Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW 745Li vs BMW i3S
BMW 745Li vs BMW i3S
jelikož jsem měl ted na celý víkend i3S (časem třeba napíšu srovnání), a přesedal jsem do sedmy a střídal to, napíšu malé srovnání.
- největší rozdíl je reakce na plyn, tak jak nafta na plyn reaguje hrozně opožděne, i Gxx proti Exx, prostě když jsem sedl z E66 745Li do G11 730d, tak to prostě vůbec nereagovalo na plyn, tak uplně stejný je rozdíl i3S vs 745Li, bohužel tentokrát v neprospěch 745Li, prostě sednu do svojí sedmy, přidám plyn a říkám si WTF??? došel plyn nebo co? ta reakce elektromotoru je dokonalá, stejně tak předjíždění, dojedu auto jedoucí 90, srovnám rychlost, booooom, za 20metrů jsem před ním. to je prostě pecka, jako by člověk jezdil s nějakou bestií.
celkem zajímavé je i "one pedal car" díky rekuperaci není třeba vůbec brzdit, na to jsem si zvykl a nebylo mi to nepříjemné.
- podvozek i3 je tvrdý, uskakáný, ale zase furt lepší jak X3, je to tak na urovni 3er, jelikož má pneu 155 mm šírku, tak člověk moc nečeká, ale opak je pravdou, sedí to jak prase, zkoušel jsem i ecce homo, a myslím že spoustu zatáček projedu snad rychleji v i3 jak v 645i, to chování v zatáčkách je fantstický, na 120 je ale podvozek nejistej a ve 150ti uplně nervozní, na to ale i3S není určěna, jezdit s ní denně 100km po dálnici bych nechtěl.
co mě nejvíc překvapilo je řízení, jak je krásně přesný, tuhý, ono to je furt prostě BMW, rozhodně si to člověk nesplete s žádným koncernem, asi v tom Mnichově pár lidí co dělali pravé BMW ještě zůstalo, každý pohyb volantem vyvolává radost.
- ACC, spousta lidí tady nadávála na ACC v E65, a tady nevidím vůbec žádnej rozdíl, krom lepšího chování v zatáčkách a kruháčích + stop&Go, a musím říct je ACC v E65 s posledním softem je prostě skoro ta stejná věc, taky to není žadný samosystém o kterej bych se nemusel starat, ale stejně jako v sedmě když mi uhne auto tak taky dlouho trvá než začně aakcelerovat, prostě je lepší si v tu chvili přidat sám, taky mi to parkrat zareagovalo na auto na které nemělo. tady jsem si řekl jak je ACC v E65 na svoji dobu dobré, a je vidět že ACC je pořád jen asistenční systém, nic co by nahradilo člověka, prostě to neumí předvídat.
- navigace, i3s měla NBT Evo, jo jasný, super, je to strašně hezky, umí to internet, connected drive apod, ale prostě to ovládání je zbytečně komplikovany, všechny věci jsou zbytečně zahrabaný, komplikovaný, rozhodně nejde udělat vše na minimum kroků jako v E65, kdyby někdo faceliftoval E65 windows idrive, lepší obrazovka, víc funkcí, bylo by to rozhodně lepší než tydle dlaždice a 50 podmenu od každýho. samozřejmě pro blbce co nemá zkušenost je EVO podstatně intuitivnější, ten windows idrive se musí člověk učit.
- sedačky a komfort nemá smysl srovnávat, tady je E65 o 20 levelů jinde
- hudba i když to mělo připlatkovej harman kardon, tak to znělo přimo hrozně, vůbec nevidím smysl v tom připlatku, hraje to jako fabiie, ale možná to hraje schválně špatně aby to šetřilo dojezd, těžko říct.
- čtení značek, to je asi jediná funkce která mi v E65 opravdu chybí, po tom je mi smutno, jednou bude nějaký retrofit
- světla i ty LED světla u i3S jsou bludičky proti sviťlip světlům, ale třeba je to opět kvuli spotřebě.
- co se mi nejvíc líbí, je jak to auto funguje okamžitě, prostě člověk sedne a nemusí nic řešit, okamžitě to topí, okamžitě se tomu dá šlapat plnej apod, člověk nemusí přemýšlet nad tím co se ohřálo a co ne.
- zvuk, to ticho je na jednu stranu přijemný a na druhou stranu strašný, je to rozhodně lepší jak nafta, to zas jako jo, ale prostě zvuk V8 je zvuk V8, to mi strašně chybělo, mohl tady být nějakej vypínatelnej soundgenerator.
- docela bych si dovedl představit mít doma i3 jako další auto, na druhou stranu, ta cena je nesmysl a ani ojetina za pul mega není zajímavá, vlastně ani za 200 by to pro mě nebylo zajímavé, když za 100k koupím E65, a ta je prostě i na ježdění do města lepší, krom parkování a ohřívání
toť moje poznatky.
- největší rozdíl je reakce na plyn, tak jak nafta na plyn reaguje hrozně opožděne, i Gxx proti Exx, prostě když jsem sedl z E66 745Li do G11 730d, tak to prostě vůbec nereagovalo na plyn, tak uplně stejný je rozdíl i3S vs 745Li, bohužel tentokrát v neprospěch 745Li, prostě sednu do svojí sedmy, přidám plyn a říkám si WTF??? došel plyn nebo co? ta reakce elektromotoru je dokonalá, stejně tak předjíždění, dojedu auto jedoucí 90, srovnám rychlost, booooom, za 20metrů jsem před ním. to je prostě pecka, jako by člověk jezdil s nějakou bestií.
celkem zajímavé je i "one pedal car" díky rekuperaci není třeba vůbec brzdit, na to jsem si zvykl a nebylo mi to nepříjemné.
- podvozek i3 je tvrdý, uskakáný, ale zase furt lepší jak X3, je to tak na urovni 3er, jelikož má pneu 155 mm šírku, tak člověk moc nečeká, ale opak je pravdou, sedí to jak prase, zkoušel jsem i ecce homo, a myslím že spoustu zatáček projedu snad rychleji v i3 jak v 645i, to chování v zatáčkách je fantstický, na 120 je ale podvozek nejistej a ve 150ti uplně nervozní, na to ale i3S není určěna, jezdit s ní denně 100km po dálnici bych nechtěl.
co mě nejvíc překvapilo je řízení, jak je krásně přesný, tuhý, ono to je furt prostě BMW, rozhodně si to člověk nesplete s žádným koncernem, asi v tom Mnichově pár lidí co dělali pravé BMW ještě zůstalo, každý pohyb volantem vyvolává radost.
- ACC, spousta lidí tady nadávála na ACC v E65, a tady nevidím vůbec žádnej rozdíl, krom lepšího chování v zatáčkách a kruháčích + stop&Go, a musím říct je ACC v E65 s posledním softem je prostě skoro ta stejná věc, taky to není žadný samosystém o kterej bych se nemusel starat, ale stejně jako v sedmě když mi uhne auto tak taky dlouho trvá než začně aakcelerovat, prostě je lepší si v tu chvili přidat sám, taky mi to parkrat zareagovalo na auto na které nemělo. tady jsem si řekl jak je ACC v E65 na svoji dobu dobré, a je vidět že ACC je pořád jen asistenční systém, nic co by nahradilo člověka, prostě to neumí předvídat.
- navigace, i3s měla NBT Evo, jo jasný, super, je to strašně hezky, umí to internet, connected drive apod, ale prostě to ovládání je zbytečně komplikovany, všechny věci jsou zbytečně zahrabaný, komplikovaný, rozhodně nejde udělat vše na minimum kroků jako v E65, kdyby někdo faceliftoval E65 windows idrive, lepší obrazovka, víc funkcí, bylo by to rozhodně lepší než tydle dlaždice a 50 podmenu od každýho. samozřejmě pro blbce co nemá zkušenost je EVO podstatně intuitivnější, ten windows idrive se musí člověk učit.
