Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
N53B30O0
Re: N53B30O0
Ohlala:) To se těšíme na první review. Zajímalo by mě až to zajedeš, jestli poznáš nějaký příbytek výkonu za ty chcíplý kobyly po 250k km
Re: N53B30O0
to chce brzdu
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: N53B30O0
Na co jako retardér ?
to chceš platit 2000,- za hodinu na retardéru, jen aby jsi měl lepší pocit, že jsi to zajel jako ? 


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: N53B30O0
Brzdu na záběh ?
Lidský mozek je debil. Ten oblbneš. Nejhorší je, že když se vyhecuješ, slyšíš tikat i digitálky
Po přechodu z E36 323i na E39 535i se mi zdálo, že 5er prd jede... až jsem kuknul na tacho tak jsem nechápal.
No a na retardéru by musel být i před perestrojkou, aby věděl, o kolik si vůbec pomohl.


Lidský mozek je debil. Ten oblbneš. Nejhorší je, že když se vyhecuješ, slyšíš tikat i digitálky

Po přechodu z E36 323i na E39 535i se mi zdálo, že 5er prd jede... až jsem kuknul na tacho tak jsem nechápal.
No a na retardéru by musel být i před perestrojkou, aby věděl, o kolik si vůbec pomohl.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Už to bylo i nastartováno a všechno prý vrčí jak má.... zítra nemožu bo moc práce ale ve středu si pro něj pojedu .... což je fajn, udělat si radost k narozkám, že..... 

Re: N53B30O0
ja nemyslel zajet na brzdě, ale změřit výkon až to bude zajetý 

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Jo, ne.
Problém je, že dvounápravovou brzdu (xDrive) tady v celé CZ najdeš myslím jednu nebo dvě....
Problém je, že dvounápravovou brzdu (xDrive) tady v celé CZ najdeš myslím jednu nebo dvě....
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: N53B30O0
No, je jich určitě víc...
Respektive každej kdo auta opravdu ladí a nenalívá jen softy, tak má dvounápravovku - já i s jednou nápravou jezdím z Brna do Liberce, kde jí teda má ... Když tak ecumaster.cz
Respektive každej kdo auta opravdu ladí a nenalívá jen softy, tak má dvounápravovku - já i s jednou nápravou jezdím z Brna do Liberce, kde jí teda má ... Když tak ecumaster.cz

