Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Koupě BMW e60

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Koupě BMW e60

#161 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

"Nevěřím žádnýmu stavu na tachometru, kterej si nestočím sám, hehe"
-Winston Churchill, Cebia
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: Koupě BMW e60

#162 Příspěvek od Filozof »

snad jsou spousty jiných postupů jak zjistit reálný stav km. A je pravda že ta nula je asi blbost ...

Stejně tak se říkávalo že tečka u km je taky stočenina.

Nejlepší potvrzení je autorizovaný servis pokud jedu pro mladé auto BMW a zjistím si že servis i koupě proběhla v autorizáku tak prvních 5let bych tomu věřil ... pak už jen dle technické a komponent na autě jak jsou použité či vyměněné ... u starého auta 15+ si nejsem jistý zda to jde zjistit u všech určitě ne. Jedině vonavky co mají do 100k najeto mají ještě 99procent dílů původních.
Uživatelský avatar
naturella
Registrovaný
Příspěvky: 75
Registrován: sob 08.04.2017 19:54

Re: Koupě BMW e60

#163 Příspěvek od naturella »

ano, sypu si popel na hlavu, máte samozřejmě pravdu . Už jsem si to ověřil. Vycházel jsem ze zkušeností z jiných značek, kde to je normální . Konkrétně koncern(kupoval jsem novou T4 v r. 2002,samozřejmě bez nul :D ).Netušil jsem, že bmw je tak pozadu, i když je to pro někoho výhoda :shock: To samo opel.
Tak se omlouvám. :oops:
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Koupě BMW e60

#164 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Je to SMG nějak nevhodný v E60 do města? Jak to řadí rychle vs. automat? To už je nějak 3.generace SMG po E46 M3, kde to všichni vychvalujou ne?
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: Koupě BMW e60

#165 Příspěvek od Filozof »

no taky by mě to zajímalo včem jsou rozdíly. Vím jen že se říkávalo že to více cukne jako klasickej automat. Je to ostřeji naladěné ale asi záleží na autě.
Chtělo by to více rozebrat proč se dávalo SMG i do 3litrových vozů a ne jen do M3 či M5 případně 545-550ky.

Tady je o SMG v BMW slušný článek.

http://www.kaps.cz/bmw-smg-prevodovku-aktuality-1012
Uživatelský avatar
Pavel 528
Registrovaný
Příspěvky: 1263
Registrován: stř 09.07.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě BMW e60

#166 Příspěvek od Pavel 528 »

do mesta je SMG uplne nah..no:D neda se s tim rozumne jezdit,natoz treba prerazovat pri parkovani...skube to,zlatej automat....
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě BMW e60

#167 Příspěvek od JaraX »

ale to proto že většina lidi ani neví že se má jednou za čas zkalibrovat spojka, kolika SMG jsi jel?
některé řadí hezky, kdo jel s DSG tak ví, ale chce to prostě jednou za dva roky udělat kalibraci.
automat to nikdy nebude, největší rozdíl je že s tím nejde popojet pár cm,
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1176
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Re: Koupě BMW e60

#168 Příspěvek od Jirke »

3 roky kamos s SMG E46 330i jezdil, několikrát jsem to taky ridil...a docela se mi to libilo, ale problém pak při prodeji, nikdo to moc nechtěl.
Kdybych stal před rozhodnutim SMG koupit/nekoupit v beznym aute, který se da poridit jak v manualu nebo automatu, tak bych se SMG vyhnul.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě BMW e60

#169 Příspěvek od JaraX »

hele, ono fakt jde o to co chceš, ve víkendovce to není špatny, ale v E46 je ještě hodně stary SMG, V E6X už je novější generace ta je lepší a funguje dobře když je zkalibrovana, ale je to spíš do víkendovky.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Koupě BMW e60

#170 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

No je to zajímavá varianta navíc v E60. Nedávno byla v inzerci 5er SMG i v M54B30.

- to dávali na přání jen k 3.0i, nebo jakým motorům??
- SMG v E60 má vždycky pádla pod volantem (jakože sport varianta) ?


Dík předem za doplňující info
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1176
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Re: Koupě BMW e60

#171 Příspěvek od Jirke »

SMG ma padla v kazdym BMW.
Stejne jako ma padla kazdej sportovni hydromenicovej automat
skoda105s
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: stř 04.07.2012 00:00

Re: Koupě BMW e60

#172 Příspěvek od skoda105s »

Totic píše:No je to zajímavá varianta navíc v E60. Nedávno byla v inzerci 5er SMG i v M54B30.

- to dávali na přání jen k 3.0i, nebo jakým motorům??
- SMG v E60 má vždycky pádla pod volantem (jakože sport varianta) ?


Dík předem za doplňující info
SMG byla u E60 mozna pouze u pred-faceliftovych 530i a 550i bez xdrive. Po faceliftu byla SMG nahrazena normalnim automatem ve verzi "sport", coz je klasicky automat, akorat jiny volic prevodovky a tlacitko sport navic.

