Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E61 530d - výkon, převodovka
E61 530d - výkon, převodovka
Zdravím,
mám takový pocit že něco není v pořádku na mém E61 530d pre-LCI. Přijde mi že je hrozně líné, vůbec bych neřekl že to má 170kw.. V létě jsem ho kupoval, vše OK (nebo mi to tak aspoň přišlo). Pak jsem byl koncem léta zkusit okruh v Mostě a jak jsem tomu dával kotel, tak nevím co se stalo, ale když jsem jel z Mostu domů, tak mi přišlo jak kdyby se probudilo a najednou fakt spousta výkonu. Rozjezdy na křižovatkách to hrabalo, což u toho auta neznám. Tak si tak říkám, čím by to mohlo být, má to teď 219k najeto, tankuju do toho pořád premiovou Vervu. Napadá mě, že už se semnou pomalu loučí turbo? Nebo neznáte nějaký ověřený způsob, jak poznat, že je něco špatně? Četl jsem tu něco o termostatech. No a to je první problém. Stalo se mi to asi 2x za dobu co to auto mám a vždy jen když tomu nějakou dobu dávám fakt kotel a jedu delší trasu (zatím jen v létě).
Druhý problém - přijde mi že se nějak divně chová převodovka. Je to automat. Když dám tak půl až 3/4 plynu, z rozjezdu, je to jak kdyby to vůbec neřadilo - tím myslím že to přeřadí na nějakých 2,5k otáčkách -> 1 -> 2 -> 3 a otáčky zůstávají na stejné. Nevím jestli jsem si to teď vsugeroval, nebo jsem na to teď nějak moc citlivý, ale mám pocit jak kdyby bylo něco se spojkou, jakože by nějak prokluzovala, nebo tak nějak. Například jedu nějakou rychlostí, otáčky jsou na 1500 a trochu přidám plyn a otáčky se okamžitě zvednou třeba o 200 otáček. Jako kdyby až po těch 200 otáčkách plus, zabrala spojka na plno. Nevím jak to vysvětlit, možná bych mohl zkusit natočit nějaký video. Jinak v automatu byl měněný olej poctivě po 40t km. Já to kupoval s cca 200 tisíci a teď mám cca 220k.
Díky za vaše nápady a rady.
mám takový pocit že něco není v pořádku na mém E61 530d pre-LCI. Přijde mi že je hrozně líné, vůbec bych neřekl že to má 170kw.. V létě jsem ho kupoval, vše OK (nebo mi to tak aspoň přišlo). Pak jsem byl koncem léta zkusit okruh v Mostě a jak jsem tomu dával kotel, tak nevím co se stalo, ale když jsem jel z Mostu domů, tak mi přišlo jak kdyby se probudilo a najednou fakt spousta výkonu. Rozjezdy na křižovatkách to hrabalo, což u toho auta neznám. Tak si tak říkám, čím by to mohlo být, má to teď 219k najeto, tankuju do toho pořád premiovou Vervu. Napadá mě, že už se semnou pomalu loučí turbo? Nebo neznáte nějaký ověřený způsob, jak poznat, že je něco špatně? Četl jsem tu něco o termostatech. No a to je první problém. Stalo se mi to asi 2x za dobu co to auto mám a vždy jen když tomu nějakou dobu dávám fakt kotel a jedu delší trasu (zatím jen v létě).
Druhý problém - přijde mi že se nějak divně chová převodovka. Je to automat. Když dám tak půl až 3/4 plynu, z rozjezdu, je to jak kdyby to vůbec neřadilo - tím myslím že to přeřadí na nějakých 2,5k otáčkách -> 1 -> 2 -> 3 a otáčky zůstávají na stejné. Nevím jestli jsem si to teď vsugeroval, nebo jsem na to teď nějak moc citlivý, ale mám pocit jak kdyby bylo něco se spojkou, jakože by nějak prokluzovala, nebo tak nějak. Například jedu nějakou rychlostí, otáčky jsou na 1500 a trochu přidám plyn a otáčky se okamžitě zvednou třeba o 200 otáček. Jako kdyby až po těch 200 otáčkách plus, zabrala spojka na plno. Nevím jak to vysvětlit, možná bych mohl zkusit natočit nějaký video. Jinak v automatu byl měněný olej poctivě po 40t km. Já to kupoval s cca 200 tisíci a teď mám cca 220k.
Díky za vaše nápady a rady.
Re: E61 530d - výkon, převodovka
To jsou projevy (s tou prevodovkou) jako kdyby to melo najeto dvakrat vic.
