Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E46 | Nestabilní nad 100 km/h
E46 | Nestabilní nad 100 km/h
Ahoj kucí,
Včera jsem přesedlal na BMW E46 330ci z roku 2001, postupně si ho osahávám a zvykám si na zadokolku. Včera jsem jí projížděl více méně po Praze a všechno mi přišlo v pohodě. Nicméně dneska jsem najel na pražskej okruh a při jízdě nad 100 km/h začaly takový náhodný jemný síly do volantu. Přičítal jsem to starejm předním tlumičům, který už jsou na výměnu, v kombinaci s nerovným povrchem silnice, protože chvílema to bylo doleva, občas doprava, a chvílema vůbec.
Nicméně potom v jednom bodě to zatáhlo za volant doleva tak silně a dlouze, že jsem koukl do zrcátka a nechal jsem auto přejet o půl pruhu doleva, než abych to rovnal a riskoval smyk. Pak jsem stáhl půlky a jel 90 v pravym pruhu.
Původně jsem to přičítal silnýmu dešti, tak jsem to teď vzal projet ještě jednou. A prostě nad 100 km/h auto plave, a musím být pořád ve střehu a korigovat to.
Hodně mi to pokazilo dojem z "nového" auta. Nenapadá vás, čím to může být? Tohle jsou věci, které jsem zkoušel / napadly mě:
1) zkoušel jsem fouknutí gum. Vpředu je na obou 2.0 a vzadu 2.5, to by mělo být ok
2) přední tlumiče jsou už na výměnu. Cítím sice každý přejetý kamínek, ale může to mít i takovýhle efekt?
3) na autě jsou 17" kola Styling 68 s letním pneu Barum, které už má zrhuba 3 mm vzorek
4) poslední 2 roky nebyla dělaná geometrie, ale závažíčka na kolech jsou. Mělo by takovýhle efekt, kdyby někdo proházel kola?
5) Původní majitel říkal, že byl špatný drátek od snímače počtu otáček LP kola, že to opravoval svépomocí. Mohlo by to takhle blbnout? ASR ani ESP se ale nerozsvěcí.
6) poslední, co mě napadlo, je servo. Mohlo by se nějak "zbláznit"?
Kucí jsem z toho zoufalej. Do servisu to vezmu v týdnu hned po přepisu, ale do tý doby se s tím na dálnici nepoženu.
Moc díky, užívejte zbytek víkendu.
Tomáš
Včera jsem přesedlal na BMW E46 330ci z roku 2001, postupně si ho osahávám a zvykám si na zadokolku. Včera jsem jí projížděl více méně po Praze a všechno mi přišlo v pohodě. Nicméně dneska jsem najel na pražskej okruh a při jízdě nad 100 km/h začaly takový náhodný jemný síly do volantu. Přičítal jsem to starejm předním tlumičům, který už jsou na výměnu, v kombinaci s nerovným povrchem silnice, protože chvílema to bylo doleva, občas doprava, a chvílema vůbec.
Nicméně potom v jednom bodě to zatáhlo za volant doleva tak silně a dlouze, že jsem koukl do zrcátka a nechal jsem auto přejet o půl pruhu doleva, než abych to rovnal a riskoval smyk. Pak jsem stáhl půlky a jel 90 v pravym pruhu.
Původně jsem to přičítal silnýmu dešti, tak jsem to teď vzal projet ještě jednou. A prostě nad 100 km/h auto plave, a musím být pořád ve střehu a korigovat to.
Hodně mi to pokazilo dojem z "nového" auta. Nenapadá vás, čím to může být? Tohle jsou věci, které jsem zkoušel / napadly mě:
1) zkoušel jsem fouknutí gum. Vpředu je na obou 2.0 a vzadu 2.5, to by mělo být ok
2) přední tlumiče jsou už na výměnu. Cítím sice každý přejetý kamínek, ale může to mít i takovýhle efekt?
3) na autě jsou 17" kola Styling 68 s letním pneu Barum, které už má zrhuba 3 mm vzorek
4) poslední 2 roky nebyla dělaná geometrie, ale závažíčka na kolech jsou. Mělo by takovýhle efekt, kdyby někdo proházel kola?
5) Původní majitel říkal, že byl špatný drátek od snímače počtu otáček LP kola, že to opravoval svépomocí. Mohlo by to takhle blbnout? ASR ani ESP se ale nerozsvěcí.
6) poslední, co mě napadlo, je servo. Mohlo by se nějak "zbláznit"?
Kucí jsem z toho zoufalej. Do servisu to vezmu v týdnu hned po přepisu, ale do tý doby se s tím na dálnici nepoženu.
Moc díky, užívejte zbytek víkendu.
Tomáš
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: E46 | Nestabilní nad 100 km/h
SIlentbloky na zadní nápravě jsou vymletý, respektivě to vypadá nak ompletní podvozek 
V horším případe úplně utržená zadní náprava
což je ale poměrně katastrofický scénář, avšak ne nereálný
Po internetu toho moc nezjistíme- servis, diagnostika, výměna
Zbytek je jen střílení do větru co by to tak asi mohlo byt
a to že auto nejede rovně dělá na 95% vždy zadní náprava, ta udává směr 

V horším případe úplně utržená zadní náprava


Po internetu toho moc nezjistíme- servis, diagnostika, výměna



E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: E46 | Nestabilní nad 100 km/h
Matty, moc díky za rychlou odpověď.. tak to je v háji, to to dám do servisu a můžu to týpkovi zase vrátit jako zatajenou závadu..
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: E46 | Nestabilní nad 100 km/h
Já měl podobný problémy na mý e46, odešli mi zadní silentbloky a tlumiče, přední ramena už taky měli vůli.Hul1c píše:Matty, moc díky za rychlou odpověď.. tak to je v háji, to to dám do servisu a můžu to týpkovi zase vrátit jako zatajenou závadu..
Realisticky tomu autu už je víc než některým dospělým lidem tak že pokud není utržená zadní náprava moc bych to na zatajení závady neviděl, koncem konců když auto kupuješ musíš ho vždycky projet po dálnici, a kromě toho i když koupíš jinou e46, tam tě bude čekat to samý protože auto s opraveným podvozkem ti nikdo neprodá.
Na tvým místě bych to nechal zkontrolovat v servisu, nechal bych udělat celou zadní nápravu s tlumičema i celou přední nápravu s tlumičema když ti vytekli, potom geometrii a nechal bych zkontrolovat vyvážení kol, jenom že tam jsou nějaký závaží nemusí nic znamenat. Kromě toho zkontroluj i stav brzdovýho potrubí, obzvlášť vzadu protože tam jsou trubky vždycky už skoro prorezlý (pokud jo nech je vyměnit), brzdový kotouče, ruční brzda, destičky už taky nejspíš budou vyjetý tak že to všechno můžeš rovnou taky nechat udělat. Kromě toho nech vyměnit všechny provozní kapaliny, včetně brzdový a oleje v diferenciálu a zkontroluj všechny další obvyklý věci který výžadujou pravidelný servis.
Bude tě něco stát, s tím musíš počítat když si kupuješ ojetinu, ale budeš mít od všeho na dlouhou dobu pokoj než každých půl roku něco opravovat, nebo se nervovat až ti něco odejde na cestě. A kromě toho když to budeš lepit po kouskách, nikdy nebudeš mít ten správný zážitek z e46 protože jednu věc opravíš ale stejně ten zbytek už není jak to má bejt.
3mm to má na zimních gumách nebo letních?
Chce to klídek, musíš si uvědomit že jsi koupil velmi starý auto a některý věci se budou muset dát do pořádku. Ale potom je to fantastický auto, jedno z nejlepších který BMW kdy vyrobili.Hul1c píše:Kucí jsem z toho zoufalej.

Re: E46 | Nestabilní nad 100 km/h
Díky kucí. Co se dá dělat, holt to kdyžtak schramstne nějaký prachy. Nemáte tip na nějaký servis v Praze, kde by se v těhle starších autech mohli lépe orientovat? 

Re: E46 | Nestabilní nad 100 km/h
http://www.servisbmw.cz/Hul1c píše:Díky kucí. Co se dá dělat, holt to kdyžtak schramstne nějaký prachy. Nemáte tip na nějaký servis v Praze, kde by se v těhle starších autech mohli lépe orientovat?
Re: E46 | Nestabilní nad 100 km/h
Díky, zkusím tam zavolat.
Jinak teď jsem jel z práce a zaskočila mě další věc. Když vytočím kola úplně do boku, třeba při parkování, tak musím v jednom místě překonat větší odpor volantu. Potom to samé když kola rovnám.
Možná to je normální, ale Audi mi to nedělala.
Co mě ale zaskočilo je to, že auto brutálně táhne podle náklonu silnice. Když je cesta maličko zkosená do leva, tak táhne tam, a naopak.
No nic.. rychle udělat evidenčku a pak to zaparkuju do servisu.
Jinak teď jsem jel z práce a zaskočila mě další věc. Když vytočím kola úplně do boku, třeba při parkování, tak musím v jednom místě překonat větší odpor volantu. Potom to samé když kola rovnám.
Možná to je normální, ale Audi mi to nedělala.
Co mě ale zaskočilo je to, že auto brutálně táhne podle náklonu silnice. Když je cesta maličko zkosená do leva, tak táhne tam, a naopak.
No nic.. rychle udělat evidenčku a pak to zaparkuju do servisu.
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: E46 | Nestabilní nad 100 km/h
Tohle taky není normální, volant musí jít točit plynule až na plnej rejt a zpátky bez jakýhokoliv skřípání atd... Nezapomeň že tohle ve svým času byl drahej automobil.Hul1c píše:Když vytočím kola úplně do boku, třeba při parkování, tak musím v jednom místě překonat větší odpor volantu. Potom to samé když kola rovnám.

Možná je to blbost jako táhlo řízení, přední náprava a nebo celá ta převodovka řízení což by už nebylo dobrý protože kvalitní je drahá.

Myslím že máš nejspíš rozbitý klouby a silentbloky protože ti to táhne na stranu. Kolik to má najeto, za kolik a kde jsi to vůbec koupil že jsi to koupil s takovýma problémama?
Naposledy upravil(a) TurboShnek dne pon 11.03.2019 20:19, celkem upraveno 3 x.
Re: E46 | Nestabilní nad 100 km/h
Tak se taky podívej jestli nemáš natrženou pružnou spojku na volantové tyči. Je to gumová hardy spojka hned nad posilovačem. většinou se nejdřív utrhne na jednom čepu, vytvoří "vyosený hrb" co pří točení volantem sem tam drhne protože tam na něj není místo. A auto se chová jako by mělo v řízení vůli o půl otáčky volantu. A pokud ano tak s tím nejezdi (nebo aspoň ne víc než dvacítkou po dvoře) Je to oprava za pár korun, ale auto s takovou vadou nemá na silnici co dělat a to bez pardonu. Ale samo že je to jen jedna z možností...
Re: E46 | Nestabilní nad 100 km/h
No, má to najeto 220 000 (podle Cebie to není stočený) a kupoval jsem to za 140. Když vytočím volant úplně doleva nebo doprava, tak v tom nejzašším bodě se volant jakoby "převáží" ke kraji, a potom je potřeba trocha síly to zase srovnat..
Na kusu kvalitní dálnice, kde jsme to byli projet při koupi, se to neprojevilo.. je to zhruba na 40% silnic, který jsou nějak zkosený nebo jinak nerovný. Je to moje druhý auto, po starý A3 8L, takže některý věci jsem zezačátku připisoval "sportovnímu" řízení..
Kluci díky moc. Já se v tomhle zatím moc nevyznám, takže nevím, kam přesně kouknout na ty věci, který píšete. Stejně to budu muset dát do servisu kvůli tlumičům, tak uvidím, co na to řeknou. Do tý doby z toho proste budu v pci a budu cekat, co z toho vyleze a za kolik to bude.
Na kusu kvalitní dálnice, kde jsme to byli projet při koupi, se to neprojevilo.. je to zhruba na 40% silnic, který jsou nějak zkosený nebo jinak nerovný. Je to moje druhý auto, po starý A3 8L, takže některý věci jsem zezačátku připisoval "sportovnímu" řízení..
Kluci díky moc. Já se v tomhle zatím moc nevyznám, takže nevím, kam přesně kouknout na ty věci, který píšete. Stejně to budu muset dát do servisu kvůli tlumičům, tak uvidím, co na to řeknou. Do tý doby z toho proste budu v pci a budu cekat, co z toho vyleze a za kolik to bude.
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: E46 | Nestabilní nad 100 km/h
No, pozdrav pán Bůh,Hul1c píše:No, má to najeto 220 000 (podle Cebie to není stočený) a kupoval jsem to za 140.

Každopádně i e46 i e90 už jsou poměrně starý auta který budou vyžadovat pravidelný opravy, je to BMW tak že musíš počítat že opravy budou o něco dražší než na Octavii, i když cena dílu na e46 je většinou stejná nebo i nižší než na jiný auta protože je to velmi populární model.
Ale zase kdyby jsi si koupil nový 330i tak by jsi ztrácel víc peněz než opravama tý starý tak že to není zase tak drahý, a proti nějaký nový Fabii máš daleko lepší svezení.

Doporučuji ti koupit si nářadí a začít si učit opravovat sám. Většinu věcí jako třeba brzdy si uděláš sám a můžeš snížit provozní náklady na pár tisíc ročně.

Re: E46 | Nestabilní nad 100 km/h
Než necháš měnit ty tlumiče jak píšeš, tak nech prověřit tu zadní nápravu..jak ti tady dobře radí. Jetli je napůl vytržená z kastle a ty nejsi zapálený fanda se spoustou času, nářadí a volným zvedákem tak je to důvod nechat auto odtáhnou zpět prodejci. Všechno ostatní je řekněme spotřebák.
Re: E46 | Nestabilní nad 100 km/h
Díky za rady kluci.. nemám nářadí ani dílnu.. takže se spíš poohlídnu po nějakym lanu.. 

Re: E46 | Nestabilní nad 100 km/h
S tím lanem opatrně. Kdyby opravdu byla natržená spojka na tyči řízení tak je to buď na opravu na místě, nebo odtažení na hengru. jasně, že to nemusí být ono a doteď jsi s tím jezdil normálně. Ale raději na to pozor. Na každý pád raději netoč volantem když neběží motor, protože bez posilovače by se to mohlo utrhnou velice rychle a úplně. A v tu chvíli budeš sedět v autě bez volantu (ať už pojede vlastní silou nebo na laně).
Re: E46 | Nestabilní nad 100 km/h
S tím lanem to byl spíš pokus o černej humor..
každopádně jsem ještě koukal na net, a v angličtině se to jmenuje "tramlining" - zkrátka že auto jede podle nerovností na silnici, místo aby je přejelo.
Údajně by to mělo jít řešit nějakými specialními silentbloky..
Zkusím sehnat nějaký servis pokud možno poblíž Praze 6 a uvidím, co mi řeknou
díky moc kluci. Dám sem potom nějaký update, kdyby někdo řešil podobný problém.

Údajně by to mělo jít řešit nějakými specialními silentbloky..
Zkusím sehnat nějaký servis pokud možno poblíž Praze 6 a uvidím, co mi řeknou

Re: E46 | Nestabilní nad 100 km/h
Kucí, díky všem za rady. Nechal jsem udělat přední tlumiče a geometrii, a auto už jede normálně. Geometrii prý rovnali o 15 centimetrů - tak nevím, jestli si dělali srandu, nebo to byl jen vtip. Každopádně už to frčí, díky! 

Re: E46 | Nestabilní nad 100 km/h
15 cm určitě nee, to si asi blbě slyšel.
Re: E46 | Nestabilní nad 100 km/h
15 mm to by sedělo. 
