Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Pomoc s výběrem motorizace BMW F10

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
carny
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: sob 28.07.2018 08:34

Pomoc s výběrem motorizace BMW F10

#1 Příspěvek od carny »

Ahoj,

již pár týdnů, možná i měsíců uvažuji o koupi nového auta a tak mě napadlo, že byste mi mohli pomoci rozluštit pár otázek, přičemž některé z nich budou pro vás určitě dost hloupé, tak se za ně předem omlouvám :lol: . Hlavní favorit je BMW F10 r.v. 2010-2012. Dodnes vlastním Octavii 2 1.9 TDI r.v. 2007 a moje první auto byl Passat 1.9 TDI r.v. 1997. Je mi 24 let a nikdy jsem vlastně jiný motor, než 1.9 TDI neměl (typický Čech :shock: ). Nové auto nekupuji proto, abych si zvyšoval ego a ukazoval "že na to mám", ale v autě trávím hrozně moc času a tak jsem si řekl, že si takové auto jednoduše zasloužím. Budu se v něm cítit mnohem pohodlněji, bezpečněji, a hlavně to bude úplně jiný zážitek z jízdy samotné. V mém věku si rozhodně hypotéku brát ještě nebudu a tak nemám na co šetřit a řekl jsem si že když to auto tak hrozně chci, že do něj půjdu. Denně najedu cca. 50 - 80km s tím, že jednou týdně jezdím na obchodní cesty do Prahy, což je nějakých 280km tam i zpět. A teď k mým otázkám.

1) Vydělávám průměrně do 35 do 45 tisíc měsíčně, mohu si takové auto vzhledem k dražšímu servisu vůbec dovolit? Na druhou stranu si říkám, že takové auto si chci koupit i proto, že je to spolehlivý a prémiový vůz, co něco vydrží a né křáp, do kterého budu dávat pořád peníze.

2) Pokud by se měli poměřovat ceny oprav/dílů mé Octavie oproti BMW, jak moc dražší servis je? Ptám se pouze informativně, nikoliv kvůli tomu, abych objednával čínské díly a nechával to vyměňovat Pepu odvedle. Je mi naprosto jasné, že servis bude dražší a narovinu říkám, že auto nechci šidit, ale dopřávat mu servis kdykoliv si o něj řekne, jinak bych si ho nekupoval.

3) Vyplatí se jezdit přímo do autorizovaného servisu BMW? Mám totiž skvělého mechanika, kterému bych svoje nové bávko klidně svěřil. Strýc má F11 2013, dává ho k němu a je spokojený.

4) Jakou zvolit motorizaci? Raději bych asi naftu, než benzin, avšak benzinu se vyloženě nebráním, akorát jsem měl celých 6 let co mám řidíčák vždy naftu. Mým horkým kandidátem je 530 či 525d, je to rozumné? Proč? Proč ne?

5) Mám koukat na počet najetých km? Je problémem koupit takové auto s vyšším nájezdem (dejme tomu 180-220tkm.) ?

6) Kde auto koupit? Strýc kupuje bavoráky zásadně od soukromníků na mobile.de a musím říci, že si vždycky přivezl špičkový kousek ve skvělém stavu, který byl naprosto v pořádku.

7) Mám zvolit automat nebo manuál? Ani jednomu se vyloženě nebráním.

Co říkáte například na tyto inzeráty?
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-vů ... 76233.html

https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-vů ... 55964.html


Omlouvám se za takto dlouhý dotaz, kdo bude mít chuť, budu velice rád, za všechny odpovědi.

Díky moc :arrow:
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: Pomoc s výběrem motorizace BMW F10

#2 Příspěvek od TANN3R »

Dost záleží u bodu jedna, kolik z toho ti zbyde, že můžeš spláchnou do hajzlu. Někdo vydělá 40k a zbyde mu po odečtení nákladů na život 0, někdo 20k a zbyde mu 17k..

