Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E61 525D - Problém s DPF
E61 525D - Problém s DPF
Zdravím, začalo mi na mojí e61 145kW zlobit s DPF. Ikdyž mám tlak na differencim cidle tlak cca 50mbar a diagnostikou spustím regeneraci tak při jízdě se mi stále aktivuje a deaktivuje regeneraci za jízdy(minuta se vypaluje,minuta nevypaluje) a pak to vyhodí chybu 480A. Netušíte kde je zakopaný pes???
Re: E61 525D - Problém s DPF
no jeslti je to 50mbar na volnoběh tak je to DPF na kur*u ucpaný
Re: E61 525D - Problém s DPF
Ne, během jízdy právě. A přitom to vypadava. Vypalování aktivní /neaktivní
Re: E61 525D - Problém s DPF
Jakmile ti vyhazuje chybu 480a tak je ucpany a vypaluje se poslední dobrej kousek, co vypálit jde. Změř si protitlak na volnoběh. Mimochodem já když jsem řešil problém s dpf na svým autě, tak jsem měl protitlak na volnoběh 120mbar .. vypálit šlo a dokonce ještě cca rok fungovalo, nicméně vypalování proběhlo na dálnici při jízdě rychlostí cca nad 160km/h .. samozřejmě v noci, když byl nulovej provoz. A i tak jsem měl pořád píchlou diag a po vyskočení chybky 480a jsem ji dokola mazal hned při jízdě, dokud nepřestala vyskakovat a regenerace probíhala normálně. Dostal jsem tehdy filtr asi na 8 - 9mbar .. ale jak říkám, není na to dlouho a neni to uplně dobrý vypalovat dpf v té rychlosti, protože většinou praskne keramika. teda pokud už není prasklá a nemáš koncovky od sazí
Hodně štěstí přeju

Re: E61 525D - Problém s DPF
Také řeším DPF. Zatím to neháže žádnou chybu, auto se chová a jede normálně a regenerace probíhá v pořádku... jen interval je cca 70km. Filtr se vypálí na nulu a po cca 70km (mimo obec) je postupně v dpf cca 45g soot mass a regenerace probíhá znovu. Tlak na volnoběh cca 13mbar, na 2tis ot. cca 50mbar. Diagnostiku mám carly a motor 3.0D 173kw.
Re: E61 525D - Problém s DPF
V prvom rade kody 480a a 481a zabranuju regeneracii! tzn. uspesne moze prebehnut len vtedy, ked nebudu pritomne v pamati zavad. V praxi to vacsinou znamena mazat kody za jazdy priamo diagnostikou niekolkokrat za sebou, aby sa regen chytila a dokoncila. S 50-70mbar na volnobeh sa to este da. Uspesnost ale aj tak mozu zhatit dalsie parametre potrebne pre spustenie regen - napr. termostaty-teplota motora pod 75st.,porucha zhavenia, snimania tlaku, ...atd.atd.
AK ti vyjde prvy krok a spravis regeneraciu, potom mozes hladat pricinu. V globale su len dve priciny:
1. DPF je na konci zivotnosti a je plne nespalitelneho popolceka
2. DPF si len odnieslo poruchu nejakeho komponentu (vid. spomenute vyssie). Toto je mozno horsia moznost pre hladanie priciny, ale lepsia sprava pre DPF, pretoze spravidla sa v nom v dosledku neprebiehajucich regenraci nahromadili (len) spalitelne castice - tzn. po uspesnej regen bude mat zase nejaku zostatkovu kapacitu.
AK ti vyjde prvy krok a spravis regeneraciu, potom mozes hladat pricinu. V globale su len dve priciny:
1. DPF je na konci zivotnosti a je plne nespalitelneho popolceka
2. DPF si len odnieslo poruchu nejakeho komponentu (vid. spomenute vyssie). Toto je mozno horsia moznost pre hladanie priciny, ale lepsia sprava pre DPF, pretoze spravidla sa v nom v dosledku neprebiehajucich regenraci nahromadili (len) spalitelne castice - tzn. po uspesnej regen bude mat zase nejaku zostatkovu kapacitu.
Re: E61 525D - Problém s DPF
taky jezdím s 525D. DPF jsem musel měnit minulý rok orientačně při 220tis km, začalo to přesně házet chyby uvedené výše a dokonce tam byla špatná ještě nějaká komponenta, takže byl filtr propalený skrz na skrz.
no a v posledních dovu týdnech jsem začal pozorovat přesně co píše slama, regenerace se zkrátila cca na 50 km a ihned po jejím provedení byl filtr opět ucpanej. díky tomu se přišlo na to, že je kaput turbo a do filtru se cpalo mraky oleje. takže výměna turba a vánoce již v listopadu
jinak pokud bych neměl obyč diagnostiku Carly, tak na to nepřijdu (kontrola teploty chladící jak by smet, to je velká slabina těchto modelů)
no a v posledních dovu týdnech jsem začal pozorovat přesně co píše slama, regenerace se zkrátila cca na 50 km a ihned po jejím provedení byl filtr opět ucpanej. díky tomu se přišlo na to, že je kaput turbo a do filtru se cpalo mraky oleje. takže výměna turba a vánoce již v listopadu

