Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Tlakový odvzdušňovač brzd

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2611
Registrován: pon 10.11.2003 01:00

Tlakový odvzdušňovač brzd

#1 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

Vyrobil jsem si tlakový odvzdušňovač brzd - něco jako zde:

https://www.youtube.com/watch?v=04DZuyzAQDQ

postavil auto na špalky, povolil a vyměnil odvzdušňováky za nové, sundal víčko na nádobce, vysál starou brzdovku z nádobky, naplnil novou, přišrouboval víčko "tlakovače" natlakoval 0,3 bary, povolil zadní pravý šroubek...a nic...brzdovky ani nenaplnila hadičku od šroubku do odpadní nádobky...zkusil jsem přední kolo a taky nic...zvýšil jsem tlak na 0,8 baru a opět nic...

auto e34 540i

Nechápu, co dělám blbě...

Jen bych upozornil - na tom videu oni plní rovnou ten tlakovač kapalinou - to já nedělal - já jsem ho nechal prázdný, jen jsem naplnil nádobku s tím, že budu hlídat hladinu a v případě potřeby ji doliju...aby se nezavzdušnil systém... ale v tomhle asi chyba nebude...

Napadá vás někoho kde je zakopaný pes?
Přílohy
IMG_2731.JPG
IMG_2731.JPG (941.58 KiB) Zobrazeno 4323 x
IMG_2730.JPG
IMG_2730.JPG (1.13 MiB) Zobrazeno 4323 x
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlakový odvzdušňovač brzd

#2 Příspěvek od JaraX »

a proč to neuděláš klasickou šlapací metodou ve 2 lidech?
0,8 mi přijde sakra málo, v brzdách jsou desítky barů když brzdíš, ale neřeknu ti kolik tlačí ty přípravky, ale 0,8baru je fakt málo.
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2611
Registrován: pon 10.11.2003 01:00

Re: Tlakový odvzdušňovač brzd

#3 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

Chtěl jsem ten postup ve dvou lidem vylepšit no... :-) A taky v Bentleys to píšou, že je ten tlakový způsob nejlepší...já takovýto udělátka rád dělám no..a myslel jsem, že se obejdu bez toho šlapání na pedál a možnému riziku zničení těsnění v brzdovém válci... ale vypadá to, že skončím u klasiky...

V Bentleys píšou, že tlak max 2 bary, že víc se může poškodit nádržka...že by mělo stačit 10-15 PSI (= do 1 baru), což říká i na tom videu na youtube. Já jsem tam měl jen asi 0,8-0,9 baru... a nic se nedělo...
lupik
Registrovaný
Příspěvky: 1277
Registrován: sob 12.07.2003 00:00
Bydliště: KT

Re: Tlakový odvzdušňovač brzd

#4 Příspěvek od lupik »

nadobu s podtlakem a pak nasadit hadicku na odvzdusnovak a postupne dolevat nadobku, v jednom polocloveku pohoda prace

tenhle vymysl je podle me nesmysl :-) aneb proc to delat jednoduse, kdyz to jde slozite
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlakový odvzdušňovač brzd

#5 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Jsou i jiné metody. Spustit ABS čerpadlo a otvírat ventily ABS.

Dva lidi netřeba, stačí do hadičky z odvzdušňováku vložit zpětný ventil z ostřikovačů.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2611
Registrován: pon 10.11.2003 01:00

Re: Tlakový odvzdušňovač brzd

#6 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

lupik píše:nadobu s podtlakem a pak nasadit hadicku na odvzdusnovak a postupne dolevat nadobku, v jednom polocloveku pohoda prace

tenhle vymysl je podle me nesmysl :-) aneb proc to delat jednoduse, kdyz to jde slozite
Mě to přijde dost podobný - přivézt tlak do nádobky nebo podtlak na odvzdušňovák...efekt je stejný...a v mém případě žádný... :-) I když na youtube jim to funguje perfektně...
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2611
Registrován: pon 10.11.2003 01:00

Re: Tlakový odvzdušňovač brzd

#7 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

Francis píše:Jsou i jiné metody. Spustit ABS čerpadlo a otvírat ventily ABS.

Dva lidi netřeba, stačí do hadičky z odvzdušňováku vložit zpětný ventil z ostřikovačů.
Já myslel, jaký neudělám s postřikovačem z Hechtu terno a ty odvzdušňuješ přes ABS... :-) To je jiná liga... :-)

Jak se to s tím ABS dělá? To se překlemuje nějaké relé a pak hlídáš hladinu v nádržce a zároveň hlídáš jestli už jde z odvzušňováku nová kapalina? Kde je to relé u e34 nevíš? Nemůže se tím spuštěným ABS něco dojebat nebo zavzdušnit...?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlakový odvzdušňovač brzd

#8 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

U novějších aut to jde pomocí sw INPA, je to podle generace ABS ve vozidle.
Druhá možnost je kouknout do elektroschematu, najít si správné piny ve svorkovnici jednotky ABS a propojovat správné piny.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Zama
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: ned 27.03.2011 01:00
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Tlakový odvzdušňovač brzd

#9 Příspěvek od Zama »