Nezamyka vcas hydromenic. Zadny spojky to nema
Nezamyka vcas hydromenic. Zadny spojky to nema
Re: E61 530d - výkon, převodovka
Mám servisku, kilometry jsou doložený, ty sedí.
A řešení? Výměna hydroměniče?
A řešení? Výměna hydroměniče?
Naposledy upravil(a) jakubdb dne čtv 01.03.2018 09:15, celkem upraveno 1 x.
Re: E61 530d - výkon, převodovka
Ještě se zeptám - značí problém s hydroměničem i to, že jedu například na 1500 otáček, na 5. rychlost, úplně pustím plyn a otáčky spadnou až skoro na hodnotu kde se drží volnoběh? Je to skoro jako kdyby si po uvolnění plynu uvnitř nařadil N. Vím, že to dělá když stojím, ale při jízdě, je to normální? Jak začnu zpomalovat, tak si podřazuje, ale pořád jsou otáčky takto nízko. Je to mé první BMW a nevím, jak korektně v E61 funguje převodovka.
Re: E61 530d - výkon, převodovka
No to neni spravne. To co ty popisujes mi dela taky, ale jen nez se olej v prevodovce lehce ohreje, cca prvnich 5km jizdy. To prevodovka funguje jako kdyby klouzala spojka.
Pokud ti to dela i zahraty, tak bych to nechal jeste potvrdit spec. servisem a pak se dela repase hydromenice.
Pokud ti to dela i zahraty, tak bych to nechal jeste potvrdit spec. servisem a pak se dela repase hydromenice.
Re: E61 530d - výkon, převodovka
Díky. Psal jsem do ZF Pakra a do Kaps.cz a tam mi řekli:
"Cena za výměnu měniče + olej a věcí s tím spojených se pohybuje cca 40.000,- Kč včetně DPH, záleží na typu měniče.".
Myslíte že se vyplatí od někoho odkoupit funkční hydroměnič a jen ho nechat vyměnit? Nebo udělat repas toho co tam je? 40 tisíc mi přijde docela dost. Co jsem četl tady na fóru, tak se ceny pohybovaly okolo 20 tisíc i s prací. A našel jsem pár lidí co prodávají ND a hydroměnič tam měli za nějaké 4 tisíce cca.
Každopádně díky za rady, alespoň už vím, čím to je. Pravděpodobně se domluvím v Kaps na diagnostiku..
"Cena za výměnu měniče + olej a věcí s tím spojených se pohybuje cca 40.000,- Kč včetně DPH, záleží na typu měniče.".
Myslíte že se vyplatí od někoho odkoupit funkční hydroměnič a jen ho nechat vyměnit? Nebo udělat repas toho co tam je? 40 tisíc mi přijde docela dost. Co jsem četl tady na fóru, tak se ceny pohybovaly okolo 20 tisíc i s prací. A našel jsem pár lidí co prodávají ND a hydroměnič tam měli za nějaké 4 tisíce cca.
Každopádně díky za rady, alespoň už vím, čím to je. Pravděpodobně se domluvím v Kaps na diagnostiku..
Re: E61 530d - výkon, převodovka
ja bych vzal repas,jetej nevis jak dlouho vydrzi.vana se da resit taky levnejijakubdb píše:Díky. Psal jsem do ZF Pakra a do Kaps.cz a tam mi řekli:
"Cena za výměnu měniče + olej a věcí s tím spojených se pohybuje cca 40.000,- Kč včetně DPH, záleží na typu měniče.".
Myslíte že se vyplatí od někoho odkoupit funkční hydroměnič a jen ho nechat vyměnit? Nebo udělat repas toho co tam je? 40 tisíc mi přijde docela dost. Co jsem četl tady na fóru, tak se ceny pohybovaly okolo 20 tisíc i s prací. A našel jsem pár lidí co prodávají ND a hydroměnič tam měli za nějaké 4 tisíce cca.
Každopádně díky za rady, alespoň už vím, čím to je. Pravděpodobně se domluvím v Kaps na diagnostiku..
http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=57&t=96758
Re: E61 530d - výkon, převodovka
Jenom tak pro info - bacha na Kaps. Neříkám že musí být nutně špatní, ale vím o jednom případu, kdy se známému na e39 540i po jejich servisních úkonech (výměna oleje a pak i následná oprava čehosi mám ten dojem) převodovka úplně vysypala. Dokonce se i nějak soudili nebo co.
Takže já osobně bych radši problém řešil s Pakrou, na ně jsem žádnou stížnost zatím neslyšel a údajně jsou tam opravdu lidi na svém místě.
