Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Zdravím,
jelikož mě čeká výměna brzdových destiček a kotoučů, začal jsem uvažovat o upgradu. Původně jsem chtěl pořídit brzdy BMW Performance, ale cena za nové díly je poměrně vysoká a neměl jsem štěstí na použitý kit. Díky tomu jsem začal uvažovat o upgradu na M3 brzdy. Má někdo zkušenost s těmito brzdami? Z pohledu nákladů by se jednalo o příplatek cca 5 000 Kč oproti novým kotoučům a destičkám (OEM BMW), což se mi zdá přijatelné.
M3 brzdy jsou vrtané a mají směrovou ventilaci (přední kotouče), rozdíl v průměru je poměrně malý - 12 mm na pření nápravě, 14 mm na zadní. Třmeny jsou ve všech případech jednopístkové (což mě u M3 brzd trochu překvapilo). Napadlo mě, jestli nejsou dokonce brzdové třmeny stejné?
Ocením jakoukoliv zkušenost/názor, včetně kompatibility dílů (jestli by šlo o "plug-and-play" záležitost, nebo se díly liší).
jelikož mě čeká výměna brzdových destiček a kotoučů, začal jsem uvažovat o upgradu. Původně jsem chtěl pořídit brzdy BMW Performance, ale cena za nové díly je poměrně vysoká a neměl jsem štěstí na použitý kit. Díky tomu jsem začal uvažovat o upgradu na M3 brzdy. Má někdo zkušenost s těmito brzdami? Z pohledu nákladů by se jednalo o příplatek cca 5 000 Kč oproti novým kotoučům a destičkám (OEM BMW), což se mi zdá přijatelné.
M3 brzdy jsou vrtané a mají směrovou ventilaci (přední kotouče), rozdíl v průměru je poměrně malý - 12 mm na pření nápravě, 14 mm na zadní. Třmeny jsou ve všech případech jednopístkové (což mě u M3 brzd trochu překvapilo). Napadlo mě, jestli nejsou dokonce brzdové třmeny stejné?
Ocením jakoukoliv zkušenost/názor, včetně kompatibility dílů (jestli by šlo o "plug-and-play" záležitost, nebo se díly liší).
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
M3
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=34_1618
330i
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=34_2287
Tady můžeš porovnat. Zjistíš, že třmeny stejný nejsou. Oni budou třeba hodně podobný, ale budou mít jiný pracovní válec a s tím spojený další věci. Takže by se Ti ve finále mohlo i stát, že se Ti mírně propadne pedál, v horším případě to nebude ani fungovat, ale to si nemyslím, zas tak velký skok to nebude. Sháněj Performance brzdy. Čas od času se objeví anebo se na to víš co... tohle auto to stejně nepotřebuje.
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=34_1618
330i
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=34_2287
Tady můžeš porovnat. Zjistíš, že třmeny stejný nejsou. Oni budou třeba hodně podobný, ale budou mít jiný pracovní válec a s tím spojený další věci. Takže by se Ti ve finále mohlo i stát, že se Ti mírně propadne pedál, v horším případě to nebude ani fungovat, ale to si nemyslím, zas tak velký skok to nebude. Sháněj Performance brzdy. Čas od času se objeví anebo se na to víš co... tohle auto to stejně nepotřebuje.
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Díky moc, z realoem je to super ilustrace. I když zaměnitelné nebudou, přijdou mi ty třmeny v podstatě z funkčního pohledu (velikost třecí plochy, počet pístků) stejné. Takže jde spíše o velikost kotouče a lepší ventilaci.
Souhlasím, v zásadě je pitomost to řešit, ale nemůžu si pomoct. Jelikož mám měnit desky i kotouče a třmeny jsou v dost špatném stavu (minimálně vizuálně), tak už zhruba rok po brzdách koukám. Za tu dobu se Performance objevily jenom jednou (kompletní sada), a to zrovna v momentě, kdy jsem nebyl dostatečně bonitní
Souhlasím, v zásadě je pitomost to řešit, ale nemůžu si pomoct. Jelikož mám měnit desky i kotouče a třmeny jsou v dost špatném stavu (minimálně vizuálně), tak už zhruba rok po brzdách koukám. Za tu dobu se Performance objevily jenom jednou (kompletní sada), a to zrovna v momentě, kdy jsem nebyl dostatečně bonitní

