Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
N53B30O0
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Tak. První cesta v mém "novém" autě je za mnou - krásných 200 km po liduprázdných okreskách a silnicích I. tř. z Holomóca na Opavu a dom - n52B30 MY2006 (ie nedokurwený pičatýma EURo škrtičema) 6MT RWD je slast pro duši, ucho, pravou ruku a levou nohu a vlastně i pravou nohu. Navíc matizova diagnostika nic závažného neukázala (kuju!), zítra to ještě nechám u Michala na rampě zvednout a kuknu temu pod sukně a bude vymalováno. Ono už ale je vymalováno fčíl, no. Sem se (opět a už zase) zamiloval. Akoráth halt sice samet, ale žere - po 200km je půlka nádrže 100voltového maxx fuč, no..... ale co už, šak je (bude) to služebák....
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: N53B30O0
Máš zkušenost s tou N53, že zbývalo benálu více? To byla xDrive tak vyšlo nakonec šulnul ne.. Nebo respektive jak proti Z4 ?
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Protože mám doma už pět let N52 v m4Zlikovi, tak srovnání mám: při stejném jízdním profilu na stejné trati si N52 (v lehčím autě a RWD) vzala /vezme o 2 litry víc než N53. Čili u svého "nového" služebáku očekávám dlouhodobý průměr cca 14 až 15 na sto.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Tak jo, aji pod sukněma stav přiměřený věku a km = kupuju to.
Re: N53B30O0
By mě zajímalo jakou spotřebu bys měl s v8 550i 

Re: N53B30O0
ono to o moc víc nežere.
Re: N53B30O0
Jsou to cca 3-4 litry rozdíl (325i N53 vs. 650i N62)
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


Re: N53B30O0
ale tady porovnáš dvě ruzny auta a ještě ruzny objemy.
srovnej třeba 630i vs 650i
srovnej třeba 630i vs 650i
Re: N53B30O0
Filozofova otázka tak ale nezněla
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: N53B30O0
Bych řekl, že do 14-15/100 se už vleze aj V8
Pokud by to bylo ještě víc tak bez LPG ani ránu, nebo firemní kartu na benál! 
A jestli ta N53 dovede jet ještě o 2litry líp i ve čtyřkole než N52 RWD pak sláva tomu komu fičí bez problemu.
No tak ať slouží! A jaký je pocit v chování sedan vs. tour, je to zatím na seriung komfort podvozku?


A jestli ta N53 dovede jet ještě o 2litry líp i ve čtyřkole než N52 RWD pak sláva tomu komu fičí bez problemu.
No tak ať slouží! A jaký je pocit v chování sedan vs. tour, je to zatím na seriung komfort podvozku?
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Je to komplet M-paket vč. M-podvozku (jsou tam zřejmě ještě původní tlumiče z výroby = 13 let/75tis km) a je to "měkčí" a "vyšší" než sem byl zvyklý u e91 (kde jsem to měl na HR Sport pružinách = -35 mm a Koni Yellow tlumičích). A má to pocitově "lehčí" zadek. Jo, a taky to má "zkrácený" diff (+ svor), čili v tomhle je to beze změny vůči e91 (kde sem měl zkrácené diffy a vzadu svor taky).
Re: N53B30O0
Pavproch tak hoď pár fotek na rajce.net a rádi se podíváme ...mě se taky trojky líbí mít tam 3litr který umí s autem slušně hýbat je moc fajn.
Rád se mrknu na podvozek a auto co preferuješ .... ona 3er je široký pojem ...
N53 je úspornější na úkor dalších ekokurvítek. Kdo ví která bije jako BUDVLAD apod tak to svinstvo vyháže či diag zablokuje a má relativně na nějakej čas klid. Stejně si myslím že nekvalitní olej 5w30 od začátku co je z výroby nadělá dost nepořádku v těchto motorech co se hicují kolem 110C když se jede na pohodu nebo stojí někde na semaforech .... Pak je na problém zaděláno. A když to tady kupuje polovina lidí stočený je to pak těžké.
Ta N52 by mohla vydržet hodně. Škoda už nejsme v roce 2003-7 kdy se tady diskutovalo o e36 328Ci apod to byli aspon stroje ...nikdo neřešil problémy s motory jako dnes spíše jak nejdéle vydržet ve smyku a kdy bude další sraz v BRNĚ na okruhu atd... a to tady byla početná skupina e30kařů ...s jejich ostrým motorem ETA 325e 2,7i ....atd.
Ted se jen řeší kde komu co teče a který motor se sype nebo kolikáté GO motoru dělá apod.
Dej fotky rád se podívám at má člověk hezčí den.
Rád se mrknu na podvozek a auto co preferuješ .... ona 3er je široký pojem ...

N53 je úspornější na úkor dalších ekokurvítek. Kdo ví která bije jako BUDVLAD apod tak to svinstvo vyháže či diag zablokuje a má relativně na nějakej čas klid. Stejně si myslím že nekvalitní olej 5w30 od začátku co je z výroby nadělá dost nepořádku v těchto motorech co se hicují kolem 110C když se jede na pohodu nebo stojí někde na semaforech .... Pak je na problém zaděláno. A když to tady kupuje polovina lidí stočený je to pak těžké.
Ta N52 by mohla vydržet hodně. Škoda už nejsme v roce 2003-7 kdy se tady diskutovalo o e36 328Ci apod to byli aspon stroje ...nikdo neřešil problémy s motory jako dnes spíše jak nejdéle vydržet ve smyku a kdy bude další sraz v BRNĚ na okruhu atd... a to tady byla početná skupina e30kařů ...s jejich ostrým motorem ETA 325e 2,7i ....atd.
Ted se jen řeší kde komu co teče a který motor se sype nebo kolikáté GO motoru dělá apod.