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: N53B30O0
Pánové poradíte? Řeším už několik měsíců bez úspěchu, proto se vracím na začátek pro nezaujatý pohled a vracím se prostě na začátek. Vysvětlování, co všechno se dělo a co jsem prověřili by bylo na dlouho. Jen ve zkratce: vstřiky ok, správně nakódovaný, HPFP vyměněná, celej LPFP systém zkontrolovanej, paliv.filtr vyměněnej, hadičky, atd. podle všeho v pořádku - jedině, že by samotná LPFP mohla bejt načatá - nechce se mi jí ale měnit jen tak nadarmo, svíčky, cívky vyměněný, obě zadní lambdy nový (přední původní, ale testy v inpě probíhají ok), NOx kat pravděpodobně už napůl vydechlej při 270tis, adaptační hodnoty pravděpodobně dost rozházený, ale už není v mojí moci to vyladit na českejch silnicích za českýho provozu líp. Ani tyto ale nemají vliv na správný homogenní režim.
Problém: na homogenní směs včetně studenýho startu příkladnej idle jka z pohádky, nicméně po zahřátí a automatickým přepínání na lean mixture je to jak pytel hřebíků (mnohem horší jak obecně N53 - a navíc, toto to nedělalo a tady je prostě jádro problému) a druhá, horší věc, při teplotě vody kolem 70st. to při chudý směsi vyhazuje válec, dlouho to byla pětka, teď moměntálně jednička, nicméně ten režim s chudou směsí prostě stojí za hovno celej. Po vyhození válce zpravidla vyskakujou tyhle 3 chyby. Těsně před vyhozením válce dojde na 1-2s k poklesu výkonu a zvuku od motoru jako tzv. kolovrátek a do toho jakoby to bylo přidušený. Při tomhle vyhození válce většinou spadne tlak v pumpě na 3800-4200 , aby hned potom vylítnul na 5700. není ale jisté, jestli tento pokles tlaku způsobí vyhození válce a nebo vyhození válce z nějakého jiného důvodu zblbne i tu samotnou pumpu. Po vypnutí a zapnutí motoru opět ok a potom už ok, při plně zahřátým motoru už pak válec zpravidla nikdy nevypadne klidně 100km a víc - jen ten zmíněný pytel hřebíků.
Možnosti kam se dál ubírat:
1) koupit novou LPFP + při tom, ať je už jistota i obě řídíci lambdy (co kdyby byl problém od nich), celkem budu tak na 20tis.
2) koupit novej NOx kat , bez kterýho celej lean mixture nemůže pracovat a může to bejt potencionální viník, i přes cenu kolem 50tis bych sehnal novej oem kolem 30tis
3) podněty jsem měl taky na sání - buď někde díra nebo celý zakarbonovaný, atd.
4) celý to může bejt podělaný jen rozházenejma adaptačníma hodnotama v kombinaci lamb vs. nox sensoru vs. korekcí vstřiků, tj. dál a dál diagnostikovat a sypat další tisíce za práci a projetej benzín (svůj čas diagnostikováním nepočítám), ikdyž po několik měsíců jsme nic pořádnýho nenašli - hlavně nervy a spousta času
5) body 1-4 dohromady, desítky tisíc a fůra času, a tom možná pořádá bez úspěchu, protože proč? - protože neskutečná složitost N53 a jeho HPI, vyznat se v tom a hlavně ten celej řetězec dát dohromady.
Závěr: nevzdávám to, jen se to prostě už začíná dost komplikovat
budu vděčny za jakoukoliv radu
Problém: na homogenní směs včetně studenýho startu příkladnej idle jka z pohádky, nicméně po zahřátí a automatickým přepínání na lean mixture je to jak pytel hřebíků (mnohem horší jak obecně N53 - a navíc, toto to nedělalo a tady je prostě jádro problému) a druhá, horší věc, při teplotě vody kolem 70st. to při chudý směsi vyhazuje válec, dlouho to byla pětka, teď moměntálně jednička, nicméně ten režim s chudou směsí prostě stojí za hovno celej. Po vyhození válce zpravidla vyskakujou tyhle 3 chyby. Těsně před vyhozením válce dojde na 1-2s k poklesu výkonu a zvuku od motoru jako tzv. kolovrátek a do toho jakoby to bylo přidušený. Při tomhle vyhození válce většinou spadne tlak v pumpě na 3800-4200 , aby hned potom vylítnul na 5700. není ale jisté, jestli tento pokles tlaku způsobí vyhození válce a nebo vyhození válce z nějakého jiného důvodu zblbne i tu samotnou pumpu. Po vypnutí a zapnutí motoru opět ok a potom už ok, při plně zahřátým motoru už pak válec zpravidla nikdy nevypadne klidně 100km a víc - jen ten zmíněný pytel hřebíků.
Možnosti kam se dál ubírat:
1) koupit novou LPFP + při tom, ať je už jistota i obě řídíci lambdy (co kdyby byl problém od nich), celkem budu tak na 20tis.
2) koupit novej NOx kat , bez kterýho celej lean mixture nemůže pracovat a může to bejt potencionální viník, i přes cenu kolem 50tis bych sehnal novej oem kolem 30tis
3) podněty jsem měl taky na sání - buď někde díra nebo celý zakarbonovaný, atd.
4) celý to může bejt podělaný jen rozházenejma adaptačníma hodnotama v kombinaci lamb vs. nox sensoru vs. korekcí vstřiků, tj. dál a dál diagnostikovat a sypat další tisíce za práci a projetej benzín (svůj čas diagnostikováním nepočítám), ikdyž po několik měsíců jsme nic pořádnýho nenašli - hlavně nervy a spousta času
5) body 1-4 dohromady, desítky tisíc a fůra času, a tom možná pořádá bez úspěchu, protože proč? - protože neskutečná složitost N53 a jeho HPI, vyznat se v tom a hlavně ten celej řetězec dát dohromady.
Závěr: nevzdávám to, jen se to prostě už začíná dost komplikovat
budu vděčny za jakoukoliv radu
- Přílohy
-
- 20180320_213602_resized.jpg (191.9 KiB) Zobrazeno 2371 x
-
- 20180320_213825_resized.jpg (220.27 KiB) Zobrazeno 2371 x
-
- 20180320_213917_resized.jpg (233.57 KiB) Zobrazeno 2371 x
-
- 20180320_213955_resized.jpg (222.49 KiB) Zobrazeno 2371 x
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Tak, doslat sem dárek k narozkám. Ne zrovna levný, no....
Najeto 200 km, pěkně zlehka, plynule na 1/4 max 1/2 plynu bez razantních zrychlování.... jo, vypadá to velmi nadějně.... těším se na dalších 1/4mio km.... jen musím doladit ještě jednu věc - následek posledních pár tísíc km před GO, kdy to žralo olej ve velkém - rozsvěcuje se kontrolka motoru, diag ukazuje, že (řídící) lambdy za katama sou úplně fprteli - du objednat nové....

