Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Z4 e85 2.5si upgrade brzd
Z4 e85 2.5si upgrade brzd
Zdar hoši,
žádám zkušenější o radu. Moje e85 2.5si (160kW), rv 2006 si bude výhledově žádat výměnu kompplet brzd, kotouče desky. U tý příležitosti bych rád udělal upgrade. Zajímalo by mě, co se dá koupit lepšího aby instalace byla plug n play, bez nutných úprav.
žádám zkušenější o radu. Moje e85 2.5si (160kW), rv 2006 si bude výhledově žádat výměnu kompplet brzd, kotouče desky. U tý příležitosti bych rád udělal upgrade. Zajímalo by mě, co se dá koupit lepšího aby instalace byla plug n play, bez nutných úprav.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Z4 e85 2.5si upgrade brzd
Nevím, zdali se nějak (asi jo) e85 liší od e89 (kterou mám já), takže to prosím ber s rezervou (ale jako námět na přemýšlení).
Upgradoval jsem takto:
- předek komplet sada z ///M235i (kotouče 340/30mm, dvoupístky, Performance desky) = bylo to plug and play (HW i SW- bez jakýchkoli zásahů)
- zadek - nechal jsem OEM brzdiče i desky, pouze jsem dal kotouče (beze změny jejich rozměru) Cquence (slotted/dimpled)
Upgradoval jsem takto:
- předek komplet sada z ///M235i (kotouče 340/30mm, dvoupístky, Performance desky) = bylo to plug and play (HW i SW- bez jakýchkoli zásahů)
- zadek - nechal jsem OEM brzdiče i desky, pouze jsem dal kotouče (beze změny jejich rozměru) Cquence (slotted/dimpled)
Re: Z4 e85 2.5si upgrade brzd
Pavle díky. Já si ale myslím, že se právě liší. e85 má podvozek vycházející nebo shodnej s e46. Upgrade na brzdy z nějakýho M Performance modelu by byl pro mě nejjednodušší, a líbil by se mi nejvíc, ale obávám se, že to nepůjde. Pokud by měl někdo vyzkoušeno, šup sem s tím:)
Re: Z4 e85 2.5si upgrade brzd
tak nejlevnější upgrade budou brzdy z vyšší motorizace, tuším že 3.0si má větší ne? připadně M?
Re: Z4 e85 2.5si upgrade brzd
Jup 3.0si má 325x25 a 2.5si má normálně 300x22. eMko pak 345x28. A vše by mělo sedět z E46 (325i, 330i, 330d případně M3), takže poměrně sehnatelné věci
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


Re: Z4 e85 2.5si upgrade brzd
330i e46 a 3.0si mají prý stejné brzdy. Pokud by šly i z M3 e46, tak už by to bylo zajímavý:)
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Z4 e85 2.5si upgrade brzd
Na základě vlastní (špatné) zkušenosti: zvětšením průměru kotouče (o dost, já zvětšoval z 330 na 348 mm + u mne ještě změna z Alu třmenů na ocelové) = přidáš na každém kole mnoho kg neodpružené hmotnosti navíc a tím to auto strašně "zleniví" (v akčnosti v zatáčkách). Proto sem tam jako druhý pokus dal ten paket S2NHA z ///M235i (340mm + alu třmeny)vita11 píše: 2.5si má normálně 300x22. eMko pak 345x28.
Re: Z4 e85 2.5si upgrade brzd
Větší brzdy přinášejí větší hmotnost, hlavně na kotouči (6,6kg u 2,5si vs. 8,5kg u eM). Ta 340mm sada z M235i je ale ještě těžší. Kotouč má 10,2 kg, zbytek je +- nastejno
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


Re: Z4 e85 2.5si upgrade brzd
Tak nakonec vše řeším objednáním objednáním děrovaných Brembo kotoučů a desek v OEM rozměru. Po zralých úvahách, hlavně kvůli zvýšení hmotnosti, zde probírané. Tímto chci tedy všem účastníkům diskuze poděkovat za hodnotné rady.