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Doporučím jiný setup (provedl sem na své 330ix e91 MY2011):
zadní: jediné vylepšení, které jsem udělal, jsou slotted/dimpled kotouče Cquence (rozměr zachován, 336mm)
přední: kompletní sada ///M-Performance z M235i (S2NHA), tj. kotouče 340 mm (slotted/dimpled, větrané), brzdiče (2-pístek), desky = vše OEM díly z autorizáku
VŠE (předek i zadek) pasuje bez potřeby jakýchkoli úprav HW nebo SW
A brzdí to fčíl JAK ŠLAK, jen to díky drážkám víc "žere" desky. Už sem tu o tom tady psal víckrát, narozdíl třeba od brzd z e90 335i (348mm, jednopístek, vše ocel, přidávají na každé přední kolo asi 8 kg NEodpružené hmoty) nepřidáváš prakticky žádnou neodpruženou hmotu, čili auto neztatí "mrštnost" v zatáčkách.
zadní: jediné vylepšení, které jsem udělal, jsou slotted/dimpled kotouče Cquence (rozměr zachován, 336mm)
přední: kompletní sada ///M-Performance z M235i (S2NHA), tj. kotouče 340 mm (slotted/dimpled, větrané), brzdiče (2-pístek), desky = vše OEM díly z autorizáku
VŠE (předek i zadek) pasuje bez potřeby jakýchkoli úprav HW nebo SW
A brzdí to fčíl JAK ŠLAK, jen to díky drážkám víc "žere" desky. Už sem tu o tom tady psal víckrát, narozdíl třeba od brzd z e90 335i (348mm, jednopístek, vše ocel, přidávají na každé přední kolo asi 8 kg NEodpružené hmoty) nepřidáváš prakticky žádnou neodpruženou hmotu, čili auto neztatí "mrštnost" v zatáčkách.
Naposledy upravil(a) pavproch dne sob 17.03.2018 16:30, celkem upraveno 1 x.
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
pavpoch: Dobré vědět, že tenhle upgrade pasuje. Už jsme se na tento typ mockrát díval. Ale cenově zajímavou nabídku jsem zatím neviděl. Teď aktuálně například tady z Německého ebay: https://www.ebay.de/itm/BMW-F20-F21-F22 ... SwVoFaqowM
Na neodpruženou hmotnost slyším docela dost, je to i jeden z důvodů, proč preferuji menší kola, dívám se na jejich hmotnost a zůstávám u pneumatik 225. Ty Performance brzdy pro E90 (zlaté, respektive pro 135M šedé) jsou také lehčí, než série. Dají se ještě na ty Fkové brzdy nacpat 17" kola, nebo už je třeba 18"?
Co se brzd z 335i E9x týče, tak ty by měly být stejné, jako mám na autě (sériové 330i) - podle PDF s technickými údaji byly menší brzdy jen u 325i. Moc logiku mi to nedává, ale když jsem objednával posledně kotouče, opravdu to tak bylo.
Drážkované/vrtané kotouče nevyžaduji. Sice asi nebude takový problém s hlukem, jako u roadsteru, ale tu přidanou hodnotu tam až tak nevidím. Do tak extrémního zatížení brzdy asi těžko dostanu, takže to určitě není něco, co bych musel mít.
Na neodpruženou hmotnost slyším docela dost, je to i jeden z důvodů, proč preferuji menší kola, dívám se na jejich hmotnost a zůstávám u pneumatik 225. Ty Performance brzdy pro E90 (zlaté, respektive pro 135M šedé) jsou také lehčí, než série. Dají se ještě na ty Fkové brzdy nacpat 17" kola, nebo už je třeba 18"?
Co se brzd z 335i E9x týče, tak ty by měly být stejné, jako mám na autě (sériové 330i) - podle PDF s technickými údaji byly menší brzdy jen u 325i. Moc logiku mi to nedává, ale když jsem objednával posledně kotouče, opravdu to tak bylo.
Drážkované/vrtané kotouče nevyžaduji. Sice asi nebude takový problém s hlukem, jako u roadsteru, ale tu přidanou hodnotu tam až tak nevidím. Do tak extrémního zatížení brzdy asi těžko dostanu, takže to určitě není něco, co bych musel mít.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Na ty S2NHA brzdy dáš OEM kola 17" (já teda zkoušel styling 157), ALE: zůstane tem jen asi 1-2 mm mezera mezi ráfkem a brzdičem, což je IMHO na zimní provoz málo (sníh, led, bláto, štěrk), proto jezdím zima i léto 18"
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Jo, to sem zapoměl napsat. moje auto mělo Z VÝROBY naprosto "kravské" brzdy (vepředu 330mm, vzadu 336mm!) a moc to nebrzdilo.... proto sem napřed upgradoval předek na brzdy z 335i (348mm) ale to zase auto neskutečně zlenivělo v zatáčkách, proto sem tam nakonec dal ten S2NHA (340mm)
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Pokud by jsi chtěl ty šedé ze 135i, tam mám sadu předek + zadek za 30tis , kotouče a desky k tomu nějaký jsou, ale mají najeto 80tis km.
Ty zlaté mám na druhé E30, chtěl jsem je prodávat, ale ještě jsem si to nerozmyslel co s tím podniknu, takže zatím s něma budu jezdit ...
340mm z F30 jsou taktéž varianta, občas se objeví jen brzdiče za 12-17tis, což je už friendly cena, avšak jsou menší než, ty origo šestipísty z E90, jen jsou daný na velký kotouče aby to vypadalo cool
Zadky však nejsou bez úpravy z F30 na E90 
Taky je to největší slabina nových mpowerů, kdy při ostřejším brždění ty brzdy furt stejně vadnou
348mm 335i vs. M se liší pouze kotoučem - jiný průměr (menší obvodová rychlost) a síla kotouče (větší jímavost tepla), ale desky jsou identické - průměry pístků myslím dokonce stejné
= jen drahý řešení k ničemu 
Kdyby jsi něco chtěl, tak napiš SZ, umím ti to dodat třeba i včetně dobrého performance obložení od amerického HAWK atd
Ty zlaté mám na druhé E30, chtěl jsem je prodávat, ale ještě jsem si to nerozmyslel co s tím podniknu, takže zatím s něma budu jezdit ...
340mm z F30 jsou taktéž varianta, občas se objeví jen brzdiče za 12-17tis, což je už friendly cena, avšak jsou menší než, ty origo šestipísty z E90, jen jsou daný na velký kotouče aby to vypadalo cool


