Přední jsou jasné, M3 E36, stačí srézovat držáky brzdičů o 7 mm a padne to tam pak jak prdel na hrnec. Mám to tak.
Jediný problém jsou kola:
16" pouze 8x16 AC Schnitzer, všechna jiná dřou o brzdič
17" a větší bez problémů
Mám to vše na Compactu, zadní brzdiče mám z 328i E36 (pístek 36 mm, E46 má 40 mm, Compact má lehčí zadek než běžná E36/E46 a nechtěl jsm mít přebržděno větším pístkem z E46. Z3M má zadní pístek 36 mm, M3 E36 má vzadu 40 mm) a držáky z 328i E36 (E46 má větší kotouč = delší držák = není místo na redukci), hlavní válec zůstal původní. Podle výpočtu je dráha asi o 7% delší než s M3 hlavním válcem, což je zanedbatelné a dá se s tím normálně fungovat.
EDIT: Zadní brzdiče jsem později měnil za E34 540i, neb mají vývod pro hadici nahoře jako Compact, asi to bude mít i Z3. Oproti tomu E36 a E46 mají hadici dole, musí se pak vést jinudy a zkrátit brzdová trubka vedoucí po rameni. Dá se to řešit záměnou brzdičů levá-pravá, ale odzvdušňováky jsou pak dole a při každém odvzdušnění je třeba třmen sundat z držáku, nechat na hadici a natočit odvzdušňovákem nahoru
Poměr průměrů v hlavním válci u E36 je 23,81/19,05 = 1,2498
Poměr průměrů v hlavním válci u M3 E36 je 25,40/20,64 = 1,2306
Poměr průměrů v hlavním válci u Z3 2.8i je 23,81/20,64 = 1,1534
Poměr průměrů v hlavním válci u E46 je 22,20/20,64 = 1,0756 = nevhodné pro záměnu, zadní vývrt dává větší množství kapaliny = zadek bude brzdit dříve než předek
Nejlevnější upgrade předku jsou držáky brzdičů z E46 323i/328i + kotouče 300 mm, brzdiče zůstavají stejné i s hadicemi, není nutno vypouštět kapalinu. Je to spíš na efekt než na účinnost, větší kotouč má stejnou tloušťku a tedy větrací schopnosti, brzdy vadnou stejně rychle jako originál E36.
Redukce pro zadek je vlastní konstrukce, model byl z dřevěného špalku a odměřen celuloidovým školním pravítkem

Pro použití v Z3 bude nutná úprava tloušťky o rozdíl ve výšce (hloubce) kotoučů, případně doměřit podle ramena Z3, které podle ETK není shodné s Compactem a netuším, v čem je rozdílné.
EDIT: Držák brzdiče je dle ETK shodný pro Z3 a Compact, z toho usuzuji na rozdíl v rameni pro jinak vysazený náboj a jinak hluboký kotouč, tzn. redukce by mohla být shodná s Compactem.