Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
úprava n54
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 116
- Registrován: stř 08.10.2008 00:00
- Bydliště: Kladno
úprava n54
Je tu někdo kdo by mi poradil co vše vyměnit a upravit na n92 abych se dostal na 400koní+, tak nějak vím co vše bude potřeba , ale tohle jsou pro mě nové vody a chci jít osvědčenou cestou a nevymýšlet kraviny. Bude potřeba: výfuk, ic, svíčky, jednotka, vzduchové filtry, pal pumpa a cívky to unesou? Případně vyzkoušené díly jako je ic a podobně poprosim odkazy na konkrétní díly. díky
Re: úprava n54
ja bych začal nějakou JB4
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 116
- Registrován: stř 08.10.2008 00:00
- Bydliště: Kladno
Re: úprava n54
Co jsem zjištoval tak spíše než jb4, lidi doporučují MHD (opravdu se nejedná a městskou hromadnou dopravu
), auto má ko ic, takže chci dát rovnou větší, ale zase něco ozkoušeného co funguje.

-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: úprava n54
JB4 VS MHD - každá má svoje jisté plusy, ale cenově dostupnější je MHD, kdy si koupíš BT modul na OBD a uděláš flash přes telefon + zdroj na napětí musíš mít aby nedošlo k podpětí v síti při flash jednotky 
Pokud vezmu v potaz že se chceš dostat 400ps + tak potřebuješ Wagner IC, DP - tady je těch mořností několik + zbytek výfuku. Dále sací inlets předělat na větší, aby se do turb dostávalo více vzduchu - ty seriové plasťáky jsou nic moc. Dále potřebuješ hliníkovou chargepipe - po zvyšení tlaku se ta seriová plastová roztrhne - BOV není nutné dávat, seriové nejsou špatné a na tenhle výkon ještě stačí.
Základní předpoklad pro to aby to fungovalo správně po flashy MHD jsou vstřiky s indexem 12, čisté sání - ideálně po walnutblastingu, právě ta charge pipe seriová doprdele, turba která nemají velky WG rattle, ale dokáží fungovat správně - s tím spojeneé selenoidy a podtlakové hadice nové
pokud by ti výkon nestačil, je možné přejít u MHD na ethanol, díky kterému se zvedne předstih + tlak, následně je nutné silnější palivové čerpadlo a MHD mají v nabídce i flexfuel čidlo, které umí vyhodnotit šťávu co teče do motoru a přesně udělat korekce
To už se dá pohybovat okolo 500ps , ale pak jde srát dvouhmota, která začne pohupsávat a budeš řešit silnější spojku a nebude ti stačit kubatura vstřikovačů - pak přichází na řadu JB4 která umí ovládat druhou řadu vstřiků před sacímu ventily - tak jako u nepřimovstřiku
Pak další stupeň je předělání na singl turbo


Pokud vezmu v potaz že se chceš dostat 400ps + tak potřebuješ Wagner IC, DP - tady je těch mořností několik + zbytek výfuku. Dále sací inlets předělat na větší, aby se do turb dostávalo více vzduchu - ty seriové plasťáky jsou nic moc. Dále potřebuješ hliníkovou chargepipe - po zvyšení tlaku se ta seriová plastová roztrhne - BOV není nutné dávat, seriové nejsou špatné a na tenhle výkon ještě stačí.
Základní předpoklad pro to aby to fungovalo správně po flashy MHD jsou vstřiky s indexem 12, čisté sání - ideálně po walnutblastingu, právě ta charge pipe seriová doprdele, turba která nemají velky WG rattle, ale dokáží fungovat správně - s tím spojeneé selenoidy a podtlakové hadice nové

pokud by ti výkon nestačil, je možné přejít u MHD na ethanol, díky kterému se zvedne předstih + tlak, následně je nutné silnější palivové čerpadlo a MHD mají v nabídce i flexfuel čidlo, které umí vyhodnotit šťávu co teče do motoru a přesně udělat korekce



