Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

N53B30O0

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#741 Příspěvek od pavproch »

(třetí) N53B30 (prozatím) wolej nežere ani ň - fčera a neska dohromady 1000km v tych hicoch a rozhodně ne s lehkou nohou na plynu a neubylo nic. Kéžby.

Akoráth se mi zdá, že druhý měl možná o nějakou tu kobylu a njútnmetr víc.... ale pak scípnul .... a jak to měl (nový) první si už nepamatuju ... takže vlastně spokojenost.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#742 Příspěvek od pavproch »

Tak.

3er je už zase "nemocný" - fčera v Plzni při odjezdu na víkend domů začal brambor vydávat "škaredé" šuchavé zvuky na volnoběh, při jízdě (akceleraci) z motoru něco "zvoní" (můj odhad: rozvodový řetěz se o něco otírá) a ve všech otáčkách se tam něco šuchá a vydává zvuky. Domů z Plzně jsem dojel, olej to tentokrát nežere. Dnes ráno, dyž jsem to nastartoval, tak vydává stejné, jen už velmi hlasité, nepěkné zvuky.

Chjo no.

V pondělí ráno jedu zase do plzně - jejím leguánem..... :twisted:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#743 Příspěvek od JaraX »

proto je naivní si myslet že prostě koupí motoru máš na 200k km pokoj, N53 je prostě jaderná elektrárna s kterou jsou problémy už když to bylo vyrobeny jako jeden celek s kontrolama jaké byli předtím. dneska už se to prostě nějak zbouchá.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#744 Příspěvek od matiz »

To uz bych asi chtel od BMW vaznou odpoved jak to s tou zivotnosti ktera neni ani jednu vymenu oleje vlastne zamysleji...
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#745 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Aby jeden člověk měl na třech motorech takovou smůlu, tak to je horší statistika jak moje m20 kterou jsem dělal třikrát :-D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: N53B30O0

#746 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Že by to byl stejný příběh jako opakované skládání S-kových motorů “pseudo-odborníky” ? Za mechanické “rozjebání” asi těžko může motor...
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

Re: N53B30O0

#747 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

matiz píše:To uz bych asi chtel od BMW vaznou odpoved jak to s tou zivotnosti ktera neni ani jednu vymenu oleje vlastne zamysleji...
Místo oleje se mění motor
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

Re: N53B30O0

#748 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Ale beze kozy. To evokuje dávnej příběh s tchánovou Š120L, ještě za totáče. Měl ji od nova, každou chvíli se mu střihnul čep satelitů v rozvodovce. Mně tenkrát klekl motor na Š1000MB a potřeboval jsem o prázdninách odvézt manželku s kindérkem na Moravu, tak nám půjčil svoje auto. Při zpáteční cestě na D1 z kopce nad Želivkou jsem jel na vyhozenej, když jsem pak zařadil, tak ani hovínko. Odtáhli to do Šáde servisu ve Vlašáku a tam zjistili, že je z výroby špatně svrtaná klec. Opravili - vyměnili klec + čep, satelity a planetová kola a od té doby to jezdilo naprosto v pohodě. Takže buď změnit servis, jestli tam nemají dojebanej nějakej přípravek nebo pokud se měnil motor (polomotor) dodanej z BMW, tak je problém tam.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

Re: N53B30O0

#749 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Pak mě napadá ještě jedna věc, zažil jsem to s Mondeem 2,6 V6. Taky od nova, cca po 140 tis km motor několikrát venku, protože to začalo foukat pod výfukovýma svodama, motor ven, zalapováno, nové těsnění, za cca 20 tis. km znova, a potom po 50 km se to uvařilo - rozpadlá vodní pumpa. Tož tak
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

Re: N53B30O0

#750 Příspěvek od tommee »

