Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW F10/F11 nebo audi a6
Re: BMW F10/F11 nebo audi a6
bohužel lidi co mají 4kolku vubec neví k čemu to je dobry, a mysli si že jak je to všude zachraní, ale čtyřkolka dle mého na limitu mnohem nebezpečnějščí než zadohrab, jelikož ti nedá jasně najevo kde je limit.
- Itchythefirst
- Registrovaný
- Příspěvky: 912
- Registrován: pon 14.08.2017 07:58
Re: BMW F10/F11 nebo audi a6
Limit ti najevo neda, ale i tak je ten limit o chlup dal nez u FWD ci RWD.
Nikoli, je to hodne znat treba i pri jizde ve vyjetych kolejich, tim spis treba za deste, kde je ta 4x4 mnohem stabilnejsi (priklad te A6). Pak samozrejme treba pri jizde po snehu z kopce brzdis motorem vsechna 4 kola (priklad A6, jak tohle funguje u 5er Xdrive nemam tuseni), takze i v tom pripade se na limit dostanes mnohem pozdeji.rds76 píše:akorat pro lepsi trakci pro pohyb vpred
Naposledy upravil(a) Itchythefirst dne čtv 11.10.2018 14:00, celkem upraveno 1 x.
Re: BMW F10/F11 nebo audi a6
- ten limit není dál, je dál jen pod plynem, ale bez plynu je naopak menší.
- 4x4 je lepší než předohrab, ten právě hodně ztrácí, ale nemyslím si že je horší než zadohrab, nějaky brzdění motorem je ti k ničemu, kterej motor umí brzdit tak moc že by to ani na sněhu nepřenesly dvě kola?
- a pro rovnoměrné stabilní zpomalování je vždy lepší použit brzdy.
- 4x4 je lepší než předohrab, ten právě hodně ztrácí, ale nemyslím si že je horší než zadohrab, nějaky brzdění motorem je ti k ničemu, kterej motor umí brzdit tak moc že by to ani na sněhu nepřenesly dvě kola?
- a pro rovnoměrné stabilní zpomalování je vždy lepší použit brzdy.
- Itchythefirst
- Registrovaný
- Příspěvky: 912
- Registrován: pon 14.08.2017 07:58
Re: BMW F10/F11 nebo audi a6
To s tim brzdzenim 4 koly je mysleno tak, ze FWD nebo RWD zvladne brzdit jen dvema a samozrejme maji 2 kola mensi trakci nez 4 (stale se bavime v kontextu A6, tedy mezinapravovej samosvor, ne nejaka visco p*covina s tunou elektroniky). Tedy nejde o to, ze by to neubrzdil motor, ale o to, ze dve kola na kluzkem povrchu (snih, led...) nemusi dostatecne prenest "brzdny moment" na silnici. Kterej motor to umi? Prakticky kazdej, od 1.3 v zigulu po N62. Spis netusim, ktery motor by to nemel umet 
A s pouziti brzd nesouhlasim. Pokud pojedu z kopce na snehu a budu chtit zatocit, bude to mnohem snadnejsi/bezpecnejsi/kontrolovanejsi (vyber si
), pokud budu brzdit motorem, nez brzdama.

A s pouziti brzd nesouhlasim. Pokud pojedu z kopce na snehu a budu chtit zatocit, bude to mnohem snadnejsi/bezpecnejsi/kontrolovanejsi (vyber si

Re: BMW F10/F11 nebo audi a6
chces mi tvrdit, ze nahon na dve kola pri brzdeni motorem "utrhne" kolo od vozovky, jak pise jarax, zaden motor takto nebrdzi a kontrolovanym brzdenim jsi schopen brzdit stejne resp ucinneji. Jizda v kolejich co tady zminujes je stale jizda vpred, ja to psal v souvislosti se zatacenim.
4X4 je tezce zmedializovana zalezitost a lidi co nepremysli to berou jako system na vsechno. vyuziti tohoto systemu je tak max ve 3% bezneho provozu za urcitych podminek a stylu jizdy
apropo sam xdrive mam
4X4 je tezce zmedializovana zalezitost a lidi co nepremysli to berou jako system na vsechno. vyuziti tohoto systemu je tak max ve 3% bezneho provozu za urcitych podminek a stylu jizdy
apropo sam xdrive mam

- Itchythefirst
- Registrovaný
- Příspěvky: 912
- Registrován: pon 14.08.2017 07:58
Re: BMW F10/F11 nebo audi a6
>>chces mi tvrdit, ze nahon na dve kola pri brzdeni motorem "utrhne" kolo od vozovky,
Chces mi tvrdit, ze ne?
Jel jsi nekdy v zime na snehu/ledu z kopce? Nerikam, ze k tomu dojde ve 100% pripadu, ale je to naprosto bezny. Tam, kde s RWD/FWD uz sankujes, mas se 4x4 jeste trakci.
Jizda v kolejich snad musi byt naprosto rovne, bez jakekoli zatacky?
Ze ja se vubec bavim s nekym, kdo bydli na rovine a snih zna jen z vypraveni(Jarax)

Co nam k situaci u A6 4F a brzdeni motorem rika wiki:
Chces mi tvrdit, ze ne?



Jizda v kolejich snad musi byt naprosto rovne, bez jakekoli zatacky?
Ze ja se vubec bavim s nekym, kdo bydli na rovine a snih zna jen z vypraveni(Jarax)


Co nam k situaci u A6 4F a brzdeni motorem rika wiki:
"The Torsen-based quattro system also offers an advantage, in the opposite function of distributing torque to the road wheels, namely engine braking. When engine braking is used to slow the car down, with Torsen-based systems, the resulting "reverse-torque" loads on the front and rear axle are equally stabilized, in exactly the same way that engine "propulsion" torque is apportioned fully mechanically autonomously. This allows the spreading of the engine braking effect to all four wheels and tyres. The Torsen-based quattro-equipped vehicle is able to execute a more stable high-speed turn under deceleration, with less risk of losing control due to loss of grip in the front or rear axles."