Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Vymena zhavic bmw e91 320d M47
Vymena zhavic bmw e91 320d M47
Ahoj, vymenil jsem vsechny zhavice, moje otazka zni, mam rovnou vymenit i zhavici rele? Napdadlo me. To nejdriv vyzkouset, jestli bude nejaka zmena jen po vymene zhavic. Rele se da pak vymenit zespoda ne? Nemusi se menit pri demontovanem sani, kdyz je umistene dole jsem koukal? Diky
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: Vymena zhavic bmw e91 320d M47
Proč by jsi ho měnil když funguje?Dan91 píše:Ahoj, vymenil jsem vsechny zhavice, moje otazka zni, mam rovnou vymenit i zhavici rele? Napdadlo me. To nejdriv vyzkouset, jestli bude nejaka zmena jen po vymene zhavic. Rele se da pak vymenit zespoda ne? Nemusi se menit pri demontovanem sani, kdyz je umistene dole jsem koukal? Diky

Re: Vymena zhavic bmw e91 320d M47
To ja nevim, jestli funguje, nemel jsem moznost napichnout auto na diagnostiku, ale v mrazech auto nastartovalo, ale chod po nastartovani byl nepravidelny. A v - 17 uz jsem ani nemohl nastartovat, tak jsem koupil novy zhavice i s ridici jednotkou.. Tak nevim jestli ji vymenit rovnou nebo az po vyzkouseni, jestli to nebylo jen zhavicema
Re: Vymena zhavic bmw e91 320d M47
Vždy měnit vše najednou, ušetříš si problémy
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: Vymena zhavic bmw e91 320d M47
To ani nemusíš napichovat na diagnostiku, pokud nemůžeš nastartovat, auto kouří bíle jako parní vlak, máš nepravidelný chod motoru atd... znamená to že ti špatně fungujě/fungujou žhavící svíčky. Ty můžeš prověřit bez vyndání měřákem. Nejdřív musíš zjistit kolik máš odpor mezi drátama měráku, většinou to bude tak 0.2 ohmů, to číslo potom odečteš od odporu každý svíčky, tak že když bude mít svíčka odpor 1.2 ohmů, odečteš 0.2 a má odpor 1 ohm. Dobrý svíčky mají odpor menší než 1 - 1.5 Ohmů. Když ti nějaká ukáže odpor třeba 200 ohmů je špatná, když ukáže odpor třeba 3 ohmy nebo víc už odchází a je třeba jí vyměnit. Takhle to zjišťuje i řídící jednotka.Dan91 píše:To ja nevim, jestli funguje, nemel jsem moznost napichnout auto na diagnostiku, ale v mrazech auto nastartovalo, ale chod po nastartovani byl nepravidelny. A v - 17 uz jsem ani nemohl nastartovat, tak jsem koupil novy zhavice i s ridici jednotkou.. Tak nevim jestli ji vymenit rovnou nebo az po vyzkouseni, jestli to nebylo jen zhavicema

Když jsou všechny dobrý může být rozbitá řídící jednotka (relé). To můžeš prověřit tak že změříš jestli jde proud do každý čepičky (ten konektor kterej se dává na svíčky), pokud z nějaký nejde je rozbitá. Většinou ale nepůjde ze všech když je rozbitá, a diagnostika ti bude psát že jsou rozbitý všechny svíčky, ale to znamená že je rozbitá řídící jednotka.
Tu prověříš tak že zkontroluješ jestli do ní jde proud. Proud tam jde tím malým kulatým konektorem. Pokud nejde, zkontroluješ pojistku řídící jednotky. Pokud tam jde, je rozbitá jednotka, a to je v 99% případech tím že přehoří drátky od toho napájecího konektoru k PCB desce. Stačí tam naletovat nový, oprava za 1 kč.

Ale většina lidí zbytečně kupuje novou jednotku za tisíce i když je ta stará pořád dobrá kvůli 1 koruně.

Pokud to někdo bude diagnostikovat v budoucnosti, začneš pozpátku, nejdřív zkontroluješ pojistku, potom řídící jednotku a svíčky.
Jinak svíčky bych doporučil měnit každých 5 let. Časem prostě hřejou míň ale ještě se úplně nepřepálí. Auto s dobrýma svíčkama po zahřátí chytne a 1 - 2 otočení motoru, bez kouře a špatnýho chodu.

Ale když už jsi to koupil tak to rovnou vyměň celý.
EDIT: Když z řídící jednotky nejde elektrika jenom do jedný svíčky znamená to že v ní pravděpodobně odešel MOSFET, v takovým případě vyměníme celej modul pokud nejsi velmi pokročilej v elektronice.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 162
- Registrován: pon 05.05.2014 00:00
- Bydliště: Olomouc
Re: Vymena zhavic bmw e91 320d M47
Ja bych pridal i svou zkusenost s problemem zhaveni a doporucil bych vymenit i napajeci kabel ridici jednotky. Ja nechaval v servisu menit jednotky jak divej a nakonec to byl kabel. Stoji cca 1000 kc, vymena na 10 min.