Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW 745Li vs BMW i3S

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: BMW 745Li vs BMW i3S

#21 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

JaraX píše:jsem čekal že se diskuze o i3 víc rozjede, musím počkat na filozofa
ono to je zrovna takový srovnávání s tou 7, že k tomu neni moc co říct, kdyby to bylo i8 vs 6, nebo Z4 tak je to něco jinýho :)

jinak, mě se to líbilo, jednou jsem s tim jel, zajímavej je ten one pedal driving a vůbec celý auto, originální design exteriéru i interiéru, ekonomika provozu

ideálně bych chtěl mít elektromotor ve svý E64, ono když s tim člověk jezdí denně po městě, tak z tý pohybující se ručičky palivoměru v kolonách a pak účtů za benzín začíná bejt nervozní, takhle bych si jezdil na elektriku a když bych chtěl, přepnul bych si na v8 :twisted:
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: BMW 745Li vs BMW i3S

#22 Příspěvek od Filozof »

Nevím co chcete o i3 slyšet odemě ?
Kdyby mi ji dali v práci na ježdění tak ok budu stím jezdit a všude zdarma dobíjet jak 99procent čecháčků což je v pořádku. Auto je v pohodě do města takové CITY-ELEKTRO auto od BMW. Nic víc od toho nečekám. Žádné pohodlí žádný luxus ani nic jiného. Krouták je fajn u toho auta umí to sním cvičit a někteří se cítí COOL že jezdí ekologicky.

Ale ruku na srdce kolik stála výroba toho auta jakou to zanechalo ekologickou stopu ?¨
A jak to tady bude vypadat až tu bude třeba 30procent elektro vozů ? Ano zdraží se elektřina kterou se dobíjí tyto vozy a bude to zase jinde.

Stát to 4kila jako malé city do města na zásuvku beru to jako zajimavý počin pro firemní klientelu do velkých měst LONDYN,PARIS, PRAHA apod. nebo pro zbohatlíky jako 3-5té auto ... do rodiny.

Se 7er bych to moc nesrovnával je to jiná třída určená uplně na něco jiného. ;) :)
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: BMW 745Li vs BMW i3S

#23 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

Filozof píše: ...
Ale ruku na srdce kolik stála výroba toho auta jakou to zanechalo ekologickou stopu ?
nebude to takový drama, ty normální auta se taky musí vyrobit, z kosmickejch materiálů nejsou, benzín a LPG (i nafta teda :D ) taky neteče rovnou ze země... a ještě nám pak hulí pod nos stovky E6X s N62 a prokoplejma guferama, co jezdí na olej jako dvoutakt :D
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 745Li vs BMW i3S

#24 Příspěvek od JaraX »

oba dva tábory jsou totální nesmysl, jak ti co vykládal že elektromobil je totální nesmysl, a že to má šilenou ekologickou stopu apod, stejně tak ti co tvrdí že to má nulové emise apod.
můj názor a získané zkušenosti

- výroba elektromobilu je zátěž na finanční prostředí, stejně jako výroba klasického auta, BMW je hodně zmenšilo recyklací většiny materiálů, navíc ta továrna na ička je eneregeticky nezávislá, jede metan ze skládky, nebo tak nějak, ale není to bezemisní, a chce to aby jeho životnost byla co nejvyšší, jedině tak se to nejlíp využije
- emise nemá nulové, ale přesunuté, ve městě 0, ale za městem kouří elektrárna, výhoda je že ty emise nejsou ve městě kde je velká koncetrace lidí, a taky že jdou nahoru, mimo dýchání lidí, taky si můžem pak vybrat jaké emise budou, tzn jádro, uhlí, slunce, vítr apod
- rozhodně je elektromobil nejméně náročny na zdraví lidí v lokaci jeho používání(krom chození pěšky)
- všechny paliva mají svoje výhody, teda vlastně asi krom benzínu, tam kde jde použít, je ekologicky i ekonomicky vyhodnější použít LPG/CNG, elektro je dobré do města, nafta zase do nákladáků a pracovních strojů pracujících ve stabilním režimu
- u nás na moravě a na vesnici je využití elektromobilu zatím nemysl, spíš jen na zkoušku fajn, ale nevyplatí se to. někde v praze už to má smysl větší, víc zácpy, kde se to víc vyplatí, parkování v zonách, víc nabíječek apod. v německu kde mají elktromobily mnohem víc ulev jako u nás se to pak vyplatí už docela dost.
- u i3 je dobré že to je plný elektromobil, tzn že to auto je tak navržené jako celek, baterky v podlaze, nízké těžiště = možnost mít uzké gumy = nízké odpory = učinnost apod. prostě to není žádnej blbej e-golf kde dali do normálního auta baterky a hurá máme elektromobil, prostě v BMW to maj cely hodně dobře vymyšlený, i ty věci kolem, jako zapůjčení auta na dovolenou apod
- pro někoho je výhoda vzhled auta který je "mimozemský" a mužu říct že proti G11 kterou když měl pujčenou v době uvedení a nikdo se ani neohlídl, tak v i3 na mě hleděli všichni
- hodně aut žere olej, N62 není zrovna nejhorší, jen je to nejvíc vidět, různá TDI žerou olej ještě víc a vidět to moc není, ale dýcháš to stejně
- i3 umí jezdit při dobrém tarifu za 0,6kč km, ale proti normálnímu autu co žere 1,5kč km bys musel najezdit mraky km, prostě se to nevyplatí spotřebou, ale jeho spotřeba už tě nezatíží
- se 7er jsem to srovnával proto že ji mam a jezdím s ní, a spousta lidí si tady umí představit jak reaguje sedma na plyn a když srovnám s i3 tak ta je jinde atd.
- Pčko je blbě umístěný, ale asi není třeba ho mačkat, i další ovladací prvky jsou blbě umístěne, ale to sou nová BMW, tak to prostě je.
- tvrdé mi to moc nepřišlo, jasně, proti 7er jo, ale nějakou 1er je to stejny
- tesla je hodně ošizená, nenabízí takovou kvalitu provedení, už mi pár lidi ukazovalo různé spáry apod, díry v interieru apod, tesla má zase vychytané samořízení apod, na druhou stranu ten jejich tablet je totálně neergonomická věc, ale u Tesly se spíš očekává že už tě to bude jen vozit, to je jejich koncept.
- ten autohacker je zajímavej, má nějaké video už funkčního auta? každopádně prostě elektrické auto musíš navrhnout jako elektrické, né předělat klasické auto na elektrické, to nikdy nebude dobrý.
- výkon je tuším 135kW u S a 125kW u normální
- baterky 120Ah
- sežere cca 20kWh na 100km, tak počítej že jedno nabíti bude 30kWh
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: BMW 745Li vs BMW i3S

#25 Příspěvek od Filozof »

Auto je relativně ekologické (pokud nebereme v potaz batrie a jejich likvidaci v miliardách aut) ale prostě na ty správné baterie co by vydrželi 2000km na jedno nabití se teprve čeká.

Jak píšu do velkého města kdo má zbytečný mega nebo pro firemní klientelu je to fajn vozítko. i8 se mi líbí daleko více a ten umělý zvuk je pecka bylo to jak LAMBO co projelo kolem mě. :lol:

Nevýhoda je že když prostě na tom pojede každej druhej a budou zdražovat energie bude to jistě Xkrát dražší přesně jak se stalo ve skandinávských zemí kde je elektro ve větší oblibě jako tady. Taky lákali lidi a pak to šlo dost nahoru a ted platí daleko více.

To samé bude tady až se nasytí trh dostatečně tak to půjde nahoru ...pomalu ale jistě budou utahovat a to se mi právě nelíbí pokud nejsem solární baron co má flotilu nabíječek nebo ředitel elektrárny kterého takové prkotiny nezajímají.

Osobně se mi líbí soběstačná města a vesnice či domy které nepotřebují externí napájení a dokážou si vše vyrobit ...od vrtů na vodu po soláry a větrnou či další energii. Je to zajimavé a možná otázka širší budoucnosti za 50let pokud se lidstvo nevyhubí jedy v potravinách či vodě případně jedy ve farmacii které do nás cpou při problémech.
Vlastně všichni starší lidé z rodinného okolí z velké většiny zemřeli na vedlejší účinky léků které brali mezi 59-89lety... což je dost smutné, ale to je jiný příběh.

Takže pokud to přežijeme a jednou si koupíme elektromobil budou nás místo benzínu pumpovat na elektřině. Kdo nebude soběstačný bude pěkně platit.
To jak jsou elektromobily zaostalé s výbavou oproti vybaveným autům ala 7er nebo MB s se nemá smysl ani bavit. Jsou to auta především na "levnou" a tzv EKO dopravu.
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

Re: BMW 745Li vs BMW i3S

#26 Příspěvek od zzeli »

Ad one drive pedal...nestvalo te mit porad nohu na pedalu? Jak je ten pedal tvrdej? U e65 s chuti zapnu tempomat a necham odpocinout nohu. Kdybych musel mit nohu na pedalu i pri zpomalovani a ten pedal byl tak mekkej, tak bych takovy auto hodil ze skaly. Na akceleraci ma bejt akcelerator, na deceleraci delerator. Maj to mit udelany tak, ze brzdovej pedal bude do tretiny chodu rekuperovat a pak se zapoji normalni brzda. Ani to nemuze bejt extra bezpecny...dobrzdujes rekuperaci za autem, chrochtas si jak to cpes do baterek, myslis si ze ti to vyjde a najednou ten pred tebou na to hamtne a nez presunes nohu na brzdu tak jsi v nem. Dokud tohle v tech elektroautech bude, tak to nechci.
Nedavno jsem cetl, ze prestali delat i3 s rexem. To uz zase zacli? Za me jedine s tim zaloznim spalovacim motorem, dokud jsou moznosti nabiti takove jake jsou.
Uživatelský avatar
fishmaker Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3327
Registrován: sob 15.07.2006 00:00
Bydliště: kousek za Prahou

Re: BMW 745Li vs BMW i3S

#27 Příspěvek od fishmaker Moderátor »

pristi generace i3 uz nebude mit REX...prej to bude mit dostatecny dojezd, ze uz "nebude potreba"
First EX : BMW e38 740i 6/1995
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: BMW 745Li vs BMW i3S

#28 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

fishmaker píše:pristi generace i3 uz nebude mit REX...prej to bude mit dostatecny dojezd, ze uz "nebude potreba"
už se stalo viz... v konfigurátru taky není
http://www.auto.cz/bmw-i3-rex-spalovaci ... nci-125012
zzeli píše:Ad one drive pedal...nestvalo te mit porad nohu na pedalu? Jak je ten pedal tvrdej? ...
mě to divný přišlo, jel jsem s tim jenom kousek, ani nevim, jestli jsem zkoušel tempomat, už je to pár let...

sranda je, když si to koupíš, máš potom slevu na půjčení 5er :D abys mohl do Chorvatska na dovolenou s kufrem plným paštik a PB vařičem :lol:
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Uživatelský avatar
fishmaker Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3327
Registrován: sob 15.07.2006 00:00
Bydliště: kousek za Prahou

Re: BMW 745Li vs BMW i3S

#29 Příspěvek od fishmaker Moderátor »

zddan01 : driv psali, ne ze mas slevu na pujceni...ale ze snad na 10dni v roce si tu petku muzes pujcit (zdarma)...nevim jak je to aktualne ted...
First EX : BMW e38 740i 6/1995
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

Re: BMW 745Li vs BMW i3S

#30 Příspěvek od tommee »

Příští týden vracíme i3 po 3 letech provozu a 40tis najetejch km po městě. Shrnu to do i3 vlákna, ale jednou větou, absolutně netuším, čím to auto nahradím :D

Jo a k tomu P tlačítku. Ano, ergonomicky je nahovno, ale během těch 3 let jsem neměl ani jednou potřebu ho použít. Je tam úplně zbytečný.
Zugy
Registrovaný
Příspěvky: 482
Registrován: sob 18.04.2009 00:00

Re: BMW 745Li vs BMW i3S

#31 Příspěvek od Zugy »

Ještě překopat ten benzínový agregát na LPG a je to :lol:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 745Li vs BMW i3S

#32 Příspěvek od JaraX »

aby to nebyl přímovstřik :D
Uživatelský avatar
magyar Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 430
Registrován: sob 06.09.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 745Li vs BMW i3S

#33 Příspěvek od magyar Člen Klubu »

tommee píše:absolutně netuším, čím to auto nahradím :D
Prečo nie tým istým? Novou i3s 120Ah?
d(- -)b
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: BMW 745Li vs BMW i3S

#34 Příspěvek od Filozof »

No by mě zajímalo co z těch CITY i3 děláte. Jo ok jede to na baterky a všude zaparkujete zatim grátis nebo jak to je. Ale všude hledat nabíječky volné a furt přepočítávat kam ještě mohu kam ne.... nevím myslím si že to nemá jen výhody ale taky dost nevýhod. Kdyby to mělo dojezd 700km a nabíjení za 15-20min do FULL a dělali verzi rodinnej vágen ala BMW 3 touring.... plně vybavenej. Pak by to bylo zajimavé.

Jinak když to vracíš můžeš pořešit jinou ne ? Nebo nějakou Teslu když ji lidi furt vychvalují.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 745Li vs BMW i3S

#35 Příspěvek od JaraX »

:? :?
Uživatelský avatar
fishmaker Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3327
Registrován: sob 15.07.2006 00:00
Bydliště: kousek za Prahou

Re: BMW 745Li vs BMW i3S

#36 Příspěvek od fishmaker Moderátor »

Filozofe : to je furt dokola...to je auto DO MĚSTA....takže NEPOTŘEBUJE mít dojezd 700km...ano 100 je taky málo...ale to je prostě vývoj...časem to bude mít větší dojezd a trochu se sníží cena..nám by to třeba jako druhý auto do města s dojezdem 150-200km úplně stačilo
pokud ti nestačí ten dojezd...TAK SI TO NEKUPUJ...není to pro tebe vhodné ;)

jinak samozřejmě BMW tě poslouchá...takže brzy uvede i5, která bude pro tebe úplně ideální...velký auto s velkým dojezdem ;)
First EX : BMW e38 740i 6/1995
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

Re: BMW 745Li vs BMW i3S

#37 Příspěvek od tommee »

magyar píše:
tommee píše:absolutně netuším, čím to auto nahradím :D
Prečo nie tým istým? Novou i3s 120Ah?

Ano, to je asi jediná volba, nějakou naloženku :D Jenže za to odmítám dát ty peníze. Tuhle jsme měli na operák, dotovanej BMW. Akce už skončila..
Uživatelský avatar
magyar Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 430
Registrován: sob 06.09.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 745Li vs BMW i3S

#38 Příspěvek od magyar Člen Klubu »

Jaj takto. No je pravda že nová a ešte na operák je za nie úplne príjemné prachy... teda pre fyzickú osobu vôbec, firma zas aby sa otáčala, aby to uplatila. Ja sa práve dívam na prvý model z Reichu, mne to nedá pokoj, už lezú pod půlmičudu :lol:
d(- -)b
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

Re: BMW 745Li vs BMW i3S

#39 Příspěvek od tommee »

Filozof píše:No by mě zajímalo co z těch CITY i3 děláte. Jo ok jede to na baterky a všude zaparkujete zatim grátis nebo jak to je. Ale všude hledat nabíječky volné a furt přepočítávat kam ještě mohu kam ne.... nevím myslím si že to nemá jen výhody ale taky dost nevýhod. Kdyby to mělo dojezd 700km a nabíjení za 15-20min do FULL a dělali verzi rodinnej vágen ala BMW 3 touring.... plně vybavenej. Pak by to bylo zajimavé.

Jinak když to vracíš můžeš pořešit jinou ne ? Nebo nějakou Teslu když ji lidi furt vychvalují.
Seš úplně mimo, stejně jako u většiny svejch příspěvků. i3 si nepořizuješ jako jediný auto, ani tak není zamýšlený. Nabíječky nehledáš a kvůli parkování to taky většinou nemáš. Výhod navíc přibývá, elektro budou smět např používat vyhrazené pruhy pro autobusy a taxi, atd..

Tesly mi nic neříkají, nenahrazuju jiný auta co mám, při svý velikosti navíc nemá tu hlavní výhodu i3 jako městskýho vozítka.

Ad název tohoto tématu, ono jako doplňkový auto do města k e65 to smysl jistě má
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

Re: BMW 745Li vs BMW i3S

#40 Příspěvek od tommee »

Vyzdvihnu ještě poznámku, kterou utrousil JaraX a já se jí taky dotknul v tématu o i3 a tou je "build quality" Oproti jinejm současnejm BMW, který jsem měl tu čets použít ať už se jedná o Fkový nebo Gčkový řady, jsou Ička kvalitně udělaný, uvnitř nic nevrže, je to pevný, recyklovaný materiály příjemný a jedna do pranice:

Merino v i8 je mnohem měkčí než u mý f80 :lol: Čuměl jsem na to jak puk, ale je to tak
Odpovědět