Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Tuhé rizeni e39
Tuhé rizeni e39
Dobrý den,
Potřeboval bych radu.
Na mem bmw 520i e39 je dost tuhé rizeni.
Když jsem ráno přišel k autu nastartoval jsem a chtěl jsem jet, tak tocim a najednou bylo rizeni dost tuhé tak 50% účinnost.
Je to servotronic. Kde bych mohl hledat pojistku, nebo problém v elektrice, abych se podíval prvně na tu elektriku okolo servotroniku..
Servo olej tam je nic nehuci, ABS nesviti jen to rizeni je tuhé.
Spis by mě zajímalo, kde muže být ještě chyba a co muzu odzkoušet (o mrknout) sám.
Měl někdo s tímto zkušenost ?
Děkuji za odpověď.
Potřeboval bych radu.
Na mem bmw 520i e39 je dost tuhé rizeni.
Když jsem ráno přišel k autu nastartoval jsem a chtěl jsem jet, tak tocim a najednou bylo rizeni dost tuhé tak 50% účinnost.
Je to servotronic. Kde bych mohl hledat pojistku, nebo problém v elektrice, abych se podíval prvně na tu elektriku okolo servotroniku..
Servo olej tam je nic nehuci, ABS nesviti jen to rizeni je tuhé.
Spis by mě zajímalo, kde muže být ještě chyba a co muzu odzkoušet (o mrknout) sám.
Měl někdo s tímto zkušenost ?
Děkuji za odpověď.
Re: Tuhé rizeni e39
Ještě taková poznámka, když jsem den predtim jel tak se mi po cestě úplně vybila baterka měl jsem problém s alternatorem.
Baterii jsem přehodil a jel dal rizeni fungovalo normálně až když jsem auto pak chcipl dal do servisu tam za 1500kc něco dělal na Altiku a auto dovezl před barák já ráno sedl a rizeni nefungovalo.
Muže to mít nějakou spojitost s tím ?? Díky
Baterii jsem přehodil a jel dal rizeni fungovalo normálně až když jsem auto pak chcipl dal do servisu tam za 1500kc něco dělal na Altiku a auto dovezl před barák já ráno sedl a rizeni nefungovalo.
Muže to mít nějakou spojitost s tím ?? Díky
Re: Tuhé rizeni e39
Vzhledem k tomu, ze altik je hned vedle konektoru servotronicu, tak koukni, jestli ho ten mechanik neodpojil/neposkodil.
Re: Tuhé rizeni e39
Konektor je OK i zapojeny
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tuhé rizeni e39
Myslím, že už jednou jsem Vám to psal, když Vám opravovali řízení. A tehdy Vám to zapomněli znova zapojit
Míru posilovacího účinku posilovače reguluje elektrohydraulický měnič B15, do kterého je přiváděno napětí od Grundmodulu A1 (nebo od ŘJ motoru). To znamená, že při nulové a nízké rychlosti je posilovací účinek maximální, se stoupající rychlostí posilovací účinek klesá k nule, Totéž je při reakci ABS, kdy je problém trakcí a stabilitou vozu, aby řidič s autem po silnici "nemával". Více zde http://www.bmw-planet.net/diagrams/rele ... 324000.htm
Jako další vlastnost je, že řízení ztuhne, když palubní napětí klesne pod úroveň 10,5 Voltu (nevím to přesně) a při takto nízkém napětí by nefunfovalo ABS. Tehdy posilovač vypne posilovací účinek a tím dává řidiči najevo, že ABS nebude fungovat. To znamená, že Váš problém jasně souvisí s palubním napětím => alternátor + baterka. Žádná pojistka na cestě není.


Míru posilovacího účinku posilovače reguluje elektrohydraulický měnič B15, do kterého je přiváděno napětí od Grundmodulu A1 (nebo od ŘJ motoru). To znamená, že při nulové a nízké rychlosti je posilovací účinek maximální, se stoupající rychlostí posilovací účinek klesá k nule, Totéž je při reakci ABS, kdy je problém trakcí a stabilitou vozu, aby řidič s autem po silnici "nemával". Více zde http://www.bmw-planet.net/diagrams/rele ... 324000.htm
Jako další vlastnost je, že řízení ztuhne, když palubní napětí klesne pod úroveň 10,5 Voltu (nevím to přesně) a při takto nízkém napětí by nefunfovalo ABS. Tehdy posilovač vypne posilovací účinek a tím dává řidiči najevo, že ABS nebude fungovat. To znamená, že Váš problém jasně souvisí s palubním napětím => alternátor + baterka. Žádná pojistka na cestě není.

Naposledy upravil(a) starML dne ned 23.07.2017 14:06, celkem upraveno 1 x.
Re: Tuhé rizeni e39
Vždy když auto dostanu ze servisu tak je nějaký problém.
)
Co by jste mi tedy doporučoval zkontrolovat dole konektor a ten ventil.
Palubní napětí už je ale OK baterka nová alternátor dobíjí. A servotronic pořad nefunguje.