Taky je to největší slabina nových mpowerů, kdy při ostřejším brždění ty brzdy furt stejně vadnou

348mm 335i vs. M se liší pouze kotoučem - jiný průměr (menší obvodová rychlost) a síla kotouče (větší jímavost tepla), ale desky jsou identické - průměry pístků myslím dokonce stejné


Kdyby jsi něco chtěl, tak napiš SZ, umím ti to dodat třeba i včetně dobrého performance obložení od amerického HAWK atd

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
pavproch: Tak to docela koukám, že jsi poznal i na tak těžkém autě změnu brzd za lehčí. To mě ještě víc nalamuje to vyměnit
MattyX: Díky moc za nabídku! Budu na to myslet. Ty šedé se liší opravdu jen barvou, nebo je tam i jiný rozdíl? To srovnání 348 mm 335i vs. M jsi myslel konkrétně kterých M brzd? Asi neznám úplně správná označení, tak abych měl jasno.
Do destiček Hawk bych určitě šel, kdybych plánoval auto používat víc okruhově. Ale jelikož je to takové rodinné daily auto na občasné vyblbnutí, tak zatím obložení chci nechat originální. Ale jinak mám s Hawk nejlepší zkušenost a vím, že je to kvalitou úplně jinde, než třeba takové oblíbené EBC...

MattyX: Díky moc za nabídku! Budu na to myslet. Ty šedé se liší opravdu jen barvou, nebo je tam i jiný rozdíl? To srovnání 348 mm 335i vs. M jsi myslel konkrétně kterých M brzd? Asi neznám úplně správná označení, tak abych měl jasno.
Do destiček Hawk bych určitě šel, kdybych plánoval auto používat víc okruhově. Ale jelikož je to takové rodinné daily auto na občasné vyblbnutí, tak zatím obložení chci nechat originální. Ale jinak mám s Hawk nejlepší zkušenost a vím, že je to kvalitou úplně jinde, než třeba takové oblíbené EBC...
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
šedé/žluté je rozdíl jen v Barvě. V šedé byly seriově montovány na všechny 135i, protože tam už to mělo jakejsi předpoklad trestacího nářadí ...
To srovnání jsem myslel 330/335 brzdy - vs. 92 M3...
To srovnání jsem myslel 330/335 brzdy - vs. 92 M3...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Aha, tak to opravdu smysl nedává. Díky moc 

Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Ještě bych se pokusil téma otevřít. Zvažuji mezi 370 mm předními kotouči s čtyřpístky (aktuální Performance brzdy pro současné modely, například v kitu s číslem dílu 34112450469) a staršími šestipístky s kotouči 338 mm (pro mě na první pohled zajímavější, protože ty třmeny jsou prostě cool
). Odkazy níže:
https://www.ecstuning.com/b-genuine-bmw ... 110444769/
https://www.ecstuning.com/b-genuine-bmw ... 112450469/
Jde o to, že novější brzdy jsou relativně sehnatelné použité (cenu teď neřeším, samozřejmě to levné není...). Starší kit se mi nedaří sehnat vůbec, jen nový, což je cenově nepřijatelné. Má někdo zkušenosti, případně alespoň názor, který by mi pomohl s výběrem?
Řeším prioritně výměnu předních brzd, jelikož je mám KO.

https://www.ecstuning.com/b-genuine-bmw ... 110444769/
https://www.ecstuning.com/b-genuine-bmw ... 112450469/
Jde o to, že novější brzdy jsou relativně sehnatelné použité (cenu teď neřeším, samozřejmě to levné není...). Starší kit se mi nedaří sehnat vůbec, jen nový, což je cenově nepřijatelné. Má někdo zkušenosti, případně alespoň názor, který by mi pomohl s výběrem?
Řeším prioritně výměnu předních brzd, jelikož je mám KO.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Cena a dostupnost hraje pro novejší 4 pístky 
Ty šestipístky mají nevýhodu co se týče vydrže v tom, že jsou na malém kotouči, dají se dát klidně i na 370mm kotouče taky, ale pak si musíš doladit redukci a dále je síla kotouče jenom 26mm
Jejich hlavní výhoda bylo to, že se vlezly pod seriové r17 kola...
ty 4 písty ti s rozumnýma deskama budou stačit

Ty šestipístky mají nevýhodu co se týče vydrže v tom, že jsou na malém kotouči, dají se dát klidně i na 370mm kotouče taky, ale pak si musíš doladit redukci a dále je síla kotouče jenom 26mm

ty 4 písty ti s rozumnýma deskama budou stačit

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Díky moc za radu, to jsem v podstatě chtěl slyšet 

Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Nechci zakládat nové téma..Chtěl bych se zeptat, mám 335i lci m paket..ta má brzdy šestipístek? Jelikož mám možnost koupit ty červené z řady F, ale to je čtyřpístek a vzadu dvou..Tak abych nakonec nekoupil horší 

-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Nemá, 335i měla jednopistek 
Jen bacha na kola - ani ne tak o průměr ale tvar paprsků, pod E90 kola se ty vicepistky nemusí vlézt... Pod některé....

