Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Samosvor na 130i

vše o E81/E82, E87/E88, F20/F21/F22/F23, F40
Odpovědět
Zpráva
Autor
muchaZucha
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: úte 23.05.2017 19:56

Samosvor na 130i

#1 Příspěvek od muchaZucha »

Zdarec, mate nekdo zkusenosti s nákupem a montáži samosvorneho diferencialu na bmw 130i? Jakou značku a provedení? Lamely/šnek?

Co jsem se tak dočetl, tak ideálně snekovy Quaife. Poradíte kde koupit? Da se sehnat z druhe ruky?

Diky
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: Samosvor na 130i

#2 Příspěvek od pavproch »

pavproch píše:
pavproch píše:v jednom autě mám lamelu (40%), ve druhém šneka (quaife) - z hledika řidičského a chování auta neshledávám sebemenšího rozdílu....
odvolávám, co sem odvolal a slibuju, co sem neslíbil....

je tam téměř zanedbatelný rozdíl, ale prostě je tam.... neska sem po půlroce osedlal quaife (a mezitím se naučil žít s 40% lamelou).... jak to popsat....
lamela je ve svorování plynulejší, šnek má ostřejší přechod nesvoruju->svoruju....

z hlediska jízdního (tendence rovnat auto pod plynem v zatáčce, čitelnost a předvídatelnost) je ten rozdíl pod mou řidičskou rozlišovací úrovní.....
Drechslera sem koupil (včetně montáže) v Mirage Motorsport, Quaife (bez montáže, tu dělal můj mechanik) u MK Racing

cenově je lamela o něco dražší než šnek (ale ne o moc), pořád to jsou vysoké desítky tisíc (50-70)

šnek by měl být úplně bezúdržový (jen co 50 tis km wolej), u lamely se (prý - ještě sem s tím tolik nenajel) po 100-150 kkm mění lamely (+ taky wolej co 50 tis)
muchaZucha
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: úte 23.05.2017 19:56

Re: Samosvor na 130i

#3 Příspěvek od muchaZucha »

Diky za užitečné informace. Zatim tedy vede šnek, který se da od Quaife sehnat za nějakých 38k plus montáž. Podíval bych se po bazaru, akorat tezi rici, jestli to bude nekdo prodávat..
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: Samosvor na 130i

#4 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

pavproch píše:... jak to popsat ... lamela je ve svorování plynulejší, šnek má ostřejší přechod nesvoruju->svoruju ...
Lamelový má částečně trvalou svornost předpětím lamel, kdežto šnek, pokud je otevřený, tak je úplně nesvorný a při činnosti jde přes 40%. Proto je lamelový "čitelnější", i když má auto s ním tendenci vybočit na ledu nebo za jiné velmi nízké adheze.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Marbo
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: stř 23.11.2016 18:47

Re: Samosvor na 130i

#5 Příspěvek od Marbo »

resil sem stejny problem, nakonec vyhral quife, bral sem ho od mk racing. pokud je auto hlavne na daily, quife je jasna volba. funguje to hezky. lamelak muze byt teoreticky lepsi, ale... muze vydavat ruzne pazvuky a jine blbosti, ktere otravuji pri normalnim jezdeni, narust trakce muze byt az moc velky, problem auto poslat bokem. kdyz koupis dobry lamelak a dobre nastavis, muze to byt ok,ale... jestli mas auto na daily, dej quife. budes spokojeny.

na druhym aute mam 1,5 way lamelak nastaveny na 6kg (je to vikendovka), na normalni jezdeni to fakt neni. kdyby byl nastaveny jinak... po tehle zkusenosti, sem rad, ze sem vzal quife. mensi riziko, ze nebudes spokojeny.
muchaZucha
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: úte 23.05.2017 19:56

Re: Samosvor na 130i

#6 Příspěvek od muchaZucha »

Marbo píše:resil sem stejny problem, nakonec vyhral quife, bral sem ho od mk racing. pokud je auto hlavne na daily, quife je jasna volba. funguje to hezky. lamelak muze byt teoreticky lepsi, ale... muze vydavat ruzne pazvuky a jine blbosti, ktere otravuji pri normalnim jezdeni, narust trakce muze byt az moc velky, problem auto poslat bokem. kdyz koupis dobry lamelak a dobre nastavis, muze to byt ok,ale... jestli mas auto na daily, dej quife. budes spokojeny.

