Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Tuning a uprava pro lepsi vzhled a vykon - OIL CATCH CAN
Tuning a uprava pro lepsi vzhled a vykon - OIL CATCH CAN
Nedavno jsem shledl toto video, zaujala mne posledni polozka "oil catch can" pouziva ji tady nekdo kdo by mohl poskytnout vice info ? Diky
https://www.youtube.com/watch?v=Bo5pNSo ... gs=pl%2Cwn
MOD fishmaker : přesunuto do technický sekce - shodné pro více modelů
https://www.youtube.com/watch?v=Bo5pNSo ... gs=pl%2Cwn
MOD fishmaker : přesunuto do technický sekce - shodné pro více modelů
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: BMW dostupny tuning a uprava pro lepsi vzhled a vykon
Jo jo, hliníkový čepičky jsem si před lety taky dal na kola, akorát jsem po půl roce ráno přišel k prázdnýmu kolu a nemohl je sundat a musel jsem montovat rezervu a pak jet do pneuservisu na výměnu ventilků.
Od tý doby žádný M Sport chytráky na internetu neposlouchám. Takovým úpravám se rusky říká "kolchoz" což je velmi přesný. 


Re: BMW dostupny tuning a uprava pro lepsi vzhled a vykon
Petře, pokud Ti nestačila vyčerpávájící odpověď kolegy Kalašnikova na téma odvětrání bloku přes externí separátor, napíš mi do SZ co Tě konkrétně zajímá, ať tady nespamaju 

Re: BMW dostupny tuning a uprava pro lepsi vzhled a vykon
proč by si někdo dal na seriové auto catch tank proboha? abys musel zastavovat a přelívat olej?
todle je kompilace totálních tuningových sraček pro duchodce.
todle je kompilace totálních tuningových sraček pro duchodce.
Re: BMW dostupny tuning a uprava pro lepsi vzhled a vykon
Jsou auta co pres odvetravani hlavy plivou ven docela hodne oleje.
Pokud nechces mit olej v sani (seriove zapojeni) nebo poplivanej motorovej prostor od filtru na odvetravani tak to vedes pres separator (oil catch tank).
Mam to na me S13. A aby jsi mel radost, tak mam i Swirl tank. Ta je zase pro lepsi odvzdusneni chladiciho okruhu.
Taky mam zkusenost s hlinikovou cepickou. Nastesti ne na mem aute. Pri povolovani se podarilo utrhnout ventilek jak byla srostla.
Pokud nechces mit olej v sani (seriove zapojeni) nebo poplivanej motorovej prostor od filtru na odvetravani tak to vedes pres separator (oil catch tank).
Mam to na me S13. A aby jsi mel radost, tak mam i Swirl tank. Ta je zase pro lepsi odvzdusneni chladiciho okruhu.
Taky mam zkusenost s hlinikovou cepickou. Nastesti ne na mem aute. Pri povolovani se podarilo utrhnout ventilek jak byla srostla.
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: BMW dostupny tuning a uprava pro lepsi vzhled a vykon
Ty tam toho máš namontovanýho jako na raketě.
Nevím, lepší odvzdusneni chladiciho okruhu
nemyslíš že kdyby to bylo třeba na dennodenní ježdění že by to inženýři nepřidali sami? Já jsem zase jednoduchej člověk, nic takovýho u mně na autě za 20 let nebylo a žádný problémy s chlazením ani olejem nikdy nebyli. 



Re: BMW dostupny tuning a uprava pro lepsi vzhled a vykon
proč bys měl mít olej v sání?
pokud origo separator funguje jak má, tak není žádnej olej v sání
pokud origo separator funguje jak má, tak není žádnej olej v sání
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW dostupny tuning a uprava pro lepsi vzhled a vykon
Tak třeba 3,0 M3 může mít v sání klidně 0,5L oleje a přemýšlíš jak se ti to tam tak dostane i přes separátor
Catch tank neni níc jiného než separátor, jen tu kejdu nevypouštíš zpět přes měrku do vany ale vyseparuješ to a pak to vyleješ.
Takže dá se říct, že to není nic na škodu, ale u aut se separací seriově to není takový rozdíl

Catch tank neni níc jiného než separátor, jen tu kejdu nevypouštíš zpět přes měrku do vany ale vyseparuješ to a pak to vyleješ.
Takže dá se říct, že to není nic na škodu, ale u aut se separací seriově to není takový rozdíl

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: BMW dostupny tuning a uprava pro lepsi vzhled a vykon
já myslel u serioveho nonMka na daily use, tam je prostě nesmysl používat catch tank
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW dostupny tuning a uprava pro lepsi vzhled a vykon
Tak úplný nesmysl to není, prostě nevracíš do oleje kondenzát ale vyleješ ho ven
samozřejmě pokud auto jeden dlouhé trasy, tak žádný kondenzát ani nevytváří
ideální je pak u přímovstříků ty výpary do sání ani nepouštět, ale zrovna třeba N54 te se to moc nelíbí, když víko dýchá volně :-/


ideální je pak u přímovstříků ty výpary do sání ani nepouštět, ale zrovna třeba N54 te se to moc nelíbí, když víko dýchá volně :-/

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: BMW dostupny tuning a uprava pro lepsi vzhled a vykon
volně to nechat nemůžeš, potřebuješ udržet v klikové skříni konstantní tlak, tzn tam potřebuješ nějakou membránu. ale prostě nechtěl bych v autě mít další starost abych někde každých 1000km vylíval nějakej catch tank.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW dostupny tuning a uprava pro lepsi vzhled a vykon
Ne tlak, ale podtlak, aby si to sání přicuclo a motor to prostě zežral tu kejdu
No... pokud máš v cajku tlak ve spalovacím prostoru tak i za 50tis km na dlouhé cesty nevypustíš nic stejně ...