Jedinej motor, co se dá v F10/11 doporučit je 35i, všechno ostatní je hrozná past. Už tak je tohle potenciálně hodně nákladné auto a s nějakou 30d/20d máš jistotu, že při dlouhodobějším užívání to bude stát hodně peněz. Stejně ale po 1.9 tdi nemáš co koupit, aby to nebylo finančně násobně dražší na servis. To je vždycky pro každého, kdo přechází z těchto archaických pekáčů, takové hezké přivítání do moderní éry automobilismu :lol: Každej neochvějně věří, že když s naftou dřív šetřil, tak to tak určitě funguje pořád.
carny
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: sob 28.07.2018 08:34

Re: Pomoc s výběrem motorizace BMW F10

#3 Příspěvek od carny »

Díky za tvou odpověď :D průměrně "co můžu spláchnout do hajzlu" zhruba 20 tisíc, což ale neznamená, že bych to rád pravidelně dělal :D a jinak k tvé odpovědi - co konkrétně se může na autě často kazit? Nebo v čem konkrétně se projeví ta nákladná údržba? Ještě jednou se omlouvám za takhle debilní otázky, ale nikdy jsem takhle dražší auto neměl. Jinak co se týče oprav těch 1.9 TDI tak to je mi úplně jasné, že ceny, které budu řešit s F10 budou úplně někde jinde a jsem rozhodnutý, že do toho ty peníze investuju. A proč zrovna 535i, to mě zase sežere i s ponožkama, nebo ne? Díky ještě jednou.
oco1
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: pon 16.05.2016 00:00

Re: Pomoc s výběrem motorizace BMW F10

#4 Příspěvek od oco1 »

Já přecházel ze Superba II (2.0 TDi, předtím jedničkový 1.9TDi) a skok to byl teda velmi velký, zejména co se týče jízdních vlastností.
Měl jsem 520D 135kW, sice většina lidí řekne, že je to slabé, ale mě to stačilo. Hlavně je auto pocitově takové lehčí oproti třeba 530... ale otázku výkonu si musí zodpovědět každý sám.
Ale po počátečním nadšení přišlo lehké vystřízlivění :-)
Auto jsem kupoval s cca 68tis km prodal cca ve 140tis km, první 2 roky to bylo super. Potom se rozvrzala palubka a defacto skoro všechny plasty kolem, 2 vstřikovače KO (a to tankuji verva diesel), přidřené ventily u automatické převodovky, strašně se mi kroutily přední kotouče (měnil jsem 2x, a vždy origo ATE), přední náprava KO (všechny ramena)... a to píšu jen ty větší věci, pže ten nájezd bych neoznačil vůbec za velký.

Fko bych si s nájezdem nad 100, nebo nedejbože nad 150tis.km nekoupil ani blbou náhodou, je to taková černá díra na peníze :-D
Auto je krásné, můžeš natrefit na dobrý kousek, ale je to sázka do loterie.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: Pomoc s výběrem motorizace BMW F10

#5 Příspěvek od TANN3R »

Vidíš, a to jsi řešil jen standartní servis, co chce každá nafta. Nepotkali tě speciality N47.

F10/11 v naftě je momentálně asi nejhorší možná kombinace, co jde vybrat. Všechny nafty v téhle generaci už jsou na nic a hrozí statisícové opravy. K tomu to zpracování interiéru v 5er je tragédie, podvozek moc nevydrží, poloosy a vtg u Xdrive (což je každá druhá), převodovky..
Úplně bych se vyhnul hlavně 20d a 50i, to je katastrofa. 30d a 35d je už jen normální černá díra na peníze, jako nějaká A6 tdi. 535i už je hezky, špatně zpracovany auto se super motorem, na tu dobu vcelku spolehlivým :D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Pomoc s výběrem motorizace BMW F10

#6 Příspěvek od JaraX »

asi tak, jediný motor co se dá u F10 koupit je 535i, nic jineho bych nebral, a ještě s nájezdem do 150tkm.
pak bych zvážil jeslti něchceš něco méně poruchové a kvalitněji zpracované, např E90, F30, E65, F01
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: Pomoc s výběrem motorizace BMW F10

#7 Příspěvek od Filozof »

pokud to musí bejt 5er tak sáhni po starším modelu 530i 190kw verze - 550i e60 270kw v Mpaketu v top stavu a budeš spokojenej.
Případně pak po e65 facelift 750i nebo longa e66 750il. viz vlákno v 7er sekci o e65 - pročti.
Pokud chceš spořit tak LPG zástavba je jasná věc. Pak jezdíš za polovinu.