- sedačky a komfort nemá smysl srovnávat, tady je E65 o 20 levelů jinde
- hudba i když to mělo připlatkovej harman kardon, tak to znělo přimo hrozně, vůbec nevidím smysl v tom připlatku, hraje to jako fabiie, ale možná to hraje schválně špatně aby to šetřilo dojezd, těžko říct.
- čtení značek, to je asi jediná funkce která mi v E65 opravdu chybí, po tom je mi smutno, jednou bude nějaký retrofit
- světla i ty LED světla u i3S jsou bludičky proti sviťlip světlům, ale třeba je to opět kvuli spotřebě.
- co se mi nejvíc líbí, je jak to auto funguje okamžitě, prostě člověk sedne a nemusí nic řešit, okamžitě to topí, okamžitě se tomu dá šlapat plnej apod, člověk nemusí přemýšlet nad tím co se ohřálo a co ne.
- zvuk, to ticho je na jednu stranu přijemný a na druhou stranu strašný, je to rozhodně lepší jak nafta, to zas jako jo, ale prostě zvuk V8 je zvuk V8, to mi strašně chybělo, mohl tady být nějakej vypínatelnej soundgenerator.
- docela bych si dovedl představit mít doma i3 jako další auto, na druhou stranu, ta cena je nesmysl a ani ojetina za pul mega není zajímavá, vlastně ani za 200 by to pro mě nebylo zajímavé, když za 100k koupím E65, a ta je prostě i na ježdění do města lepší, krom parkování a ohřívání
toť moje poznatky.
Re: BMW 745Li vs BMW i3S
no a jak dlouho se to nabíjí a jak daleko dojedeš? To je oč tu běží
Re: BMW 745Li vs BMW i3S
doma ze zásuvky skoro celou noc, a pak jsem ujel pokaždý cca 140km při teplotách kolem a stylem "furt plnej", takže cca 170k se dá ujet teď v zimě, v létě pak až 300km za ideálních podmínkem, ale dobrý je, že když ti dochází dojezd, tak prostě nastartuješ REX a jedeš dál.
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
Re: BMW 745Li vs BMW i3S
A jak bys zhodnotil interier? Kvalita, ergonomie atd.
Re: BMW 745Li vs BMW i3S
tak interier je vyroben kvalitně, na to že je to celý recyklát, tak zpracování výborný, rozhodně lepší než G30, F10 apod, nikde nic nevrže, všecko pevny, zkoušel jsem i vše pomačkat, všecko podstivý, ty recyklovaný materialy jsou sranda.
ergonomie nahouby, BMW dělá ergonomicky ty auta horší a horší. třeba nová trojka už nemá otočný ovladač světel, po 30 letech někdo zrušil něco dokonalyho, něco co otočiš potmě bez dívání a víš že vlevo máš automat a vpravo zaplý světla, nemusíš nahmatávat nějaky tlačítka a přemýšlet který je na co. a stejně to má i3, ovladač zamykání dveří vlevo na dveřích. wtf? to jsme u koncernu? vždyt na středovém panelu to bylo dokonalé. a takových věcí je víc, ergonomie u nových BMW je prostě katastrofa. stejně jako že si musíš zlomit ruku abys dal prsty na idrive.
ergonomie nahouby, BMW dělá ergonomicky ty auta horší a horší. třeba nová trojka už nemá otočný ovladač světel, po 30 letech někdo zrušil něco dokonalyho, něco co otočiš potmě bez dívání a víš že vlevo máš automat a vpravo zaplý světla, nemusíš nahmatávat nějaky tlačítka a přemýšlet který je na co. a stejně to má i3, ovladač zamykání dveří vlevo na dveřích. wtf? to jsme u koncernu? vždyt na středovém panelu to bylo dokonalé. a takových věcí je víc, ergonomie u nových BMW je prostě katastrofa. stejně jako že si musíš zlomit ruku abys dal prsty na idrive.
Re: BMW 745Li vs BMW i3S
A kolikrat prepinas svetla, ze potrebujes vedet kde co je. Onehda jsi psal ze mas v auto a o nic se nestaras. A tak to ma byt
Re: BMW 745Li vs BMW i3S
nepřepínám, to máš pravdu, mám to v Ačku, leda někdy jednou za par měsíců kdy mi přijde že je zhoršená viditelnost a ještě to nerožlo, tak rožnu já. nebo když někde čekám a nechci svítit tak vypnu světla,ale jinak na to nechytnu, ale přesto jsem rád že vím že někde sáhnu, otočím ovladačem,ale prostě u těch nových aut se honí korunky a tlačítko stojí míň než kolečko. a prostě ten zámek na dveřích, kdo to sakra vymyslel? že by se už projevoval Kabaň? i když todle bylo asi dřív. ale prostě ergonomie nových BMW je strašná.
Re: BMW 745Li vs BMW i3S
Ja to napr do Acka davam len ked chcem svietit, lebo mi vadilo ze potom nejaky podjazd alebo start v garazi zbytocne nahodi svetla a hned zase zhasne..
Re: BMW 745Li vs BMW i3S
zámek na dveřích je super, já nevim, kamarád říkal, když tě třeba někdo zvenku auta obtěžuje a ty si potřebuješ rychle odemknout a praštit ho dveřma
svěla mimo A se hodí třeba za šera na dálnici, když tě někdo blokuje v levým, tak na A nejdou smažit dálky, musíš blikat jak dement a hrozí, že si vzteky urveš páčku
svěla mimo A se hodí třeba za šera na dálnici, když tě někdo blokuje v levým, tak na A nejdou smažit dálky, musíš blikat jak dement a hrozí, že si vzteky urveš páčku
Re: BMW 745Li vs BMW i3S
Michal a k čemu je to dobry?
Stepan no ale stejně nebudeš mačkat odemykání na dveřích a radši dvakrát zatáhneš za kliku
Stepan no ale stejně nebudeš mačkat odemykání na dveřích a radši dvakrát zatáhneš za kliku
Re: BMW 745Li vs BMW i3S
No jak hovorim ked to mam v 0 tak mi svietia EA, a ked som nastartoval bud doma v garazi alebo niekde v centre tak sa startovali v Acku svetla coz mi prislo zbytocne, pripadne prejazd podjazdom to zaplo, alebo aj kratky tunel ...takze pre taky v vnutorny pocit ze “setrim” svetla a starter:)
Re: BMW 745Li vs BMW i3S
ale hovno, to auto se ma o sebe postarat samo, je mi uplně jedno jestli si blikne světlama nebo ne, ty seš jak můj tatík, ten dojede domů. vypne světla, ventilator kabinovej, všecko. sakra dyt ty auta tam na to mají odpojovače.
Re: BMW 745Li vs BMW i3S
jsem čekal že se diskuze o i3 víc rozjede, musím počkat na filozofa
Re: BMW 745Li vs BMW i3S
Ja nehovorim ze sa nepostara a ze vsetko vypinam len hovorim ze mi pride “zbytocne” aby to preblikavalo za dna hore dole...ale samozrejme lkazdy podla chuti:)
Re: BMW 745Li vs BMW i3S
Dojezd už jsi psal - 140-170km na jedno nabití.
Kolik to má výkon?
Kolik má baterie kapacitu?
Kolik sežere jedno nabití kwh - kč z domácí sítě?
Kolik to má výkon?
Kolik má baterie kapacitu?
Kolik sežere jedno nabití kwh - kč z domácí sítě?
Re: BMW 745Li vs BMW i3S
Michal 595: mimochodem, v Čechách musíš v tunelu svítit potkávačkama. Relativně často vidíš benga stát za tunelem kde čekají na někoho, komu nepřepíná denní svícení a potkávačky automaticky.
