Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Výkon Z4 E85

Vše o Z1 E30, Z3 E36, Z4 E85/E86/E89, Z8 E52
Odpovědět
Zpráva
Autor
GubaXan
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: sob 02.03.2013 01:00
Bydliště: Praha

Výkon Z4 E85

#1 Příspěvek od GubaXan »

Zdravim.
Koupil jsem si z4 ale s motorem M54B25 141kw což se mi zda trochu malo.
Ted pravě přemyšlim budto tam nějakym zpusobem zvyšit vykon anebo koupit nějaky 3.0 ?
Když nechat tento, tak co by se tam mělo změnit pro lepší vykon ? Chip tuning? Kam zajit v Praze?
Nebo pokud ten 3.0 tak jaky přesně hledat ?

Každopadně se bude dělat GO motoru a celeho auta, tak proto se musim co nejdřive rozhodnout co s motorem :)
Diky za rady
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: Výkon Z4 E85

#2 Příspěvek od pavproch »

Zkrátit diff
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Výkon Z4 E85

#3 Příspěvek od JaraX »

M54 nemaj dlouhej diff, tam si moc nepomůžeš,

kup si 3.0 N52, nejlepší volba, ta 2,5ka nikdy moc nepojede.
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: Výkon Z4 E85

#4 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

spíš E64 s N62 :) dobře ti tu radíme, co?! :lol:
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výkon Z4 E85

#5 Příspěvek od MattyX Moderátor »

swap na 3,0 a k tomu mikrofon :D
Obrázek
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: Výkon Z4 E85

#6 Příspěvek od pavproch »

JaraX píše:M54 nemaj dlouhej diff, tam si moc nepomůžeš.
Ale pomůžeš.... musíš hledat mezi diffy pro závody proti kopci ("hill climb") - můj m4Zlik měl OEM (taky docela krátký) 4.27, podařilo semi najít 5.00 (tj. zkrácení o 17%) a je to kura znát.
m1na
Registrovaný
Příspěvky: 70
Registrován: úte 13.01.2009 01:00
Bydliště: Haná

Re: Výkon Z4 E85

#7 Příspěvek od m1na »

Jo pokraceni urcite pomuze. 3.0 N52 da 0-200 pod 20s, serie je nekde okolo 23. Rek bych, ze v tom ma 3.91, serie - 3.46.

https://www.youtube.com/watch?v=-xM57vxB4gw

Ale co si budeme povidat, moderni turbo HH tyhle atmosfery zadupe do zeme ...
GubaXan
Registrovaný
Příspěvky: 379
Registrován: sob 02.03.2013 01:00
Bydliště: Praha

Re: Výkon Z4 E85

#8 Příspěvek od GubaXan »

A co tam dat turbo kit? Neni třeba měnit nějake dalši dily nebo tak něco ?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výkon Z4 E85

#9 Příspěvek od MattyX Moderátor »

z Dlouhodobého hlediska to ten motor nedá :) N52 má už poměrně vysoký kompresní poměr, tam se bez zásahu do železa moc nedá.
Gpower na M54 fouká jen 0,4b, aby udržel motor z dlouhodobého hlediska pořád funkční :) za 92tis se poměrově cena výkon nedá dostat lépe :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Dally
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 04.02.2007 01:00

Re: Výkon Z4 E85

#10 Příspěvek od Dally »

GubaXan píše:Zdravim.
Koupil jsem si z4 ale s motorem M54B25 141kw což se mi zda trochu malo.
Ted pravě přemyšlim budto tam nějakym zpusobem zvyšit vykon anebo koupit nějaky 3.0 ?
Když nechat tento, tak co by se tam mělo změnit pro lepší vykon ? Chip tuning? Kam zajit v Praze?
Nebo pokud ten 3.0 tak jaky přesně hledat ?

Každopadně se bude dělat GO motoru a celeho auta, tak proto se musim co nejdřive rozhodnout co s motorem :)
Diky za rady
No já mám v E85 stejnou motorizaci a když se to vezme "pod krkem", jede velmi slušně i v sérii (rozhodně líp než E46 330i, kterou jsem kdysi míval). Tuším, že Z4 s M54B25 váží jen okolo 1250kg... Nejdřív bych auto hodil na pořádnou diagnostiku, jestli třeba nemá v prdeli nějaký čidlo vačky nebo unavenej VANOS, protože tyhle věci můžou výkonově ubrat víc, než je rozdíl mezi 3L a 2.5L, hlavně pocitově v krouťáku ve středním pásmu. Pak bych hodnotil, jestli výkon nedostačuje, pro zábavnou jízdu. Jinak swap z M54 na N52 se obávám, že bude značně náročnej a finančně bezpředmětněj, jiná generace motorů, možná jiná kabeláž a spousta jednotek, převodovka... M54B30 za M54B25 je asi mnohem jednodušší, a asi to bude vyžadovat i odpovídající 6ti kvalt ZF GS6-37BZ.
Alternativa s G-power je:
https://esstuning.com/ess-m52tu-m54-vt1 ... er-system/
Ale levný to taky není...
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: Výkon Z4 E85