Pak další stupeň je předělání na singl turbo


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: úprava n54
Tak ňák to všechno ve stručnosti je. Na 400koní ti stačí, filtry 2ks, normální konický, svody bez katu a nějaká úprava řídící jednotky. Tam už je teď k dispozici jen výše zmiňovaný MHD, který funguje perfektně, nebo JB4, případně jejich kombinace. MHD vyjde levnějš, koupíš kabel za litr (prověřenej je od Bimmer Geeks), OTG adapter za stovku a stáhneš flashovací licenci za dvojku a ňákou mapu. Chargepipe se hodí, ale protože nepůjdeš s tlakem moc přes 1bar, origo plastový to udrží. Mezichladič si psal že stejně budeš kupovat. Wagner je dost drahej, můžeš vlastně koupit jakejkoliv, co budeš schopnej tam nacpat, záleží na tom, jak moc chceš ořezat chladičovou stěnu, já tam mam 1000ps obra, původně na skylina R34GTR, ale s plnícím potrubím to bylo fakt hodně práce, není tam místo...
Re: úprava n54
ono je to vše pěkný ale určitě by stačilo těch 400-450hp a odlehčit auto na správných místech ...pak to udělá pěknou motokáru. Už 100-150kg dělá docela divy u 3er a auto se chová daleko lépe v zatáčkách a celkově je rychlejší všude a nemusíš to hnát brutálně nahoru.
Jen říci že i touto cestou se někteří vydali.
Třeba jen když začneme drobnostmi jako je baterie -10kg alu kola x kg sedačky. Rezerva, výfuk, atd.
Ale třeba se to už řešilo na autě to netuším.
Jen říci že i touto cestou se někteří vydali.
Třeba jen když začneme drobnostmi jako je baterie -10kg alu kola x kg sedačky. Rezerva, výfuk, atd.
Ale třeba se to už řešilo na autě to netuším.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: úprava n54
v rámci zachování komfortu je u N54 jednoduší a levnější přidat koně
Jinak žádná e90 nemá rezervu ...

Jinak žádná e90 nemá rezervu ...

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: úprava n54
Z výroby ne ale někteří ji vozí ... místo lepící sady.
Ono váha dělá taky dost a jasně koně nahoru to je základ.
Těch 400-450hp je jistě parádní je to výkon M3 ... pak přijdou na řadu brzdy aby se dal výkon ubrzdit slušně ... třeba jen baterie -10kg a alu kola která taky mohou být o něco lehčí a na každém kole nějaké to KG a ihned je to znát. I tyto drobnosti. A nemusí ani sahat na interier. Stačí pár drobnějších změn se zvýšením výkonu dohromady to pak bude jistě hodně znát.
Ono váha dělá taky dost a jasně koně nahoru to je základ.
Těch 400-450hp je jistě parádní je to výkon M3 ... pak přijdou na řadu brzdy aby se dal výkon ubrzdit slušně ... třeba jen baterie -10kg a alu kola která taky mohou být o něco lehčí a na každém kole nějaké to KG a ihned je to znát. I tyto drobnosti. A nemusí ani sahat na interier. Stačí pár drobnějších změn se zvýšením výkonu dohromady to pak bude jistě hodně znát.
Re: úprava n54
Každopádně pisatel původního příspěvku chtěl zvýšit výkon na n54, a ne šetřit kila. Mimochodem Filozofe, víš jak by vypadala e92, kdyby jsi si z ní chtěl sundat 100-150kg? Předpokládám, že pisatel s tím autem chce normálně jezdit 

Re: úprava n54
nevím zrovna u e92 ale u e46 nebo e36 to byl jednu dobu velký hit tady na BMWKLUBU....
¨
Měnili se sedačky například u M3 3.0 nebo 3.2 pokud se vyměnili sedačky bylo to dost znát. Nepamatuji kolik to bylo ale přidal se upravený výfuk, baterie menší a lehčí , alu kola a speciální zavřený DIFF bylo to dělo a jezdilo kolem 4s kilo ... no a drželo se to speciálů jako je porsche apod na okruhu...
Když už upravuji auto tak se dívám na více parametrů které by mohli pomoci.
MHD je zajimavá věc a taky to nebude levné stejně tak JB4.
Anebo to vzít z gruntu pořádně at to stojí za to.
http://www.autoforum.cz/bleskovky/bmw-m ... no-video-/
ale chápu že tady se šetří a chce se za málo peněz hodně muziky ...
no tak asi takto
burgertuning. com/stage_1_bmw_performance_tuners.html
https://www.sbazar.cz/info534/detail/21 ... -135i-chip