No... pokud máš v cajku tlak ve spalovacím prostoru tak i za 50tis km na dlouhé cesty nevypustíš nic stejně ...

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: BMW dostupny tuning a uprava pro lepsi vzhled a vykon
nedávno přijela M5 V10, ročne najede cca 200-500km a byl v tom tak olej zředěnej benzínem že to psalo že to ani nemaže,
Re: Tuning a uprava pro lepsi vzhled a vykon - OIL CATCH CAN
Ideální tlak v klikové skříni dle literatury má být 10-15hPa, a lineárně se s otáčkami zvyšovat(podtlak). Nesmí stoupnout nad uvedenou mez, jinak dochází ke strhávání olejového filmu z válců.
Já co měřil na V8 s mokrou vanou, jsem naměřil ve skříni cca 270hPa.
Jestli oni ty suchý vany (dry sump) s těmi odsávacími čerpadly neudělaji větší podtlak v motoru.
Jsem tedy neviděl, že by někdo používal OCC u kterého by neodtýkal kondenzát zpět do motoru, u mokrý vany.
Ať dá někdo své naměřené vakuum v motoru pro porovnání, aby jsme zvedli technickou úroveň fóra.

Já co měřil na V8 s mokrou vanou, jsem naměřil ve skříni cca 270hPa.
Jestli oni ty suchý vany (dry sump) s těmi odsávacími čerpadly neudělaji větší podtlak v motoru.
Jsem tedy neviděl, že by někdo používal OCC u kterého by neodtýkal kondenzát zpět do motoru, u mokrý vany.

Ať dá někdo své naměřené vakuum v motoru pro porovnání, aby jsme zvedli technickou úroveň fóra.


Re: BMW dostupny tuning a uprava pro lepsi vzhled a vykon
Na kazdodeni jezdeni to neni ale pri blbnuti se to hodi. Nissan 200SX S13 ma trochu problem s chlazenim ctvrteho valce. Na hlave mezi vackama jsou zaslepky do vodniho okruhu. Misto zaslepky mezi 3-4 valcem mam fitinku a odtud odvadim pripadne bubliny do swirl tanku.kalasnikov471 píše:Ty tam toho máš namontovanýho jako na raketě.Nevím, lepší odvzdusneni chladiciho okruhu
nemyslíš že kdyby to bylo třeba na dennodenní ježdění že by to inženýři nepřidali sami? Já jsem zase jednoduchej člověk, nic takovýho u mně na autě za 20 let nebylo a žádný problémy s chlazením ani olejem nikdy nebyli.
Dale tu mam pripraveny chladic oleje s vysokoprutokovym termostatem od Improved Racing.
Pak se chystam resit jeste specificky problem motoru CA18. Kdyz se drzi dele ve vysokych otackach, tak se v hlave hromadi olej (=vice oleje v sani a v extremu zadrena klika). Misto zaslepky leve vacky bude blok s fitinkou slouzici jako druhy vyssi odvod oleje do vany.
Nemluve o dalsich upravach, jako je nove vyvlozkovani bloku odolnejsim materialem, pevnejsi stefty hlavy, kovove tesneni hlavy, TSi zapalovaci civky, atd.
Je to muj mazlik. Jelikoz od motoru chci 2x tolik nez kolik mel v serii a rad si auta uzivam na okruhu tak delam i kroky, ktere se zdaji ostatnim zbytecne.
Docela by jsi se divil jak rychle prestanou nektera seriova reseni na okruhu fungovat.
V klikove skrini by mel byt podlak. Cim vetsi, tim lepe. Pisty tak nebrzdi odpor vzduchu. Samozrejme se zvetsi blow by pres krouzky.
Obcas se najde nekdo kdo pouziva na odvetrani kompresor z klimatizace. Vysledkem bylo par kw navic.
Nevidim duvod proc by to melo nejak vyrazne strhavat olejovy film. Blow by nebude o tolik vetsi ale zrychli se degradace oleje.
Re: BMW dostupny tuning a uprava pro lepsi vzhled a vykon
Limit $20, za to se asi novy vyfuk, 2nd stage turbo, atd poridit neda co ?JaraX píše:proč by si někdo dal na seriové auto catch tank proboha? abys musel zastavovat a přelívat olej?
todle je kompilace totálních tuningových sraček pro duchodce.
Re: Tuning a uprava pro lepsi vzhled a vykon - OIL CATCH CAN
Ocividne original separator nestaci pokud je zakarbonovani ventilu bezna vec u primovstriku BMW, kdo pise ze dalsi catch can je k nicemu bud nevi co to je nebo nezna problem "zakarbonovani" coz na BMW foru nedava smysl.
Radeji kazdy mesic vyprazdnim nabobku nez jednou rocne platit za cisteni ventilu.
Radeji kazdy mesic vyprazdnim nabobku nez jednou rocne platit za cisteni ventilu.
Re: Tuning a uprava pro lepsi vzhled a vykon - OIL CATCH CAN
U primovstriku ti hlavně ventily neoplachuje benzin.