Určitě bych do Fka s tvým rozpočtem nešel. Jak se ti vysere něco za kilo tak spláčeš. Navíc e65 i e60ku seženeš krásné kousky kolem 250-350k a servis může bejt při slušném kousku do 30-50k ročně. což je nic.
U toho modelu Fxx odchází díly 3x častěji a jsou několikanásobně dražší.

Fko jedině pro podnikatele co se nebojí vysolit 80k nebo 120k za opravu nesmyslného dílu jako je třeba Diferencial za 75k či automat za další šílené rakety.
Odchází u Fka jak benzínu tak nafty dost často čerpadla a vstřikovače a další věci které u aut řady E90 E60 e65 ... vydrželi statisíce ... tak u Fka vydrží tak kilo až dvě ...

Ty auta byla dělána na servis. Bohužel největší vlna megakurvítek do aut byla u řad F a dál.

Dokonce ani chlap z BMW přímo v cartecu říkal že řady F a dál to je katastrofa pro běžné lidi a že by si to nikdy nekoupil když vidí co do toho lidi musí tlačit za peníze. Říkají to i místní Guru Jarax a Snejk co servisují zákazníkům jejich BMW převážně 7er.

Tak si to pořádně promysli co chceš. Zda 3er nějakou 330i (335i - MASAKR) nebo 5er (530i - 550i) či 7er.

Je to otázka pěkného života s BMW nebo znechuceného života a oškubaného chudáka v Fku. I tak můžeš dopadnout. :D 8-)

Fko pokud strýc sehnal v pěkném stavu a jezdí kolem komína tak se asi nic neděje. Ale při vysokém nájezdu budeš právě řešit servis častěji a tam se objeví ty neduhy co jsem psal a mnohem náročnější servis. Bohužel BMW už nepatří dnes mezi ethalon spolehlivosti. Možná prvních 3-5let a prvních 100tis km ale i to dnes už neplatí a motor co umřel při 60-80k taky řešili v BMW díky skvělému řetězu co se přetrhl. :?
Uživatelský avatar
Giovany1971
Registrovaný
Příspěvky: 357
Registrován: ned 11.05.2014 00:00
Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
Kontaktovat uživatele:

Re: Pomoc s výběrem motorizace BMW F10

#8 Příspěvek od Giovany1971 »

Zdar chlapci...oml se předem že muj dotaz neni úplně k tématu..i když se ho trochu týká.. neví někdo z vás...kde je u F..ka 550i schovaný palivový filtr..nějak ho nemužu najít na obvyklých místech? ;) ..Jinak pokud se snad mohu trochu vyjádřit..k tématu.. tak..tak už musím potvrdit že je to pekelně komplikováný stroj.. já šel do toho i přes všechna várování..a ještě aby toho nebylo málo tak 550i..x.. no faktur je tam asi za 500 tisíc když to spočítám vše... asi je v tom lepší 6 válec..páč u toho v8 je to peklo..ale já si nikdy nenechám poradit..mám rád zkrátka výzvy...ale už ted vím že 535d v E 61 je proti tomu sranda a jednoduchost sama o sobě.. asi ale zase bych být tebou bych se toho nebál..ale s 535..bud D nebo I... ale zase pravdou je že e60..potažmo 61 jsou proti tomu angličáky... je to už strašná obluda..nechápu kde to bude za pár let :D
Odpovědět