Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e66 760Li udržovací nabíječka

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Popp
Registrovaný
Příspěvky: 495
Registrován: ned 11.01.2015 01:00
Bydliště: Plzen

e66 760Li udržovací nabíječka

#1 Příspěvek od Popp »

e66 760Li
Využivame ako rodinné presuvatko. Vedšinou času stojí v garáži, používam udržovaciu automaticky riadenu nabíjačku.

Otazka na profíkou - je to k niečomu???
Vadí to sedmičke?
Čo možem pokazit?

Ďakujem.
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: e66 760Li udržovací nabíječka

#2 Příspěvek od Jaris330D »

Rekl bych ze ne, ja nabijim pres startovaci terminaly v motoru a to auto si pres power modul vezme, co potrebuje a nabijeni si ridi sam. Takhle mne to vysvetloval Jarax a i Snejk.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: e66 760Li udržovací nabíječka

#3 Příspěvek od JaraX »

nevadí to ničemu, pokud alespon 1x za 2 měsíce vyjedeš tak to ale není potřeba, prostě v kufru přepni přepínač do polohy "nejezdím s tím" a hotovo :)
Uživatelský avatar
Popp
Registrovaný
Příspěvky: 495
Registrován: ned 11.01.2015 01:00
Bydliště: Plzen

Re: e66 760Li udržovací nabíječka

#4 Příspěvek od Popp »

JaraX píše:nevadí to ničemu, pokud alespon 1x za 2 měsíce vyjedeš tak to ale není potřeba, prostě v kufru přepni přepínač do polohy "nejezdím s tím" a hotovo :)

To zase teda častejšie, ked sadnem tak to vedšinou je 500Km+ pokial sa nejedná o výlety tu po ČR, alebo nákup v Nemecku alebo proste iba do kina a tak.

Nabíjam to iba cez motor, baterka v BMW by sa nemala nabíjat na priamo, mám to tam pre istotu že keby niečo, baterka je inak nová.

TVL moja tretia sedma myslene ako e65/66 a až teraz sa dozvedám načo je to prepinanie :lol: hamba mi, ja som myslel že to je nato že ked sa mení baterka tak to prepneš a vymeníš baterku a potom prepneš spet :lol:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: e66 760Li udržovací nabíječka

#5 Příspěvek od JaraX »

je to přepínání když to stojí měsíce aby to pak nastartovalo.

Battery Switch
The battery switch (BS) offers the vehicle owner and the service department the choice
between the settings ON ("closed circuit current monitoring") and OFF ("storage mode"). It
is located above the PM on the right hand side of the luggage compartment.
Storage Mode
By switching “OFF” the battery switch, the Power
Module goes into Storage Mode 30 minutes after
terminal R switches off.
Before disconnecting, the PM sends out the "Shutdown" signal. After a further 90 seconds
the shut down is completed. If the ignition switch is turned to terminal R “On”, a Check
Control message is issued which informs the driver that the vehicle is in Storage Mode.
The following CC message appears:
When the signal “15w” or change-over of the battery switch to "closed-circuit current monitoring"
is detected, the electronic battery master switch is closed.
The car can still be started and driven in storage mode. All systems remain functional.
The CC message remains active.
When "Terminal R Off" is active, disconnection is carried out after 30 minutes (as explained
above).
If no function of any kind is activated over a period of 3 weeks, the battery is disconnected
completely from the vehicle's electrical system. This prevents battery discharge. This function
is independant of the position of the battery switch


a ještě ten přepínač mužeš použít na to že si necháš něco nabíjet v zapalovači aby se neuspal


Cigarette Lighter Battery Charging Function
A trickle charger can also be connected to the cigarette lighter. However, the cigarette
lighter is supplied by the body-zone consumer isolation circuit (VA-K) via a relay.
If the "terminal R Off" signal is present for more than 60 minutes, that relay will be switched
off by the consumer shutdown function. That would mean that a charger connected to the
cigarette lighter would be disconnected from the battery.
To prevent this, the consumer shut-down function can be deactivated. This is performed by
the following procedure:
Slide the battery switch off and on again twice within two seconds.
1. Switch ON (starting position)
2. Switch OFF
3. Switch ON
4. Switch OFF
5. Switch ON
The function is cancelled by: "terminal 15 On" , switching the battery switch from "OFF" to
"ON" or failure of the battery voltage to reach 12.6 V after 6 hours of charging.
Uživatelský avatar
Popp
Registrovaný
Příspěvky: 495
Registrován: ned 11.01.2015 01:00
Bydliště: Plzen

