Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Jednotky na mostu. E66 745Li
Jednotky na mostu. E66 745Li
Ahoj, chtel bych poprosit, po jake dobe usinaji jednotky na mostu. Potreboval bych promerit, co me zere baterku. Diky
Re: Jednotky na mostu. E66 745Li
status wake-up
Due to their high closed-circuit current, the MOST control units must be disconnected from the power supply in ”sleep mode”. If, for example, there is a fault on the bus that continuously wakes up the MOST bus, the Control Display automatically wakes up the CAN bus. This results in all the buses in the vehicle waking up. However, this leads to battery discharge. For this reason, it is of great benefit to know who initiated the wake-up! In order to find out which MOST control unit wakened the MOST bus, you can read out the status ”Wake up ” from all MOST control units. If you want to determine the status ”Wake up” of an individual MOST control unit, you have to switch to the control unit functions and select the ”Wake-up status” mode under diagnosis request.
Possible statuses include:
- Control unit woke up
- Control unit woken up
- Control unit not initialised (i.e. no statement possible)
The control unit with the status ”control unit woke up” is the cause of the wake-up. This has led to identification of which CU caused the fault, but not to any indication regarding why.
Example:
CD-GW Control Display (Gateway) delivers the status ”control unit woke up”. It can then be that the Control Display woke up due to
- an internal voltage reset
- reception of a CAN message via the CAN bus
Meaning of ”sleep”:the internal power supply is switched off
Meaning of ”wake”:the internal power supply is switched on.
Due to their high closed-circuit current, the MOST control units must be disconnected from the power supply in ”sleep mode”. If, for example, there is a fault on the bus that continuously wakes up the MOST bus, the Control Display automatically wakes up the CAN bus. This results in all the buses in the vehicle waking up. However, this leads to battery discharge. For this reason, it is of great benefit to know who initiated the wake-up! In order to find out which MOST control unit wakened the MOST bus, you can read out the status ”Wake up ” from all MOST control units. If you want to determine the status ”Wake up” of an individual MOST control unit, you have to switch to the control unit functions and select the ”Wake-up status” mode under diagnosis request.
Possible statuses include:
- Control unit woke up
- Control unit woken up
- Control unit not initialised (i.e. no statement possible)
The control unit with the status ”control unit woke up” is the cause of the wake-up. This has led to identification of which CU caused the fault, but not to any indication regarding why.
Example:
CD-GW Control Display (Gateway) delivers the status ”control unit woke up”. It can then be that the Control Display woke up due to
- an internal voltage reset
- reception of a CAN message via the CAN bus
Meaning of ”sleep”:the internal power supply is switched off
Meaning of ”wake”:the internal power supply is switched on.
Re: Jednotky na mostu. E66 745Li
No dobrá, ale co jsem pochopil. Po zamčení se jednotky uspí, ale po jake době. Něco mě tam nechce jít spát a mně to pak odpojuje Power modul na tvrdo. Zajmavé je, že né pokaždé. Takže chci vybrat jednu pojistku, napojit multimetr, zamknout a měřít proud.
Re: Jednotky na mostu. E66 745Li
https://www.bimmerfest.com/forums/attac ... 1353377936 - str. 22 + 23.
- Sběrnice lehne někdy mezi 30 - 95 vteřinama. Zhasne CAS.
- Sleep mode po 15 minutách. Zhasnou čudlíky na ovládání sedačky.
- Tvrdé odpojením powermodulem nastává za hodinu.
Auto není potřeba zamykat. Ten test co jsem ti nakopíroval do předchozího příspěvku ti řekne, jestli zůstává viset nějaká jednotka na MOSTu a případně která. Nebo jestli to budí nějaká jiná jednotka na CANu a ta jako vedlejší efekt vzbudí MOST.
- Sběrnice lehne někdy mezi 30 - 95 vteřinama. Zhasne CAS.
- Sleep mode po 15 minutách. Zhasnou čudlíky na ovládání sedačky.
- Tvrdé odpojením powermodulem nastává za hodinu.
Auto není potřeba zamykat. Ten test co jsem ti nakopíroval do předchozího příspěvku ti řekne, jestli zůstává viset nějaká jednotka na MOSTu a případně která. Nebo jestli to budí nějaká jiná jednotka na CANu a ta jako vedlejší efekt vzbudí MOST.
Re: Jednotky na mostu. E66 745Li
Stejně jsem nepochopil, jak tu diagnostiku zpustit 
To jsem cele přeložil, ale jak to aktivovat.