Vyjimkou je E60 M5, ktera mela 7st. SMG (jinou nez bezne E60) pred i po faceliftu jako jedinou moznou prevodovku (dobre, v USA i manual). Tahle prevodovka je taky nocni mura vsech majitelu M5...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě BMW e60

#173 Příspěvek od JaraX »

ale hovno, ty SMG převodovky s M5 vydrží strašně moc. kolik jich servisuješ?
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Koupě BMW e60

#174 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Aha takže ty ZF automaty s tlačítkem SPORT (a pádlama) přišly až po FL?
No podle mě to SMG může bejt boží, jezdím a parkuju ale dost město tak nevím potestuju a poreferuju..

Neslyšel jsem jaxe SMG kalibruje, tj.přes diag? Jen vím, že v E60 a spol. je spojka SACHS X-tend což je jakejsi samoštel lamely.
Henry_E90
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: ned 26.06.2016 00:00

Re: Koupě BMW e60

#175 Příspěvek od Henry_E90 »

Těch sedm kvaltů u M5 musí být fajn, to taky docela předběhlo dobu. Ve Volvu jsme se ještě v té době trápili s pěti převody :D

U SMG bych se bál opotřebované spojky, nebo to není problém? ZF automaty by snad měly být obecně spolehlivější a méně nákladné na provoz?
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Koupě BMW e60

#176 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

V podstatě je tam klasika ZF 6q manual a stejná spojka s dvouhmotou jako v manualu. Záleží co se dá v civilních 530i/545i/550i na SMG poštelovat (rychlost, prodleva..). Ale mělo by to podle mě být šetrný k přenosovýmu ústrojí. Setrvák začne rachtat jednou všude.
Náklady na údržbu/opravy té elerobotiky zatím neznám. Jestli máte nějaký info, nebo porovnání repasu s matem v kč(?)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě BMW e60

#177 Příspěvek od JaraX »

jj jednou za 250tkm se v tom poserou uhlíky v čerpadle, u nás oprava za 1500kč s prací.
no a taky je v tom časem třeba vyměnit olej.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Koupě BMW e60

#178 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

skoda105s píše:
Totic píše:No je to zajímavá varianta navíc v E60. Nedávno byla v inzerci 5er SMG i v M54B30.

- to dávali na přání jen k 3.0i, nebo jakým motorům??
- SMG v E60 má vždycky pádla pod volantem (jakože sport varianta) ?

Dík předem za doplňující info
SMG byla u E60 mozna pouze u pred-faceliftovych 530i a 550i bez xdrive. Po faceliftu byla SMG nahrazena normalnim automatem ve verzi "sport", coz je klasicky automat, akorat jiny volic prevodovky a tlacitko sport navic.
Mno byl bych na to zvědavej, kolujou o SMG rozporuplný názory. Někomu řadí pomalu nebo po městě cuká, jinej je spokojenej. Dávala se opravdu do předface k 525i/530i,545i/550i a pak ji nahradil ZF sport matič taktéž s pádly (nazýval bych to spíš tykadla) :P Variabilita řazení a možnost si do toho kdykoliv zasáhnout zní příjemně. Jiná věc je reálná výdrž/spolehlivost/náklady :?:

Prolítl jsem E46 forum. Na 3er volitelný do 325i/330i. V těchle ročnících to ale není SMG II gen. jako v M3, ale nějaký SSG dodávaný od Magneti Marelli. Jak je to v E60 otázka, obávám se obdobnýho a zda tam nastal nějakej posun? Podle ETK společný E46,E60,Z4 s M54 a na N52 to ani neukáže.

Nicméně ta kalibrace by mohla být popsaná tady:
"Tak jsem byl, u mechanika.
Diagnostika žádnou závadu nehlásila. Mechanik spustil jakýs "program učení", trvá to pár sekund, možná 1-2 minuty. Program zjistí všechny údaje, jako třeba, kde má zabírat spojka apod. a hodnoty uloží do řídící jednotky. Po této proceduře je řazení opět perfektní, jako když jsem auto přivezl z Německa. Žádné vibrace, přeřazení je naprosto hladké. Jako když řídíte manuál a podaří se vám přeřadit v ideální rychlosti a s idálními otáčkami a celé to perfektně načasovat.
Mechanik to vysvětlil novou spojkou, nová lamela se malinko opotřebovala, přestal platit doraz, tedy vzdálenost kotouče, kdy spojka začné zabírat a vznikla malá vůle, způsobůjící vibrace při záběru spojky."
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě BMW e60

#179 Příspěvek od JaraX »

však to jsem tady psal že učení SMG je základ, jenže to nikdo nedělá a lidi se pak diví že to pak 20letech neřadí jak novy,
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Koupě BMW e60

#180 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Filozof píše:no taky by mě to zajímalo včem jsou rozdíly. Vím jen že se říkávalo že to více cukne jako klasickej automat. Je to ostřeji naladěné ale asi záleží na autě.
Chtělo by to více rozebrat proč se dávalo SMG i do 3litrových vozů a ne jen do M3 či M5 případně 545-550ky.

Tady je o SMG v BMW slušný článek.

http://www.kaps.cz/bmw-smg-prevodovku-aktuality-1012
Odpovědi vejš a dál dobrý rozdělení tipů a servis na díly: https://www.smgsociety.com/model-overview/
První SMG (5-ti kvalt) vyvinulo MagnetiMarelli a prodávali to i pod obchodním označením Selespeed. SMG II (šestikvalt) už hydrauliku/robotiku dodává ZF.
Odpovědět