na druhym aute mam 1,5 way lamelak nastaveny na 6kg (je to vikendovka), na normalni jezdeni to fakt neni. kdyby byl nastaveny jinak... po tehle zkusenosti, sem rad, ze sem vzal quife. mensi riziko, ze nebudes spokojeny.
Diky moc. Tak nejak uz mam jasno, co chci.tedy Quaife jakožto nejlepsi volbu pro me auto a použití. Ted se spise dívám, kde ho sehnat nejlevněji. Na mk racing za nějakých 36k, coz je porad dost. Ideálně bych koupil jety, ale to se asi moc prodávat nebude..
buliz3
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 25.04.2019 22:52

Re: Samosvor na 130i

#7 Příspěvek od buliz3 »

Dobrý den, chci se zeptat jak nákup dopadl a jestli jste spokojen. Mám 130i už několik let a jak se stále dokola řeší, jediné co ji chybí k (z mého pohledu) dokonalosti je právě absence samosvoru. Zaregistroval sem se zde a doufám, že tady konečně najdu ten impulz abych se přesvědčil k relativně velké investici do samosvoru na tak "staré" ale skvělé auto. Díky za odpověď
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: Samosvor na 130i

#8 Příspěvek od pavproch »

pavproch píše:
pavproch píše:
pavproch píše:v jednom autě mám lamelu (40%), ve druhém šneka (quaife) - z hledika řidičského a chování auta neshledávám sebemenšího rozdílu....
odvolávám, co sem odvolal a slibuju, co sem neslíbil....

je tam téměř zanedbatelný rozdíl, ale prostě je tam.... neska sem po půlroce osedlal quaife (a mezitím se naučil žít s 40% lamelou).... jak to popsat....
lamela je ve svorování plynulejší, šnek má ostřejší přechod nesvoruju->svoruju....

z hlediska jízdního (tendence rovnat auto pod plynem v zatáčce, čitelnost a předvídatelnost) je ten rozdíl pod mou řidičskou rozlišovací úrovní.....
Drechslera sem koupil (včetně montáže) v Mirage Motorsport, Quaife (bez montáže, tu dělal můj mechanik) u MK Racing

cenově je lamela o něco dražší než šnek (ale ne o moc), pořád to jsou vysoké desítky tisíc (50-70)

šnek by měl být úplně bezúdržový (jen co 50 tis km wolej), u lamely se (prý - ještě sem s tím tolik nenajel) po 100-150 kkm mění lamely (+ taky wolej co 50 tis)
Tak a mám třetí referenci: brambor2 má WaveTrac a je jízdně něco mezi 40% lamelou od drechslera a šnekem od Quaife.
buliz3
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 25.04.2019 22:52

Re: Samosvor na 130i

#9 Příspěvek od buliz3 »

Tak to je peklo, už sem přečetl spoustu názorů a porovnání, ale nakonec nikdy nepadne a ani nemůže padnout úplné a jasné rozuzlení, jako například: chceš honit vteřiny na okruhu, potřebuješ jedině lamelu. Chceš se občas klouznout zatáčkou a zatím to moc neumíš, kup si šneka, protože lamelu nezvládneš.... nebo něco takového.
Tohle by mi pomohlo :-)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: Samosvor na 130i

#10 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Jeden má rád vdolky a druhý holky, jednoznačný návod není a nebude. Někdo rád krotí neposedné auto a jiný raději klid s pomocí při jízdě za snížené adheze.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: Samosvor na 130i

#11 Příspěvek od pavproch »

Na základě mých vlastních zkušeností se všema třema typama LSD to shnu asi tak: pokud to nedrtíš, nedriftuješ a nejezdíš bokem (což já ne), tak je v podstatě jedno který typ LSD máš vzadu "pod zadkem". Všechny přinášejí lepší "čitelnost" a "předvídatelnost" chování RWD pod plynem (v zatáčkách) oproti "open" (OEM) diffu.
buliz3
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 25.04.2019 22:52

Re: Samosvor na 130i

#12 Příspěvek od buliz3 »

Rozhodně to nedrtím na krev, ale chci se naučit pěkně klouzat a nebát se při každém pokusu, že to pošlu ven ze silnice ;-)
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Samosvor na 130i

#13 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Jeden kolega kámoš si dal do E90 (N52B30) torsen od Mfactory. Měl jsem možnost chvilku řídit, příjemně stáčel a tlačil záď směrem ze zatáčky. Na takový to civilní ježděníčko asi OK. Mě je sympatický, že se nemusí časem řešit servis lamel.

Těch LSD je víc typů podle parametrů, docela srozumitelný srovnání a jejich chování: http://www.awdoc.cz/drupal/node/129
Odpovědět