Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
S55 oil catch can
S55 oil catch can
Čau chlapi, máte někdo zkušenosti s instalací odlučovače oleje "oil catch can", např BMS zde: http://www.modbargains.com/BMS-Turbo-Do ... -M3-M4.htm
Jedná se o relativně levné vylepšení, jezdí to někdo? Dotaz je i na uživatele N54/N55, stejný problém pro všechny BMW turbo motory:)
Jedná se o relativně levné vylepšení, jezdí to někdo? Dotaz je i na uživatele N54/N55, stejný problém pro všechny BMW turbo motory:)
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: S55 oil catch can
Tvá myšlenka je správná a mě už u N54 dlouho taky vrtá hlavou , ale nejsem stavu kloudně pochopit separaci ve víku, jak probíhá... ve finále je instalace toho catch tanku k hovnu a popíšu proč.... Nevím jestli to bude mít S55 podobné ale v princupu tam tahle sračka bude asi stejná.
Ve víku ventilů jako takovém je integrovaný takový pístek (u N54 plastovej zmrdík na pružince), kterej reaguje na tlak v sání, pokud je dostatečný tlak v sání dochází k separaci olejových výparů a jde do sání, potažmo do motoru. Pokud brzdíš motorem, tak se separace uzavře, aby necházelo tak rychle k napečeninám na sacích ventilech... Problémem je, že soudruzi ten ventil vymysleli tak debilně, že on netěsní vůbec a saje do motru i když nemá... na N54 je dostupný PCV upgrade, na N55/S55 jsem to ještě neviděl... Možná je zde už možnost výměny pouze celého ventilového víka - to se stejně při intervalu a viskozitě oleje jaká se používá tak rychle zasere uhlím, že to bude nevyhnutelné
Všechno by to fungovalo hezky, kdyby se to PCV dalo vytáhnout nasadit na to catch tank a nechat to dýchat ideálně úplně do atmosféry na volno, jenže to z nějakého důvodu nejde, protože ten motor přes to odvětrání má tak enormní podtlak, že když nastartuješ a místo pcv dáš prst tak ti ho ten motor přicucne jak a jede to jak pumpa na sračky a není schopný si to poradit s tou rozhozenou dávkou vzduchu...
Dělal jsem to te´dka minulý týden na kamošové N54, protože mi prasklo PCV víčko, tak jsem to zkoušel obejít ...
Z principu ten catch tank způsobí to, že zachytí jenom kondenzát a to v případě, pokud PCV do sání něco pouští - a ještě musí dojit ke kondenzaci -takže efektivita je prostě na bodu mrazu.
Správně by ten cat tank měl vypadat o něco složitěji - asi nějak takto + po cestě vystláno drátěnkou aby to zachytilo co nejvíce těch kondenzovaných výparů...

Do budoucna bude ale tohle problém všech 35i/40i motorů, kdy ty sání po 150-200tis km vypadají fakt nepěkně a pak je už jediným řešením wallnut blasting, kdy ty krápníky na těch ventilech jsou takové, že hrozí jejich ulomení do sání - ale většinou už ten motor jede i tak jak pumpa na sračky
Ve víku ventilů jako takovém je integrovaný takový pístek (u N54 plastovej zmrdík na pružince), kterej reaguje na tlak v sání, pokud je dostatečný tlak v sání dochází k separaci olejových výparů a jde do sání, potažmo do motoru. Pokud brzdíš motorem, tak se separace uzavře, aby necházelo tak rychle k napečeninám na sacích ventilech... Problémem je, že soudruzi ten ventil vymysleli tak debilně, že on netěsní vůbec a saje do motru i když nemá... na N54 je dostupný PCV upgrade, na N55/S55 jsem to ještě neviděl... Možná je zde už možnost výměny pouze celého ventilového víka - to se stejně při intervalu a viskozitě oleje jaká se používá tak rychle zasere uhlím, že to bude nevyhnutelné

