Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Negativa 5W40 v N62B44
Re: Negativa 5W40 v N62B44
Ten motor je navržen na teplotu kolem 105° a funguje tak v pohodě, ale trpí tím vše okolo, hlavně teď po letech, když i ten nejmladší kus má 10+ let. Hadice, těsnění, olej se hřeje víc. Dle mě to snížení ničemu neuškodí, ale celému chladícímu okruhu to snížení teploty/tlaku jen prospěje. Že bych rychle běžel měnit termostat za tenhle upravenej, to ne. Ale při jeho výměně už bych origo nedával a dal rovnou tenhle.
Re: Negativa 5W40 v N62B44
tak se podívej na ten můj článek, vše jsem tam vypsal.
Re: Negativa 5W40 v N62B44
jestli máte někdo ten termostat od logic 7 tak napište prosím reference.
Re: Negativa 5W40 v N62B44
A zajímá tě funkčnost nebo spolehlivost a dohoda s prodejcem?
Leží mi v kanclu na stole a ještě sem se nedostal k výměně, udělám to asi až společně s olejem, takže k funkčnosti ti zatím moc neřeknu (krom toho že by měl spínat při 93°C).
Co se týče prodejce, po koupi jsem mu poslal doručovací adresu a zaplatil shipping a do 14 dní (což jsem se docela divil) už to bylo v ČR, kde to zastavili celníci. Po tom co jim zaplatíš DPH (CLO odpuštěno) a poplatek za zpracování si ho neseš domů.
Jinak vypadá jako normální termostat, rekalibrace pravděpodobně spočívá ve výměně pružiny.

Leží mi v kanclu na stole a ještě sem se nedostal k výměně, udělám to asi až společně s olejem, takže k funkčnosti ti zatím moc neřeknu (krom toho že by měl spínat při 93°C).
Co se týče prodejce, po koupi jsem mu poslal doručovací adresu a zaplatil shipping a do 14 dní (což jsem se docela divil) už to bylo v ČR, kde to zastavili celníci. Po tom co jim zaplatíš DPH (CLO odpuštěno) a poplatek za zpracování si ho neseš domů.
Jinak vypadá jako normální termostat, rekalibrace pravděpodobně spočívá ve výměně pružiny.

Re: Negativa 5W40 v N62B44
no ja od něho bral jednu várku a ted větší druhou a všechny termsotaty jsou normálně 105°C, a on mi samozřejmě tvrdí že to je blblost.
Re: Negativa 5W40 v N62B44
hmm, to nasere...
Tann3r už to má vymyšlený a otestovaný http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... t&start=60
Tann3r už to má vymyšlený a otestovaný http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... t&start=60
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Re: Negativa 5W40 v N62B44
s tannerem na tom děláme, teda hlavně on, já testuju 

Re: Negativa 5W40 v N62B44
To mi vůbec neříkej, to bych byl hodně smutnýJaraX píše:no ja od něho bral jednu várku a ted větší druhou a všechny termsotaty jsou normálně 105°C, a on mi samozřejmě tvrdí že to je blblost.

První várka byla ok?
Re: Negativa 5W40 v N62B44
aneb jak JaraX s Tann3rem vařili termostat?!JaraX píše:s tannerem na tom děláme, teda hlavně on, já testuju

645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Re: Negativa 5W40 v N62B44
první várka jo.
no a samozřejmě komunikace složitá, on chce abych mu poslal všechny ty termostaty zpět a me už jeden jezdí po srbsku.
ja je nevařím, já je montuju do auta, tanner vaří jak šilenej, myslím že už uvařil víc termostatů než si v životě uvařil jídla
ono totiž ještě jde o to jak se chová auto, třeba sedmy do roku 2003 ho furt přihřívaj při volnoběhu, takže když tanner nakalibruje termostat na 93 tak auto pak drží 81, ono to není uplně jednoduchý.
no a samozřejmě komunikace složitá, on chce abych mu poslal všechny ty termostaty zpět a me už jeden jezdí po srbsku.
ja je nevařím, já je montuju do auta, tanner vaří jak šilenej, myslím že už uvařil víc termostatů než si v životě uvařil jídla