To jsem cele přeložil, ale jak to aktivovat.
Re: Jednotky na mostu. E66 745Li
tixik, to je hodny dobry!
to je přes istu? tudle funkci jsem nikde neviděl.
každopádně jarisi to co píšeš je nesmysl, když prostě vytáhneš pojistku od nějaké MOST věci, tak přerušíš celý MOST a tím máš problém vyřešen, ale nezjistíš kde byl problem.
to je přes istu? tudle funkci jsem nikde neviděl.
každopádně jarisi to co píšeš je nesmysl, když prostě vytáhneš pojistku od nějaké MOST věci, tak přerušíš celý MOST a tím máš problém vyřešen, ale nezjistíš kde byl problem.
Re: Jednotky na mostu. E66 745Li
jinak jsem ted řešil jednu E65 kde něco žralo elektriku no a přišel jsem na to za 5min termokamerou 

jen pro info, ta pojistka byla jen o 1°C teplejší než ostatní


jen pro info, ta pojistka byla jen o 1°C teplejší než ostatní

Re: Jednotky na mostu. E66 745Li
Ne, ja pojistku nevytahnu. Nebo vytahnu, ale dam tam prerusenou a obvod propojim pres multimetr. Proud nezmeris paralelne, ale seriove. Ale to vis a navic jsem ted mluvil s Falkonem a ze mne s tim pomuze pres ISTU. Udelal bych si kabel, ktery by byl jeste jisten pojistkou, kdyby se neco nepovedlo.JaraX píše:tixik, to je hodny dobry!
to je přes istu? tudle funkci jsem nikde neviděl.
každopádně jarisi to co píšeš je nesmysl, když prostě vytáhneš pojistku od nějaké MOST věci, tak přerušíš celý MOST a tím máš problém vyřešen, ale nezjistíš kde byl problem.
Snad jste pochopili, jak to myslim.
Takhle bude uzavreny obvod a ja uvidim co kolik zere.
Vlastne to muze delat kdejaky spotrebic ne? V inpe mam jen 3 hlasky, PW, ktery zahlasi odpojeni baterky pri odberu tusim 110mA a pak Nav (ze nemohla usnout), EMF, coz je elektomechanicka brzda o preruseni.
Nav to nejspis nebude, protoze to dela, jak na NAV 01, tak i na NAV 03, kterou mam od Jaraxe a ten tenhle problem nemel (bude ted testovat Falkon kvuli laseru). Monitor mam taky vymaneny a CD changer taky.
Tahle zavada je uz od koupe.
Re: Jednotky na mostu. E66 745Li
spíš jde o to že tebe nezajima co na mostu žere proud, ale co vzbudí most.
Re: Jednotky na mostu. E66 745Li
To je taky pravda, proto to necham, az budu u Falkona. Uz jsem s nim o tom mluvil a ma vic zkusenosti. Jeste zkusim, jestli to opravdu dela neco na MOSTU. Tim ze odpojim treba NAV.
To by slo ne?
To by slo ne?
Re: Jednotky na mostu. E66 745Li
ale musíš pak něčím propojit optiku
Re: Jednotky na mostu. E66 745Li
Ja jsem to myslel jinak, ze bych vytahl jen pojistku treba od navigace a tim bych prerusil optiku. Pokud by to po zamknuti neodpoji PW, tak by to bylo neco na MOSTU. Jinak bych musel vyrobit nejakou smicku na optiku a jit po jednotkach.
Re: Jednotky na mostu. E66 745Li
Zatim jsem postrehl, ze kdyz vytahnu klicek a otevru kufr, tak za asi 1 minutu se vypne Navigace. To by melo naznacovat, ze usnula. Pokud by usinala, tak by to nic na MOSTU nemelo vybijet. Odber 100 - 150 mA je fakt malo. Jeste me napadlo, jestli by to nemohl delat autotelefon v sufliku, baterie jsou porad teple, tak jestli neustale nenabiji baterky. Vyndal jsem ho, tak se uvidi.
Taky se Vam hrejou baterky v telefonu?
Tak tim to neni.
Taky se Vam hrejou baterky v telefonu?
Tak tim to neni.
Re: Jednotky na mostu. E66 745Li
Tak zmena, dneaka jsem to jeste napichl jednou a je to 440mA a takovy odber ma podle impy Light module current a proc, kdyz je vse zhasle a vyple.