Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

F10/F11 520D rozvody

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
tomasmedek
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: pon 10.11.2008 01:00

F10/F11 520D rozvody

#1 Příspěvek od tomasmedek »

Ahoj závodníci 8-)

Stav:
- F11
- rv 2011
- 520d
- tovární chip M performance (předchozí majitel)
- nájezd 180.000
- chci si ho nechat ještě cca 11 měsíců

Je velký risk, že přijde malér? Mám dát ty peníze za výměnu rozvodů? Rady? Zkušenosti? Dííík.
Uživatelský avatar
hiteck
Registrovaný
Příspěvky: 123
Registrován: sob 01.01.2011 01:00

Re: F10/F11 520D rozvody

#2 Příspěvek od hiteck »

Ahoj,

Mám F10 530D 2013 200k km. Taky jsem řešil zda mám udělat rozvody a nakonec jsem to nechal být. Nevěřím že by se mohlo něco posrat z minuty na minutu, určitě by se to začalo nějak projevovat před nějakým průserem. Slyšel jsem že 520 trpí na rozvody víc, ale pokud nemáš pocit že je něco špatně tak bych neřešil. Hlavně když máš v plánu se toho do roka zbavit...Můj názor...
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: F10/F11 520D rozvody

#3 Příspěvek od TANN3R »

N47 trpí víc na rozvody, N57 zas na vt čerpadlo a pak se mění celý palivový systém. Oproti tomu jsou rozvody na N47 za pár korun.
tomasmedek
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: pon 10.11.2008 01:00

Re: F10/F11 520D rozvody

#4 Příspěvek od tomasmedek »

Šance zjistit, jak na tom ty rozvody jsou bez demontáže asi není, co? Alespoň nějaký ukazatel v diagnostice asi není, že?

Jak myslíte, že "by se to začalo projevovat před nějakým průserem"? Co by byly průvodní jevy?


Díík.
turkpet
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: sob 08.12.2012 01:00

Re: F10/F11 520D rozvody

#5 Příspěvek od turkpet »

Bohužiaľ mi nejde uverejniť prílohu k tejto správe kde som chcel priložiť foto z technického okienka publikovaneho v Světě motorů
V skratke: u 4-valca F10 diesel opotrebovane rozvody pred prasknutim nejakú dobu počuť. U 6 valca kaput rozvodov nastáva bez ohlásenia.
Foto textu môžem poslať na mail..
tomasmedek
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: pon 10.11.2008 01:00

Re: F10/F11 520D rozvody

#6 Příspěvek od tomasmedek »

Ahoj. Prosim, posli mi ten clanek. Do soukrome zpravy ti posilam svuj e-mail a moc dekuju!
Uživatelský avatar
hiteck
Registrovaný
Příspěvky: 123
Registrován: sob 01.01.2011 01:00

Re: F10/F11 520D rozvody

#7 Příspěvek od hiteck »

Stav rozvodového řetězu jde změřit ale je to spousta hodin práce, takže už se vyplatí je pak udělat...
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: F10/F11 520D rozvody

#8 Příspěvek od TANN3R »

Jde to i orientačně zkontrolovat podle vyjetí napínáku, ale není to ideální řešení. Už jen proto, že ten řetěz se nenatahuje celej, ale odchází různé články a jiné jsou zas ok.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: F10/F11 520D rozvody

#9 Příspěvek od JaraX »

podle mě moc nemá smysl to dělat, každá nafta je loterie, a to že uděláš rozvody jen trošku zmírní následky, ale prostě stejně už mužeš mít vstřik před smrtí, může kapat, propálí píst, stejně jako už se může vydírat čerpadlo, muže se ucpávat DPF a postupně ničit turbo, turbo se mužeš rozpadnout a vletět do sání, může prasknout klikovka stejně tak může odejít řemenice na klice a klikovku poškodit. prostě ta nafta má tolik různých "smrtí" že bych se asi vykašlal řešit nějaky rozvody. prostě to chce mít 200-300k bokem a když se něco vyvrbí tak se to spraví.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: F10/F11 520D rozvody

#10 Příspěvek od TANN3R »

To sem chtěl napsat, že by mě nějakých 30k za rozvody moc netrápilo na motoru, kde odchází celej palivovej systém za 150k+ :D
Buď je třeba dělat preventivně všechno a pak to stojí spoustu peněz na servisu, ale auto je spolehlivé s nízkou spotřebou, nebo na to srát a jezdit dokud to jezdí - realita 95% naftových aut. Po první větší opravě se auto prodává..

Já bych doporučoval rozvody dělat preventivně, jenže pak je divny nedoporučit udělat vstřiky, čerpadlo, řemenici, egr, klapku, žhavení,, termostaty, dvouhmotu.. Každá z těch věcí po své smrti s sebou vezme motor, převodovku, dpf atd.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: F10/F11 520D rozvody

#11 Příspěvek od Snejk »

nevadi, dneska mi taky jeden clovek zase tvrdil jak sou retezovy rozvody v jeho n57 vecny, ze kecam, ze mu to vsude rekli i v bmw...
no oni ty chytraci mu ten motor platit nebudou, me je to jedno :lol:
tomasmedek
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: pon 10.11.2008 01:00

Re: F10/F11 520D rozvody

#12 Příspěvek od tomasmedek »

Díky za vaše rady. Vím, kam míříte :) Existuje vůbec rozumný motor pro normálního smrtelníka, který není časovaná bomba? :lol: Ať si od BMW koupím cokoliv, vždycky mi servismeni říkají, že jsem v podstatě v pr*eli :D

Snejku - zdravím, to jsem já s tím světlem, co do něj teklo :) Takže to mám hodit ze skály? :D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: F10/F11 520D rozvody

#13 Příspěvek od JaraX »

3,5i a 4,0i z nové produkce funguje celkem dobře(na poměrý nových aut) jinak je to vše špatně, obzvláště nafta.
Odpovědět