Re: e66 760Li udržovací nabíječka

#6 Příspěvek od Popp »

Tak toto je uplne najvac.
Dakujem, jednou odpovedou človek vyrieši docela dost zasadny problem.

Manželka sa mi už smiala že mame elektromobil, k nasraniu.
lolec
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 26.04.2018 19:50

Re: e66 760Li udržovací nabíječka

#7 Příspěvek od lolec »

Caute, nebudem zakladat novu temu, tyka sa to baterie... mal som v E66 750LI (r.v. 2006) Exide 110ah, takze nie agm.. ale je uz mrtva a tak idem kupovat Exide Agm... kedze bateria, ktora tam je ..m a dlzku 392 mm.. tak by tam mohla vojst aj Exide AGM EK1050 - 105 Ah, ci mam dat radsej klasicku Exide EK950 - 95 Ah? Dik
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: e66 760Li udržovací nabíječka

#8 Příspěvek od JaraX »

půjdou tam nejspíš obě, ale ta EK1050 si myslím že už je zbytečně dražší, já dávám všem EK950 a OK
lolec
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 26.04.2018 19:50

Re: e66 760Li udržovací nabíječka

#9 Příspěvek od lolec »

dakujem JaraX :-) len tu EK950 nemaju teraz skoro v ziadnom eshope.. a cenovo vychadza skoro rovnako ako EK1050.. tak preto som sa pytal.. ci moze byt aj ta..
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

Re: e66 760Li udržovací nabíječka

#10 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

E65/66 má nabíjecí režim pro AGM? Nevím, ptám se
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: e66 760Li udržovací nabíječka

#11 Příspěvek od JaraX »

samozřejme
bmwszene
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: čtv 08.05.2014 00:00

Re: e66 760Li udržovací nabíječka

#12 Příspěvek od bmwszene »

Kluci, kde je v kufru to tlačítko.Nikde ho nevidím.
Díky
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: e66 760Li udržovací nabíječka

#13 Příspěvek od JaraX »

nad pojistkama
bmwszene
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: čtv 08.05.2014 00:00

Re: e66 760Li udržovací nabíječka

#14 Příspěvek od bmwszene »

Super děkuju.
VencaKonopnik
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: úte 04.12.2012 01:00

Re: e66 760Li udržovací nabíječka

#15 Příspěvek od VencaKonopnik »

A já se v tom nějak ztrácím. Anglicky neumím a i když si přeložím slovo po slovu, tak nechápu, co tím chtěl autor říci. Takže : když je Battery switch na pozici ON, děje se co? A naopak. Dost mě mate, jestli to mám nechat na ON nebo OFF. Předem děkuji za upřesnění. :)
kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3196
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

Re: e66 760Li udržovací nabíječka

#16 Příspěvek od kurevtor »

vypinas tu baterku, takze kdyz nechavas auto nekde dele stat tak davas OFF nad baterkou. Jinak ono to tu baterku samozrejme neodpoji uplne, kdyz to nechas na OFF tak normalne nastartujes a jedes pro rohliky.

to s tou nabijeckou Poppa mi prijde az zbytecne. Snejk mi menil baterku a predtim byla uplne ve smrti takze s tim mam zkusenosti. Pamatuju jak mi predtim rikal, ze jakmile to jednou natocis tak se dobije hrozne rychle a bylo to tak. Baterie uplne v hajzlu, venku minus pet stupnu, nastartoval jsem na kabely, ujel treba jen 10 kilaku, zdechnul to a nastartoval pak uplne v klidu... Pokud s tim Popp jezdi alespon 2x za mesic tak nepotrebuje dobijet.
Odpovědět