Všechno by to fungovalo hezky, kdyby se to PCV dalo vytáhnout nasadit na to catch tank a nechat to dýchat ideálně úplně do atmosféry na volno, jenže to z nějakého důvodu nejde, protože ten motor přes to odvětrání má tak enormní podtlak, že když nastartuješ a místo pcv dáš prst tak ti ho ten motor přicucne jak a jede to jak pumpa na sračky a není schopný si to poradit s tou rozhozenou dávkou vzduchu...
Dělal jsem to te´dka minulý týden na kamošové N54, protože mi prasklo PCV víčko, tak jsem to zkoušel obejít ...
Z principu ten catch tank způsobí to, že zachytí jenom kondenzát a to v případě, pokud PCV do sání něco pouští - a ještě musí dojit ke kondenzaci -takže efektivita je prostě na bodu mrazu.
Správně by ten cat tank měl vypadat o něco složitěji - asi nějak takto + po cestě vystláno drátěnkou aby to zachytilo co nejvíce těch kondenzovaných výparů...
Do budoucna bude ale tohle problém všech 35i/40i motorů, kdy ty sání po 150-200tis km vypadají fakt nepěkně a pak je už jediným řešením wallnut blasting, kdy ty krápníky na těch ventilech jsou takové, že hrozí jejich ulomení do sání - ale většinou už ten motor jede i tak jak pumpa na sračky

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: S55 oil catch can
Matty, dík za obsáhlou odpověď. Je evidentní, že soudruzi v BMW tohle úplně nevyřešili. Myslím, že řešení u S55 bude velmi podobné jako N54. Jak chápu ten catch tank, mělo by to sbírat kondenzát z výparů, který jdou právě přes tu PCV membránu. Asi to není úplně dokonalý řešení a podle toho co píšeš to pomůže jen sporadicky a částečně. Říkám si ale, že to možná za ty prachy vyzkouším, a alespoň uvidím co se v tom catch tanku usazuje za sračky. Zbytek se evidentně bude usazovat a vesele karbonovat ve víku, ale to ukáže až čas:)
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: S55 oil catch can
No na víku se ti bude díky 5w30 dělat uhlí i když moc nebudeš chtít
a do sání se ten bordel furt bude dostávat ... otázka je jak moc to pomůže.
Jsou lidi kteří nainstalovali jak PCV upgrade, tak catch tank a stejně mají za 50tis km motor zasranej na čištění ventilů - prostě některý kousky dýchají do klikovky ještě více než normálně a pak to dělá tohle...
a pak pokud je ve vnitř mega tlak , tak pak sere olej z víka a vany většinou + prsa a gufera a tak
A všechno je to poblity až po převodovku 

Jsou lidi kteří nainstalovali jak PCV upgrade, tak catch tank a stejně mají za 50tis km motor zasranej na čištění ventilů - prostě některý kousky dýchají do klikovky ještě více než normálně a pak to dělá tohle...
a pak pokud je ve vnitř mega tlak , tak pak sere olej z víka a vany většinou + prsa a gufera a tak


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: S55 oil catch can
Leje se do toho 0W40, ale to taky není žádná výhra. Sice se tam olej neohřeje víc jak 10tis km, ale beztak přemýšlím, jak tomu víc pomoct. Časem je tohle scénář pro každou N54/55/S55
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: S55 oil catch can
Proto leju aspoň 5w50 

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: S55 oil catch can
Já rád olej změním
, ale jak jsem zmiňoval v jiným vlákně, muselo by na to kejvnout BMW kvůli záruce

Re: S55 oil catch can
OCC od BMS má na 335i klubu asi 10 - 15 aut minimálně pár let a funguje to... čím víc motor týráš, tím víc oleje to zachytávalo.... to jsou real zkusenosti
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: S55 oil catch can
NO... právě to, že reálný zkušenosti mi nikdo nenapsal, když jsem se na to ptal
rálný zkušenosti se dají poudit pouze dle stavu PCV a těsnosti spalovacího prostoru, samotný catch tank zachytí pouze kondenzát (emulze), nikoliv olejové výpary(!) ...
Takže pokud chceme dosáhnout nějakých reálných zkušeností, potřebujeme dva motory s cca stejným stavem (stejný kompresní tlak a spotřeba oleje na X tisíc km - což se s elektronickou měrkou s přesností jak sluneční hodiny měří velice přesně
). Oba tyhle motory pošleme na walnutblasting, jeden vybavíme PCV upgrade + catch tank, druhej necháme v serii (dopřál bych mu teda aspon nové PCV
) a každých 15tis km sundáme sání a podíváme se v jakým stavu budou sací ventily 
Potom se dá bavit o tom, že budeme mít nějaký přesný porovnání o tom, jak tahle úprava má smysl, protože na n54tech najdeš i uplakánky, co mají jak PCV, tak catch tank a sání mají zasraný za 40tis mil ... protože ten motor prostě moc funí
Takže v podstatě všichni nasadili a vlastně to asi nějak funguje, ale nikdo už nezkoumá každých pár tisíc kilometrů jak, protože to porovnání je hrozně relevantní... defacto až nezjistitelné 