ono totiž ještě jde o to jak se chová auto, třeba sedmy do roku 2003 ho furt přihřívaj při volnoběhu, takže když tanner nakalibruje termostat na 93 tak auto pak drží 81, ono to není uplně jednoduchý.
Re: Negativa 5W40 v N62B44
Ono je víc způsobů, jak ten termostat upravit na 90°, ale zrovna úprava/výměna pružiny je dost složitá, když je to zalisovany + to odladit na 90 by bylo na dlouho. To už tady žádny N62 jezdit nebudou
Mám tady na stole jeden hotovej upravenej termostat, kterej snad půjde co nejdřív na auto na otestování a věřím, že tahle (třetí) verze bude už finální. Vařit furt dokola termostaty už mě nebaví
Chce to prostě trochu času a zkoušení, aby to mělo i nějakou kulturu, tj zapojenej výhřev a vzhledově origo.
Ten první termostat od pana Logic7, co Jarax koupil funguje podle všeho ideálně, no ty další jsou prostě normálně na 105°, což při té ceně docela zabolí. Reklamace je složitá, když se to musí posílat kamsi do řiti.
Jinak jak už jsem tu někde psal, v mojí 645Ci jezdí ten termostat už cca 1000km a super. S teplotou vody spadla i teplota oleje o 10-15°. V létě není problém udělat na N62 s origo termostatem a bez chladiče oleje 130°, což už je na můj vkus fakt moc.

Mám tady na stole jeden hotovej upravenej termostat, kterej snad půjde co nejdřív na auto na otestování a věřím, že tahle (třetí) verze bude už finální. Vařit furt dokola termostaty už mě nebaví

Ten první termostat od pana Logic7, co Jarax koupil funguje podle všeho ideálně, no ty další jsou prostě normálně na 105°, což při té ceně docela zabolí. Reklamace je složitá, když se to musí posílat kamsi do řiti.
Jinak jak už jsem tu někde psal, v mojí 645Ci jezdí ten termostat už cca 1000km a super. S teplotou vody spadla i teplota oleje o 10-15°. V létě není problém udělat na N62 s origo termostatem a bez chladiče oleje 130°, což už je na můj vkus fakt moc.
Re: Negativa 5W40 v N62B44
UPDATE k rekalibrovanýmu termostatu LOGIC7.
Dneska jsem ho dal na auto a je funkční. Absolvována klasická 100km trasa svižným tempem a změna je vidět:
LOGIC7
Teplota vody: 89-101°C
Teplota oleje: 95-105°C (5w-50)
Termostat spíná lehce po 93°C
OEM
Teplota vody: nesledoval jsem, ale spínal při 108°C
Teplota oleje: 105-120°C (5w-50)
Na volnoběh držím 96°C, holt 5er to má vychytaný a nepodchlazuje na 81°C jako 7er
Dneska jsem ho dal na auto a je funkční. Absolvována klasická 100km trasa svižným tempem a změna je vidět:
LOGIC7
Teplota vody: 89-101°C
Teplota oleje: 95-105°C (5w-50)
Termostat spíná lehce po 93°C
OEM
Teplota vody: nesledoval jsem, ale spínal při 108°C
Teplota oleje: 105-120°C (5w-50)
Na volnoběh držím 96°C, holt 5er to má vychytaný a nepodchlazuje na 81°C jako 7er

Re: Negativa 5W40 v N62B44
to není tím že to je 5er,
jelikož 7er s Logic7 (když zrovna pošle funkční) se taky nepodchlazuje, on má totiž podle mě zrušenej ten výhřev a nějak ho má zaslepenej, nebo tam ohřívá něco jinýho tak aby si auto myslelo že je ohřev funkční.
750i E65 s logic7 termostatem drží v rozsahu 92°- 99°C
mazec je jak krásně to stáhne teplotu vody.
jelikož 7er s Logic7 (když zrovna pošle funkční) se taky nepodchlazuje, on má totiž podle mě zrušenej ten výhřev a nějak ho má zaslepenej, nebo tam ohřívá něco jinýho tak aby si auto myslelo že je ohřev funkční.
750i E65 s logic7 termostatem drží v rozsahu 92°- 99°C
mazec je jak krásně to stáhne teplotu vody.