Já si kdysi udělal něco podobného. Sehnal jsem si staré víčko od nádržky brzd.kapaliny, do něj zalepil ventilek a napojil na kompresor. Nevýhoda je ta, že když klesne hladina, musíš víčko odšroubovat a dolét kapalinu. Mělo to být provizorní řešení, ale na domácí použití levné a dostačující řešení. Každopádně už jsem takhle odvzdušňoval několik aut a nikdy nebyl problém. Na mé e39 stačilo tuším 0,6 atm a teklo to.
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2611
Registrován: pon 10.11.2003 01:00

Re: Tlakový odvzdušňovač brzd

#10 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

Zama píše:Já si kdysi udělal něco podobného. Sehnal jsem si staré víčko od nádržky brzd.kapaliny, do něj zalepil ventilek a napojil na kompresor. Nevýhoda je ta, že když klesne hladina, musíš víčko odšroubovat a dolét kapalinu. Mělo to být provizorní řešení, ale na domácí použití levné a dostačující řešení. Každopádně už jsem takhle odvzdušňoval několik aut a nikdy nebyl problém. Na mé e39 stačilo tuším 0,6 atm a teklo to.
e39 mám taky, budu měnit kola na letní, tak při tom zkusím tu brzdovku vyměnit tím tlakovačem...

Na té e34 mi to nešlo a dneska jsem brzdovku vyšlapal normálně pedálem (s pomocníkem). Ale v čem byl zakopaný pes nevím...měl jsem tam i 0,9 atm a nic...a pedálem úplně v pohodě...
Zama
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: ned 27.03.2011 01:00
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Tlakový odvzdušňovač brzd

#11 Příspěvek od Zama »

Ale v čem byl zakopaný pes nevím...měl jsem tam i 0,9 atm a nic...a pedálem úplně v pohodě...

Tak to ti neporadím. Ale jak jsem psal, použil jsem tenhle způsob na více typech aut a nikde se problémy nevyskytly. Za mě jednoduchý a ideální způsob.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlakový odvzdušňovač brzd

#12 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Gerchan píše:Nechápu, co dělám blbě... kde je zakopaný pes?
Provozní tlak 0,5-0,7 Baru je v pořádku, větší by tlak by mohl poškodit nádobku. Pokud odvzdušňujete automobil se systémem ABS, pomocí vhodného přípravku nebo pomocníka zmáčkněte brzdový pedál (dojde tím k otevření ventilků v systému ABS) !! Tak to příště u té E39 vyzkoušej - prostě před začátkem odvzdušňování "vyšlapat" podtlak z posilovače.
:D
lupik
Registrovaný
Příspěvky: 1277
Registrován: sob 12.07.2003 00:00
Bydliště: KT

Re: Tlakový odvzdušňovač brzd

#13 Příspěvek od lupik »

nebo zapřít klackem pedál
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2611
Registrován: pon 10.11.2003 01:00

Re: Tlakový odvzdušňovač brzd

#14 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

starML píše:
Gerchan píše:Nechápu, co dělám blbě... kde je zakopaný pes?
Provozní tlak 0,5-0,7 Baru je v pořádku, větší by tlak by mohl poškodit nádobku. Pokud odvzdušňujete automobil se systémem ABS, pomocí vhodného přípravku nebo pomocníka zmáčkněte brzdový pedál (dojde tím k otevření ventilků v systému ABS) !! Tak to příště u té E39 vyzkoušej - prostě před začátkem odvzdušňování "vyšlapat" podtlak z posilovače.
:D
U tý e34 jsem zkusil šlápnout na pedál brzdy, když to bylo natlakované a nepomohlo to.

Držet pedál zmáčknutý "klackem" podle mě nemůže fungovat, protože po zmáčknutí pedálu a posunu pístu v brzdovém válci se uzavřou dírky z nádobky do válce a tím pádem bych mohl mít v nádobce klidně 20 barů a do hadiček by se nedostalo nic.
Ale tipuju to na ty ventily ABS...tam asi bude zakopaný pes...

Jinak tedy v Bentely píšou toto - viz.obrázek:
Pro neangličtináře:
1. Doplňte brzdovku do nádržky a připojte tlakovač na nádržku. Na odvzdušňovací šroubek připojte hadičku do odpadové nádobky na zadním pravém kole. Natlakujte na cca 1 bar (14,5 Psi)
2. Mějte pomocníka který bude držet pedál dole.
3. Otevřete odvzdušnovací šroubek a pomocník bude 12x pomalu pumpovat pedálem zatímco šroubek je stále otevřený. Na posledním stlačení bude pomocník držet pedál dole. Zavřete šroubek.
4. Zavřete šroubek a pusťe pedál. Doplňte brzdovku do nádobky a opakujte proces pro další kolo.


Takže jestli to má fungovat takto = s pomocníkem - tak ten tlakovač nemá smysl...to my tu brzdovku může pomocník rovnou vypumpuvat klasicky... = se zavřením šroubku po každém stlačení...

Ještě mě napadá, že toto je postup pro E34 bez "ASC+T". Já tam mám jen "ASC" u tlačítka...takže je to pro mě, když tam nemám to "+T" nebo ne?
Přílohy
Výměna brzdovky.JPG
Výměna brzdovky.JPG (56.67 KiB) Zobrazeno 1524 x
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlakový odvzdušňovač brzd

#15 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Se zpětným ventilem na hadičce z odvzdušňováku nepotřebuješ pomocníka. Nasadíš na odvzdušňovák, povolíš jej, našlapeš pedálem a utáhneš.
Zpětný ventil používal Favorit na ostřikovače, stával pětikačku.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět