Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Výměna brzd komplet - E91,320d

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Gurek
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 24.03.2016 01:00

Výměna brzd komplet - E91,320d

#1 Příspěvek od Gurek »

Zdravím, možná se to tady už rešilo x-krát, tak mě pls neukamenujte, popř. odkažte na nějaké vlákno.

Mám už v háji destičky i kotouče, takže musím obojí vyměnit. Dostal jsem tip na: https://eshop.autorozvody.cz/ kde se dá vše objednat. Akorát je tam x možností, x výrobců. Nevím, jestli s klidem vzít levnější kotouče (MAXGEAR, SAMKO, FEBI, METELLI apod) nebo jít do ověřených, ale dražších variant (BREMBO, ATE, MEYLE...) Navíc některé mají tloušťku 20, jiné 22mm atd atd.. prostě hodně parametrů.

Potřeboval bych helfnout, jak s těmi typy (volím spíš levnější, ale zase úplný shit nechci - přece jen - brzdy jsou to nejdůležitější na autě..), abych něco neposral (ty různé tloušťky, povrchy atd) a taky co vše se má pro výměnu koupit (stačí jen 2 přední, 2 zadní kot. a k tomu destičky? Nebo je třeba ještě i něco dalšího?)

Nejsem žádnej závodník, takže racionálně zvolit něco, co vydrží a podrží a neseže mi to výplatu..)

co třeba tohle? https://eshop.autorozvody.cz/code/MAXGE ... =106560316

Chci si to vyměnit sám, s pomocí ISTA a kolegy qvazi mechoše..

Dííkkky
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: Výměna brzd komplet - E91,320d

#2 Příspěvek od TurboShnek »

Já jsem loni dělal brzdy na svý e46 a co se týče kotoučů máš 2 možnosti, buď koupíš obyčejný rotory a nebo nerzenoucí který jsou něčím postříkaný aby nekontakní plochy nerezli. Když chceš nereznoucí tak se vyplatí připlatit, když ne tak stačí obyčejný levný rotory.

Já jsem použil nejlevnější reznoucí který nejsou vyrobený v Polsku a kterých rozměry byli stejný jako OEM dílů. Použil jsem značky ABS a Ridex. Nějak za 450 - 500kč za kus. Jdi na RealOEM, najdi čísla dílů kotoučů, pak najdi kde prodávají OEM kotouče a tam uvidíš přesný rozměry podle kterých koupíš druhovýrobu.

Na zadní nápravu se dávali obyčejný kotouče ale i odvětraný, tak že když nemáš odvětraný a chceš je tam dát, podívej se na RealOEM jestli jsou ty čelisti na obou verzích stejný aby se nestalo že tam dáš tlustej kotouč a čelist bude moc úzká. (možná je to jedno, to já ale nevím protože jsem to nikdy neřešil).

Co se týče brzdových destiček, tady se vyplatí připlatit a koupit dražší a nebo OEM od ATE. První důvod, aspoň na e46 jsem si všímnul že se levný destičky nějak rychle opotřebovávají, a druhej důvod je že mi do těch levných nepasoval snímač opotřebení a taky někdy trošičku skřípou protože jsou možná trošku menší než by měli být tak že příště koupím OEM.

Dál se podívej jestli nemáš popraskaný gumový flexi trubky a nebo rezavý železný trubičky, pokud jo tak to vyřeš hned teď. Na to jsem použil myslím Maxxgear za 100kč kus. :ja_nic:

Dál když už budeš dělat brzdy rovnou udělej i ruční brzdu což je bubnová brzda na zadní nápravě. K tomu budeš potřebovat 4 botičky, já jsem použil botičky od firmy Ridex. Dej si pozor aby s botičkama přisli i pírka a šroubky. A ještě k tomu budeš nejspíš potřebovat 2 prasátka protože ty starý budou nejspíš zkorodovaný.

