Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Zatížení zadní části auta
Zatížení zadní části auta
Ahoj,
kolik by jste doporučili zátěž do kufru? Cca 80kg by mohlo stačit?
kolik by jste doporučili zátěž do kufru? Cca 80kg by mohlo stačit?
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: Zatížení zadní části auta
Vždyť je to napsaný v knížce od auta nebo ve velkým technickým průkazu.Pelegrino píše:Ahoj,
kolik by jste doporučili zátěž do kufru? Cca 80kg by mohlo stačit?

Re: Zatížení zadní části auta
Předpokládám, že zátěž myslel teď v zimě při jízdě na sněhu kvůli lepší trakci




Re: Zatížení zadní části auta
stačí LPG toroid a vzít plnou benzínu ...zátěž není třeba řešit ...ale co tak stačí mozek v hlavě lechtat plyn a kvalitní pneumatiky zimní ... to je vše .. 
S BMW mám daleko lepší zkušenosti v krizi na sněhu a ledu jako s předním náhonem ...tam se urve předek a nic neuděláš ...v BMW máš několik možností ...
Naučit se řídit někde bokem jak začne padat sníh ...na letišti / parkovišti ... případně škola smyků... nebo zasněžená cesta která se nepoužívá cvičák pro autoškoly otevřený apod.

S BMW mám daleko lepší zkušenosti v krizi na sněhu a ledu jako s předním náhonem ...tam se urve předek a nic neuděláš ...v BMW máš několik možností ...
Naučit se řídit někde bokem jak začne padat sníh ...na letišti / parkovišti ... případně škola smyků... nebo zasněžená cesta která se nepoužívá cvičák pro autoškoly otevřený apod.

- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: Zatížení zadní části auta
Jo takhle.
Jak říká Filozof - stačí kvalitní pneumatiky a mozek.
Když si zbytečně moc zatížíš kufr budeš akorát spalovat víc paliva, je lepší si za ty peníze koupit lepší pneumatiky a tu školu smyku.
Ale pár pytlů s pískem pro kočky se ti jednou určitě bude hodit.
U náš v Plzni teď bylo to náledí a já jsem jezdil s 1/4 nádrže bez jakýhokoliv drama zatím co některý lidi ve předokolkách dělali Tokyo drift.
Když vjedeš do prudký zatáčky na ledu 50 a celou dobu držíš plyn nepomůže ti ani 4x4. 

Jak říká Filozof - stačí kvalitní pneumatiky a mozek.

Ale pár pytlů s pískem pro kočky se ti jednou určitě bude hodit.

U náš v Plzni teď bylo to náledí a já jsem jezdil s 1/4 nádrže bez jakýhokoliv drama zatím co některý lidi ve předokolkách dělali Tokyo drift.


- icecold
- Registrovaný
- Příspěvky: 1644
- Registrován: úte 21.07.2009 00:00
- Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zatížení zadní části auta
zátěž do kufru? to naposled se řešilo snad před 25 lety maximálně v e30 

e36 328i
e36 325iA
e46 320d
BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
e36 325iA
e46 320d
BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
Re: Zatížení zadní části auta
Mám 19" vzadu 255.
Koupil jsem nové zimní pneu a kopec, spíš polní cesta do prudkého kopce - nebyl problém až jsem se divil.. Passat - náhon na předek a zimní 17" 225 které mají tak 6mm ale DOT myslím 2010 a veeelikej problém.
i na asfaltce která byla čerstvě nasněžená skoro ani neprobliklo DSC i kdyz jsem dal plnej.. Až sem s toho nesvůj jestli s stím ještě bude sranda na sněhu
Koupil jsem nové zimní pneu a kopec, spíš polní cesta do prudkého kopce - nebyl problém až jsem se divil.. Passat - náhon na předek a zimní 17" 225 které mají tak 6mm ale DOT myslím 2010 a veeelikej problém.
i na asfaltce která byla čerstvě nasněžená skoro ani neprobliklo DSC i kdyz jsem dal plnej.. Až sem s toho nesvůj jestli s stím ještě bude sranda na sněhu

Re: Zatížení zadní části auta
ale furt to pomůže, já jsem ted vezl 150kg datlové pasty v kufru a ta sedma se chovala uplně jinak, zadek byl uplně stabilní, a to mám nivo, tzn že se nepřesunulo těžiště snížením výšky zadku, ale jen čistě zátěží. v E36 už když dáš do kufru 50kg písku, tak to v zimě strašně pomůže, a když zapadneš, mužeš ho nasypat pod kola.icecold píše:zátěž do kufru? to naposled se řešilo snad před 25 lety maximálně v e30
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zatížení zadní části auta
Akorat na jare se ten pisek spatne vyhazuje -))))
Re: Zatížení zadní části auta
lpg na 103L takže reálně 80l lpg je cca 50kg zátěž navíc plus toroid pár kg...
plus benzín do nádrží a nějaké krámy v kufru a je dalších 50-100kg...
Takže pak tam klidně 50-150kg bude navíc. Kde je problém ? Moc výkonu a nervozní noha může dělat problémy ale pro klidné řidiče co předvídají a chovají se na sněhu a ledu defenzívně nebude žádnej problém.
Navíc něco dopomůže elektronika a kontra volantem s plynem když se lehce smýkne zadek....
plus benzín do nádrží a nějaké krámy v kufru a je dalších 50-100kg...
Takže pak tam klidně 50-150kg bude navíc. Kde je problém ? Moc výkonu a nervozní noha může dělat problémy ale pro klidné řidiče co předvídají a chovají se na sněhu a ledu defenzívně nebude žádnej problém.

