Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

N53B30O0

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Radim205D
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: pon 09.04.2018 17:35

Re: N53B30O0

#681 Příspěvek od Radim205D »

BudVlad píše:aFe svody, Supersprint catless výfuk, BMW Performance sání, BigBore TB,
N54 sací potrubí, upravený SW.
Hodně zajímavé, zeptám se na pár věcí, snad to není tajné (knowhow) :D

aFe svody - co jsem koukal, tak jsou u nich v nabídce včetně CO katalyzátorů, byly použity ?

Catlles výfuk = bez nox katů ?

Bigbore TB - neznám anglické zkratky, Klapka sání ? jestli ano, tak něco spešl, větší než série 330i ?

N54 sací potrubí, tj. bez disa klapek ? není to na škodu co se týká průběhu krouťáku ?

Sw laděný individual na brzdě ?
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

Re: N53B30O0

#682 Příspěvek od BudVlad »

Radim205D píše: aFe svody - co jsem koukal, tak jsou u nich v nabídce včetně CO katalyzátorů, byly použity ?

Catlles výfuk = bez nox katů ?

Bigbore TB - neznám anglické zkratky, Klapka sání ? jestli ano, tak něco spešl, větší než série 330i ?

N54 sací potrubí, tj. bez disa klapek ? není to na škodu co se týká průběhu krouťáku ?

Sw laděný individual na brzdě ?
aFe svody mají free flow katalyzátory

Catlles výfuk je bez secondary katalyzátorů, ale s NOX simulátorem.

Big bore TB je převrtaná škrtící klapka od Riot Racin US

N54 sání má celkem slušný průběh krouticího momentu, ale oproti 3 stupňovému sání má příznivější křivku výkonu protože se neotvírají DISA klapky. 3 stupňové sání jsem také zkoušel na brzdě. Nedosáhne se většího výkonu než má 330i kvůli rezonanci v sání při vysokých otáčkách. (3 stupňové sání prodám)

SW je od Bimmer Performance Center US doladěný na brzdě.
MMira
Registrovaný
Příspěvky: 48
Registrován: čtv 25.03.2010 01:00

Re: N53B30O0

#683 Příspěvek od MMira »

pekny vysledek. pro srovnani, seriova N52 se 70t km na tachu a N95

http://drive.google.com/file/d/1SFABpy1 ... 3nZKxRh50_
Radim205D
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: pon 09.04.2018 17:35

Re: N53B30O0

#684 Příspěvek od Radim205D »

A je možnost změření i s N98 nebo vyšším oktanovým číslem ?
Moc by mě zajímal rozdíl v grafech..
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#685 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Pokud jednotka stihne tak rychle načíst adaptace, aby posunula předstih o 2" díky pomalehořícímu benzínu, tak by ti tam naskočily maximálně jednotky koní... jenže zase pokud se dostáváš k detonacím, tak tam jednotka stahuje předzápal asi 10-15" a najednou máš v grafu propadliny jak sviňa :) což ale při kompresním poměru co má N53 zase ještě úplně nehrozí... zkrátka bych si od toho nic nesliboval :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
MMira
Registrovaný
Příspěvky: 48
Registrován: čtv 25.03.2010 01:00

Re: N53B30O0

#686 Příspěvek od MMira »

jestli ten dotaz byl na me, tak klidne, az to za rok poslu znovu do servisu.

to mereni bylo udelano tak nejak mimochodem. jinak na provozu se u N52 benzin moc neprojevuje. osobne nepoznam, jestli je tam N95 nebo neco lepsiho. ani spotrebu to neovlivni, stale 12-13.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#687 Příspěvek od pavproch »

Esli možu..... u N53B30 "lepší" benzín (OMV Maxx100 nebo Benzina Verva100) poznám velmi (klidnější chod, plynulejší zátah, motor jde "hladce" zatímco na obyčejné benzíny jde "hranatě"), u N52B30 je ten rozdíl v kultuře chodu/zátahu výrazně menší (téměř nerozpoznatelný), zatímco rozdíl ve výkonu /Mk je (pocitově/subjektivně) velký, stejně jako u N53.
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

Re: N53B30O0

#688 Příspěvek od BudVlad »

Vždy jsem jezdil jen na “100 oktranový” benzin, tak jaký to má vliv na motor nevím. Když bylo auto na brzdě a naměřili 292 PS, tak v atě byl Shell v-pover racing.
Výkon ale podstatně ovlivňuje teplota sání. Se stoupající teplotou se snižuje předstih a s tím výkon. Problém je, že sání je těsně u hadice od chladiče.
Radim205D
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: pon 09.04.2018 17:35

Re: N53B30O0

#689 Příspěvek od Radim205D »

MMira, ano dotaz byl na tebe. Měřil jsi výkon jen ze zvědavosti, nebo v tom bylo něco jiného ?

Taky mezi N95 a Vervou 100 necítím nějaký zásadní rozdíl ve výkonu. Taky mi příjde, že motor má akorát hladší chod.
MMira
Registrovaný
Příspěvky: 48
Registrován: čtv 25.03.2010 01:00

Re: N53B30O0

#690 Příspěvek od MMira »

opravdu jen ze zvedavosti. v servisu, kam to posilam, maji brzdu, tak jsem to nechal odmerit. moc jsem od toho necekal, protoze co mam zkusenost, u atmosfer je to loterie a velice zridka se u serioveho auta nameri papirove hodnoty. i ten N95 tam byl spise nahodou, obvykle beru N98, ale nejak jsem nekam dojel a nebyl.

s tou teplotou sani to ale je pravda. ne nadarmo se na auta, kde na tom zalezi, davaji "studena" sani.

budvlad: jak ty to vlastne mas vyresene? ptam se jen ze zvedavosti, tohle auto nemam v planu nijak upravovat.
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

Re: N53B30O0

#691 Příspěvek od BudVlad »

MMira píše: budvlad: jak ty to vlastne mas vyresene? ptam se jen ze zvedavosti, tohle auto nemam v planu nijak upravovat.
Tepelně jsem odizoloval airbox, hlavně kde se dotýká hadice od chladiče.

Obrázek
MMira
Registrovaný
Příspěvky: 48
Registrován: čtv 25.03.2010 01:00

Re: N53B30O0

#692 Příspěvek od MMira »

aha, takze zadny cold air intake? skoro bych ho cekal, u takto upraveneho auta :)
Radim205D
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: pon 09.04.2018 17:35

Re: N53B30O0

#693 Příspěvek od Radim205D »

Souhlas s tím, že s rostoucí teplotou nasávaného vzduchu klesá díky změně hustoty vzduchu výkon každého spalovacího motoru.

Moc se mi taky nelíbí u mé N52 složitý labyrint sacího traktu od masky až po hlavu. Hromada nahřátého plastu např. když se třeba stojí v létě na semaforech nebo v zácpě a pod kapotou je hotové peklo.

Pak to trvá nějakou dobu, než se to všechno schladí vyšším průtokem vzduchu za jízdy.

Nejlepší by byla nejkratší cesta nasávaného vzduchu alá V8 :lol:

Obrázek
MMira
Registrovaný
Příspěvky: 48
Registrován: čtv 25.03.2010 01:00

Re: N53B30O0

#694 Příspěvek od MMira »

to nema se serii nic spolecneho, to je V8 z M3 E90 v E46 s nejakym samodomo sanim
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: N53B30O0

#695 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Ta “náporová” sání mají leckdy opačný efekt, kdy se trychtýř zahltí a průtok filtrem naopak klesne. Stejně nefungují různé “náběry” k IC, když se to přežene v dobré víře “bude tlak”.
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: N53B30O0

#696 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

to je pravda, vzniká tzv. nefuk efekt, kdy "stojící", resp. pomaleji vsávaný vzduch se ideálně aerodynamicky vytvaruje a je jen obtékán dalším vzduchem při pohybu, defacto se to ucpe náporem vzduchu

párkrát použito u čel železničních vozidel, originál nefuk - ochranu na motorku vyneslo pár fešáků zde :D
https://goo.gl/images/SQ226q
https://goo.gl/images/nBwg1A
https://goo.gl/images/MsjdTT
http://www.motorkari.cz/tema/?t=92114
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Uživatelský avatar
kawaman
Registrovaný
Příspěvky: 1146
Registrován: čtv 25.09.2014 00:00
Bydliště: Český Těšín

Re: N53B30O0

#697 Příspěvek od kawaman »

pavproch píše:Na 325i velmi pěkné...... :twisted:

Já sem (už zase, doufám, že dočasně) doyezdil..... po cestě z lyží z FR začal brambor vydávat nějaké něpěkné zvuky (teda poprvé to vydal při zhanutí motoru při příjezdu tam) - něco jako šuchání se železa o železo "někde uvnitř motoru" a ..... exponenciálně začal žrát wolej.... litr po 600, další po 500, další po 300 a další po 200 km (paxem dojel se staženou prdelí dom). Takže vodtah do autorizáku, rozborka a ..... budu tam mít (už zase) NOVÝ motor.... třetí.... :twisted: (naštěstí na kulanci).

Chjo no. Ale je třeba na tom hledta pozitiva - mám v čerstvé paměti proces zajíždění, taxi halt dám bezproblémů s tou skleněnou nemocí repete..... :twisted:
Čau, jak to nakonec všechno dopadlo? Jezdíš?
Ex - Bmw E66 750Li 2007 individual
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#698 Příspěvek od pavproch »

Ešče ni, prý mi mají každým dnem zavolat, že si možu přijet.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#699 Příspěvek od pavproch »

Děti, vánoce sou tady.... :twisted:

Neska odpo si pro něj jedu.... a hned odpoledne cestu z5 využiju pro první fázi zajíždění... teda pokud dojedu.... :twisted:
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#700 Příspěvek od matiz »

Ve Sternberku bude Ecce Homo, tam by se Pavle dal zabehnout :D :D :D :D :D
Odpovědět