Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
JakoobCZ
Registrovaný
Příspěvky: 270
Registrován: úte 30.12.2014 01:00

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1241 Příspěvek od JakoobCZ »

Tak to mi na Vaňka úplně nesedí, přijde mi velmi seriózní. Nicméně nevidím do toho ...

Blbý je, že nevím kdy naposled se svíčky a cívky měnily, mezitím jsem najel 30k a co jsem četl a říkal i Vaněk, tak se mají svíčky měnit kolem 40k a nevím, jakou životnost mají cívky.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1242 Příspěvek od JaraX »

Vanka asi sere že sem mu tam poslal pár lidí a tvrdil že mají trvat na 103L nádrži a tankování bez redukce, což se mu nechce.
svíčky určitě po 40k, cívky po 150k,
Uživatelský avatar
JakoobCZ
Registrovaný
Příspěvky: 270
Registrován: úte 30.12.2014 01:00

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1243 Příspěvek od JakoobCZ »

Mne dal taky vetsi nadrz na moji zadost a jen rekl at zvazim to, ze mi to poleze do kufru. Myslim, ze zrovna tohle je mu jedno, jsou to ve vysledku nase auta a nase
pripadne starosti.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1244 Příspěvek od Filozof »

Chci říci své zkušenosti po 4 letech a 122tis km na LPG.

Jsem rád že jsem si pořídil LPG PRINS VSI a zainvestoval jsem o něco více ... byl jsem každej rok na revizi a měl jsem prvních 50tis km filtry a revize zdarma. Filtry nestojí tolik nejdražší je po 75tis km velkej za 920kč a malej asi kolem 200kč.

Neměl jsem jedinné problémy jen při cca 105tis km mi občas zablbnul a nepřepnul lpg. Byl jsem zjištovat co se děje a bylo mi řečeno že se přidává složka do paliva LPG a je ted mnohem mastnější. Takže splynovač byl celej zamaštěněj a kolečko co přepíná LPG/benzín sedělo v mazu přilepené a tak se to muselo rozebrat a vyčistit v servisu kartáček horká voda a 2-3hodiny si stím hrál.... zaplatil jsem 1500kč se servisem i diag s filtrem a revizí dohromady a mohl zase jezdit. Ted už mám kolem 122 tis km a jsem velice spokojenej.

Když jsem měl předtím LPG v 525i e34 MAGIC II tak jsem tak spokojenej nebyl a několikrát jsem musel řešit reklamace ...jednou výměna komplet vstřikovače a asi 7-9x jsem musel nechat přenastavovat a přeladovat systém.

Dnes už mohu s jistotou říci že se mi těch pár tisíc navíc vyplatilo investovat do nejlepšího systému a tím je PRINS VSI.
Všechny další auta co budu mít tak nechám taky na tento systém přenastavit.

Mam zkušenost i mého kamaráda s fordem c-max kterej si taky na můj popud nechal dát LPG PRINS VSI a má s autem více jak 150tis km a taky spokojenej a jezdí jen na preventivní prohlídky jednou za rok s revizí či filtry.

Další můj bývalý kolega co si to nechal namontovat do MAZDY a má stím více jak 300tis km po 9letech ježdění
a ted to nechal manželce do auta taky vše Prins VSI.

Tak jen takové zkušenosti pro lidi co nad tím uvažují. ;)
Angelos
Registrovaný
Příspěvky: 434
Registrován: pát 13.04.2012 00:00
Bydliště: D5 Beroun-Plzeň

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1245 Příspěvek od Angelos »

Mě by zajímalo jak má Prins velký vstřikovače jestli se vejdou pod dekly na motoru stejně jako Magic FX, konkrétně třeba u tvojí M52 Filozofe? ;)
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1246 Příspěvek od Filozof »

Ano pokud narážíš na toto tak jasně jsou vstřikovače venku a vidět jsou ...ale toto jsem nikdy neřešil. Možná první týden jsem si říkal že by se mi líbilo kdyby byli schované. Jinak na autě to nepoznáš že je LPG. Vše ostatní je schované jak tankování tak známka atd.
Možná jedinné co by se dalo vylepšit je větší nádrž do e38 mám tam 78L toroid a vešel by jistě 85L nějak by tam možná šel napasovat netuším někdo to tvrdil že ano že to jde.

Jinak se běžně dělá to že na objednávku se vytahuje plovák ... jiní zase ohýbají plovák kvůli tomu aby tam nebyla 20procent vzduchová kapsa ale třeba jen 5procent nebo nic. Pak by se tak 72-78L paliva natankovalo což by byla pecka. Ale já jsem to nechal na klasice a nic jsem neodstraňoval takže kolem 65-66L paliva natankuji.

Jinak jsou to nepodstatné věci co myslíš tím velikost vstřikovačů je jistě o něco větší než magic apod ale jsou zase nesmrtelné oproti ostatním které 2x nebo 3x vyměníš mezi tím Nebo se ti to někde po cestě začne srát ... a to je pak radost. A proto jsou lidé co mají odpor k LPG. Já sám znám dva lidi kteří LPG nesnáší díky tomu že jim to zlikvidovalo motor. Systém měli starej bud MAGIC nebo Tartarini a oba dva měnili motory.