JaraX: když ono to nemá moc cílovku, koho by to mělo zajímat,? Kolik to stojí nový, milion? Za jednoúčelovou hopsačku do města? Chlap si to nekoupí, protože to prostě debilně vypadá (ne, že to není machomobil jako černá 7er na 21", prostě to debilně vypadá), ženě to nedáš, protože ta chce SUV na reprezentaci před kámoškama a hlavně jí to dát nechceš, protože v X5 se daleko líp bourá než v tomhle sráči z recyklovaných petflašek, nedejbože s děckem vzadu.
V ČR je milion za auto pro drtivou většinu lidí hodně. Na západě si to možná budou moc koupit i levičáci z univerzit, neziskovek a státu, tak to třeba bude fungovat, ale v Czechii takovouhle škváru vyvaříš jenom jako "někdo" a jako "někdo" už si to koupit nechceš
Víc bych za tim neviděl.
JaraX: když ono to nemá moc cílovku, koho by to mělo zajímat,? Kolik to stojí nový, milion? Za jednoúčelovou hopsačku do města? Chlap si to nekoupí, protože to prostě debilně vypadá (ne, že to není machomobil jako černá 7er na 21", prostě to debilně vypadá), ženě to nedáš, protože ta chce SUV na reprezentaci před kámoškama a hlavně jí to dát nechceš, protože v X5 se daleko líp bourá než v tomhle sráči z recyklovaných petflašek, nedejbože s děckem vzadu.
V ČR je milion za auto pro drtivou většinu lidí hodně. Na západě si to možná budou moc koupit i levičáci z univerzit, neziskovek a státu, tak to třeba bude fungovat, ale v Czechii takovouhle škváru vyvaříš jenom jako "někdo" a jako "někdo" už si to koupit nechceš

Re: BMW 745Li vs BMW i3S
Dik za srovnání Jaraxi
Já těm elektrickým Bavorům nemůžu pořád nějak přijít na chuť, přitom mi elektro nevadí, ale prostě mi to přijde hnusný jak prdel a zejména ta i3, to i ta Tesla nabízí hezčí design
Cena je pořád mimo a ještě to tak asi chvíli bude. U ojetých aut je pak otázkou co s těmi baterkami, pokud bys je měnil, jsi v tom za statisíce.
Asistenti jsou překvapivě dost zaostalí, resp žádný výrazný posun. Teda kromě Tesly, která i u nás dokáže řídit sama po okreskách.
Co do EV jsem zvědav, kolik let to bude trvat, než se objeví sady pro retrofit. Tzn vytrhneš motor, převodovku a nasypeš tam elektromotor s baterkama. Pár úprav už jsem viděl a na YT se jeden kluk specializuje na Bavory. Konkrétně u E65 dokázal oblbnout elektroniku tak, že absenci pohonného ústrojí nepoznala
Viz jeho kanál: https://www.youtube.com/user/pooey1911/videos


Cena je pořád mimo a ještě to tak asi chvíli bude. U ojetých aut je pak otázkou co s těmi baterkami, pokud bys je měnil, jsi v tom za statisíce.
Asistenti jsou překvapivě dost zaostalí, resp žádný výrazný posun. Teda kromě Tesly, která i u nás dokáže řídit sama po okreskách.
Co do EV jsem zvědav, kolik let to bude trvat, než se objeví sady pro retrofit. Tzn vytrhneš motor, převodovku a nasypeš tam elektromotor s baterkama. Pár úprav už jsem viděl a na YT se jeden kluk specializuje na Bavory. Konkrétně u E65 dokázal oblbnout elektroniku tak, že absenci pohonného ústrojí nepoznala

Viz jeho kanál: https://www.youtube.com/user/pooey1911/videos
Re: BMW 745Li vs BMW i3S
-
Naposledy upravil(a) cheater dne sob 20.11.2021 22:02, celkem upraveno 1 x.