Dej fotky rád se podívám at má člověk hezčí den.

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Fotku (aktuální) nedám, protože nemám, ani dělat nebudu, možná až to zafolijuju.
Fotky z roku 2011 najdeš v tomhle článku na AF.cz
Fotky z roku 2011 najdeš v tomhle článku na AF.cz
Re: N53B30O0
Díky za článek rád si počtu ted v pátek o BMW hlavně ty co chytají za srdce a dělají radost řidiči ...o čem 3er jsou hlavně tyto modely mám rád e46 a pak tyto e90kové. vyvážené 3litry v mpaketu je to radost stímto jezdit.
Měl jsem 2x čest jednou klasika benzín 2,5i a jednou Mpaket 3,0i a obojí N52 a slušný zážitek pro řidiče, hlavně reakce v zatáčkách.
Výkonu mít ideálně 300hp+ a snížit váhu tak o 100-200kg jak má Budvlad a je to parádní auto >.... tzv za málo peněz hodně radosti na silnici.

Měl jsem 2x čest jednou klasika benzín 2,5i a jednou Mpaket 3,0i a obojí N52 a slušný zážitek pro řidiče, hlavně reakce v zatáčkách.
Výkonu mít ideálně 300hp+ a snížit váhu tak o 100-200kg jak má Budvlad a je to parádní auto >.... tzv za málo peněz hodně radosti na silnici.


Re: N53B30O0
ta debata o spotrebach je jak nekde z TDI fora.
pred 10 lety jsem si koupil novou e91 325i, tehdy s s 2,5 R6. zrala stejne, jako v te dobe nyni PP 330i uz jen proto, ze mela megadlouhe prevody. jakmile clovek chtel nejaky vykon, musel fest tocit na nizsi stupne a pak to s prehledem jezdilo za 15.
dost pochybuji, ze s tim PP bude jezdit za vice nez tech 12 ci 13, protoze tohle auto dlouhodobeji jede za vice 16 jen nekde na okruhu. samozrejme N98.
jinak diskutovane auto tu, fotil jsem to pro inzerat a ani jsem ho vlastne nemusel delat
https://pp330i.rajce.idnes.cz/330i/
co se projevu podvozku tyce, dulezite je, ze to nikdy nejezdilo na RFT, navic i ted je to na relativne vysokych 235/45 R18 pneu. nejlepsi kombinace pro ceske cesty z hlediska komfortu a gripu
pred 10 lety jsem si koupil novou e91 325i, tehdy s s 2,5 R6. zrala stejne, jako v te dobe nyni PP 330i uz jen proto, ze mela megadlouhe prevody. jakmile clovek chtel nejaky vykon, musel fest tocit na nizsi stupne a pak to s prehledem jezdilo za 15.
dost pochybuji, ze s tim PP bude jezdit za vice nez tech 12 ci 13, protoze tohle auto dlouhodobeji jede za vice 16 jen nekde na okruhu. samozrejme N98.
jinak diskutovane auto tu, fotil jsem to pro inzerat a ani jsem ho vlastne nemusel delat

https://pp330i.rajce.idnes.cz/330i/
co se projevu podvozku tyce, dulezite je, ze to nikdy nejezdilo na RFT, navic i ted je to na relativne vysokych 235/45 R18 pneu. nejlepsi kombinace pro ceske cesty z hlediska komfortu a gripu
Re: N53B30O0
tady tady nesmyslna diskuze asi vznikla tím mým příspěvkem, ono totiž všichni provoz předražené N53 obhajují spotřebou, ale prostě proti N52 to není žádný velký rozdíl,
Re: N53B30O0
Já teď udělal docela zajímavou zkušenost na Německých dálnicích s 330i (N53). Nejde ani tak o spotřebu (ta byla kolem normálních 8 litrů), ale spíš teplotu a spotřebu oleje. Auto v podstatě dlouhodobě olej do teď moc nebralo, co jsem začal dávat 5W40. Při jen lehce vyšším tempu (160 km/h) však olej začal ubývat vyloženě rychle. Po 2 200 km byl ukazatel ze stavu "plného" na stavu "dílek před dolitím", takže cca 0,75 l si auto vzalo. A to jel ještě cestu zpátky bratr, který jel docela na klobouka (spíš kolem 130 km/h) a většina oleje padla na první půlku cesty. A na to, že bylo venku kolem 10 °C mě i překvapilo, že se olej držel stabilně na 115 °C. Trochu mě to zase znejistělo 

Re: N53B30O0
Pěkná 330i ty kola jsou odlehčený BMW nebo ne ?
Jinak Henri ta teplota není moc dobrá pro motor...tam se budou dít nepěkné věci včetně rychlejší degradaci oleje.
Jinak Henri ta teplota není moc dobrá pro motor...tam se budou dít nepěkné věci včetně rychlejší degradaci oleje.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: N53B30O0
5w50 / 10w60 přesně pro tyhle důvody 

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N53B30O0
Není to sice on-topic (tady sme ve vlákně o N53) ale napíšu to sem - Jelikož mám doma už pátý rok N52B30 v m4Zlikovi (a ten má "od přírody" ukazatel těploty woleje), tak vím, že trvalá těplota woleje (bez ohledu jestli jedu piánko nebo to honím) je nad 115, v létě dyž je venku horko tak 120-122st C. Proto mu dávám Millers CFS 5w-40 (prý vydrží až 140)Henry_E90 píše: A na to, že bylo venku kolem 10 °C mě i překvapilo, že se olej držel stabilně na 115 °C. Trochu mě to zase znejistělo