A to že nejsou vstřikovače schované bych nepovažoval za podstatné. Možná je dokáže někdo schovat ale já jsem to neřešil. Jsou pěkně v řadě a není to chaos jako u V8 co jsem viděl. Je to vždy o technikovi co instaluje tento systém ;)

Takže dle mého hledat hovadiny na perfektním systému je blbost. Prostě ten systém je dokonalej a cena spadla hodně dolů. Ještě 10let systém PRINS byl 2x dražší jako ostatní systémy jako je MAGIC apod. Dnes je tam rozdíl 6-12k což je v pohodě za ten klid.
Mám srovnání se systémem MAGIC II. A je to prostě sto a jedna. ;) :)
Angelos
Registrovaný
Příspěvky: 434
Registrován: pát 13.04.2012 00:00
Bydliště: D5 Beroun-Plzeň

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1247 Příspěvek od Angelos »

Ono tam nejde jen o vzhled, ač je pěkný mít na motoru všechny originální kryty nezničený a vstřiky tam nekazí vzhled. Mám z toho pak větší radost :) Prostě neni vůbec vidět že to je na lpg, pokud se v tom nešťouráš a nenajdeš pod filtrboxem reduktor :D

Druhá věc je to, že vstřiky by měli být co nejblíž sání, stejně jak ty benzínový, což u těch větších moc nejde a když řikáš že je máš vedle sebe v řadě tak ke každýmu vstřiku vede jinak dlouhá hadice. Kdežto Magic FX ti umožní to dát na hodně krátkou hadici a každá je víceméně stejně dlouhá. Jasně jsou to detaily a věřím že ti to funguje normálně i tak ;)

Mám Magic G4 cca 60 tis. km a zatím mě akorát potkalo to, že jsem v Rakousku natankoval špatnej plyn a totálně to zadělalo filtr plynný fáze a odnesli to 2 vstřiky. Takovou vědu bych z toho nedělal, tak jsem holt dojel domu na benzín a pak přehodil 2 vstřiky za pár stovek :) . Nevím jestli by tohle rozdechali i vstřiky z Prinsu, ač si myslím, že jdou repasovat, tak by byla cena stejná.

Taky jsem chtěl Prins, ale malá servisní síť a to, že nemaj malý vstřiky mě donutilo jít do Magicu.
Uživatelský avatar
dogeatdog
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: ned 01.12.2013 01:00

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1248 Příspěvek od dogeatdog »

filozof> když máš ten Prins, umí tam i seřízení? Mám Prins v sedmě a potřeboval bych ho po přetěsnění motoru napíchnout na originální soft.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1249 Příspěvek od Filozof »

jako takto ... když pojedeš do Fryštáku a domluvíš se předem s borcem řekni mu že chceš komplet kontrolu a i diag a taky ti řekne kdy byli filtry co to má najeto kolik motohodin a ruzné servisní zásahy atd. Vše se loguje v systému.

Borec jezdí přímo do výroby PRINS kde dělají prins každý rok se nechává přeškolit na nové věci a přezkušuje se.
Je profík a rozumí jen prins a říkal když pochopil jak to vše funguje už několik systémů jiných výrobců demontoval a dával originální PRINS a lidé jsou spokojení a už nemusí řešit stále přenastavování a sraní systémů.... já to vidím často a taky jsem si prošel měl jsem magic a každej rok jsem něco řešil ...at vysokou spotřebu nebo vstřiky odešli nebo se to rozštelovalo atpod stále něco dokola.

Pokud auto funguje dobře na benzín a člověk mění svíčky a filtr vzduchovej jak má tak je v klidu. A hlavně jezdíš a jezdíš a furt něco neřešíš pokud nemáš deset let starej systém buh ví v jakém stavu kterej je zralej na výměny hadic všech a seřízení s komplet výměnou filtrů. Vstřikovače vydrží hodně těch bych se nebál.... Takže uvidíš.
Určitě se objednej má často dost práce nárazové takže třeba týden dva čekačka... někdy i tři jindy řekne že má třeba zítra čas pár hodin. Záleží jak se zrovna trefíš a co budeš vše potřebovat.
kourk
Registrovaný
Příspěvky: 499
Registrován: čtv 05.06.2008 00:00

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1250 Příspěvek od kourk »

zeptám se, ale prosím o odpověd jen toho kdo tomu opravdu rozumí. mám ke vstřikům magic fx vedeny hadice s vnitřním průměrem 6,3mm, ty samý hadičky mam od vstřiku do sání. Potřebuju jednu hadičku ke vstřiku vyměnit. Lze použít hadičku 6mm? vymenil bych všech 6 hadiček ke vstřikům. Od vstřikůch bych nechal ty co tam jsou tj. 6,3mm. Nevadí to? jde mi o to když maličko zužim pruměr hadičky ke vstřikovači, jestli se bude stíhat plnit. Osobně si myslím že rozdíl 6,3 vs 6 mm je uplně jedno. Jen to chci potvrdit. dekuji.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1251 Příspěvek od JaraX »

nevadí, max to bude chtít seřidit.
kourk
Registrovaný
Příspěvky: 499
Registrován: čtv 05.06.2008 00:00

