Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

N53B30O0

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
VegaVenture
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: ned 13.08.2017 11:47
Bydliště: Východní Morava

Re: N53B30O0

#801 Příspěvek od VegaVenture »

A co N52? Já mám N52B30 a na výkon ani servis si zatím nestěžuju. Jen se mi už přestává líbit design auta, takže taky přemýšlím o dalším. Líbí se mi E90 LCI, ale odrazuje mě právě N53 a N54/N55 nechci, takže vůbec nevím. Napadá mě faceliftová 328i, kde je ještě N52, ačkoliv né evropská 190KW, ale sehnat nějakou v Mpaketu je nemožné, holt Amíci.
Pavel Datinsky
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: pon 15.10.2018 11:55

Re: N53B30O0

#802 Příspěvek od Pavel Datinsky »

VegaVenture píše:A co N52? Já mám N52B30 a na výkon ani servis si zatím nestěžuju. Jen se mi už přestává líbit design auta, takže taky přemýšlím o dalším. Líbí se mi E90 LCI, ale odrazuje mě právě N53 a N54/N55 nechci, takže vůbec nevím. Napadá mě faceliftová 328i, kde je ještě N52, ačkoliv né evropská 190KW, ale sehnat nějakou v Mpaketu je nemožné, holt Amíci.
Ta N52 byla do roku 2007, což je už pro mě hodně staré. Ideálně bych chtěl 2010 - 2013 a tam prostě jedině N53, případně N52 z US trhu, ale najdi takovou.....
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

Re: N53B30O0

#803 Příspěvek od tommee »

Měl jsem N52, i N53, teď tedy S55 a současně ještě jednu N52 doma. N53 se mi nesrala, jenže byla vyservisovaná a měla prd najeto (prodal jsem ji v cca 85tis) I kolem sebe mám negativní případy servisu N53, naopak na N54 potažmo N55 stížnosti nejsou. v N54 jsem jezdil, to že tam jsou turba ani nepoznáš, tyhle auta nemají turbo díru, mají lineární zátah, ok, při pohledu na tacho poznáš, že je něco "špatně:))"

Takže pokud nejsi pravověrný zastánce šestiválcových atmosfér, pak věz že současná realita světa (nejen BMW) jsou turba, a BMW je naprosto v pohodě zvládá.
Pavel Datinsky
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: pon 15.10.2018 11:55

Re: N53B30O0

#804 Příspěvek od Pavel Datinsky »

VegaVenture píše:A co N52? Já mám N52B30 a na výkon ani servis si zatím nestěžuju. Jen se mi už přestává líbit design auta, takže taky přemýšlím o dalším. Líbí se mi E90 LCI, ale odrazuje mě právě N53 a N54/N55 nechci, takže vůbec nevím. Napadá mě faceliftová 328i, kde je ještě N52, ačkoliv né evropská 190KW, ale sehnat nějakou v Mpaketu je nemožné, holt Amíci.
Ta 328 není úplně marná, ikdyž má nižší výkon. Nedaří se mi dohledat, jaký se tam dával motor. Na mobile.de je údaj většinou o 172 Kw, ale N52 se s takovým výkonem nevyráběla, teda alespoň dle wikipedie. N53 taky ne. Máš nějaký lepší zdroj?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#805 Příspěvek od JaraX »

pokud chceš jednodušší motor, kup N52, bude taky o dost levnější než N54 a N55, pokud se chceš svíst tak N54,N55, ale nevidím duvod kupovat N53 která má vykon N52 a poruchovost N54,N55, resp ještě
VegaVenture
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: ned 13.08.2017 11:47
Bydliště: Východní Morava

Re: N53B30O0

#806 Příspěvek od VegaVenture »

Pavel Datinsky píše:
VegaVenture píše:A co N52? Já mám N52B30 a na výkon ani servis si zatím nestěžuju. Jen se mi už přestává líbit design auta, takže taky přemýšlím o dalším. Líbí se mi E90 LCI, ale odrazuje mě právě N53 a N54/N55 nechci, takže vůbec nevím. Napadá mě faceliftová 328i, kde je ještě N52, ačkoliv né evropská 190KW, ale sehnat nějakou v Mpaketu je nemožné, holt Amíci.
Ta 328 není úplně marná, ikdyž má nižší výkon. Nedaří se mi dohledat, jaký se tam dával motor. Na mobile.de je údaj většinou o 172 Kw, ale N52 se s takovým výkonem nevyráběla, teda alespoň dle wikipedie. N53 taky ne. Máš nějaký lepší zdroj?
Je to N52B30 s jednostupňovým sáním (klasická N52 190kW má třístupňové). Musíš hledat na US fórech.
V Německu jich pár je, ale nudné bez Mpaketu a výbavy, ještě k tomu kupéčka.
Pavel Datinsky
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: pon 15.10.2018 11:55

Re: N53B30O0

#807 Příspěvek od Pavel Datinsky »