jinak pokud bych neměl obyč diagnostiku Carly, tak na to nepřijdu (kontrola teploty chladící jak by smet, to je velká slabina těchto modelů)
Re: E61 525D - Problém s DPF
odkud jsi bral to nové DPF?
Re: E61 525D - Problém s DPF
Nad nicim inym ako oem dpf nema zmysel rozmyslat. Stokrat omielana a potvrdena vec. Všetko ostatne su vyhodene peniaze.
Zaroven treba poriesit pripadnu zavadu, aby novy nesiel rychlo do kytek.
Zaroven treba poriesit pripadnu zavadu, aby novy nesiel rychlo do kytek.
Re: E61 525D - Problém s DPF
Presne jak rika mitocross, davat tam neorigo nedava smysl. Uz kdyz jsem auto kupoval, tak jsem pocital s tim, ze se v prubehu casu budou menit ne zrovna levne komponenty. Takze kdyz takove situace peichazeji tak si nerikam, ze bych to mel radsi prodat, protoze jsem na to pripraveny. Holt to zatim byva tak 40k rocne, ale vetsinu zasadnich veci uz mam vymenenou a verim, ze par let mi to diky tomu vydrzi. Ikdyz je mi jasne, ze pripadnou prodejni cenu to nijak nezvysuje. Ale s E61 jako takovou jsem nadmiru spokojen.
Re: E61 525D - Problém s DPF
a na kolik tě vyšel?Crixallis píše:Presne jak rika mitocross, davat tam neorigo nedava smysl. Uz kdyz jsem auto kupoval, tak jsem pocital s tim, ze se v prubehu casu budou menit ne zrovna levne komponenty. Takze kdyz takove situace peichazeji tak si nerikam, ze bych to mel radsi prodat, protoze jsem na to pripraveny. Holt to zatim byva tak 40k rocne, ale vetsinu zasadnich veci uz mam vymenenou a verim, ze par let mi to diky tomu vydrzi. Ikdyz je mi jasne, ze pripadnou prodejni cenu to nijak nezvysuje. Ale s E61 jako takovou jsem nadmiru spokojen.
Re: E61 525D - Problém s DPF
me to dela to same, spustim regen, po chvilce se vypne, za chvili zase zapne, ale nechce regulerne dokoncit.fedo01 píše:Zdravím, začalo mi na mojí e61 145kW zlobit s DPF. Ikdyž mám tlak na differencim cidle tlak cca 50mbar a diagnostikou spustím regeneraci tak při jízdě se mi stále aktivuje a deaktivuje regeneraci za jízdy(minuta se vypaluje,minuta nevypaluje) a pak to vyhodí chybu 480A. Netušíte kde je zakopaný pes???
jednou se mi to povedlo, ale to bylo jizdou po dalnici cca 400km. nejaky cas byl klid, ale pak to zaclo znovu.
proste dpf uz je asi v haji. nevim jestli ma smysl nejake cisteni, zacinam koukam kde koupit. najeto 275tis km
Re: E61 525D - Problém s DPF
A na kolik tě vyšel?Crixallis píše:taky jezdím s 525D. DPF jsem musel měnit minulý rok orientačně při 220tis km, začalo to přesně házet chyby uvedené výše a dokonce tam byla špatná ještě nějaká komponenta, takže byl filtr propalený skrz na skrz.
no a v posledních dovu týdnech jsem začal pozorovat přesně co píše slama, regenerace se zkrátila cca na 50 km a ihned po jejím provedení byl filtr opět ucpanej. díky tomu se přišlo na to, že je kaput turbo a do filtru se cpalo mraky oleje. takže výměna turba a vánoce již v listopadu![]()
jinak pokud bych neměl obyč diagnostiku Carly, tak na to nepřijdu (kontrola teploty chladící jak by smet, to je velká slabina těchto modelů)
Re: E61 525D - Problém s DPF
Fiiha to uz si nepamatuji, je to jedna z tech drazsich komponent. Urcite to bylo pres 30tis Kč.
Re: E61 525D - Problém s DPF
mam novy za 30
Re: E61 525D - Problém s DPF
origo?Snejk píše:mam novy za 30
Re: E61 525D - Problém s DPF
Origo bmw
Re: E61 525D - Problém s DPF
to je super, uvidim jak to ten muj rozdejcha a dam vědet jestli ho jeste budes mit. díky
Re: E61 525D - Problém s DPF
mam dva 

Re: E61 525D - Problém s DPF
Pasuje ten co máš na moje VIN CX96648???