Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Upgrade brzd 645 -> M6

Vše o o E24, E63/E64, F06, F12/F13, G32
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Itchythefirst
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: pon 14.08.2017 07:58

Upgrade brzd 645 -> M6

#1 Příspěvek od Itchythefirst »

Ahoj, na 6er mi trosku vibruji kotouce a rikam si, ze bych je po sezone vymenil. Kdyz uz do toho ale pujdu, tak jsem uvazoval nad M6 brzdama (jen predek, M6 na zadku je IMHO zbytecny). M6 tremeny jsem schopnej sehnat celkem za dobrou cenu, kotouce a desky by byly nove OEM. Mel bych par otazek :-)

1) Ma to nejakej realnej uzitek v 645, kdyz nejezdim moc zostra?
2) Co krome kotoucu a trmenu je jine? Tehlice? brzdovy valec? Posilovac? ABS ECU? Brzdove vedeni?
3) Pokud to nekdo delal, jaky je realny projev auta? U jinych rad si obcas lidi stezovali na narust neodpruzeny hmoty a ze se autu hur chce do zatacek. Uz ted na tom aute mam prakticky nejtezsi kola, co tam jdou (121) :-)
4) Tipuju, ze do 19" kol se ty M6 brzdy vejdou v pohode, coz?

Diky za info ;-)
Uživatelský avatar
Tomasis Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 1377
Registrován: ned 04.02.2007 01:00

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

#2 Příspěvek od Tomasis Člen Klubu »

Kontaktuj Swedena, ten si tím prošel ;)
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

#3 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

na ceny jsi koukal? kotouče za 26, destičky za 10 na nápravu (přední, ok)...
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Uživatelský avatar
Itchythefirst
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: pon 14.08.2017 07:58

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

#4 Příspěvek od Itchythefirst »

Zkusim pingnout Swedena (nebo se tu treba objevi), at vim, co je to za vo*er :-)

Na ceny jsem koukal, ony i kotouce na 6er stoji ranec, ale tipuju, ze by mi mohli treba pet ci vic let vydrzet :-)
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

#5 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

Sweden tam dával M6 brzdy i dozadu (je to tak? :thumbsup: :) ), obecně posílit předek a nechat zadek tak jak je, nebude ono, si tak nějak skromně teoreticky myslím...

samozřejmě, je to jen o penězích, ale M díly jsou prostě 2x tolik, otázka je to využití, ale určitě tomu člověk neuškodí, když posílí brzdy :)
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

#6 Příspěvek od vita11 Moderátor »

V klubovkách to má popsané. Myslím jsem mu tam tenkrát i počítal rozdíl ve váhách podle ETK :D
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
Itchythefirst
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: pon 14.08.2017 07:58

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

#7 Příspěvek od Itchythefirst »

Ted si cucam data z prstu, ale odhaduju ze trakce pri brzdeni muze byt tak 90:10 ve prospech predku, takze i kdyz budu mit na zadku 2x ucinejsi brzdy, rozdil bude nejakych 10% oproti soucasnymu stavu. Takze osobne moc smysl zadnich M brzd nevidim, ale je otazka, jestli s M brzdama na vsech kolech treba nepocita jednotka ABS (no hlavne ESP) a jak by se to chovalo.
Teoreticky by s tim nemusel byt problem, cekam, ze jednotka ABS/ESP ma nejakou zpetnou vazbu a ze aktualni silu, kterou je nejake kolo brzdeno bere z ticku ABS a ne ze jen hloupe nerekne "zabrzdi levy zadni kolo 20% maxima". Pak by samozrejme 20% M brzd byla uplne jina sila nez 20% standardnich :-)
Uživatelský avatar
Itchythefirst
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: pon 14.08.2017 07:58

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

#8 Příspěvek od Itchythefirst »

vita11 píše:V klubovkách to má popsané. Myslím jsem mu tam tenkrát i počítal rozdíl ve váhách podle ETK :D
Rozdil je asi 4.2 kg :-)
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

#9 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

někdo, kdo tomu rozumí, se k těm brzdám vyjádří, ale tímhle způsobem do brzd šahat (nejen) u takhle těžkýho a výkonýho auta bych se bál :twisted:

jinak, co se týče brzd, mám vrtaný Zimmermann a Jurid desky s keramikou, píská to a vibruje, takže nedopuručuju... na X5 mám to samý, ale nevrtaný kotouče, tam je to ok, na Z3C jsou ještě po původním majiteli z CH vepředu Brembo (vzadu původní BMW) a vibruje to taky, šel bych teď cestou těch oem (vedle v 7 to řeší), s klubovou slevou už se to dá skousnout (poptával jsem na Z3C a sleva byla ke 40%)
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Uživatelský avatar
Itchythefirst
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: pon 14.08.2017 07:58

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

#10 Příspěvek od Itchythefirst »

>>...ale tímhle způsobem do brzd šahat...
Rozhodne nechci bastl, pokud je to jen o vymene tehlice, pak je to v zasade plug&play a auto by s tim nemelo mit zadny problem. Pokud se tam musi rozkopat pulka napravy, nechat si vyrabet nejaky adaptery a jeste treba menit ABS ECU, pak je to spis plug&pray a tudy urcite jit nechci :-)