Mno, servis kde to dělali by se k tomu měl postavit čelem, to už asi není úplně normální řešit třetí motor:)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#751 Příspěvek od pavproch »

pavproch píše:Tak.
3er je už zase "nemocný" - fčera v Plzni při odjezdu na víkend domů začal brambor vydávat "škaredé" šuchavé zvuky na volnoběh, při jízdě (akceleraci) z motoru něco "zvoní" (můj odhad: rozvodový řetěz se o něco otírá) a ve všech otáčkách se tam něco šuchá a vydává zvuky. Domů z Plzně jsem dojel, olej to tentokrát nežere. Dnes ráno, dyž jsem to nastartoval, tak vydává stejné, jen už velmi hlasité, nepěkné zvuky.
Chjo no.
Tak, už je na vleku směr autorizák.... dyž sem ho po těch cca 10-ti dnech nastartoval a najel s ním na plaťák, to byly zvuky jak zadřený parní stroj.... R.I.P.
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice

Re: N53B30O0

#752 Příspěvek od mykovec »

Tyjo to je až k neuvěření fakt. Moje neřešitelný roční problémy s vypadáváním válců zní jako sranda proti tomu (i nákladově). Držím palce, ať to dopadne dobře.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#753 Příspěvek od pavproch »

Tak. Bude nový motor N53B30, už třetí od GO, celkově v bramborovi čtvrtý. Neska mi volali, že tam byli odporníci až z Munchen a že odsouhlasili další motor, když k temu vyměním i katy (primární i sekundární) za nové.... že prý stávající (nejsou tam původní, už sem je jednou měnil, měly/mají nalítáno 80-100tis km) propouštěly do motoru nějaký bovdel až zdechnul.... sice se mi to moc nezdá, ale dobře, no.... nový motor si nové katy určitě zaslouží..... taxem jim to odsouhlasil, že jako jo, že ty katy holt zaplatím, no....

Uvidíme, uslyšíme.... první 250tis km, druhý 7.5tis km, třetí 9 tis km, čtvrtý ????? :twisted:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#754 Příspěvek od JaraX »

není lepší to auto hodit ze skály a pořidit si bud normální (nepřímovstřik) a nebo něco novějšího co už i jede, případně prostě koupit to stejné auto s 30ti tísícama km, todle nikdy prostě nebude fungovat, jeden ojetý díl kurví druhý díl, v očích lajka jde auto "repasovat" ale prostě už nikdy to nebude spolehliv stroj, už to překročilo svoji životnost, ani ta kastle už nebude tak tuhá jak na začátku, a prostě žádná oprava není v kvalitě výroby, mužeš měnit co chceš, ale prostě už nikdy nedodržíš ten postup, atd. atd.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: N53B30O0

#755 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Touhle teorií bys nikdy nic neopravil... imho je tam jinej výdrb, kterej ničí ten motor (sw v ŘJ, špatná montáž)...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#756 Příspěvek od pavproch »

Imho je to nějaká výrobní (ne montážní) vada N53B30 - aspoň tak mi to bylo posledně naznačeno. Fčíl to zkusím zjistit podrobněji.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: N53B30O0

#757 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Na mě to působí neschopností servisu a vymyslením “zákulisních pravd”... tak či onak pevné nervy nebo nové brýle...
jazet
Registrovaný
Příspěvky: 552
Registrován: stř 31.12.2008 01:00
Bydliště: Praha city

Re: N53B30O0

#758 Příspěvek od jazet »

Změnil bych servis
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#759 Příspěvek od matiz »

Koukam samy znalec -) Kazdopadne si ale nemyslim ze by ty katy mely jakykoliv vliv, protoze kdyby nebyly pruchozi tak to nejede a i kdyby se vstrikovani v dusledku informaci ze senzoru naprosto zblaznilo, nemuze mit vliv na mechaniku motoru ve smyslu ze zacne vydavat nepekne zvuky. Mohl by ztratit tlak na valci, ale nenapada mne z jakeho duvodu by se mel rozjebat. To bych chtel od tech panu zduvodnit, pisemne... Spis v tom vidim lehkou montazne vyrobni vadu v agregatu pri kompletaci, mozna soudruzi v mnichove nekde 'inovovali', to jim jde moooc dobre. Spis je mne lito lidi v tom servise co to montujou. Doufam ze tu kazdou vymenu automobilce nauctuji do posledniho AW.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#760 Příspěvek od JaraX »

měl jsem tu jednou nějakého mechanika s n43 a říkal že motor sežral katy, ale nikdo mi nebyl schopen vysvětlit jak je to možné. ale když muže 760i dělat ohně do sání a je to přímovstřik, tak už se nedivím ničemu.
Odpovědět