
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Třmeny to určitě nebude, ty jsou jednodílné a pevné k tehlici... Tam bych problém nehledal 

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
No napadlo mě, že možná brzdy nebyly delší dobu v provozu a jestli nejsou přidřené pístky. Nebo je to nesmysl? Zároveň to může být důvod, proč se toho bývalý majitel chtěl zbavit, byť oficiální verze je samozřejmě jiná...
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
U těchto brzdicu je zatuhnutí pístku dost blbě možné vzhledem k hliníkovému pístku a tělu brzdiče... U litinových brzdicu s ocelovým pístem to jde lépe, protože materiály jsou náchylnější na korozi a pokud se poškodí prachovka tak to pak jde srat... Ale pokud není poškozená prachovka, Pistky chodí všechny volně tak jim prostě nic není a problém je jinde... Pokud to udělá ten zvuk i v minimální rychlosti, tak stačí se rozjet na jámě rozjet 30cm a prudko zabrzdit a dá se hledat od kud to jde a nějak se tomu přiblížit...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Díky moc, zkusíme se na to podívat. Já bych asi zůstal pořád u těch brzdičů, kdybych se neporadil.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Destičky jsou zajištěné závlačkami i perkem? Jen jestli třeba tam necestuje a necinka?
Je to jako dost divnej problém, hlavně po netu se to řeší blbě, když se bavíme o zvuku, hehe
Je to jako dost divnej problém, hlavně po netu se to řeší blbě, když se bavíme o zvuku, hehe

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
No kdyby Tě to fakt zajímalo, tak se moc rád stavím
Jsem taky z Brna.
Brzdy jsem měl celou dobu poskládané (destičky jsem nevytahoval), takže úplně přesně nedokážu říct, jestli něco nechybělo - kupoval jsem to už docela dávno a pak to leželo v krabici, tak si nechci vymýšlet. U instalace jsem přímo nebyl.

Brzdy jsem měl celou dobu poskládané (destičky jsem nevytahoval), takže úplně přesně nedokážu říct, jestli něco nechybělo - kupoval jsem to už docela dávno a pak to leželo v krabici, tak si nechci vymýšlet. U instalace jsem přímo nebyl.
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Proste za tu desticku vezmi, rukou, nebo jinym nastrojem, jestli neni volna ve trmenu. Staci aby chybelo perko a muze to davat takovy rany, ze mas pocit ze ti co chvili uleti celej brzdic.
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Přijde mi to OK, pohnu s tím tak možná o desetinu milimetru...
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Však napiš SZ, můžeš se stavit k nám na dílnu do Řečkovic a mužem na to mrknout... Jako neslibuji Ameriku, ale není mi to moc jasné co by tam kuwa mohlo cinkat 

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
pro info - jsem rovněž spokojený uživatel F30 4-pístů na 340/30 kotoučích, nahozeno na 335i e92, V188 8x17 et34 alu bezproblémů vyjdou i s rozumnou mezerou od ráfku... uspora cca 1,4 kg na kole...
“Ability is what you're capable of doing.”
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Hanz: to tam nešlo nechat původní kotouče 348x30?
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Nezkoušel jsem, měl jsem beztak kotouče za hranicí ojetí plus jsou těžší, jednodílný... je tam i rozdíl v ploše, 335i začíná blíž u náboje? A možná bys musel něco utočit (4mm na poloměru rozdíl) nebo obrousit ten 4píst třmen uvnitř...
“Ability is what you're capable of doing.”
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
nejde to nechat na původní kotouče. Ono by to sice šlo, dokonce to takto měl zprasené xyron a 4mm ty 4mm kotouče navíc na každé straně nemají pak třecí plochu s deskou. Prostě s 340 to pasuje jako prdel na hrnec a není důvod to jinak řešit 

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Dekuji vsem prispevatelum tohoto vlakna, zejmena pak MattyX a pavproch diky jejichz rychle a detilni sobotni podpore jsem si vyjasnil co presne potrebuju na predek sve E91 s doposud oem brzdami 348x30. Puvodne jsem dlouho na predek hledal sestipistkove brzdice BMW performance (zlate...z E82 atd) ale nabidka byla mala a ceny vysoke.
Protoze jsem mel v stesti s nabidkou na bazosi tak uz mam potrebne brzdice, kotouce (340x30) a drobny material z F30 v garazi; zbyva poridit jen nove desky...a chci se zeptat na zkusenosti- je klasicky lepsi original nebo mam uvazovat o nejakych ate ceramic?
Protoze jsem mel v stesti s nabidkou na bazosi tak uz mam potrebne brzdice, kotouce (340x30) a drobny material z F30 v garazi; zbyva poridit jen nove desky...a chci se zeptat na zkusenosti- je klasicky lepsi original nebo mam uvazovat o nejakych ate ceramic?
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Já do S2NHA dávám jen a pouze OEM nové desky z autorizáku a holt je měním častěji (nevydrží moc, ale dobře brzdí za studena i za tepla, nevydávají zvuky, ale dělají trochu bordel - prach na kolech)
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Za mě taky desky origo. Já měl Origo BMW kotouče, ale desky ATE (už to tak bylo na utě od mé koupě) a desky mi nechaly na kotoučích mapy (při normálním ježdění) a začlo to kopat. Příčina byly špatné desky, takže jsem měnil předek na origo kotouče + desky.
A nebo pak od MattyXe ty HAWK jestli má na F30
A nebo pak od MattyXe ty HAWK jestli má na F30
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Dobře, děkuji. Budu i nadále preferovat originál.
Co plechy? Starší oem byly pozink, novější jsou hliník. OEM už jsou dostupné jen ty nové (2xdražší), druhovýroba (Trucktec,Klokkerholm,Vaico. Mezger atd) nabízí oboje.
Co plechy? Starší oem byly pozink, novější jsou hliník. OEM už jsou dostupné jen ty nové (2xdražší), druhovýroba (Trucktec,Klokkerholm,Vaico. Mezger atd) nabízí oboje.
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Využiji téma pro svůj dotaz: když mám OEM 335i brzdy a kope to, brzdí velmi špatně a zadní brzdy mají modrý pruh, je vidět, že se přehřívají a evidentně auto z nějakého důvodu brzdí na zadek..
Kotouče dle PC mají ještě 35 tisíc km před sebou (od novoty mají 20tkm) a přední destičky aspoň čistě od pohledu nevypadají nijak hrozně (hlavně byly rovněž nové před 20tkm).. Čím to může být způsobeno? Opravdu vpředu jsou špatné desky, nebo..?
V květnu to hlásí plánovaný servis výměny brzdové kapaliny, ale to asi nebude mít souvislost..
Kotouče dle PC mají ještě 35 tisíc km před sebou (od novoty mají 20tkm) a přední destičky aspoň čistě od pohledu nevypadají nijak hrozně (hlavně byly rovněž nové před 20tkm).. Čím to může být způsobeno? Opravdu vpředu jsou špatné desky, nebo..?

V květnu to hlásí plánovaný servis výměny brzdové kapaliny, ale to asi nebude mít souvislost..
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Ty máš to auto celkově povedený, tak to asi může být čímkoliv... ty zadní brzdy můžou mít zatuhlej pístek a brzdit pořád - rozjeď studené auto, jednou normální silou zabrzdi a po chvíli zastav samovolně, pokud je kotouč horký, máš jistotu...
“Ability is what you're capable of doing.”
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Jojo, to je totiž tak, když necháváš servisovat CarTec. Dnes jsem se už poučil, no třeba právě ty brzdy na to ještě "trpí", protože mi to dělali necelé 2 roky zpět tam.. 
