Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW E91 M47N2 - Turbo KO?
BMW E91 M47N2 - Turbo KO?
Ahojte. Mazel v nízkých otáčkách má nižší výkon než jak míval (aspoň mi to tak dost připadá), ze stání se zrychlení nebojí, ale to jde v otáčkách, při normální jízdě se do výkonu dostává až tak nad 2tis otáček a až pak je cítit nějaký tah kobylek Do 2tis se mu moc nechce. Z výfuku jde štiplavý namodralý kouř, po chvíli od startu motoru začne "syčení" z výfuku viz. link na youtube kde je to slyšet. Turbo či něco jiného?
Díky za každou radu.
https://www.youtube.com/watch?v=lBRUBuGUO7c
Díky za každou radu.
https://www.youtube.com/watch?v=lBRUBuGUO7c
- Přílohy
-
- 1.jpg (1.47 MiB) Zobrazeno 5187 x
-
- 2.jpg (29.53 KiB) Zobrazeno 5187 x
Re: BMW E91 M47N2 - Turbo KO?
Jestli tlačí co má se dá jednoduše zjistit diagnostikou. Jinak pokud máš podezření na turbo, a opravdu to modře kouří (olej), tak doporučuju fyzicky zkontrolovat vůli na turbu. Vůbec bych doporučil ji kontrolovat pravidelně, tyhle turba často vydrží 100tis km a je po nich, ale když se rozletí, napáchá zbytečně víc škod.
To je verze bez DPF, nebo je vykuchanej?
To je verze bez DPF, nebo je vykuchanej?
Re: BMW E91 M47N2 - Turbo KO?
házím foto z diagnostiky Bosch. Tam prý je to váha vzduchu. Tu jsem ale vyměnil a je to pořád stejný. Ista ukázala zas turbo. 2 diagnostiky, 2 servisy, 2 názory...vůli myslíš na tý osičce? Tam je prý nějaká "vůle" co je v "normálu"....
Co se DPF týče, já s ním nic nedělal, na displeji mi to ukazuje 200tis pořád. Nechal jsem si čeknout emise na emisní stanici, při pozvolném přidávání plynu bych prošel s rezezvou ještě, když dal plyn hned na zem, tak už jsem byl nad limit.....závěr týpka - když budu chtít, to auto projde....ale to bylo ještě předtím, než mi to začalo takhle kouřit a než se ztratily kobyly.....ze dne na den to okolo 90km/h začalo cukat, zvuk jak když to "bouchá" když máš stažený blbě okna....tohle přestalo po výměně separátoru oleje, ale to co jsem psal jako problém který zůstal a co jsem hodil fotky a video toho zvuku, tak mám pořád
Co se DPF týče, já s ním nic nedělal, na displeji mi to ukazuje 200tis pořád. Nechal jsem si čeknout emise na emisní stanici, při pozvolném přidávání plynu bych prošel s rezezvou ještě, když dal plyn hned na zem, tak už jsem byl nad limit.....závěr týpka - když budu chtít, to auto projde....ale to bylo ještě předtím, než mi to začalo takhle kouřit a než se ztratily kobyly.....ze dne na den to okolo 90km/h začalo cukat, zvuk jak když to "bouchá" když máš stažený blbě okna....tohle přestalo po výměně separátoru oleje, ale to co jsem psal jako problém který zůstal a co jsem hodil fotky a video toho zvuku, tak mám pořád
TANN3R píše:Jestli tlačí co má se dá jednoduše zjistit diagnostikou. Jinak pokud máš podezření na turbo, a opravdu to modře kouří (olej), tak doporučuju fyzicky zkontrolovat vůli na turbu. Vůbec bych doporučil ji kontrolovat pravidelně, tyhle turba často vydrží 100tis km a je po nich, ale když se rozletí, napáchá zbytečně víc škod.
To je verze bez DPF, nebo je vykuchanej?
- Přílohy
-
- diagnostika.jpg (145.88 KiB) Zobrazeno 5172 x
Re: BMW E91 M47N2 - Turbo KO?
Jo, vůli myslím na ose turba. Radiální musí být "rozumná", axiální vůbec.
Podle toho videa to má zvuk, jako úplně průchozí výfuk, proto myslím že tam DPF není.
Podle toho logu sice turbo náplní max požadavek, ale má pomalej náběh. Pokud dobře vidím, tak jsou to snad 2s, než se dostane aktuální tlak na požadovaný. Měřeno na cestě po rovině/do kopce na kterou rychlost?
Podle toho videa to má zvuk, jako úplně průchozí výfuk, proto myslím že tam DPF není.
Podle toho logu sice turbo náplní max požadavek, ale má pomalej náběh. Pokud dobře vidím, tak jsou to snad 2s, než se dostane aktuální tlak na požadovaný. Měřeno na cestě po rovině/do kopce na kterou rychlost?
Re: BMW E91 M47N2 - Turbo KO?
hlavně doporučuju neřešit žadné repase, už to nikdy nebude jak origo, bud to zabírá jinde, nebo to brzo umře atd. jediné rozumné řešení je nové turbo + nové DPF nebo alespon vyčištěné DPF.
Re: BMW E91 M47N2 - Turbo KO?
Je to na trojku na silnici do kopečka tak možná ani ne 5 stupňů, prostě "skoro rovinka". Za studena když nechám auto na volnoběh, tenhle zvuk na videu začne tak po 4-5. minutách, ten štiplavej smrad je ale už od startu. DPF tam je, vidím ho tam, než to ztratilo výkon (ze dne na den), tak na emisích bylo auto na projití i s rezervou (nechal jsem si ho čeknout kvůli DPF právě. Jinak ano, tak 2s mu trvá, než se rozhejbe

TANN3R píše:Jo, vůli myslím na ose turba. Radiální musí být "rozumná", axiální vůbec.
Podle toho videa to má zvuk, jako úplně průchozí výfuk, proto myslím že tam DPF není.
Podle toho logu sice turbo náplní max požadavek, ale má pomalej náběh. Pokud dobře vidím, tak jsou to snad 2s, než se dostane aktuální tlak na požadovaný. Měřeno na cestě po rovině/do kopce na kterou rychlost?
Re: BMW E91 M47N2 - Turbo KO?
Auto s funkčním DPF projde emisema s řádově nižšíma hodnotama, než jsou požadované a to za každých okolností. Sám si psal, že na emisích by to přoslo jen když se přidává pozvolna.. Schválně mrkni na protitlak.
Auto s DPF taky nikdy nekouří, právě proto tam je. Když motor hulí, žere olej atd. tak se díky tomu právě hned ucpe.
Auto s DPF taky nikdy nekouří, právě proto tam je. Když motor hulí, žere olej atd. tak se díky tomu právě hned ucpe.
Re: BMW E91 M47N2 - Turbo KO?
Takze me ceka turbo a DPF jo

TANN3R píše:Auto s funkčním DPF projde emisema s řádově nižšíma hodnotama, než jsou požadované a to za každých okolností. Sám si psal, že na emisích by to přoslo jen když se přidává pozvolna.. Schválně mrkni na protitlak.
Auto s DPF taky nikdy nekouří, právě proto tam je. Když motor hulí, žere olej atd. tak se díky tomu právě hned ucpe.
Re: BMW E91 M47N2 - Turbo KO?
jen filozofická
co když má opravdu ucpané DPF?
Pak by to kouřilo a pokud mu odešel ten snímač protitlaku tak ani ŘJ mu neřekne že to má ucpaný ,ne?
Když tvrdí že to nechal kontrolovat a dpf tam je?
A pak by i ty hodnoty byly v zátěži horší,ne?

co když má opravdu ucpané DPF?
Pak by to kouřilo a pokud mu odešel ten snímač protitlaku tak ani ŘJ mu neřekne že to má ucpaný ,ne?
Když tvrdí že to nechal kontrolovat a dpf tam je?
A pak by i ty hodnoty byly v zátěži horší,ne?
Re: BMW E91 M47N2 - Turbo KO?
Když odejde snímač, tak se hned zapíše chyba a žádny emise neuděláš. Navíc pokud se ucpe dpf, tak to nejede spíš ve vyšších otáčkách. Na půl plynu se s tím třeba ještě dá jet, ale plnej výkon mít nebudeš.