Takže já osobně bych radši problém řešil s Pakrou, na ně jsem žádnou stížnost zatím neslyšel a údajně jsou tam opravdu lidi na svém místě.
Re: E61 530d - výkon, převodovka
Taky bych asi raději repas, ale není 40 tisíc za repas + výměna oleje a filtru moc? Četl jsem tu někde, že se to dá udělat do 20 tisíc či co. Má tu někdo zkušenosti s repasem hydrodynamického měniče? Kolik vás to stálo, kde jste nechali měnit?hansm5 píše: ja bych vzal repas,jetej nevis jak dlouho vydrzi.vana se da resit taky levneji
http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=57&t=96758
Btw. dá se předpokládat, že první popisovaný problém s výkonem bude souviset s tím hydroměničem?
Re: E61 530d - výkon, převodovka
Jestli se muzu pridat do diskuze, rad bych sdilel par zkusenosti. Automat hlavne v tomhle obdobi nizkych teplot opravdu prvnich par kilometru pracuje jakoby klouzala spojka. Az se trochu zahreje, zacne zamykat a radit jak ma. Pokud ti to dela porad i po zahrati, tak je cas na vymenu menice. Vymena menice byla u Pakry pred 2 roky cca 26 000 Kc bez DPH, mozna uz zdrazili
Pamatuj, automaty v naftach nemaji radi plnej kotel jak pises, v benzinu neni takovej kroutak, tam nedostava tak zabrat, tak se snaz jezdit trochu rozumne at ti slouzi co nejdele
(jen rada do budoucna).

Pamatuj, automaty v naftach nemaji radi plnej kotel jak pises, v benzinu neni takovej kroutak, tam nedostava tak zabrat, tak se snaz jezdit trochu rozumne at ti slouzi co nejdele

Re: E61 530d - výkon, převodovka
V pátek jedu dálku, tak vyzkouším, jestli to dělá i když je to řádně zahřáté, ale mám pocit, že to dělá i zahřáté. Jinak - já jezdím rozumně, chtěl jsem to jen vyzkoušet na okruhu. A právě v tom je ten kámen úrazu - ty píšeš že nemají rádi plnej kotel, ale právě když dostával plnej kotel, tak pak jel jak zběsilej. Tak si říkám, když to může takhle jet po pořádným nášupu, tak proč by to tak nemohlo jezdit normálně. Nárůst výkonu byl hoooodně znát.abcent500 píše:Jestli se muzu pridat do diskuze, rad bych sdilel par zkusenosti. Automat hlavne v tomhle obdobi nizkych teplot opravdu prvnich par kilometru pracuje jakoby klouzala spojka. Az se trochu zahreje, zacne zamykat a radit jak ma. Pokud ti to dela porad i po zahrati, tak je cas na vymenu menice. Vymena menice byla u Pakry pred 2 roky cca 26 000 Kc bez DPH, mozna uz zdrazili![]()
Pamatuj, automaty v naftach nemaji radi plnej kotel jak pises, v benzinu neni takovej kroutak, tam nedostava tak zabrat, tak se snaz jezdit trochu rozumne at ti slouzi co nejdele(jen rada do budoucna).
Jinak díky za rady

Re: E61 530d - výkon, převodovka
Spocatku si psal, ze je auto liny a ted, ze hrabe pri rozjezdu, ze ozilo. Proc by takhle nemohlo jezdit normalne? Chapu, ze je zase liny?:)
Ten menic nakonec nebylo treba delat, posilali mi tenkrat cenu za vymenu, samozrejme filtr, vana, olej se vsim vsudy.
Ten menic nakonec nebylo treba delat, posilali mi tenkrat cenu za vymenu, samozrejme filtr, vana, olej se vsim vsudy.
Re: E61 530d - výkon, převodovka
Ne, jezdilo normálně. Jezdil jsem s ním pár měsíců a pak jsem jel do Mostu na okruh... tam to trhalo asfalt, fakt znatelnej nárůst výkonu. No a druhej den už opět jako dřív .. takže ano, přijde mi to líný, když vím jak to jelo po okruhu a po cestě přes celou republiku zpět.abcent500 píše:Spocatku si psal, ze je auto liny a ted, ze hrabe pri rozjezdu, ze ozilo. Proc by takhle nemohlo jezdit normalne? Chapu, ze je zase liny?:)
Ten menic nakonec nebylo treba delat, posilali mi tenkrat cenu za vymenu, samozrejme filtr, vana, olej se vsim vsudy.