Jen bacha na kola - ani ne tak o průměr ale tvar paprsků, pod E90 kola se ty vicepistky nemusí vlézt... Pod některé....
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Už sem to tu psal víckrát: když sem na 3er e91 upgradoval přední brzdy, (neúspěšný) mezistupeň byly i brzdy z 335i (348 mm) a.... brzdilo to líp než to co jsem tam měl předtím (330 mm) ale mnoho kg přidané neodpružené hmoty (větší kotouče + těžké litinové třmeny) autu velmi ubraly na akčnosti v zatáčkách. Takže brzdy z 335i šly zase pryč.
Jinak ty brzdy z 335i se vešly i pod OEM style 158 (17") ale jen s milimetrovou (opravdu jen jeden milimetr) vůlí mezi brzdičem a vnitřkem kola, což pro zimní provoz bylo úplně napd, proto jsem i na zimu přešel na 18"
Jinak ty brzdy z 335i se vešly i pod OEM style 158 (17") ale jen s milimetrovou (opravdu jen jeden milimetr) vůlí mezi brzdičem a vnitřkem kola, což pro zimní provoz bylo úplně napd, proto jsem i na zimu přešel na 18"
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Než založím nové téma, ještě bych se to pokusil otevřít zde - brzdy jsem upgradoval nakonec na přední brzdy z této sady:
https://www.ecstuning.com/b-genuine-bmw ... 112450469/
Kotouče 370 x 30 mm, třmeny čtyřpístek Brembo (tuším stejné jako pro minimálně některé M modely). Brzdy byly vizuálně v dobrém stavu, i když sem tam nějaký oděrek nebo šrám byl (kupoval jsem použité). Pro zajímavost - vejdou se i pod 17" kola, což jsem opravdu nečekal. Tím odpadl problém s hledáním nové zimní sady 18" nebo větší (letní mám standardně 18", tam jsem se nebál).
Bohužel jsou však brzdy hlučné, a to nemyslím klasické ševelení od vrtaných/drážkovaných kotoučů (proto je na auto nerad dávám, když je na výběr). Začalo to nejdříve od pravé strany, kdy často při sešlápnutí brzdy bylo slyšet poměrně tlumené klepnutí (kov na kov), které odpovídalo době, kdy auto začalo brzdit. Hned mě napadl "přidřený pístek", což jako pravděpodobné po konzultaci označil i mechanik. Od té doby jsem se snažil brzdit přerušovaně a celkově sledovat, jak se auto chová. Kromě zvuku člověk nic nepozná, včetně funkce ABS, směrové stability, plynulosti brzdného účinku... Celkově auto brzdí naopak výborně. Bohužel jsem dnes zaznamenal, že od levého kola se ozývá úplně stejný zvuk, ale mnohem hlasitější (už bych to nazval ránou), a ne při sešlápnutí pedálu, ale třeba i několik vteřin po jeho sešlápnutí, a to i při rovnoměrném brzdění. Opět nejde na autě nic znát, kromě hluku. Napadá vás, co by to mohlo být?
https://www.ecstuning.com/b-genuine-bmw ... 112450469/
Kotouče 370 x 30 mm, třmeny čtyřpístek Brembo (tuším stejné jako pro minimálně některé M modely). Brzdy byly vizuálně v dobrém stavu, i když sem tam nějaký oděrek nebo šrám byl (kupoval jsem použité). Pro zajímavost - vejdou se i pod 17" kola, což jsem opravdu nečekal. Tím odpadl problém s hledáním nové zimní sady 18" nebo větší (letní mám standardně 18", tam jsem se nebál).
Bohužel jsou však brzdy hlučné, a to nemyslím klasické ševelení od vrtaných/drážkovaných kotoučů (proto je na auto nerad dávám, když je na výběr). Začalo to nejdříve od pravé strany, kdy často při sešlápnutí brzdy bylo slyšet poměrně tlumené klepnutí (kov na kov), které odpovídalo době, kdy auto začalo brzdit. Hned mě napadl "přidřený pístek", což jako pravděpodobné po konzultaci označil i mechanik. Od té doby jsem se snažil brzdit přerušovaně a celkově sledovat, jak se auto chová. Kromě zvuku člověk nic nepozná, včetně funkce ABS, směrové stability, plynulosti brzdného účinku... Celkově auto brzdí naopak výborně. Bohužel jsem dnes zaznamenal, že od levého kola se ozývá úplně stejný zvuk, ale mnohem hlasitější (už bych to nazval ránou), a ne při sešlápnutí pedálu, ale třeba i několik vteřin po jeho sešlápnutí, a to i při rovnoměrném brzdění. Opět nejde na autě nic znát, kromě hluku. Napadá vás, co by to mohlo být?
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Mě tohle dělalo na jednom BBK setu kdy jsem měl kotouče pro M14 šrouby (mají 16mm díru pro šroub) a jel jsem do předu a zabrzdil tak se kotouč jakoby protočilo na náboji a cinknul si (ale to udělalo jednou vždycky při změně směru - jednou a pak klid)
Dorval jsem šrouby na kole a byl klid, ale tam bylo už nějakých 150nm což.mi přišlo jako nesmysl, tak se to vyřešilo po předělání na štefty...
Každopádně nové m135,140 atd často trpí na nějaký takový zvuk od kol, hodně lidí to reklamovali, dávaly se nová ložiska atd. Ale podle mě to může cinkat i to plovoucí uložení kotoučů, ale to je více než nepravděpodobné a až jakoby extrémní...
Dorval jsem šrouby na kole a byl klid, ale tam bylo už nějakých 150nm což.mi přišlo jako nesmysl, tak se to vyřešilo po předělání na štefty...
Každopádně nové m135,140 atd často trpí na nějaký takový zvuk od kol, hodně lidí to reklamovali, dávaly se nová ložiska atd. Ale podle mě to může cinkat i to plovoucí uložení kotoučů, ale to je více než nepravděpodobné a až jakoby extrémní...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Díky za komentář, i když trochu děsivý a vlastně mě spíš víc znejistil
Rovnou jsem už uvažoval repas třmenů, ale když jsem si zjišťoval ceny, tak to je pomalu za cenu další sady brzd, takže tady asi metoda "zkusím a uvidím" moc nepřipadá v úvahu... 

