Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
N46 E90 Chyba vanosu 2A83
N46 E90 Chyba vanosu 2A83
Ahoj,
prosím o radu ohledně chyby vanosu. E90 320i motor N46 110kw 2006. O víkendu jsem čistil oba vanosy (čistič na brzdy + lázeň v technickém benzinu), měnil svíčky, kabinový filtr a vzduchový filtr. Bohužel jsem při skládání nasadil opačně držák, který drží vanos zaražený v bloku a jízdou se vanos povolil a vytekl asi litr oleje. Olej jsem dolil, vanos nasadil správně a už nic neteče, odmastil jsem řemen i kladky.
Znatelně mi klesla spotřeba i auto lépe táhne, ale neustále mi skáče chyba 2A83. Čistil jsem to z důvodu, že mi občas vyskočily dvě chyby 2D12 + 2A83 (vždy obě zaráz) a vždy tomu předcházel velice špatný rozjezd na 1 nebo zpátečku. Auto se rozjíždělo hrozně pomalu a téměř nereagovalo na plynový pedál, po 2-3 sec se rozjelo normálně, vyskočila kontrolka, která po pár hodinách zmizela a jelo dál.
Dřív mi chyba zmizela do pár hodin/druhého dne, ale teď mi tam zůstává pořád a i po vymazání diagnostikou se po nastartování objevila hned znovu. Dnes jsme s mechanikem znovu čistili oba vanosy a zkoušeli je přehodit mezi sebou a opět stejná chyba. Vrátili jsme je tedy zpět a teď nevíme, co s tím.
Máte prosím někdo nějakou radu? Auto startuje bez problému, nekolísají otáčky, místy má hluché místo kolem 2-2,5 tis otáček na dvojku, ale jinak v celém spektru bez problému. Při výměně svíček jsem si všiml, že čidlo (pozice vačky??) u první cívky je celé od oleje, nemůže to být tím? Nebo špatné vanosy na výměnu?
Díky moc
prosím o radu ohledně chyby vanosu. E90 320i motor N46 110kw 2006. O víkendu jsem čistil oba vanosy (čistič na brzdy + lázeň v technickém benzinu), měnil svíčky, kabinový filtr a vzduchový filtr. Bohužel jsem při skládání nasadil opačně držák, který drží vanos zaražený v bloku a jízdou se vanos povolil a vytekl asi litr oleje. Olej jsem dolil, vanos nasadil správně a už nic neteče, odmastil jsem řemen i kladky.
Znatelně mi klesla spotřeba i auto lépe táhne, ale neustále mi skáče chyba 2A83. Čistil jsem to z důvodu, že mi občas vyskočily dvě chyby 2D12 + 2A83 (vždy obě zaráz) a vždy tomu předcházel velice špatný rozjezd na 1 nebo zpátečku. Auto se rozjíždělo hrozně pomalu a téměř nereagovalo na plynový pedál, po 2-3 sec se rozjelo normálně, vyskočila kontrolka, která po pár hodinách zmizela a jelo dál.
Dřív mi chyba zmizela do pár hodin/druhého dne, ale teď mi tam zůstává pořád a i po vymazání diagnostikou se po nastartování objevila hned znovu. Dnes jsme s mechanikem znovu čistili oba vanosy a zkoušeli je přehodit mezi sebou a opět stejná chyba. Vrátili jsme je tedy zpět a teď nevíme, co s tím.
Máte prosím někdo nějakou radu? Auto startuje bez problému, nekolísají otáčky, místy má hluché místo kolem 2-2,5 tis otáček na dvojku, ale jinak v celém spektru bez problému. Při výměně svíček jsem si všiml, že čidlo (pozice vačky??) u první cívky je celé od oleje, nemůže to být tím? Nebo špatné vanosy na výměnu?
Díky moc
Re: N46 E90 Chyba vanosu 2A83
základ je dávat sem i název chyby nejen její čislo, ani ti nezdatnější zde si nepamatují všechny chybové kody,
2D12 je něco s váhou vzduchu
2A83 je sací vanos,
základ je udělat dobrou diagnostiku, tím nemyslím načíst auto a jít na klub napsat je tam 2D12, ale spíš bych k tomu sedl člověk co s tím má zkušenosti a tyto motory zná, podíval se na live data, jak vanosy reagují, jaké jsou uhly vaček, průtoky vzduchu a prostě shlídl stovky dat, k tomu slyšel motor a cítil jak se chová.
dost pravděpodobně to můžou být vytahané rozvody, oni ty N46 moc nevydrží.