VegaVenture píše:
Pavel Datinsky píše:
VegaVenture píše:A co N52? Já mám N52B30 a na výkon ani servis si zatím nestěžuju. Jen se mi už přestává líbit design auta, takže taky přemýšlím o dalším. Líbí se mi E90 LCI, ale odrazuje mě právě N53 a N54/N55 nechci, takže vůbec nevím. Napadá mě faceliftová 328i, kde je ještě N52, ačkoliv né evropská 190KW, ale sehnat nějakou v Mpaketu je nemožné, holt Amíci.
Ta 328 není úplně marná, ikdyž má nižší výkon. Nedaří se mi dohledat, jaký se tam dával motor. Na mobile.de je údaj většinou o 172 Kw, ale N52 se s takovým výkonem nevyráběla, teda alespoň dle wikipedie. N53 taky ne. Máš nějaký lepší zdroj?
Je to N52B30 s jednostupňovým sáním (klasická N52 190kW má třístupňové). Musíš hledat na US fórech.
V Německu jich pár je, ale nudné bez Mpaketu a výbavy, ještě k tomu kupéčka.
Radim205D
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: pon 09.04.2018 17:35

Re: N53B30O0

#808 Příspěvek od Radim205D »

VegaVenture píše:Je to N52B30 s jednostupňovým sáním (klasická N52 190kW má třístupňové).
Odkud máš tuto informaci ? Taky mě to zajímá.. jak to je. Díval jsem se do ETK a všechny 328i jak EU tak US mají sání s Disa..
VegaVenture
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: ned 13.08.2017 11:47
Bydliště: Východní Morava

Re: N53B30O0

#809 Příspěvek od VegaVenture »

Našel jsem to na jednom US fóru.
The 330i has the N52 engine (ULEV) with a 3 stage intake manifold. The 328i has the N52KP engine (ULEV) with a 1 stage OR a N51 (SULEV) with 1 stage. I think the intake manifold difference explains the different torque/HP ratings and sound. Some of the differences between the N52 and the N52KP are: New engine management (MSV80) New HFM (digital) New throttle - EGAS8 with magnetoresistive position feedback Plastic valve cover with integrated crankcase vent valve and oil separation Stronger connecting rods Exhaust valve stem increased to 6mm New electric water pump (2nd generation) Lightweight camshafts (hydroformed)


Co jsem se dál dočetl na internetu.
-E9x 328i dostávala dva motory. N51 172kW (N51B30M0) a N52KP 190kW (N52B30O1).


Pár další informací o N52KP a N51 (v AJ) https://www.1addicts.com/goodiesforyou/n54-1.pdf
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#810 Příspěvek od pavproch »

Mnichovské BMW chce brambora a jeho čtvrtý N53B30 vidět, až najedu ca 5tis km. Starají se. Spojím to s (placenou) výměnou woleje + filtru v autorizáku. Prozatím najeto ca 2tis km a vše OK. Kéžby mu to vydrželo. Ještě ca 1000km a pak to pošlu do redline.
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: N53B30O0

#811 Příspěvek od laik »

Ty kokso, nenapíšeš román?
Stačilo by, kdybys vyfiltroval to story tady. To by dalo na pořádný fascikl.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#812 Příspěvek od JaraX »

a pak ti řeknou, pane mate na autě neorigo upravy, neuznáváme záruku
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#813 Příspěvek od pavproch »

pavproch píše:Tak mírné update: čtvrtý motor sem neska (venku bylo asi +10, vlhko) podržel proti kopci mezi 4-5tis otáček a 3/4 plynu a zdá se, že po chvilce jízdy s takovýmhle zatížením se otáčkám moc padat nechtělo (podobně jako to dělal druhý motor). Ale ještě je moc brzo na def závěry, redline bude až asi za 2tis km.
Tak jo... teda ne.... neska venku 2-5st C, vlhko až mokro po dešti, podržel sem ho proti kopci na 3/4 plynu do 5000 a.... nepadají, sfiňa jedna.... škoda, no.... :idea:
Stepan1
Registrovaný
Příspěvky: 973
Registrován: čtv 01.06.2017 19:56

Re: N53B30O0

#814 Příspěvek od Stepan1 »

hele a nejseš prostě paranoidní už? Když víš, že všem ostatním ty otáčky padají a vyměnil si už půlku auta...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#815 Příspěvek od JaraX »

odpoj konektor DSC jednotky nebo vytahni DSC pojistku, jestli budou pak padat
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#816 Příspěvek od pavproch »

Do doby než budu mít jistotu, že čvrtý N53B30 "drží" (30 až 50 tis km), tak do ničeho gabat nebudu. A budu žít s nepadáním.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: N53B30O0

#817 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

No minimálně by se to mohlo těm Mnichovskejm inženýrům taky zmínit. "Ja Gut, my fime to todafatel.."
Naposledy upravil(a) Totic dne ned 28.10.2018 15:37, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

Re: N53B30O0

#818 Příspěvek od tommee »

Je to kazdopadne takovy napinavy jezdeni:)
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice

Re: N53B30O0

#819 Příspěvek od mykovec »

ahoj,
chtěl bych se zeptat, zdali máte někdo zkušenost z provozu těchto svíček:
Zapalovací svíčka NGK 91785

Má to být náhrada za oem svíčky NGK ZKBR7A-HTU, č. 12120038349 za cenu řekněme 1/3 té oem, pokud se dobře sežene.

Podle všeho se zdají být úplně totožné, otázka je, jak to bude s kvalitou. Fakticky ale i ty oem teď měním oddělané po 12tis km, takže si s kvalitou těchto moc iluze nedělám, stejně by mě ale zajímalo, pokud by měl někdo více info, případně o potvrzení, že s ničím jiným než s č. 12120038349 opravdu N53 nejezdí.

Díky.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: N53B30O0

#820 Příspěvek od TANN3R »

To ti svíčky vydrží 12k km? Jak vypadají? Jestli není problém jinde..
Odpovědět