Najeto 200 km, pěkně zlehka, plynule na 1/4 max 1/2 plynu bez razantních zrychlování.... jo, vypadá to velmi nadějně.... těším se na dalších 1/4mio km.... jen musím doladit ještě jednu věc - následek posledních pár tísíc km před GO, kdy to žralo olej ve velkém - rozsvěcuje se kontrolka motoru, diag ukazuje, že (řídící) lambdy za katama sou úplně fprteli - du objednat nové....
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Jo, a blok ze starého N53B30 mám u nich skovaný, bude konferák.... 

Re: N53B30O0
chceš říct že jste dali fungl nový motor a nechali staré lambdy? váhu? katy? vstřikování? nox?
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Vstřiky jsou nové, ale sání (///Performance) a výfuk od svodů dále jsme záměrně nechali původní (výfuk byl už jednou měněný ve 150tis km). A halt dyž to bude zlobit nebo bude problém na ME, tak to povyměnuju, no.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Tak. Musím se pochlubit - udržel sem se na uzdě..... za celý den nebylo ani raz redline ani pedal-to-metal....
Neska sem celý den věnoval bramborovi a první (nejdůležitější) fázi zajíždění - najeto 650 km (převážně po prázdné D1 mezi ZL, PR a VY - sem tama jezdil furt dokola jak péro a navíc ještě jak péro: 80-200-80 plynulé plavné zrychlování /zpomalení se řazením napřed ve 3500, potom 4000 a nakonec až 5000, čili III. až VI. a to furt dokola až do zblnutí.....)
Ti co sem je předjel aby ňa hned potem předjeli oni a pak jsem je zasel předjel, atd. si fuckt museli klepat na čelo.... ale co už, co by člověk neudělal pro správné zajíždění.
Poznatky:
- ve starém N53 muselo být aspoň 50 kobyl scíplých, Mk ale byl stejný jak je fčíl u nového
- nová převodovka jde (zatepla) řadit hladčeji než ta původní, akorát ráno po studeném startu (-5) chvilku šla ztuha dvojka
- v jízdním režimu max 3/4 plynu a bez redline sem ANI RAZ nezaznamenal problém s nepadáním otáček při řazení nad 4000 - uvidíme až to fakt budu honit do červeného proti kopci, ale zdá se, že by ta noční můra mohla být historií spjatou se starým N53 (příčina neznámá)
- když sem to poprvé potáhnul někam k 4200toček (na trojku) tak tam bylo lehké zakolísání v tahu, na jiné rychlosti ale ne a po pár stech km už ani na tu trojku ne, tak doufám, že to byla ojedinělost, a že si to už sedlo.
Musím pořešit ty lambdy, 2x sa to rozsvítilo, v pondělí je budu mít, do té doby dojedu celý zajížděcí cyklus a tak to dám všechno (wolej, filtr, lambdy) udělat Michalovi.
Po dnešku začínám cítit potvrzení, že moje úvahy proč sem tuhle půlmíčovou "srandu" dělal, bylo správné rozhodnutí....
Btw, za celý den ani píp a viděl sem enem jedno PaChové auto, jinak nic.