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1252 Příspěvek od kourk »

děkuji. :)
kourk
Registrovaný
Příspěvky: 499
Registrován: čtv 05.06.2008 00:00

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1253 Příspěvek od kourk »

nekde někdo tvrdil, že lpg jde seřídit na vyšší výkon než na benzin, samozřejmě na ukor spotřeby. Jen teoreticky.. Uměl by to tady někdo??
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1254 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Laicky řečeno, zplynované LPG "zabere místo" při nasávání jistému množství vzduchu, tzn. dostaneš do motoru o něco méně vzduchu než při vstřikování benzínu. Proto o něco nižší výkon na LPG.

Lze to řešit jen výměnou za systém vstřikování kapalné fáze LPG do sání, za systém bez zplynovače (reduktoru).
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
dogeatdog
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: ned 01.12.2013 01:00

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1255 Příspěvek od dogeatdog »

Pánové nestíhám hodit auto do servisu na běžnou prohlídku LPG, měnil si někdo z vás filtry sám nebo je potřeba servis?
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1256 Příspěvek od Filozof »

Je to velice jednoduché. Jen nesmíš zapomenout na BOMBE v kufru utáhnout kohout na LPG aby jsis jej nevypustil.
Práce je na 20-30minut max na pohodu.

Nelekni se při povolování šroubku u filtru to lehce pšoukne ... nech to odfouknout zbytek přetlaku pak jen vyhodíš ven vyměníš filtr a vrátíš zpátky a dotáhneš.

Po povolení šroubu na bombě až pustíš tlak LPG se znovu v hadicích dotlakuje a běž k místu kde jsi utahoval hadice a čichem zkontroluj že vše těsní jak má a dotáhnul jsi hadice pořádně.
Ideálně pak nastartovat auto že je vše pro kontrolu OK.

Je to spíše takové důležité upozornění pro ty co by byli lajdáci anebo zapoměli dotáhnout svorky na hadicích ... nic víc.

Žádnou vědu v tom nehledej. Ten kdo to dělá běžně je to práce opravdu na 10-15min... :D

Já si filtry měnil už asi 4x starého systému MAGIC. U prins to nechávám dělat rovnou až je čas rovnou s revizí aby to projel čichačkou na úniky lpg zda vše těsní jak má.

Nesmíš prostě cítit plyn u motoru. Musí vše dokonale těsnit. ;)
Uživatelský avatar
dogeatdog
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: ned 01.12.2013 01:00

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1257 Příspěvek od dogeatdog »

Skvělé, díky.
Nějaké doporučení na filtry pls?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1258 Příspěvek od JaraX »

- nic zavírat nemusíš na výměnu filtrů, na nádrži je elektroventil, ten je zavřenej
- pracuj v rukavicích mimo otevřený ohen
- doporučuju hadice povolit mimo dílnu, někde venku nechat vysyčet.
- vyměnit filtry
- potom nastartovat, nechat přepnout na LPG, všechny spoje projít nosem a můžeš i štetečkem s jarovou vodou.
Uživatelský avatar
dogeatdog
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: ned 01.12.2013 01:00

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1259 Příspěvek od dogeatdog »

Pánové děkuji moc.
Jakou specifikaci musí filtr splňovat? Můžete dát pls odkaz např na něco co nabízí Auto Kelly?
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

#1260 Příspěvek od laik »

Totic píše:Jo LPG do V8 jde v poho. Problémky jsem slyšel u R6, nebo jaký to má průvodní jevy, možná to fakt málokdo dovede instalovat a vyladit. Nebo pocukávání a svícení kontrolky na motoru se bere u LPG jako běžná věc? Spousta lidí se s tím už musela naučit žít :/

Známej má LPG v 545i, ale byl hamižnej a chtěl/nechal se ukecat na větší nádrž. Teď má podlážku přizvednutou a nenaloží tak ani 245 pneu na sebe, natož 275ky co by silnější E60 měla mít. Mě by naopak nevadil menší toroid a klidně co 3-4 dny tankovat. Naštěstí v E60 na něho aspoň místo je, rezervu jsem stejně už prodal budou aj tak nepovinný. U E92/E93 je to horší. Ale to je pokec do LPG vlákna.
...klidně co 3-4 dny tankovat...to říkáš teď. Později tě bude srát, jestli náhodou nemohla být větší.
Mě dal JaraX do E53 na max 92 litrů tuším, bylo to pracnější, frézoval i podlahu zespodu a rád jsem připlatil za pracnost i nádrž. ;), dojezd 450 až 550km dle kvality LPG, stojanu a stylu jízdy.
Nádrž určitě na max, ale bez přizvednuté podlahy. Prostě jen nutné zlo.
Ohýbání plováku je jen pro sichr. Málokterá pumpa mě vypne, většinou to mají povolený na čerpadle. 10 - 12 x? čehosi - atmosfér? Někde mají budík i napsané na ceduli kolik tlačí.
Odpovědět