Ani nevim, co tam mam za kotouce ted, vypadaji jako novy, ale i tak vibrujou, takze dalsi budou nejspis OEM :-)
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

#11 Příspěvek od vita11 Moderátor »

S tím brzdným účinkem na zadku přidej a to tak, že výrazně. Si vem jenom rozměr kotoučů.
645 má 348/30 předek a 345/24 zadek.
M6 má 374/36 předek a 370/24 zadek. Ten zadní kotouč má o 1,5 kg víc.
Myslíš, že by to tam dávali jenom tak pro prdel? Větší neodpružená a rotační hmotnost, větší náklady na vývoj a výrobu ... v době, kde se šetří a optimalizuje, kde se dá.
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

#12 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

Itchythefirst píše:>>...ale tímhle způsobem do brzd šahat...
Rozhodne nechci bastl, pokud je to jen o vymene tehlice, pak je to v zasade plug&play a auto by s tim nemelo mit zadny problem. Pokud se tam musi rozkopat pulka napravy, nechat si vyrabet nejaky adaptery a jeste treba menit ABS ECU, pak je to spis plug&pray a tudy urcite jit nechci :-)
...)
mám na mysli měnit jenom předek...
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Uživatelský avatar
Itchythefirst
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: pon 14.08.2017 07:58

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

#13 Příspěvek od Itchythefirst »

Kluci, ja s vama v zasade souhlasim, ze i na zadku jsou jiny brzdy a ze to asi nejakej smysl ma(jinak by tam nebyly, jak spravne pisete), ale to se bavime o pripadu bestie M6. Jaky potencialni negativni efekt bude mit absence M zadku na 645 je otazkou. Pokud ted staci na zadku standardni kotouce, tak po upgradu predku bych laicky rekl, ze to bude stacit tuplem. Ale nejsem automechanik ani autokonstrukter :-|
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

#14 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Rozhodíš vyvážení brzdného účinku předek/zadek. To může být problém při brzdění v krizové situaci
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

#15 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

jsou lepší věci (bezpečnější :lol: ), s kterýma si hrát, než brzdy... ono to jakoby bude brzdit víc, ale moc víc vepředu ;)

chápu, že máš auto od Jaraxe spravený a možná se trochu nudíš, tak vyzkoušej nějakej retrofit, třeba softclose :thumbsup: když koupíš normální neM brzdy, tak ti na něj zbyde ;)
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

#16 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Itchythefirst píše: odhaduju ze trakce pri brzdeni muze byt tak 90:10 ve prospech predku, takze i kdyz budu mit na zadku 2x ucinejsi brzdy, rozdil bude nejakych 10% oproti soucasnymu stavu. Takze osobne moc smysl zadnich M brzd nevidim,
Úvaha je správná, ale když jsem vyměnil zadní brzdy na 328i za M3 e36, brzdilo celé auto výrazně lépe... teď jsem dával na saaba nové zadní kotouče a desky (sériové, ale původní byly orezlé, takže moc nebrzdily), rozdíl je asi jako přechod na sportovní desky...
takže od pasu střelit 10% rozdíl bych si rozhodně netroufal...
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
Itchythefirst
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: pon 14.08.2017 07:58

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

#17 Příspěvek od Itchythefirst »

Takze na to asi zatim prdim, menit i zadek uz je celkem hodne penez za relativne malo muziky :-)
Jinak vliv zadnich brzd je tim vetsi, cim mensi je pretizeni pri brzdeni, takze kdy clovek jede rychle a zadupne brzdu, ma zadek mnohem mensi vliv nez pri pomaly jizde ci pomalym brzdeni :-)
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

#18 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

to teoreticky ano, ale vliv má hlavně rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravou a to je u tohohle auta cca 50:50, takže posílit předek a nechat zadek je nesmysl :)
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

#19 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Obecně se říká zadek brzdí tak 30% účinku co předek, záleží u konkrétního vozu. Na STK brzdoválcích to můžeš vidět a checknout rozdíl předek/zadek. Klidně bych dal jen předek M6, ale možná by stačilo koupit už něco víc profi - stávající rozměr, kvalitní desky a kotouče než nějaká aftermarket konfekce.
Uživatelský avatar
Itchythefirst
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: pon 14.08.2017 07:58

Re: Upgrade brzd 645 -> M6

#20 Příspěvek od Itchythefirst »

zddan01 píše:to teoreticky ano, ale vliv má hlavně rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravou a to je u tohohle auta cca 50:50, takže posílit předek a nechat zadek je nesmysl :)
No tech 50:50 je kdyz auto stoji nebo se pohybuje konstantni rychlosti. Kdyz brzdis, tak podle pretizeni se zatizeni pohybuje od nejakych 70:30 az po skoro 100:0 ve prospech predku :-)
Ale jak pisete, nema smysl delat jen predek.
Totic píše:Obecně se říká zadek brzdí tak 30% účinku co předek, záleží u konkrétního vozu. Na STK brzdoválcích to můžeš vidět a checknout rozdíl předek/zadek. Klidně bych dal jen předek M6, ale možná by stačilo koupit už něco víc profi - stávající rozměr, kvalitní desky a kotouče než nějaká aftermarket konfekce.
Pravda, na protokol z STK muzu mrknout, ale to nezohlednuje pretizeni, ktery ti zmeni zatizeni naprav ;-)
Odpovědět