#11 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

jestli dobře koukám, tak ten ess dá navíc 100k, g-power 48k ?! :shock: rozdíl 1000€, za to by těch dalších 50 k stálo...
https://esstuning.com/ess-m52tu-m54-vt1 ... er-system/
vs
https://www.g-power.com/benoetigt-de/ko ... s_4926.php

jak ta Z4 s M54B25 brzdí? zmiňuju to, protože moje Z3C s M52TUB28 se stejným výkonem brzdí naprosto katastrofálně, nedokážu si představit, co by to dělalo se skoro 300k :twisted: brzdy ze Z3 M se dají jednoduše vyměnit jenom vepředu, vzadu to nikdo pořádně ještě nevymyslel... (musela by se dát celá M náprava)
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: Výkon Z4 E85

#12 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Zadní brzdy na Z3/Compact vymyšlené jsou. Kotouč větraný ze Z4 2.5i/3.0i, brzdiče z E36 328i přes adaptér. Mám to tak a funguje to.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: Výkon Z4 E85

#13 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

Na Z3 jsi to zkoušel? Z3 má totiž širší nápravu (přes náboj), origo kotouče Z3 vs. Compact jsou o 5 mm "hlubší" (83 x 78 mm) a Z4 je má dokonce jen 75 mm, takže budou o 8 mm víc ven

Díval jsem se na to na fóra a nenašel jsem řešení. Nevím jak se liší ramena na Z3, Z3M a Compactu, jestli jenom nějakým zesílením, pak by stačilo vyměnit náboj, ale na to by už někdo přišel...
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: Výkon Z4 E85

#14 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Pokud má Z3 delší náboj, je víc "ven" z auta, změníš tloušťku adaptéru a dáš podložku pod štít brzdy. Délka brzdových lan snad vyjde.

Obrázek
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
blackjack
Registrovaný
Příspěvky: 1270
Registrován: sob 21.01.2012 01:00
Bydliště: Kozomín (Středočeský kraj)

Re: Výkon Z4 E85

#15 Příspěvek od blackjack »

Se zadními brzdami na Z3 jsem si užil své :) Na předek se toho dá vymyslet docela dost, sám jezdím s brzdami z e39 a 300mm kotouč z 46ky, zadek vždycky na něčem shořel... Z3M to má úplně jinak a nic moc lepšího jsem tam nikdy nedokázal nabastlit.

Mimochodem dá se dát náboj přímo ze Z4, utopí se pak celé kolo o 22mm dovnitř tuším. ;-)

Adapter vypadá dost zajímavě. Mohl by si Milane prosím poskytnout víc informací? Nemáš náhodou nákres? Myslím že by to tu zajímalo dost lidí a určitě bych dokázal zajistit výrobu nějaké menší serie ;-)
Obrázek
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: Výkon Z4 E85

#16 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

https://www.youtube.com/watch?v=EzuJ4DA ... yCk_gJQjK0

jj, to je ten náboj ze Z4, musíš ale zmenšit průměr kotouče a taky tam píše, že tam ložiska šly blbě, ještě by mě zajímalo, jestli se tam vešla ruční brzda, o tom tam mlčí... a hlavně neřešil upgrade brzd...

jak to přesně má Z3 M? rozdíl hloubky brzdovejch kotoučů je 22 mm a to je přesně tolik, aby se tam vešly ty nádherný kola s et8 :inlove: pokud jsou úchyty na třmeny stejně, tak by stačilo jen vyměnit ten náboj, ale to je jenom teorie, na živo jsem to neviděl :lol:
ramena maji jiný čísla dílů i jinou hmotnost, otázka jsou ty ty rozměry...

btw, umíte z toho někdo udělat samostatný téma? je to docela důležitý :)
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Uživatelský avatar
blackjack
Registrovaný
Příspěvky: 1270
Registrován: sob 21.01.2012 01:00
Bydliště: Kozomín (Středočeský kraj)

Re: Výkon Z4 E85

#17 Příspěvek od blackjack »

Souhlas, klidně vytvoř nové téma "brzdy Z3", shrneme si co všichni víme, předek zadek... :)

Jinak k nápravám... Z3 měla 3 nápravy, úzká (4 válec), široká (6 válec), něco mezi (Z3M)...
Obrázek
Odpovědět