Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Dekarbonizace
Dekarbonizace
Zdravím, máte někdo zkušenost s dekarbonizací motoru?
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: Dekarbonizace
Jakýho motoru a proč to chceš dělat?millan píše:Zdravím, máte někdo zkušenost s dekarbonizací motoru?

Re: Dekarbonizace
Asi jakyhokoli a protoze o tom vysel zajimavy clanek zrovna: http://www.auto.cz/dekarbonizace-motoru ... ich-125958
Re: Dekarbonizace
Motor je benzínový,323i, ještě to jsem na něm nedělal,tak proto.
Článků je spousta,ale zajímá mne praktická zkušenost dík
Článků je spousta,ale zajímá mne praktická zkušenost dík
Re: Dekarbonizace
Rekl bych, ze oznaceni motoru bude trosku jine...
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: Dekarbonizace
Benzínový 323i se vyrábí už několik desetiletí.millan píše:Motor je benzínový,323i


Co se týče sazí, to je spíš problém naftových motorů ve kterých je systém EGR a novějších modelů s DPF filtrem, protože se zanáší sání a ten DPF filtr sazema když jezdíš krátký trasy. U starých naft jako mám já kde je jenom EGR systém se zanáší spíš jenom to sání a musí se ten systém buď odpojit, a nebo pravidelně čistit jako dělám já. Z osobní zkušenosti jsem za celou dobu měl problém se sazema akorát tenhle rok když jsem dělal STK a měl jsem trošku ucpanej katalyzátor protože jsem jezdil 2 roky jenom po městě, ale půl hodinka ježdění na dvojku po krásných plzeňských cestičkách obklopených jabloněma to vyřešilo.

Co se týče moderních benzínů, s těma moc zkušenosti nemám, poslední benzínový auta který jsme měli byla Škoda 105 a 8 válcovej Pontiac z 80 let, od tý doby co bydlím zase v Čechách mám naftu, ale nikdy jsem neslyšel že by na benzínu někdo řešil problém se sazema, snad jen na nějakým GDI motoru od VW kde se zanášeli ventily a pak tam namontovali ještě 4 vstřiky před ventilama. Mohl by se ti na benzínu zanést katalyzátor jako mně pokud jezdíš krátký trasy ale ty spíš odchází kvůli nespálenýmu palivu, unikajícímu oleji a vodě než kvůli sazím.
No a co se týče tý dekarbonizace, radil bych ti pokud auto jede normálně, nesnažit se zbavit žádných sazí, nedělat žádný výplachy motoru protože jak se železo časem opotřebovává, ty opotřebený místa se zaplňují karbonem a když ho odstraníš, mohl by jsi začít ztrácet kompresi, způsobit si "žraní oleje" a tím si pak zničíš katalyzátor a budeš platit veliký peníze za opravy.
Když neprojdeš STK, vem to do dobrýho servisu kde dělají bavoráky a tam už zjistí důvod a vyřeší ho správně.

Na a ten článek je spíš lobování toho výrobce než něco užitečnýho. Jak tam začnou ukazovat značky produktů tak si můžeš bejt jistej že je to proplacený, no a něco co ti musí reklamovat je nejspíš na hovno, protože kdyby nebylo, lidi by to kupovali sami a byla by plechovka na každý benzínový pumpě hned vedle kafe, vajglů a prezervativů.

Re: Dekarbonizace
Hmm, to je vidět že neznáš přímovstřikový benzíny
Re: Dekarbonizace
Motor je N52B, Kouří po startu, někdo říká kroužky někdo gufera ventilů,tlaky
Ok,ale to prý může být tím karbonem,tak nevím.
Ok,ale to prý může být tím karbonem,tak nevím.
Re: Dekarbonizace
jesttli po startu zakouří tak je to nejspíš problém odlučovače,
jestli kouří delší dobu po startu, tak asi kroužky
jestli kouří delší dobu po startu, tak asi kroužky
Re: Dekarbonizace
Tak včera jsem v servisu absolvoval kompletní dekarbonizaci profi přípravky BG, i s výměnou oleje a filtrů to trvalo 3,5 hodiny ( možná ještě i se svačinkou ). Umožnili mi být fyzicky u toho, což jsem požadoval už při objednání. Sice měli trošku kecy ohledně bezpečnosti práce a že šéf to nerad vidí a podobně, ale nakonec po mých argumentech že na to mám právo a ať mi dají klidně helmu nebo co je třeba to najednou šlo
. Byl jsem celkem překvapený, že jsem to při fyzické prohlídce sání neměl ani tolik zahumusený, čekal jsem to po zkušenostech z jiných aut horší, ale nějaká ten karbon a černota kterou tam naplive ERG tam samozřejmě byla, jen jsem čekal větší vrstvu. Asi i proto z toho nešel ani tak hrozný kouř jako z té Alfy přede mnou, tam to vypadalo že snad chytla a shoří. Po skončení procesu dekarbonizace sání a PDF dali výplach do starého oleje, dal se nový olej s aditivem BG a dala se i BG přísada do nafty na dekarbonizaci vstřikovací soustavy.
Budu to teď poctivě sledovat, zatím jsem s tím jen včera otočil Prahu a jestli to není placebo, tak se mi zdá že má motor trošku větší chuť jít do otáček a jde lépe za plynem ( diagnostika taky ukázala po dekarbonizaci větší objem vzduchu než před ní ) a možná že i spotřeba trošku klesne, říkali že z ohlasů co mají od těch co už to absolvovali by čekali tak 0,25 - 0,5 litru a co jsem koukal na tu rafiku ekonoměru, tak se asi pohybovala trošku níž než běžně, mám tu stejnou trasu najetou už léta. To ale ukáže až čas, budu teď alespoň měsíc kilometry a tankování poctivě zapisovat a uvidím.

Budu to teď poctivě sledovat, zatím jsem s tím jen včera otočil Prahu a jestli to není placebo, tak se mi zdá že má motor trošku větší chuť jít do otáček a jde lépe za plynem ( diagnostika taky ukázala po dekarbonizaci větší objem vzduchu než před ní ) a možná že i spotřeba trošku klesne, říkali že z ohlasů co mají od těch co už to absolvovali by čekali tak 0,25 - 0,5 litru a co jsem koukal na tu rafiku ekonoměru, tak se asi pohybovala trošku níž než běžně, mám tu stejnou trasu najetou už léta. To ale ukáže až čas, budu teď alespoň měsíc kilometry a tankování poctivě zapisovat a uvidím.
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: Dekarbonizace
A kolik to stálo?