Mám zhruba 3 kandidáty : 1/ 530i 190kw - N52B30
2/ 545i 245kw - N62B44
3/ 530D 173kw - M57TU
Najedu denně zhruba 250km pro Praze z čehož je polovina po okruzích a druhá polovina motání se po Starém městě , takže neustálé rozjezdy jedna, dva, tři...
Představa je taková, že auto předělám v případně benzínu na sekvenční LPG a předpokládám při ročním nájezdu 60.000km nižší náklady než u dieselu.
Vím, že 530i N52B30 je patrně nejspolehlivější , takže nejspíš zvolím tento, ale ještě by mně zajímal váš názor na 545i a 530D.. U té V8 se obávám , že by tomu motoru příliš nesvědčil tento druh neustálého roztáčení 1, 2, 3 a hlavně spotřebu v Praze odhaduji tak na 16-20 L/100? U 530D se zase obávám nuestálého řešení vstřiků, turba, čerpadla a kdovíčeho ještě. Navíc finančně nafta bude stejně drahá, jako provoz té V8 na LPG .
1/Mohl by tedy nějaký V8 šťastlivec napsat ,kolik mu to žere po Praze ? A taky co můžu čekat za problémy u V8 při tomto městském režimu? Vím, že trpí na uniky oleje, ale jinak se všude píše o spolehlivosti a poctivém "starém" motoru, stejně jako u 530i N52B30...
Spotřebu odhaduji 545i 17L/100km
530i 12L/100km
530D 9L/100km
2/ Který motor byste vybrali ? Mě zatím vychází nejlépe rozumná volba 530i 190kw N52B30.. takový kompromis a bude to benzín. Ale vydrží to ? Nájezd při koupi bude kolem cca 200.000km a odhaduju, že s tím najedu tak dalších 100.000 km z čehož třetina bude normální provoz po okrskách, cestování..klasika.
Je mi jasný, že nejvíc ušetřím s Koktávkou nebo Fóbií, ale nejde jen o peníze, miluju řídít BMW, takže volba jedině zadokolka, manual, klasika..

Díky moc za vaše rady.