Do e90 325d/330d se dávali 2 typy motorů, M57D30 a N57D30.
M57 je starý motor z dob e46, ale technicky vylepšený, má common-rail atd... N57 je jeho nástupce, kde se BMW rozhodli umístit rozvodový řetěz zezadu, a místo dvojitého řetězu je tam už jenom obyčejný, často praskal a nebo se vytahal a aby se vyměnil musel se vyndat celý motor z auta což je velmi drahé. Proto se N57
vyhni, a kup M57 kde je řetěz normálně zepředu a netrpí takovýma problémama.
V 325d najdeš M57 od roku 2006 do 2009, v 330d mezi 2005–2008 a do 335d se dával jenom M57. (vyhledej VIN číslo na internetu a zkontroluj zda je tam opravdu M57 pokud budeš kupovat auto z posledního roku co se tam dával).
Všechny e90 mají DPF filtr, já bych doporučil koupit 335d protože se vyráběli až do roku 2013 a najdeš mladší auto a nebo 330d. Spotřeba obou je skoro stejná jako u 325d ale máš silnější motor. Najít kombíka s těmahle velkýma motorama by neměl bejt problém.
No a když chceš nafťáka bez DPF filtru tak jedině e46, nebo e39, brach byl jenom 3 litr (nejlíp po faceliftu) protože je to těžší auto, budeš něco vozit a 320d na to už nebude moc stačit.
EDIT: Vířivý klapky se dají vyndat svépomocí a dají se tam takový záslepky, je to otázka pár stovek a 2-3 hodin práce. To udělej ihned po koupi.