Ještě bych doporučil koupit si dobrou pastu proti pískání brzd protože ta co ti dají je většinou jenom nějakej levnej tuk kterej se rychle smeje, a potom jí budeš muset stejně koupit a zase to rozebírat. Třeba od liqui moli:

https://www.oleje-pema.cz/liqui-moly-pa ... ZcQAvD_BwE

A taky vyměň brzdovou kapalinu, bude stačit obyčejná DOT4. Tehdy když jsem na to dělal návod se tady vedli spory jestli je lepší koupit levnou třeba od Sheron nebo připlatit a koupit dražší od ATE, že má vyšší bod varu atd... Můj názor je že na obyčejný auto stačí obyčejná nejlevnější DOT4, ale když chceš můžeš přidat 50 korun a koupit ATE je to v podstatě jedno. :lol:
Gurek
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 24.03.2016 01:00

Re: Výměna brzd komplet - E91,320d

#3 Příspěvek od Gurek »

Diky, mrknu na to. A asi pravda, ze zaroven s brzdama i brzd. kapalinu..
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: Výměna brzd komplet - E91,320d

#4 Příspěvek od TurboShnek »

Gurek píše:Diky, mrknu na to. A asi pravda, ze zaroven s brzdama i brzd. kapalinu..
Na tom není nic těžkýho, mrkni na můj návod. ;)

http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... 3%A1vod%5D
hannys82
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: úte 04.06.2013 00:00
Bydliště: Dolní Dvořiště

Re: Výměna brzd komplet - E91,320d

#5 Příspěvek od hannys82 »

Kotouče Zimmermann a destičky ATE - asi nejlepší kombinace. Sám jsem to takhle po doporučení na své také dával na komplet kola a nemůžu si stěžovat ;)
hannys82
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: úte 04.06.2013 00:00
Bydliště: Dolní Dvořiště

Re: Výměna brzd komplet - E91,320d

#6 Příspěvek od hannys82 »

jo a rozhodně se koukni jak jsi na tom s brzdovým obložením na ručku ať to nemusíš rozdělávat na dvakrát ;) Když už to budeš dělat, přidej pár kaček, žádná tragédie a kup i novou tu sadu na ručku dovnitř do kotouče ;) Je to fakt za pár peněz, ale budeš to mít v kompletu ;)
MiM
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: pát 07.06.2013 00:00

Re: Výměna brzd komplet - E91,320d

#7 Příspěvek od MiM »

Ahoj, zrovna v úterý jsem měnil všechny kotouče a desky. Koupil jsem vše ATE. Ale co se mi stalo. Bacha na zadní kotouče. Dle OEM jsem objednal a přišly s menším vnitřním průměrem 160,8mm. Já mám 185, ale to jsem zjistil až po demontáži starých. Všechny vnější průměr 300 mm. Přitom vnitřní 185 mají úřední vozidla, ale ty mají zase i vnější větší. To jen tak pro zajímavost. Chyba samozřejmě na mojí straně.
Gurek
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: čtv 24.03.2016 01:00

Re: Výměna brzd komplet - E91,320d

#8 Příspěvek od Gurek »

Tak po čase se hlásím, že výměna brzd (kotouče, destičky, kapalina) proběhla s menšími (no někdy i docela většími) záseky docela dobře. Zásek byl samozřejmě u dvou předních kol u těch šroubů, co drží kotouč v pozici. Oba zarezlé a tak jsem málem vařil matky.. poté co jsem strhl ten inbus. Ale naštěstí nabouchaný velký tisícihran udělal službu a pak už to šlo jako "po másle" (ehm.. no prostě původní kotouče na 12 let starém autě..))

Každopádně díky všem za potřebné nasměrování a rady.

Dneska jsem udělal vzduchový filtr a řeknu vám, že debilnější přístup k němu snad nemá žádné jiné auto. Demontáž asi 10ti dílů okolo motoru trvala 30 minut a poté, co jsem to zas všechno složil jsem zjistil, že když nastartuju a jedu, ozývá se z prostoru motoru divné "drncání".. načež jsem po několika testech zjistil, že to plastové víko motoru vibruje tak silně, že naráží do jedné té kovové vzpěry, která je uložena diagonálně nad motorem. takže přemýšůím jak to utlumit. No nic, to je jen takový bonbónek. Teď se chci pustit do tlumičů, udělal jsem nové téma, tak kdyby náhodou někdo věděl, co s tím, co tam píšu, tak budu rád i za podněty k tlumení.

zde vlákno: http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=101173

Díííky!
Odpovědět