Neska sem celý den věnoval bramborovi a první (nejdůležitější) fázi zajíždění - najeto 650 km (převážně po prázdné D1 mezi ZL, PR a VY - sem tama jezdil furt dokola jak péro a navíc ještě jak péro: 80-200-80 plynulé plavné zrychlování /zpomalení se řazením napřed ve 3500, potom 4000 a nakonec až 5000, čili III. až VI. a to furt dokola až do zblnutí.....)
Ti co sem je předjel aby ňa hned potem předjeli oni a pak jsem je zasel předjel, atd. si fuckt museli klepat na čelo.... ale co už, co by člověk neudělal pro správné zajíždění.
Poznatky:
- ve starém N53 muselo být aspoň 50 kobyl scíplých, Mk ale byl stejný jak je fčíl u nového
- nová převodovka jde (zatepla) řadit hladčeji než ta původní, akorát ráno po studeném startu (-5) chvilku šla ztuha dvojka
- v jízdním režimu max 3/4 plynu a bez redline sem ANI RAZ nezaznamenal problém s nepadáním otáček při řazení nad 4000 - uvidíme až to fakt budu honit do červeného proti kopci, ale zdá se, že by ta noční můra mohla být historií spjatou se starým N53 (příčina neznámá)
- když sem to poprvé potáhnul někam k 4200toček (na trojku) tak tam bylo lehké zakolísání v tahu, na jiné rychlosti ale ne a po pár stech km už ani na tu trojku ne, tak doufám, že to byla ojedinělost, a že si to už sedlo.
Musím pořešit ty lambdy, 2x sa to rozsvítilo, v pondělí je budu mít, do té doby dojedu celý zajížděcí cyklus a tak to dám všechno (wolej, filtr, lambdy) udělat Michalovi.
Po dnešku začínám cítit potvrzení, že moje úvahy proč sem tuhle půlmíčovou "srandu" dělal, bylo správné rozhodnutí....
Btw, za celý den ani píp a viděl sem enem jedno PaChové auto, jinak nic.
Re: N53B30O0
Konečně jsem tam dal tu hliníkovou jednohmotu. Na volnoběh není slyšet nic, při akceleraci možná trochu hlučnější. Znatelně to jde líp do otáček, jsem s tím moc spokojen.




Naposledy upravil(a) BudVlad dne sob 24.03.2018 20:46, celkem upraveno 2 x.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Díky za tip na budoucí upgrade.
Re: N53B30O0
Objednal jsem Big Bore škrtící klapku (TB) od Riot Racing
Srovnání:

Srovnání:

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Tak, 3/4 zajíždění hotovo, neska dalších asi 500 km a dotočil sem to pod cca 90% zatížením někam k 6300 toček. Zítra to dodělám, počítám dalších 400 či 500 km a na závěr už temu naložím - 100% a redline. A bude fertig.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: N53B30O0
Jednotky už se nakrmili a adaptovali, tak už to táhne bez zaváhání.. a co hluk je neue motor na wolnoběh/v točkách pocitově tišší? Teď nevím, co se (ne)dělalo s rozvodama, ty mají taky svůj podíl na hluku. 

Re: N53B30O0
dyt má novej motor, tak ho rozvody zajímat nemusí.