Co by jste mi tedy doporučoval zkontrolovat dole konektor a ten ventil.
Palubní napětí už je ale OK baterka nová alternátor dobíjí. A servotronic pořad nefunguje.
Naposledy upravil(a) Maniak129 dne ned 23.07.2017 14:35, celkem upraveno 2 x.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tuhé rizeni e39
- podle WDS je ten servoventil u diesela řízen Grundmodulem A1, ale Vy máte benzín, takže od ŘJ motoru,
- to palubní napětí je teď kolik?
- a nesvítí žádná jiná kontrolka - ABS atp ?
- prohlédnout konektor a ten servoventil, je na dost exponovaném místě, kde to koroduje, uhnilé dráty, se kterými třeba někdo pohnul,
- nějaké měření napětí voltmetrem na pinech konektoru X120 při běžícím motoru je dost neprůkazné, protože tam jde impulzní signál proměnné šířky, vhodnější by byl osciloskop, ale stejně nevím, jak by měl vypadat,
- zkuste projít všechny pojistky v kastlíku spolujezdce a uvažujte o diagnostice - mohla by řící něco více.

- to palubní napětí je teď kolik?
- a nesvítí žádná jiná kontrolka - ABS atp ?
- prohlédnout konektor a ten servoventil, je na dost exponovaném místě, kde to koroduje, uhnilé dráty, se kterými třeba někdo pohnul,
- nějaké měření napětí voltmetrem na pinech konektoru X120 při běžícím motoru je dost neprůkazné, protože tam jde impulzní signál proměnné šířky, vhodnější by byl osciloskop, ale stejně nevím, jak by měl vypadat,
- zkuste projít všechny pojistky v kastlíku spolujezdce a uvažujte o diagnostice - mohla by řící něco více.

Naposledy upravil(a) starML dne ned 23.07.2017 14:49, celkem upraveno 1 x.
Re: Tuhé rizeni e39
Abs ani nic jiného nesviti.
Napětí je 12.5 na baterce. Dobíjecí napětí je 14.4 voltu.
Na diagnostice jsem byl nic nenapsala.
Pojistky jsou v pořádku.
Konektor u ventilu na rizeni taky vše v pořádku.
Teď je otázka ten samotný ventil. Jak bych poznal, ze je špatný?
Napětí je 12.5 na baterce. Dobíjecí napětí je 14.4 voltu.
Na diagnostice jsem byl nic nenapsala.
Pojistky jsou v pořádku.
Konektor u ventilu na rizeni taky vše v pořádku.
Teď je otázka ten samotný ventil. Jak bych poznal, ze je špatný?
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tuhé rizeni e39
Teď jsem se podíval na zapojení starších aut 95-98 a tam je servotronic zapojen do Grundmodulu, tj. za pojistkami u spolujezdce viz obrázek níže. Podívejte se, jestli je ten konektor X254 správně zapojený, hlavně piny 9 a 11 a jejich průchod do konektoru X120.

Kontrola toho ventilu stejnosměrným napětím příliš smyslu nedává, protože vlastně kmitá a reguluje obtok čerpadla servořízení viz http://www.kfztech.de/kfztechnik/fahrwe ... tronic.htm

Kontrola toho ventilu stejnosměrným napětím příliš smyslu nedává, protože vlastně kmitá a reguluje obtok čerpadla servořízení viz http://www.kfztech.de/kfztechnik/fahrwe ... tronic.htm
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
Re: Tuhé rizeni e39
Dá se ten ventil nějak odzkoušet přes Inpu? Mám na mysli ten "měnič servotronic"
údajně tam mám zkrat, jak se tohle řeší?
údajně tam mám zkrat, jak se tohle řeší?
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tuhé rizeni e39
- nevím o tom, že by to dalo pomocí INPA prověřit nebo ovládat,
- schéma zapojení si najdeš ve WDS http://www.bmw-planet.net/diagrams/rele ... /index.htm po zadání hesla Servotronic,
- zkrat se hledá ohmetrem, začni tím bílým konektorem v blatníku, bývá tam blátíčko, sůl ...., více http://www.bimmerboard.com/forums/posts/477694

- schéma zapojení si najdeš ve WDS http://www.bmw-planet.net/diagrams/rele ... /index.htm po zadání hesla Servotronic,
- zkrat se hledá ohmetrem, začni tím bílým konektorem v blatníku, bývá tam blátíčko, sůl ...., více http://www.bimmerboard.com/forums/posts/477694

- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
Re: Tuhé rizeni e39
Koukal jsem přes Inpu co to ukazuje.Když stojí auto na místě je tam 897mA a v druhém poli procenta neustále lítají mezi 70 a 100 procenty.
Je to normální?
Je to normální?
Re: Tuhé rizeni e39
Kluci a náhodou nevíte jak je to u e91 s tím řízením ja mám problém v tom že ve vyšších rychlostech nechce přituhovat jde pořád lechce. Mám servo da se stim něco dělat. Dík