Navíc něco dopomůže elektronika a kontra volantem s plynem když se lehce smýkne zadek....
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zatížení zadní části auta
Každy báwo bylo vždy vyváženo kolem poměru 50:50, takže nikdy není potřeba nějaká zátěž na zadní nápravu , bohatě stačí kvalitní zimní pneumatiky a nemůže tě nic překvapit - a to jak v e30 tak třeba v e91 (mám obě
)
Z principu mají všechny zadokolky více adheze při rozjezdu než předohrab z fyziky věci
Když brzdíš - tak všechna auta zatěžují přední nápravu a to stejný je to při přidání plynu - všechna auta zatěžují zadní nápravu. Takže zadokolka má při rozjezdu prostě lepší adhezi
předokolka prostě o něco horší a tam se to snaží kompenzovat trochu geometrií atd ... 
Pochopitelně 4x4 je kombinace obou těchto jevů v řidičův prospěch
takže to chce lepší pneu prostě jenom 

Z principu mají všechny zadokolky více adheze při rozjezdu než předohrab z fyziky věci

Když brzdíš - tak všechna auta zatěžují přední nápravu a to stejný je to při přidání plynu - všechna auta zatěžují zadní nápravu. Takže zadokolka má při rozjezdu prostě lepší adhezi


Pochopitelně 4x4 je kombinace obou těchto jevů v řidičův prospěch


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: Zatížení zadní části auta
ale když ten zadek zatížíš tak je to ještě lepší na rozjezd, ale zase horší v zatáčkách.
BMW je v zimě zlatý, otec má Mercedes Vito zadohrab, a to reálně zapadne na 5cm sněhu
BMW je v zimě zlatý, otec má Mercedes Vito zadohrab, a to reálně zapadne na 5cm sněhu

Re: Zatížení zadní části auta
Tak zrovna ve Vitu mel tata udelany na miru dva zelezny platy pres celou podlahu kufru v celkovy hmotnosti snad 250kg
pak to bylo v zime jak tank a vyjelo vsechno.

Re: Zatížení zadní části auta
Zadohrab dobrý, ale nesmí během pěti minut napadnout 10 cm mokrýho sněhu. Já takhle kdysi utavil v Tatrách šádovku, před předníma kolama se z toho sněhu udělal klín a jak to mělo debilně udělaný chlazení, tak se to uvařilo a utavily se i zapalovací kabely. S BMW už jsem taky jednou potupně šel do obchodu koupit 3 kg soli, abych si podsolil zadní kola, když jsem nemohl vyjet s parkoviště
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Re: Zatížení zadní části auta
Moje doporučení pro bojácné co se bojí se zledovatělého parkoviště nebo někde vycukat někam pár metrů je fajn vozit flašku od mléka s tím velkým hrdlem a v tom bud písek nebo malý štěrk je ještě lepší případně kombinace písku a štěrku ... potřeboval jsem to jednou v životě když jsem parkoval mírně z kopce a napršelo všude byl led ...tak jsem prosypal a vycouval v pohodě.
jinak staré vs nové či 2-3 roky staré pneu je obrovský rozdíl ...ted vím že pneu max 5let a min 4mm v zimě a pryč snimi.
Jinak trocha písku/štěrku ve flašce je dobrá záchrana ...lepší jak sul či cokoliv ...funguje všude na ledu i ujetém sněhu.
Jinak osobně mám 215ky pneu na 16" balonech na e38 a super. Proto bych nikdy nedával široké pneu na zimu. Ale jen uzké s lepším vzorkem. Líp fungují.
jinak staré vs nové či 2-3 roky staré pneu je obrovský rozdíl ...ted vím že pneu max 5let a min 4mm v zimě a pryč snimi.
Jinak trocha písku/štěrku ve flašce je dobrá záchrana ...lepší jak sul či cokoliv ...funguje všude na ledu i ujetém sněhu.
Jinak osobně mám 215ky pneu na 16" balonech na e38 a super. Proto bych nikdy nedával široké pneu na zimu. Ale jen uzké s lepším vzorkem. Líp fungují.
Re: Zatížení zadní části auta
Tak jsem na to dal nové zimáky a žádnou zátěž a je to super. Diky za názory.