Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E87 vysoká spotřeba - podezřelé jednání autoservisu

vše o E81/E82, E87/E88, F20/F21/F22/F23, F40
Odpovědět
Zpráva
Autor
kapitanteplak
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: ned 16.09.2018 22:07

E87 vysoká spotřeba - podezřelé jednání autoservisu

#1 Příspěvek od kapitanteplak »

Zdravím,

mám e87 118i, r.v. 2006, najeto 180.000 km.
na začátku léta auto začalo žřát víc a víc, až se při normální klidné jízdě vyšplhala spotřeba v Praze na 12l. Moje běžná spotřeba byla za do té doby okolo 9l.

V servisu mi provedli diagnostiku a nejdřív tvrdili, že se jedná o vadné solenoidy a že to za 10 000,- opraví. Následně při příjmu na opravu o několik týdnů později už tvrdili, že se jedná o vadný valvetronic a že to bude stát teda 7000,- + práce. Pár dní na to volali, že auto má vytahaný rozvody a musí se udělat nové a tak jsme to tedy s těžkým srdcem odsouhlasili. Po měsíci co měli auto rozebrané v dílně a neozývali se (prý čekali na dovoz dílů) začali řešit, že byl prasklý nějaký plast u těch rozvodů a napadal do motoru a musejí ho tedy rozebrat celý a všechny kusy vylovit a nakonec, že to nedokážou udělat, takže to udělá někdo jiný. Dva týdny na to mi předali opravené auto, naúčtovali si 22 000,- za rozvody a valvetronic a nějaké těsnění. Auto řvalo nad 2500 otáček hůř jak naftová octávka na což teda přišli, že nezapojili nějakou hadičku?? Frajer to přímo předemnou během 5ti minut zapojil. A že to bude dobré a že spotřeba by měla už spadnout, ale že to asi bude trvat dýl.

Od předání najeto okolo 250 km a spotřeba neklesla pod 11l s hodně lehkou nohou. Auto tedy vráceno do servisu na reklamaci opravy a kluci s vyjukaným výrazem, že to je divné a dají to znova na diagnostiku.

To, že jednají naprosto podezřele, nevystavují žádné doklady a auto jim stojí týdny na zvedáku už nemám sílu rozebírat. Buď ten valvetronic nevyměnili, nebo tam dali nějaký bazarový díl a nebo to bylo celou dobu v něčem jiném.

Moje otázka je, máte někdo tušení, nebo zkušenost, co by to mohlo být? Jo a ještě tam najednou začalo při plném rejdu něco lupat, opravdu hodně silným zvukem.

Auto potřebuju prodat, ceny stále klesají a už dva měsíce mi v něm leží prachy, teď teda o dálších 22 000,- víc a nemůžu s tím hnout.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: E87 vysoká spotřeba - podezřelé jednání autoservisu

#2 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Můj názor je tento:
- diagnostika našla v chybové paměti zapsanou chybu, která souvisela s rozvody,
- solenoidy natáčejí vačkový hřídel https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=11_3296
- valvetronic řídí zdvih ventilů https://coptkm.cz/portal/reposit.php?ac ... instance=4
- pokud při výměně rozvodů našli rozlámaný napínák rozvodového řetězu, jednali správně https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=11_3189
- možná použili právě tuto opravnou sadu https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=11_6604
- v těch odkazech máš i orientační ceny dílů v dolarech,
- pokud napřed řekli 10.000 a potom 7000,- + práce za solenoidy nebo valvetronic, tak ten odhad byl celkem správný a nezapomeň připočítat DPH,
- potom se ještě dělali ty rozvody a napínák, cena mechanické práce je 138 Kč (za 5 minut) a bez DPH, takže 1 hodina stojí 1.656,-Kč + DPH, více zde https://www.bmwacrauto.cz/sluzby-a-serv ... ci--7.html ,
- nezapojená hadička při předání vozu je opravdu jejich ostuda, pravděpodobně nikdo neprovedl zkušební jízdu,

Pokud se spotřeba paliva po opravě nesnížila, zaměřit bych se na teplotu chladící kapaliny, tj. na termostat. To lupání v rejdu nejsem schopen od klávesnice posoudit.
:D
kapitanteplak
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: ned 16.09.2018 22:07

Re: E87 vysoká spotřeba - podezřelé jednání autoservisu

#3 Příspěvek od kapitanteplak »

diagnostika udajne ukazala porouchany valvetronic, proto ta vymena, ktera tedy nepomohla.
Tak je mozne, ze to byly nakonec solenoidy? A co teoreticky lambda sondy?
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: E87 vysoká spotřeba - podezřelé jednání autoservisu

#4 Příspěvek od starML Člen Klubu »

- diagnostika něco ukázala, Ty tvrdíš, že valvetronic, to je u ventilů,
- když sundali víko ventilů, tak našli vytahaný řetěz, ohlodaná rozvodová kola a prasklý napínák rozvodového řetezu => to je ten kus plastu, který museli hledat po celém motoru, sundat i olejovou vanu a zkontrolovat, jestli kousky plastu nejsou i v sacím koši olejového čerpadla, nebo dokonce uvnitř,
- co skutečně dělali najdeš ve faktuře za 22tKč, kterou jsi zaplatil, takže ji máš,
- čísla dílů, které skutečně vyměnili najdeš podle BMW čísel, viz ty odkazy výše, odkazy na čísla práce nemám, hodinovou cenu jsem Ti napsal,
- jestliže jsi měl utržený napínák rozvodového řetězu, tak ten řetěz byl volný, mohl kdykoliv na ozubeném kole přeskočit a mohly se potkat písty s ventily - takže jsi měl velké štěstí !!,
- pokud to má najeto 180tkm, tak lambdy budou na 90% po smrti, ale pokud se jejich hodnoty pohybují v obvyklých hodnotách, žádnou chybu to nezapíše, tj. diagnostika nic nezjistí - musel by se udělat podrobný test s osciloskopem,
- zapalovací svíčky a filtr vzduchu jsi měnil naposledy před kolika tkm?
- nevím, jaký motor má Tvoje auto, s roce 2006 se do 118i montovali motory N46 s nízkotlakými vstřikovači, nebo N43 s přímovstřikovými injektory - po 180tkm oby typy určitě nebudou ve 100% stavu, mohou blbě rozprašovat, ukapávat, "šilhat" (stříkají na stěnu válce místo do prostoru) atp.,
- jenže BMW oba typy vstřikovačů neumí (=nechce) otestovat na stolici, montuje pouze nové, dodané z jejich distribuční sítě, ceny dílů v Kč najdeš po zadání BMW čísla dílu zde http://cenik.autokrotil.cz/ ,
- museli by se dát vymontovat, poslat externí firmě, která dodá protokol - ale tady na fóru jsme se nějak shodli, že čištění nebo repasi se té externí firmě nějak nedaří, takže nové je spolehlivější řešení, ale zase to stojí peníze,
- k přímovstřikovému motoru patří vysokotlaké čerpadlo a regulátor tlaku https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=13_1233 - tohle BMW diagnostika otestovat umí,

Na co servis právě čeká netuším, zpravidla se snaží opravu dořešit, aby na dílně měli místo. Nejlepší bude servis navštívit v průběhu obvyklé pracovní doby a na potřebné věci se informovat. Spojovatelka zpravidla neví nic a příslušný mistr nemusí být vždy k dispozici.
:D
inspi1981
Registrovaný
Příspěvky: 958
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

Re: E87 vysoká spotřeba - podezřelé jednání autoservisu

#5 Příspěvek od inspi1981 »

Nějak jsem se ale nedočetl jestli to je autorizak nebo Lojza ve stodole :D
kapitanteplak
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: ned 16.09.2018 22:07

Re: E87 vysoká spotřeba - podezřelé jednání autoservisu

#6 Příspěvek od kapitanteplak »

Jedná se o neautorizovaný servis, na faktuře vůbec nic není je tam jen seznam věcí a cena například:
rozvodová sada ...... xxx ,-
těsnění ................. xxx ,-
valvetronic ............ xxx,-
těsnění ................. xxx,-
práce ................... xxx,-

když jsem tam byla znovu, že tedy spotřeba neklesla, tak si jen vzali klíče, že to dají na diagnostiku, několik dní se neozvali, tak jsem tam jela osobně a prohlásili, že tomu auto nic není, že diagnostika nic nehlásí a všechno je v pořádku a vyměněné takže není důvod proč by to mělo tolik žrát. Na otázku co s tím hodlají dělat odpověděli, že neví, že by mohli tento nebo příští týden mít půjčenou lepší diagnostiku a že dají vědět. Na otázky jestli by to nemohlo být něco jiného, např ten termostat, lambda sondy apod. mi řekli, že ne, že diagnostika je v pořádku.

Vrátili mi klíče ať s tím odjedu, že se ozvou... samozřejmě se neozývají. Obrátila jsem se tedy na Pupíky přes známost a tam mi bylo řečeno, že pravděpodobně bude problém s třetí vačkou a že vyměněný valvetronic nic neřeší.

Bohužel v tuhle chvíli zvažuju teda jednak obchodní inspekci a dále asi bude muset jít reklamace přes výzvu právníka, protože jejich bezdokladové jednání asi značí, že mi nebudou chtít vrátit ani korunu a auto neopraví..... už jsem z toho po dvou měsících fakt v háji.
Odpovědět