Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

N53B30O0

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#1061 Příspěvek od pavproch »

Tak. První cesta v mém "novém" autě je za mnou - krásných 200 km po liduprázdných okreskách a silnicích I. tř. z Holomóca na Opavu a dom - n52B30 MY2006 (ie nedokurwený pičatýma EURo škrtičema) 6MT RWD je slast pro duši, ucho, pravou ruku a levou nohu a vlastně i pravou nohu. Navíc matizova diagnostika nic závažného neukázala (kuju!), zítra to ještě nechám u Michala na rampě zvednout a kuknu temu pod sukně a bude vymalováno. Ono už ale je vymalováno fčíl, no. Sem se (opět a už zase) zamiloval. Akoráth halt sice samet, ale žere - po 200km je půlka nádrže 100voltového maxx fuč, no..... ale co už, šak je (bude) to služebák....
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: N53B30O0

#1062 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Máš zkušenost s tou N53, že zbývalo benálu více? To byla xDrive tak vyšlo nakonec šulnul ne.. Nebo respektive jak proti Z4 ?
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#1063 Příspěvek od pavproch »

Protože mám doma už pět let N52 v m4Zlikovi, tak srovnání mám: při stejném jízdním profilu na stejné trati si N52 (v lehčím autě a RWD) vzala /vezme o 2 litry víc než N53. Čili u svého "nového" služebáku očekávám dlouhodobý průměr cca 14 až 15 na sto.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#1064 Příspěvek od pavproch »

Tak jo, aji pod sukněma stav přiměřený věku a km = kupuju to.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: N53B30O0

#1065 Příspěvek od Filozof »

By mě zajímalo jakou spotřebu bys měl s v8 550i :lol:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#1066 Příspěvek od JaraX »

ono to o moc víc nežere.
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

Re: N53B30O0

#1067 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Jsou to cca 3-4 litry rozdíl (325i N53 vs. 650i N62)
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#1068 Příspěvek od JaraX »

ale tady porovnáš dvě ruzny auta a ještě ruzny objemy.

srovnej třeba 630i vs 650i
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

Re: N53B30O0

#1069 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Filozofova otázka tak ale nezněla
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: N53B30O0

#1070 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Bych řekl, že do 14-15/100 se už vleze aj V8 :) Pokud by to bylo ještě víc tak bez LPG ani ránu, nebo firemní kartu na benál! :)

A jestli ta N53 dovede jet ještě o 2litry líp i ve čtyřkole než N52 RWD pak sláva tomu komu fičí bez problemu.

No tak ať slouží! A jaký je pocit v chování sedan vs. tour, je to zatím na seriung komfort podvozku?
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#1071 Příspěvek od pavproch »

Je to komplet M-paket vč. M-podvozku (jsou tam zřejmě ještě původní tlumiče z výroby = 13 let/75tis km) a je to "měkčí" a "vyšší" než sem byl zvyklý u e91 (kde jsem to měl na HR Sport pružinách = -35 mm a Koni Yellow tlumičích). A má to pocitově "lehčí" zadek. Jo, a taky to má "zkrácený" diff (+ svor), čili v tomhle je to beze změny vůči e91 (kde sem měl zkrácené diffy a vzadu svor taky).
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: N53B30O0

#1072 Příspěvek od Filozof »

Pavproch tak hoď pár fotek na rajce.net a rádi se podíváme ...mě se taky trojky líbí mít tam 3litr který umí s autem slušně hýbat je moc fajn.

Rád se mrknu na podvozek a auto co preferuješ .... ona 3er je široký pojem ... :)

N53 je úspornější na úkor dalších ekokurvítek. Kdo ví která bije jako BUDVLAD apod tak to svinstvo vyháže či diag zablokuje a má relativně na nějakej čas klid. Stejně si myslím že nekvalitní olej 5w30 od začátku co je z výroby nadělá dost nepořádku v těchto motorech co se hicují kolem 110C když se jede na pohodu nebo stojí někde na semaforech .... Pak je na problém zaděláno. A když to tady kupuje polovina lidí stočený je to pak těžké.

Ta N52 by mohla vydržet hodně. Škoda už nejsme v roce 2003-7 kdy se tady diskutovalo o e36 328Ci apod to byli aspon stroje ...nikdo neřešil problémy s motory jako dnes spíše jak nejdéle vydržet ve smyku a kdy bude další sraz v BRNĚ na okruhu atd... a to tady byla početná skupina e30kařů ...s jejich ostrým motorem ETA 325e 2,7i ....atd.