Takže pokud chceme dosáhnout nějakých reálných zkušeností, potřebujeme dva motory s cca stejným stavem (stejný kompresní tlak a spotřeba oleje na X tisíc km - což se s elektronickou měrkou s přesností jak sluneční hodiny měří velice přesně



Potom se dá bavit o tom, že budeme mít nějaký přesný porovnání o tom, jak tahle úprava má smysl, protože na n54tech najdeš i uplakánky, co mají jak PCV, tak catch tank a sání mají zasraný za 40tis mil ... protože ten motor prostě moc funí


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: S55 oil catch can
Kovový catch tank s vnitřnostmi jako na fotce nebo ještě objemnější, zvenku žebrovaný jako chladič a vystavený proudu čerstvého vzduchu, aby výpary zkondezovaly? + zaslepit vstup do sání a vývod z catch tanku nechat do prostoru.MattyX píše:... samotný catch tank zachytí pouze kondenzát (emulze), nikoliv olejové výpary(!) ...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: S55 oil catch can
zaslepit vývod do sání a dýchat do atmosféry třeba v případě N54 můžeš zapomenout, jede to jak pumpa na sračky protože, přes tu PCV regulaci to saje vzduch, že ti to prst přicucne a jakmile to není v okruhu sání - cuká to, zahlcuje se to atd.
No zkondenzuje ti tam jen emulze po častých studených startech, jinak tam nenajdeš vůbec nic v tom catch tanku ...
No zkondenzuje ti tam jen emulze po častých studených startech, jinak tam nenajdeš vůbec nic v tom catch tanku ...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: S55 oil catch can
Pokud PCV saje vzduch, tak má nějaké propojení se sacím traktem. Toto propojení je třeba zaslepit. Rozhození chodu motoru je z důvodu neměřeného vzduchu z PCV do sacího traktu mimo MAF.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: S55 oil catch can
n54 nema maf jenom map
Re: S55 oil catch can
Původní dotaz byl ale na s55 a ta MAF má..
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: S55 oil catch can
MAP nebo MAF, to je fuck, prostě zaslepit odtah z PCV do sání, výdech z vnitřku motoru napojit na chlazený catch tank a nechat vydechnout do prostoru.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: S55 oil catch can
Jenže motáš PCV, výstup z víka a vstup do sacího inletu ...Francis píše:Pokud PCV saje vzduch, tak má nějaké propojení se sacím traktem. Toto propojení je třeba zaslepit. Rozhození chodu motoru je z důvodu neměřeného vzduchu z PCV do sacího traktu mimo MAF.
PCV u těchto motorů je právě řízeno podle tlaku v sání a tím dojde k otevření toho pístku a odfuku par ... pokud to necháš na atmosféru tak, ventilek zustane furt zavřenej (seriově s pružinkou), takže ti to způsobí, že se uvnitř bude držet tlak jako prase až ti to začne krvácet všade kolem víka a vany a gufírka a tak

Pokud PCV vymontuješ úplně tak zase přes tu hadici na výdechu (ano se zaslepeným sáním), tak to (přes víko) saje normálně na přicucnutí prstu ...
Takže to co píšeš ty, by tak možná fungovalo možná u stařičké M52 (sám mám catch na M20), ale tady to prostě s tím víkem pracuje úplně jinak...
Koukám na víko S55 a tam už bude zase klasická membrána jako u N52, otázka je, kdo zase zjistí jak to funguje ta separace, moc info o tom ještě není, krom světobornýho catche :-/
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: S55 oil catch can
Pístový motor s vnitřním spalováním z principu funkce tvoří v prostoru klikového mechanismu přetlak. Pokud je tam podtlak, musí jej něco tvořit. Jsou dvě možnosti: vývěva nebo sací efekt motoru. První se dá odpojit, druhé zaslepit.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: S55 oil catch can
Nemá někdo nějaké nové info ohledně toho zachytávače oleje? Já byl teď na druhé výměně v 8000km a podle té elektronické měrky auto nesežralo ani jeden pixel oleje, což mě mile překvapilo, ale stejně bych rád měl klid. Má cenu tam tu hrůzu instalovat?
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295