Re: BMW 745Li vs BMW i3S
Já mám povrchní zkušenost s Peugeotem Ion...kamarád mě s tím vozí na squash...
Moje dojmy - je to hrozně malé, úzké a křehce působící autíčko...dveře mají na tloušťku asi 5cm...uvnitř je stejný hluk jako u jiného srovnatelného auta se spalovacím motorem - to připisuju chybějící hlukové izolaci. Jinak normální auto s normálním zátahem...dojezd cca 100km na plnou baterii - bez topení - to žere hodně...Když je zamrzlé okno, tak je problém ho odmrazit...
Ale co mě fascinuje je ta cena za "palivo"...přes noc se nabije baterie a tím tedy dojezd 100km za cca 35,-kč...kapacita baterie je 16kWh, ale ona není nikdy úplně prázdná, takže se dobíjí cca 13kwh * 2,5 = cca 35,-kč ...vs.cca 400,- na 100km u mojí 650...no je to k zamyšlení
+ se nemění olej, vstřiky, turba, čerpadla...levné povko...nízký tarif na eletřinu doma...
Takže chápu lidi, kteří tomu propadli...ale manželku s dětma bych s tím jezdit nenechal, kvůli bezpečnosti. Ale jinak čistě do města fakt super - jezdí to za nic...bral bych to víc než nějaké Citygo a jiné spalovací alternativy.
Moje dojmy - je to hrozně malé, úzké a křehce působící autíčko...dveře mají na tloušťku asi 5cm...uvnitř je stejný hluk jako u jiného srovnatelného auta se spalovacím motorem - to připisuju chybějící hlukové izolaci. Jinak normální auto s normálním zátahem...dojezd cca 100km na plnou baterii - bez topení - to žere hodně...Když je zamrzlé okno, tak je problém ho odmrazit...
Ale co mě fascinuje je ta cena za "palivo"...přes noc se nabije baterie a tím tedy dojezd 100km za cca 35,-kč...kapacita baterie je 16kWh, ale ona není nikdy úplně prázdná, takže se dobíjí cca 13kwh * 2,5 = cca 35,-kč ...vs.cca 400,- na 100km u mojí 650...no je to k zamyšlení

+ se nemění olej, vstřiky, turba, čerpadla...levné povko...nízký tarif na eletřinu doma...
Takže chápu lidi, kteří tomu propadli...ale manželku s dětma bych s tím jezdit nenechal, kvůli bezpečnosti. Ale jinak čistě do města fakt super - jezdí to za nic...bral bych to víc než nějaké Citygo a jiné spalovací alternativy.
Re: BMW 745Li vs BMW i3S
měl jsem to kdysi taky půjčený na projetí po Praze...na Prahu je to dost tvrdý...
co se týká dojezdu...tak přesně pro ten by nám to do rodiny vyhovovalo...já to mám do centra asi 21km, manželka asi 25km...krásně bychom se vystřídali v používání do města...a na dálky bychom měli sedmu
děti sem dozadu nezkoušel nacpat...a nákup by se tam asi taky nějakej vešel...
jen by mě zajímalo kdo tak debilně vymýšlel umístění tlačítka P ... stačí si vykloubit ruku a zmáčnete ho...přitom je tam obrovský místo na tlačítko ve stylu e65...z boku

co se týká dojezdu...tak přesně pro ten by nám to do rodiny vyhovovalo...já to mám do centra asi 21km, manželka asi 25km...krásně bychom se vystřídali v používání do města...a na dálky bychom měli sedmu
děti sem dozadu nezkoušel nacpat...a nákup by se tam asi taky nějakej vešel...
jen by mě zajímalo kdo tak debilně vymýšlel umístění tlačítka P ... stačí si vykloubit ruku a zmáčnete ho...přitom je tam obrovský místo na tlačítko ve stylu e65...z boku

First EX : BMW e38 740i 6/1995
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009