Ted se jen řeší kde komu co teče a který motor se sype nebo kolikáté GO motoru dělá apod. :lol:

Dej fotky rád se podívám at má člověk hezčí den. :)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#1073 Příspěvek od pavproch »

Fotku (aktuální) nedám, protože nemám, ani dělat nebudu, možná až to zafolijuju.

Fotky z roku 2011 najdeš v tomhle článku na AF.cz
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: N53B30O0

#1074 Příspěvek od Filozof »

Díky za článek rád si počtu ted v pátek o BMW hlavně ty co chytají za srdce a dělají radost řidiči ...o čem 3er jsou hlavně tyto modely mám rád e46 a pak tyto e90kové. vyvážené 3litry v mpaketu je to radost stímto jezdit.

Měl jsem 2x čest jednou klasika benzín 2,5i a jednou Mpaket 3,0i a obojí N52 a slušný zážitek pro řidiče, hlavně reakce v zatáčkách.

Výkonu mít ideálně 300hp+ a snížit váhu tak o 100-200kg jak má Budvlad a je to parádní auto >.... tzv za málo peněz hodně radosti na silnici. ;) :)
MMira
Registrovaný
Příspěvky: 48
Registrován: čtv 25.03.2010 01:00

Re: N53B30O0

#1075 Příspěvek od MMira »

ta debata o spotrebach je jak nekde z TDI fora.

pred 10 lety jsem si koupil novou e91 325i, tehdy s s 2,5 R6. zrala stejne, jako v te dobe nyni PP 330i uz jen proto, ze mela megadlouhe prevody. jakmile clovek chtel nejaky vykon, musel fest tocit na nizsi stupne a pak to s prehledem jezdilo za 15.

dost pochybuji, ze s tim PP bude jezdit za vice nez tech 12 ci 13, protoze tohle auto dlouhodobeji jede za vice 16 jen nekde na okruhu. samozrejme N98.

jinak diskutovane auto tu, fotil jsem to pro inzerat a ani jsem ho vlastne nemusel delat :)
https://pp330i.rajce.idnes.cz/330i/

co se projevu podvozku tyce, dulezite je, ze to nikdy nejezdilo na RFT, navic i ted je to na relativne vysokych 235/45 R18 pneu. nejlepsi kombinace pro ceske cesty z hlediska komfortu a gripu
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#1076 Příspěvek od JaraX »

tady tady nesmyslna diskuze asi vznikla tím mým příspěvkem, ono totiž všichni provoz předražené N53 obhajují spotřebou, ale prostě proti N52 to není žádný velký rozdíl,
Henry_E90
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: ned 26.06.2016 00:00

Re: N53B30O0

#1077 Příspěvek od Henry_E90 »

Já teď udělal docela zajímavou zkušenost na Německých dálnicích s 330i (N53). Nejde ani tak o spotřebu (ta byla kolem normálních 8 litrů), ale spíš teplotu a spotřebu oleje. Auto v podstatě dlouhodobě olej do teď moc nebralo, co jsem začal dávat 5W40. Při jen lehce vyšším tempu (160 km/h) však olej začal ubývat vyloženě rychle. Po 2 200 km byl ukazatel ze stavu "plného" na stavu "dílek před dolitím", takže cca 0,75 l si auto vzalo. A to jel ještě cestu zpátky bratr, který jel docela na klobouka (spíš kolem 130 km/h) a většina oleje padla na první půlku cesty. A na to, že bylo venku kolem 10 °C mě i překvapilo, že se olej držel stabilně na 115 °C. Trochu mě to zase znejistělo :)
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: N53B30O0

#1078 Příspěvek od Filozof »

Pěkná 330i ty kola jsou odlehčený BMW nebo ne ?

Jinak Henri ta teplota není moc dobrá pro motor...tam se budou dít nepěkné věci včetně rychlejší degradaci oleje.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#1079 Příspěvek od MattyX Moderátor »

5w50 / 10w60 přesně pro tyhle důvody :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#1080 Příspěvek od pavproch »

Henry_E90 píše: A na to, že bylo venku kolem 10 °C mě i překvapilo, že se olej držel stabilně na 115 °C. Trochu mě to zase znejistělo :)
Není to sice on-topic (tady sme ve vlákně o N53) ale napíšu to sem - Jelikož mám doma už pátý rok N52B30 v m4Zlikovi (a ten má "od přírody" ukazatel těploty woleje), tak vím, že trvalá těplota woleje (bez ohledu jestli jedu piánko nebo to honím) je nad 115, v létě dyž je venku horko tak 120-122st C. Proto mu dávám Millers CFS 5w-40 (prý vydrží až 140)
Odpovědět