam vypsan part number dilu. Počítam je to díl ktery označila diag jako problemový.
https://www.ebay.ie/itm/BMW-E46-E38-E38 ... 2396f352b3
což mi nejde dohlavy že by odešel tento díl. Spíše počítám kabeláž. Případně jsem to špatně pochopil.
to ostatní je jen odpojena autobaterie.... to nic.
http://filozof2.rajce.idnes.cz/BMW_E38_ ... arsoft.jpg
je tam vypsan part number dilu. Počítam je to díl ktery označila diag jako problemový.
https://www.ebay.ie/itm/BMW-E46-E38-E38 ... 2396f352b3
což mi nejde dohlavy že by odešel tento díl. Spíše počítám kabeláž. Případně jsem to špatně pochopil.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: NCS EXPERT - kodování jednotek
Na jakým voze se to vlastně děje (E38)? Jinak to má být ta doporučovaná STK Slavkov?
Já řešil na podzim to samý a se svítícím SRS na palubce, ale nikam na STK jsem si s tím netroufl a radši jezdil chvilu bez. Je mi jasný, že tohle by neprošlo. Kritický bezpečnostní prvky jako brzdy a airbagy, popř.podvozek tam mají jasnou prioritu. Překvapuje mě ta rezerva, já ji neměl jen sprej a bylo mu to fuck. A třílitrový brzdy na válcích i ručku mě taky pochválil, prej se to moc nevidí ani u BMW. Tak nevim, nicméně já byl nakonec v KM.
Příčina byla problem s pyropatronou ne pod sedačkou jak jsem si myslel a měnil, ale u baterky na plus káblu. No u tebe asi vystřelená nebude. Ale taky mi to začalo jen tak po posouvání sedačky. Holt křehká rovnováha odporů se v autě změnila. Kdyby nic tak tady: http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... 9&start=10

Příčina byla problem s pyropatronou ne pod sedačkou jak jsem si myslel a měnil, ale u baterky na plus káblu. No u tebe asi vystřelená nebude. Ale taky mi to začalo jen tak po posouvání sedačky. Holt křehká rovnováha odporů se v autě změnila. Kdyby nic tak tady: http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... 9&start=10
Re: NCS EXPERT - kodování jednotek
totic: bylo to právě v tom Kronclu taky. starej pán byl sice pohodář ale nakonec rekl proc to nemůže pustit. ještě dodal ze dnes spatnej den a neprošlo dalsich několik aut. bud je to kabel nebo přímo součástka. stará 20leta e38 prostě bude překvapovat. vše už mam vyřešeny jen ten bag.
ve volantu to nebude. takže sedacka a bud pyropatrona s kabelem nebo ten průvodní kabel...
mrknu se na odkaz.
ve volantu to nebude. takže sedacka a bud pyropatrona s kabelem nebo ten průvodní kabel...
mrknu se na odkaz.
Re: NCS EXPERT - kodování jednotek
Tak autoelektrikář prolezl komplet pod sedačkou kabely všechno pročistil proměřil a vše je v pořádku pod sedačkou.
už mě jen napadá díl co vypsala diagnostika CARSOFT
https://picclick.co.uk/Bmw-5-Series-E39 ... id=1&pid=5
bude to tedy ten airbag sensor part number: 8 372 52
koukám jsou stejné i v e39. Nevíte kde se přesně nachází ? počítám muže bejt závada v něm když jej přímo diag vypsala a pod sedačkou je vše ok.
Muže to bejt airbag u řidiče ve volantu nebo kde najdu tuto jednotku ?
už mě jen napadá díl co vypsala diagnostika CARSOFT
https://picclick.co.uk/Bmw-5-Series-E39 ... id=1&pid=5
bude to tedy ten airbag sensor part number: 8 372 52
koukám jsou stejné i v e39. Nevíte kde se přesně nachází ? počítám muže bejt závada v něm když jej přímo diag vypsala a pod sedačkou je vše ok.
Muže to bejt airbag u řidiče ve volantu nebo kde najdu tuto jednotku ?