¨
Měnili se sedačky například u M3 3.0 nebo 3.2 pokud se vyměnili sedačky bylo to dost znát. Nepamatuji kolik to bylo ale přidal se upravený výfuk, baterie menší a lehčí , alu kola a speciální zavřený DIFF bylo to dělo a jezdilo kolem 4s kilo ... no a drželo se to speciálů jako je porsche apod na okruhu...
Když už upravuji auto tak se dívám na více parametrů které by mohli pomoci.
MHD je zajimavá věc a taky to nebude levné stejně tak JB4.
Anebo to vzít z gruntu pořádně at to stojí za to.

http://www.autoforum.cz/bleskovky/bmw-m ... no-video-/
ale chápu že tady se šetří a chce se za málo peněz hodně muziky ...
no tak asi takto
burgertuning. com/stage_1_bmw_performance_tuners.html
https://www.sbazar.cz/info534/detail/21 ... -135i-chip
Re: úprava n54
Někdy je mlčet více...
odlehčovat dávalo smysl u atmosféry, protože tam výkon už nezvýšíš pouhým sw/IC/DP...
tady máš full comfort plus 100PS za 30tis...
odlehčovat dávalo smysl u atmosféry, protože tam výkon už nezvýšíš pouhým sw/IC/DP...
tady máš full comfort plus 100PS za 30tis...
“Ability is what you're capable of doing.”
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: úprava n54
Zbytečně moc peněz za to udělat auto nekomfortním, když za pár peněz na google play stáhneš MHD flasher a uděláš koně za nic
Imho na stage1 jssem jel s autem kamaráda/zákazníka a za asi 4500 peněz je to masakr a stačí nasadit vrsf dp který jsou poměrně oblíbené a paující, IC a a 400na stage 2+ z toho vypadne jak nic
víc je pak už trochu problém skrz spojku, pneu, brzdy, podvozek atd, ale prostě tady je to jasný, žádný trápení se s pičovinama jako odlehčování a získávání rychlosti v zatáčce, když to jde nahnat úplně jinde 



E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: úprava n54
souhlasím, ty turba nabízí uplně jiné možnosti.
Re: úprava n54
Máte pravdu .... u těch turbín stačí ohulit soft a je to jinde ...stejně ale furt vidím rozdíl v M3 vs M3 cls.
Ale je jasné že to odlehčení přijde na moc peněz což je nerentabilní pokud se stím nejezdí závody někde na okruhu a nejde o to co nejrychleji projet zatáčky a mít za 3s zrychlení atd... tam už to leze moc do peněz a předělává se půlka auta.
Ale je jasné že to odlehčení přijde na moc peněz což je nerentabilní pokud se stím nejezdí závody někde na okruhu a nejde o to co nejrychleji projet zatáčky a mít za 3s zrychlení atd... tam už to leze moc do peněz a předělává se půlka auta.
Re: úprava n54
Filozof : oni to vědí, že mají pravdu...ale kdyby ses nevyjadřoval ke všemu...hlavně k těm věcem, se kterými nemáš přímé zkušenosti...BYLO BY TO TU PŘEHLEDNĚJŠÍ 

First EX : BMW e38 740i 6/1995
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: úprava n54
NO, zrovna třeba v CSL jsem jel a že bych si z toho sedl na prdel o těch pár kg dole, tak to ani omylem
a to jsem s ním mohl jet tak, jak jsem chtěl ... takže spíše, tak jak říká fishmaker 


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: úprava n54
... a teď přijde klíčová otázka, soudruhu - měla snížený termostat?
...
tak vidíš
...
tak vidíš

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 33
- Registrován: pon 13.08.2012 00:00
90r 335i
Běžná úprava i bez katů 360-380 PS, ale zato poctivě změřených. Bez katu ještě tak 15až 20 nahoru.
Re: úprava n54
tak ako? vylúskal niekto z toho motora viac než 450ps ? automat, manuál?
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: úprava n54
vyzkoušelo, co by ne 

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance