Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

N53B30O0

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: N53B30O0

#1101 Příspěvek od Filozof »

někde jsem viděl že MPOWER některé modely e46 apod. mají hodně snížený termostat ... cca kolem 80celsia ? Co je na tom pravdy ?
Asi když tomu člověk dává hodně horkou sodu na okruhu musí se bezpečně motor uchladit tak snad nejsem daleko od pravdy :lol:

Visco spojka i vrtule bude asi velice brzy chladit a bude nastavená aby to chladilo snad už při 90-95 ??? Nevím přesně ale očekávám že to bude jistě jinak nastavené jak řadový šestiválec.

Dokonce vidím dělají i 55Celsia ... pokud mě zrak nešálí ? :shock:

https://www.ecstuning.com/BMW-E46-M3-S5 ... hermostat/
MMira
Registrovaný
Příspěvky: 48
Registrován: čtv 25.03.2010 01:00

Re: N53B30O0

#1102 Příspěvek od MMira »

na M3 E46 olej nesel pres 120 ani v lete na okruhu a plne cocce
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: N53B30O0

#1103 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Filozof píše:Visco spojka i vrtule bude asi velice brzy chladit a bude nastavená aby to chladilo/
Nechceš už požádat administrátora o zmenu nicku na “genius”?
Sorry, ale to je jak když posadíš malé děcko za klávesnici a řekneš mu - honem ke všemu něco napiš, jedno jestli je to blbost, prostě to tam per, oni na to čekají...

Spec pro tebe - od M54 motoru nahoru Bmw nepoužívá visco spojku...

Ano, můžu dát dříve otevírající VODNÍ termostat, dokonce si to mohu v MHD zaškrnout, ale pořád neřeším slabou účinnost oem chladiče OLEJE... a to nemluvím o aut převodovce, která bude nejspíš také dělat hranolky tou dobou...
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

Re: N53B30O0

#1104 Příspěvek od tommee »

:lol: :smich2:
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: N53B30O0

#1105 Příspěvek od Spejbl »

Opravdu závodní motory Mpower v motorsportu jezdí bez termostatu.
Ovšem, nejde ho jentak vyhodit, protože je dvoučinný(dvoucestný) a dělá se záslepka (zátka) v hlavě válců motoru.
Samozřejmě se ještě zvyšuje kapacita chladičů voda/olej pro tyhle motorsporty.
Uživatelský avatar
Giovany1971
Registrovaný
Příspěvky: 357
Registrován: ned 11.05.2014 00:00
Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#1106 Příspěvek od Giovany1971 »

TANN3R píše:Na N62 ten sníženej termostat funguje, protože to není tak domrdanej systém jako na N53/54/55 nebo třeba N63. Na N62 to prostě jede na 105° a když je pod hodně velkou zátěží, jednotka si termostat přihřeje a tím se otevře dřív. Tzn. když se termostat otevírá v 90°, nic se neděje, jen jednotka napíše chybu zaseknutého termostatu a jede se dál. Když tohle uděláš na N63, tak jezdíš furt na 70° :D
Je to trochu víc...jezdí to po posledním měření..při venkovní teplote..kolem 0...asi 75...při větší zátěži 85...Při -18 je tam těch 73 víc to neudělá...při zátěži max 76... To auto se chová úplně opačně..chybu to žadnou nehlásí...pří jízdě z kopce kdy se voda náporem dochlazuje...tak to dohřeje ještě termostat a je to ještě chladnější.. Nejlíp se teplota upraveného termostatu drží při větší teplotě venkovního vzduchu...ale pozor... tady to zase začal dochlazovat ventilátor..od 89 st..se zapl a chladil a chladil...Ted máme upravenou jednotku..ventilátor spína při 95 st..a dochladí na occa 85..ale zase nefunguje větrak při zaplé klima... to je důsledek zásahu do jednotky.. takže bojujeme dál.. Spotřeba byla na podzim asi 11... v zimě 12.5..ale na to seru.. to neni duležité... duležité je aby se ulevilo motoru...a to se stalo..N63 strašně umí ohřát olej... už jezdím jen na plný okruh...jezdím na větší chladic... chladič je v předu..ale byla potřeba přejít na variantu..letní chladič..a zimní chladič...Je to taková hra na schovávanou s tím autem...
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: N53B30O0

#1107 Příspěvek od Filozof »

Hanzi já to psal obecně takže i o m52 jsem mluvil ale jasně novější motory m54 i s54 proste visco nemají proto se musí spoléhat na jeden elektr. Větrák no a chladič snad řešit nemusíš u sníženého termostatu snad jen u závodního vozu tam ano nebo pokud děláš speciální úpravy.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: N53B30O0

#1108 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

tady se do toho nekdo oprel vic do hloubky :-)
https://mbworld.org/forums/m275-v12-bi- ... pumps.html
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#1109 Příspěvek od pavproch »

Tak abych tak nějak shrnul prvních 1000km za kniplem brambora2: pro dosažení stejných průměrů a dynamiky jako sem měl u e91 je třeba o něco míň práskat bičem (N52B30 v zadokolce se vytáčí k/do redline ochotněji než N53B30 v xDrive), ale spotřeba halt o něco (litr až dva) vyšší (100oct potrava, samozřejmě). A - kupodivu - (zdravý) N53B30 měl v okolí redline hezčí zvuk než N52B30 (ne teda ale že ten by mi zněl škaredě..... :twisted: )
Boris
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: ned 15.10.2017 11:56

Re: N53B30O0

#1110 Příspěvek od Boris »

pavproch píše:
Henry_E90 píše: A na to, že bylo venku kolem 10 °C mě i překvapilo, že se olej držel stabilně na 115 °C. Trochu mě to zase znejistělo :)
Není to sice on-topic (tady sme ve vlákně o N53) ale napíšu to sem - Jelikož mám doma už pátý rok N52B30 v m4Zlikovi (a ten má "od přírody" ukazatel těploty woleje), tak vím, že trvalá těplota woleje (bez ohledu jestli jedu piánko nebo to honím) je nad 115, v létě dyž je venku horko tak 120-122st C. Proto mu dávám Millers CFS 5w-40 (prý vydrží až 140)
teď si říkám jak jste schopni se u e90 dopátrat teploty oleje? Dle zahraníčních for nejsem jediný, kterého nepřítomnost ukazatele prdí, ale vyjma přeprogramování ukazatele spotřeby nikdo na nic nepřišel.
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice

Re: N53B30O0

#1111 Příspěvek od mykovec »

Přeprogramování ukazatele spotřeby funguje dobře, mohu jen doporučit.
Radim205D
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: pon 09.04.2018 17:35

Re: N53B30O0

#1112 Příspěvek od Radim205D »

Boris píše: ale vyjma přeprogramování ukazatele spotřeby nikdo na nic nepřišel.
Já jsem třeba spokojený u N52 s autool X60, sice to není žádný designový výstřelek, ale mi slouží k plné spokojenosti.
Je to stále připojené na obd zásuvku a za necelou pětistovku z Ebay za mně perfekt.

Dají se nastavit na úvodní obrazovku 3 různé hodnoty, jsou tam alarmy pro horní meze měření a další různá nastavení..

Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: N53B30O0

#1113 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Věřím že by to šlo zobrazit i přes bluetooth ELM327 na mobil (nejspíš Android). TORQ to vytáhnout neumí ?
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice

Re: N53B30O0

#1114 Příspěvek od mykovec »

Totic píše:Věřím že by to šlo zobrazit i přes bluetooth ELM327 na mobil (nejspíš Android). TORQ to vytáhnout neumí ?
Zkoušel jsem několikrát a neumí. Umí jen vodu.
MMM123
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: sob 11.04.2015 00:00

Re: N53B30O0

#1115 Příspěvek od MMM123 »

Carly for BMW zobrazuje bez problémov stovky parametrov realtime. Cez ELM asi všetko nie, ale cez K-D Can/OTG kábel to ide spoľahlivo. Bez problémov aj prepínanie a napätie na lambdách, air mass flow atď atď.
Boris
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: ned 15.10.2017 11:56

Re: N53B30O0

#1116 Příspěvek od Boris »

@radim205D ta 60tka ted není k dispozici, ale mají 50tku za 35€. To je možná pak lepší vzít carly za 65€ a mít v tom mrtě věcí. Pokud teda carly umí ukázat teplotu oleje :)
MMM123
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: sob 11.04.2015 00:00

Re: N53B30O0

#1117 Příspěvek od MMM123 »

Carly ponúka o motorovom oleji celkom 11 parametrov:
Oil - age in months, temperature sensor, level mean a long time, level sensor, level sensor raw value, pressure measured, pressure setpoint,pressuere switch, quality sensor, temperature sensor raw value, oil-kilometer.
Uživatelský avatar
kawaman
Registrovaný
Příspěvky: 1146
Registrován: čtv 25.09.2014 00:00
Bydliště: Český Těšín

Re: N53B30O0

#1118 Příspěvek od kawaman »

Pavproch, stále s nic nevyřešilo? Pořád jsi ve fázi čekání?
Ex - Bmw E66 750Li 2007 individual
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#1119 Příspěvek od pavproch »

Má to mírný posun v mezích zákona: po zkoumání mi z autorizáku oznámili, že sice čtvrtý N53B30 vykazuje (po ujetí cca 6.5tis km) opotřebení, ale "malé" a že s tím mám normálně jezdit dál a po dalších pár tis km jim to znova přistavit ke kontrole. A na tohle potřebovali čtyři měsíce.....

Momentálně to vidím takle: Tenhle týden sem na lyžích mimo republiku, příští týden si to jedu vyzvednout, dojedu s tím dom (teda doufám že dojedu), postupně (až skončí letošní lyžařská sezona, ie zač. května) odstrojím z toho všechno, co odstrojit chcu a .... a jezdit s tím už asi nijak moc nebudu (ztratil sem důvěru v životnost repasovaných N53B30, navíc už mám brambora2) a dřív či později ho strčím do áááááááček.

Amen.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#1120 Příspěvek od pavproch »

Tak. Z Brna (necelých 200 km) sem dojel. Po svých. Ufffff.

N53B30 jede zvukově moc hezky (od 2000 do redline má jednoznačně hezčí zvuk než N52B30), momentálně ani nevydává nějaké nelibé pazvuky, ale důvěra v něj je prostě pryč. Pude. Ale ne hned.

Jinak díky přímému přesednutí z N52B30 EURo4 do N53B30 EURo5 mám způsobený mírný šok - jak moc to EURo5, EGR, přímovstřik atd. ten motor (jeho chování, ne výkony či spotřebu!) dokurwily. Oproti předvídatelnému a rozumně se chovajícímu N52B30 je to jak neurvalý, nezvladatelný a neovladatelný uhrovatý frocek. Brrrr.
Odpovědět