2D12 je něco s váhou vzduchu
2A83 je sací vanos,
základ je udělat dobrou diagnostiku, tím nemyslím načíst auto a jít na klub napsat je tam 2D12, ale spíš bych k tomu sedl člověk co s tím má zkušenosti a tyto motory zná, podíval se na live data, jak vanosy reagují, jaké jsou uhly vaček, průtoky vzduchu a prostě shlídl stovky dat, k tomu slyšel motor a cítil jak se chová.
dost pravděpodobně to můžou být vytahané rozvody, oni ty N46 moc nevydrží.
Re: N46 E90 Chyba vanosu 2A83
Omlouvám se, vůbec mi to nedošlo. Včera jsem s tím byl u mechanika, který má stejný motor, připojil diagnostiku, že zkusí naučit valvetronic doraz. Zkoušel to několikrát a vždy s chybou na konci, že se nepodařilo. Na základě toho a že chyba (2a83) zůstává při prehozeni solenoidu usoudil, že bude chyba ve valvetronicu a bylo by potřeba sundat víko ventilů a zkontrolovat v jakém stavu je. Live data nakontroloval. Vedeli byste o někom v okolí Brna, kdo by to uměl na 100% identifikovat?
Edit: rozvody jsou původní, najeto 220k
Edit: rozvody jsou původní, najeto 220k
Re: N46 E90 Chyba vanosu 2A83
to by mě zajímalo jak chceš po sundání víka poznat v jakém stavu je VVT,
Re: N46 E90 Chyba vanosu 2A83
To nevím, proto jsem psal, jestli neví někdo o někom v Brně, kdo by to uměl s jistotou identifikovat 

Re: N46 E90 Chyba vanosu 2A83
Jak píše JaraX, budou to rozvody. Na těchto kilometrech bych asi neřešil nic dalšího a udělal je. Ze zkušeností, u všech n42/46, které ke mně do dílny přijely s různými problémy na vanosech, byla v 90% řešením problému výměna rozvodů.
Re: N46 E90 Chyba vanosu 2A83
Vyřešeno, snímač polohy vačkové hřídele na vstupu.
Re: N46 E90 Chyba vanosu 2A83
Stejnou chybu sacího vanosu 2A83 jsem objevil teď v neděli potom, co jsem si N46 vyzvedl po výměně rozvodů, těsnění pod hlavou a ještě dalších věcí. Mechanik říkal, že je to normální, že jen abych 2-3 dny s tím jezdil, aby si to sedlo, a že pak valvetronik naadaptuje tak, jak má být. Do té doby žádné chyby s vvt nebyly.
Dneska si to mám vyzvednout, tak to jsem teda zvědavej, jestli nekecal a bude to ok a doufám, že to nebude nijak spojený s tou rozvodovou sadou.
Dneska si to mám vyzvednout, tak to jsem teda zvědavej, jestli nekecal a bude to ok a doufám, že to nebude nijak spojený s tou rozvodovou sadou.
Re: N46 E90 Chyba vanosu 2A83
Ahoj, jak to dopadlo? pomohlo ti to? Já vyměnil i váhu vzduchu, protože mi chyba naskočila zpět a váha vzduchu byla na diagnostice úplně mrtvá. Teď to jede líp a plynuleji, ale ještě jsem nebyl na diag.
Re: N46 E90 Chyba vanosu 2A83
Dopadlo to tak, že pochopitelně žádná adaptace nepomohla a byl v nebíčku ten vanos selenoid. Nebo byl minimálně načnutej tak, že sice šlapan s napůl vytahaným řetězem, ale už se s tou novou rozvodovou sadou. Takže tam mám teď za 0Kč půjčený oba dva selenoidy a jezdí to jak víno. Te´d se jen rozhodnu, jestli si tam nechám ty půjčený a něco doplatím a nebo koupím plně nový.janpavlik píše:Ahoj, jak to dopadlo? pomohlo ti to? Já vyměnil i váhu vzduchu, protože mi chyba naskočila zpět a váha vzduchu byla na diagnostice úplně mrtvá. Teď to jede líp a plynuleji, ale ještě jsem nebyl na diag.